Mainos

Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 498 406
  • 15 428

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Provosoida, pilkata ja nimitellä saa, jos edustaa poliittisesti "oikeita" mielipiteitä.
Joo, mullekin on palstatoverin puolesta toivotettu vähän aikaa sitten että voisin vetää vitun päähäni ja muutenkin esitettiin valheellisia väittämiä, ei tullut pelikieltoa. Ei tuo nyt kovin hyvää keskustelukulttuuria mielestäni edistä.

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Moderaattoreista tulevat mieleen Lars Bruggemann ja Keith Kaval. Te vedätte törkeän puolueellisesti ja linjattonasti.

Provosoida, pilkata ja nimitellä saa, jos edustaa poliittisesti "oikeita" mielipiteitä. Olkiukkojen rakentelu ja keskustelujen vieminen epäolennaisuuksiin on suorastaan toivottavaa. Toisin päin haette minkä tahansa syyn, jotta voitte antaa pitkiä pelikieltoja. Käykää sääntönne läpi, tehkää kaikkia koskevat linjaukset, avatkaa ne esimerkkien kanssa ja pysykää poliittisesti sitoutumattomina.

Itse en vapaan puolelle kirjoita tämän jälkeen vähään aikaan, koska te teette tästä vihervasemmiston rinki...

Tästä saa täältäkin tasaisin väliajoin lukea. Olisi mielenkiintoista jos vaikka sinä listaisit esimerkiksi 10 poliittisesti "oikeaa" mielipidettä jotka olisivat pelikiellon arvoisia ja siihen 10 "väärää" poliittista mielipidettä, jotka suhtautuvat keskenään.

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Uhkailu ja kiristäminen toimii aina kaikille, kuten myös Jatkoajan moderaattoreille.

Jos "nähty viimeksi" kohdassa lukee: 1 minuuttia sitten ° Performing moderation duties, niin onko tämä käyttäjä moderaattori vai mitäs kettua? Täysin vahingossa tuli moinen vastaan.

Ovelana kettuna otin kuvankaappauksen tästä ja aina kun joku moderaattori rupeaa aukomaan päätä, niin uhkaan paljastaa yhden heistä.

Poliittisista oikeista ja vääristä mielipiteistä huolimatta, kirjoittakaa sääntöjen rajoissa, minä sanon mitä haluan.

Muahaha.

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisi kyllä hienoa saada oikein esimerkki tämmöisestä mielipidevankeudesta, omiin silmiin en ole tuommoista havainnut.

Toki sitten siihen liittyvistä lieveilmiöistä on tullut paljonkin penalteja mutta eihän tässä siitä ollut kyse?

Eihän?

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Uhkailu ja kiristäminen toimii aina kaikille, kuten myös Jatkoajan moderaattoreille.

Ovelana kettuna otin kuvankaappauksen tästä ja aina kun joku moderaattori rupeaa aukomaan päätä, niin uhkaan paljastaa yhden heistä.

Poliittisista oikeista ja vääristä mielipiteistä huolimatta, kirjoittakaa sääntöjen rajoissa, minä sanon mitä haluan.

Muahaha.
Mikäs juttu tää on?

npc

Jäsen
Miksi jonkun SMK:n (Suomen Moderaattorien Keskusyksikkö) pitäisi olla vastuussa yhdellekään jonnelle tai valtion päämiehelle tekemisistään? Itse olen totta kai auktoriteettikammoinen mutta kai nyt osaan pysyä poissa tilanteista jossa joutuisi tukkanuottasille tai vankilaan. Ihan suatanan erikoista että jengi spiidaa jollain vapaaehtoispalstalla jostain genevensopimuksista.

npc

Jäsen

Muahaha.
Minäkin olen tuollaiseen "kämmiin" kerran törmännyt, mutta ei tullut mieleenikään lähteä sillä ilakoimaan saati "kiristämään" ketään. No, ovelat ketut on ovelia, ehkä jopa pörrösiä.

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Muahaha.

Arvaapa mitä käy, jos alat jakamaan kuvakaappausta halukkaille?

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Muahaha.

Mafian, moottoripyöräjengien, sarjamurhaajien ja Jatkoajan moderaattorien kanssa ei kannata lähteä tohon kiristystouhuun. Voi käydä huonosti.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös tästäkin oo varoittava esimerkki olemassa <10v sisään?

Joo tähän viittasin, ilmeisesti kaikki eivät tiedä/muista noita tapahtumia. Kohtalaisen absurdi episodi, jolloin porttikieltoja jaettiin herkästi.

Hieman kyllä itseänikin jännittää. Toivottavasti olisi jotain kivaa ja vaikka yllätyslahja, kuten vaikkapa uusi toimiva sarkasmitutka.

Tutkan tarpeesta en tiedä, mutta Jatkoajan keskustelupalstan lyhyt historia -niminen opus ehkä olisi hyvä Ja lukemisen arvoinen lahja.

Viimeksi muokattu:
Onhan tuo melkoista. Tähän liittyen, eräs keskustelu sai minut miettimään seuraavaa. Onko kiellettyä arvuutella Jatkoajan käyttäjän nimimerkkiä toisella foorumilla? Jos veikkaisin että Jatkiksen käyttäjä "Jormaz" (nimi keksitty), on toisella foorumilla nimellä "David Luizin vitun naurettava pehko" (nimi keksitty), ja heitän "Moi David Luizin vitun naurettava pehko", niin olenko kuukauden jäähyllä?
Tähän varmaankin oikea vastaus on "riippuu tilanteesta". Sääntöjen kymmenes pykälä on palstalla suojaamassa käyttäjien anonymiteettiä ja todennäköisesti oikea henkilöllisyys ei ole tuossa tilanteessa uhattuna. Tosin samaan hengenvetoon on todettava, että on vähän vaikea keksiä tilannetta jossa tällainen toiminta olisi keskustelun kannalta varsinaisesti tarpeellista, jolloin mahdollisuus muidenkin sääntöpykälien rikkoutumiseen on olemassa.

Mutta itse sääntöjen kymmenenteen pykälään liittyen, olemme käyneet moderaattoreiden tilannehuoneessa asiasta useampaan kertaan keskustelua. Tämän hetken linjauksemme pitäisi olla lopulta melko selvä: Jos arvuuttelet toista nimimerkkiä eläväksi suomalaiseksi (tai suomen kielen taitajaksi), on kuukausi automaatio. Muissa tapauksissa tilanteesta riippuen saatetaan leikkiä vaarallisilla vesillä, jolloin voi tulla jonkinlaisia sanktioita.

Myönnettäköön, että keväällä tästä päästiin kerran tai kaksi lipsahtamaan, ennen kuin sisäinen keskustelu laittoi porukan uudelleen ruotuun. Myönnettäköön myös, että osa näistä kuukauden jäähyistä näyttää vähän hömelöiltä. Jääkiekko kuitenkin läpäisee äärimmäisen tehokkaasti suomalaisen yhteiskunnan. Rajanveto siihen, kuka tänne saattaisi kirjoittaa ja kuka ei on suomalaisten kohdalla äärimmäisen vaikeaa, jopa mahdotonta. Uskoaksemme kaikille on helpointa, kun linja pidetään mahdollisimman selkeänä ja yhtenäisenä ja kaikille suodaan nimimerkin suoja.

Sanottakoon lopuksi vielä, ettei "moi X!" yleensäkään edusta niin kekseliästä huumoria, että sitä pitäisi käsitellä yhtään sen hellemmin kuin muitakaan läpällä tehtyjä sääntörikkeitä.

Terveisin,
Moderaattorit

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Sääntöjen kymmenes pykälä on palstalla suojaamassa käyttäjien anonymiteettiä

Mitä mieltä olette siitä, jos käyttäjä kertoo palstalla henkilöllisyytensä? Tähän jokin linjanveto olisi tarpeen, kun henkilöllisyyden kertominen on tullut muotiin. Ja minä kun tyhmänä luulin, että tämä on perinteinen anonyymi palsta plus Johtava.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä mieltä olette siitä, jos käyttäjä kertoo palstalla henkilöllisyytensä? Tähän jokin linjanveto olisi tarpeen, kun henkilöllisyyden kertominen on tullut muotiin. Ja minä kun tyhmänä luulin, että tämä on perinteinen anonyymi palsta plus Johtava.
"Sääntöä ei sovelleta, mikäli nimimerkki on tietoisesti paljastanut henkilöllisyytensä".

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
"Sääntöä ei sovelleta, mikäli nimimerkki on tietoisesti paljastanut henkilöllisyytensä".
Mistä kukaan tietää onko nimimerkki paljastanut oikean henkilöllisyytensä. Onko esimerkiksi Petteri Sihvonen paljastanut henkilökohtaisesti kirjoittavansa tänne jollain nimimerkillä?

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
On paljastanut ja on tainnut saada pelikieltoakin siitä kun on linkitellyt jotain omia tekstejään.
Kyllä. Nimimerkki P.Sihvonen on saanut pelikieltoja linkittelyistä ja kertonut olevansa Petteri Sihvonen. Mutta mistä tiedämme onko kyseessä Petteri Sihvonen vai joku pahainen trolli joka kirjoittelee hänen nimissään?

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kyllä. Nimimerkki P.Sihvonen on saanut pelikieltoja linkittelyistä ja kertonut olevansa Petteri Sihvonen. Mutta mistä tiedämme onko kyseessä Petteri Sihvonen vai joku pahainen trolli joka kirjoittelee hänen nimissään?
Mä olen miettinyt samaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy