Höpöhöpö!
Tiedät itsekkin, että avioliitto on kahden oikeustoimikelpoisen IHMISEN välinen juridinen sopimus. Lapsi ei ole oikeustoimikelpoinen ja kissa tai jakkara eivät ole ihmisiä.
Tiedän tiedän ja itse kannatan tasa-arvoista avioliittolakia. Ajan kysymyshän se vain on milloin se lopulta hyväksytään.
Haluan vain tuoda esiin näitä typeriä argumentteja puolin ja toisin. Yksi tyhmimmistä on ehdottomasti tuo "mitä se sinua haittaa jos kaksi miestä menevät naimisiin" tai "mitä se sinulta on pois, jos kaksi miestä menevät naimisiin". No mitä se keneltäkään on pois, jos olen naimisissa viiden jakkaran kanssa, tai kokonaisen keittiön? Noh, kohta joku tulee ja paheksuu, kun olen rinnastanut homo-avioliitot ja tuollaiset tyhjänpäiväisyydet, joita juuri viljelin. Olkoon.
Mutta kun (huom "kun" eikä jos, koska niin tulee käymään) päästämme irti tuosta mies ja nainen asetelmasta, miksi emme päästäisi irti myös sanoista ihminen, tai vielä relevantimpaa olisi päästää irti sanasta kaksi. Ottakaa tuo ihminen vaikka huonona provona, mutta miettikääpä tuota sanaa kaksi. Miksei vaikkapa viisi aikuista oikeustoimikelpoista ihmistä voisi sopia liittoa keskenään. Huomioikaa argumentit: "mitä se muita haittaisi", tai "miksi tuollainen rakkauden muoto pitäisi estää".
Kumotkaa vain kaltevana pintana tai Kisapuistona, se on vakuuttavaa!
Edit: tuossa The Hockey Handbook naulasi asian täydellisesti. Itsekään en koskaan tee äänestyspäätöstä tämän kysymyksen pohjilta, vaan esimerkiksi talouden pohjalta.