Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 219 931
  • 13 558

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Voitko väittää etteivät nuo tulleet aiheesta?
Voin siinä mielessä, että saat jatkuvasti aiheuttaa hämminkiä. Muun muassa provosoit toistuvasti tehokkaasti, rakennat olkiukkoja ja vääristelet toisten näkemyksiä, jätät toisten perustelut huomiotta ja viet keskustelua sivuraiteille. Siksi en ihmettele, jos muilla kärsivällisyys loppuu. Siksi en myöskään reagoi viesteihesi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Voin siinä mielessä, että saat jatkuvasti aiheuttaa hämminkiä. Muun muassa provosoit toistuvasti tehokkaasti, rakennat olkiukkoja ja vääristelet toisten näkemyksiä, jätät toisten perustelut huomiotta ja viet keskustelua sivuraiteille. Siksi en ihmettele, jos muilla kärsivällisyys loppuu. Siksi en myöskään reagoi viesteihesi.
Toinen näistä oli ihan puhdas henkilökohtainen hyökkäys. Se minä olen tehnyt ei liity siihen millään tavoin, että tuo oli niin slam dunk -pelikielto kuin vain voi olla. Eikä toinenkaan ollut yhtään sen vaikeampi ymmärtää.

Mitä minuun tulee, niin väittäisin että pystyn keskustelemaan useammalla tavalla. Fiksujen ihmisten kanssa pystyn käymään hyvinkin rakentavia keskusteluja leppoisasti tai kiihkeämmin, mutta onhan se totta sekin, että en minä kaiken paskan kanssa jaksa esittää, että siinä olisi järkeä. Varmasti voisin kaikkein yksinkertaisimmat reppanat herkemmin jättää huomioimatta kokonaan. Ja toki myönnän, että aika vähän on niitä nimimerkkjä tai henkilöitä, jotka pystyisivät populistisia tai rasistisia yliyksinkertaistuksia puolustelemaan järkevästi argumentoiden. Sen takia keskustelu ei tietyissä ketjuissa useinkaan ole kovin symmetristä.

Jos nyt vielä moderoinnin linjasta yhden näkemyksen esittäisin, vaikka vähän jo ajattelin jättää sen sanomatta, niin minulle kelpaisi sekin että tulkintaa muutettaisiin, niin provosointeihin ja henkilökohtaisuuksiin puututtaisiin tiukemminkin sen sijaan, että puututaan niistä syntyneiden vääntöjen pituuteen. Mutta voin minä omaa pelikirjaani suhteuttaa tähänkin linjaan.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Minä en ole huomannut @dana77 :n kanssa hyvinkin pitkään ja taajaan ja kiivaastikin väitellessä mitään ongelmia. Toki ei juuri makrotaloudesta liikoja ymmärrä (hymiö), mutta on täysin asiallinen keskustelija. Englannin kielessä on fraasi "not suffer fools gladly", mikä kuvaa ilmiötä, mikä noin yleensä ei ole kauhean negatiivinen...
 
Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Joo ja sitten kun heittää humoristisesti jollekin että "Moi Juha Mieto!" niin siitä tärähtää kuukausi. Terve.
Tänään kuukausi kakkua, vitsailusta Antti Rinne nimellä.
Vittuilla ja provosoida näkyy osa saavan tehdä jatkuvasti, mutta nimi vertaus vitsistä heti iso jäähy. Syitä voimme arvella..
Näillä mennään. Eikös se eräässä vanhassa poliisisarjassa, päivittäisen palaverin jälkeinen kommentti ollut suomennettuna suunnilleen että: Hei, ollaan varovaisia siellä.
Sama siis palstalla.
Lisäys. Kerran kun eräs provosoija, ryhtyi vittuilemaan yhdestä kierrätyskeskuksen jutustani, niin olin lähellä kirjoittaa, että kommenttisi oli hieman Pekka Puupää tapainen. Olisikohan siitäkin tullut kuukauden huili?
No itse oon laittanut paljon näitä vittuilijoita, jotka eivät pysy asiaväittelyssä, niin pois näkyviltä. Suosittelen muillekin, niin leppoisampaa palstalla.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tänään kuukausi kakkua, vitsailusta Antti Rinne nimellä.
Vittuilla ja provosoida näkyy osa saavan tehdä jatkuvasti, mutta nimi vertaus vitsistä heti iso jäähy. Syitä voimme arvella..

Onhan tuo melkoista. Tähän liittyen, eräs keskustelu sai minut miettimään seuraavaa. Onko kiellettyä arvuutella Jatkoajan käyttäjän nimimerkkiä toisella foorumilla? Jos veikkaisin että Jatkiksen käyttäjä "Jormaz" (nimi keksitty), on toisella foorumilla nimellä "David Luizin vitun naurettava pehko" (nimi keksitty), ja heitän "Moi David Luizin vitun naurettava pehko", niin olenko kuukauden jäähyllä?
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Tuli tuon Tadun viestin jälkeen kyllä sellainen spontaani "ethän sä justiinsa oikeesti kirjoittanut tota" -reaktio. Jokainen tietää tässä vaiheessa, että se on suora kuukausi kakkua. Sen verran monta ennakkotapausta on meille jo esitelty.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään kuukausi kakkua, vitsailusta Antti Rinne nimellä.
Vittuilla ja provosoida näkyy osa saavan tehdä jatkuvasti
Oletko sitä mieltä ettei tuo Rinteeksi toteaminen ei ollut vittuilua ja provosointia myös?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuli tuon Tadun viestin jälkeen kyllä sellainen spontaani "ethän sä justiinsa oikeesti kirjoittanut tota" -reaktio. Jokainen tietää tässä vaiheessa, että se on suora kuukausi kakkua. Sen verran monta ennakkotapausta on meille jo esitelty.
Toki eipä näistä sinänsä auta valittaa koska linja on hyvinkin selkeä ja varmaankin ainoa joissa moderaattoreilla tosiaan on joku selkeä linja. Ongelma vaan on siinä että palstalla ainakin oman makuni mukaan saa huomattavan paljon pienempiä tuomioita ihan puhtaasta vittuilusta ja ensikertalainen selviää monesti jopa sillä kuuluisalla rikepisteellä, mutta sitten just nämä "Moi Juha Mieto!" -jutut on niitä mistä tulee suoraan kuukausi.

Ymmärrän toki että ei henkilöllisyyden arvuuttelu kuulu palstalle, mutta onhan tuo nyt sinänsä käsittämätöntä että tuo on varmaan ainoa sääntöpykälä minkä kanssa moderaattorit vetävät täysin mustavalkoisella linjalla mutta muiden penaltien suhteen ei sitten ole mitään linjaa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Toki eipä näistä sinänsä auta valittaa koska linja on hyvinkin selkeä ja varmaankin ainoa joissa moderaattoreilla tosiaan on joku selkeä linja. Ongelma vaan on siinä että palstalla ainakin oman makuni mukaan saa huomattavan paljon pienempiä tuomioita ihan puhtaasta vittuilusta ja ensikertalainen selviää monesti jopa sillä kuuluisalla rikepisteellä, mutta sitten just nämä "Moi Juha Mieto!" -jutut on niitä mistä tulee suoraan kuukausi.

Ymmärrän toki että ei henkilöllisyyden arvuuttelu kuulu palstalle, mutta onhan tuo nyt sinänsä käsittämätöntä että tuo on varmaan ainoa sääntöpykälä minkä kanssa moderaattorit vetävät täysin mustavalkoisella linjalla mutta muiden penaltien suhteen ei sitten ole mitään linjaa.

No eihän mekään saatu kuin rikepiste eräästäkin keskustelusta.
Tää nimenarvuuttelukakku on ollut ties kuinka kauan jo kuukausi. Hyvä niin koska se ei kuulu palstalle. Yhtälailla tietynlaisesta mainostamisesta saat pysyvän kakun poikkeuksetta.

Kyllä sen vuosien saatossa on oppinu että mihin raja omassa kirjoittamisessa pitää vetää.
 

redpecka

Jäsen
Kyllä sen vuosien saatossa on oppinu että mihin raja omassa kirjoittamisessa pitää vetää.
Luulisi ihmisten oppivan. Mutta aina tulee yllätyksenä et hä? saaks nimenarvuutelusta muka kuukauden? Säännön järkevyydestä voidaan keskustella toki, mutta ennenkuin tulee uutta ohjeistusta niin tässä ei ole mitään spekuloitavaa.

(Paitsi se joku juippi joka sai vain viikon nimenarvuuttelusta koska oli muka ilmiselvä tsoukki. Vittu mitä paskaa ja hämärtää kansalaiskirjoittajien oikeustajua.)

Perustakaa oma palsta kuten @Sv veinikretski aikoinaan niin ei tarvii nillittää. Semmoinen jossa tulisi penalttia heti jos ei arvuuttele jonkun henkilöllisyyttä.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Luulisi ihmisten oppivan. Mutta aina tulee yllätyksenä et hä? saaks nimenarvuutelusta muka kuukauden? Säännön järkevyydestä voidaan keskustella toki, mutta ennenkuin tulee uutta ohjeistusta niin tässä ei ole mitään spekuloitavaa.

(Paitsi se joku juippi joka sai vain viikon nimenarvuuttelusta koska oli muka ilmiselvä tsoukki. Vittu mitä paskaa ja hämärtää kansalaiskirjoittajien oikeustajua.)

Perustakaa oma palsta kuten @Sv veinikretski aikoinaan niin ei tarvii nillittää. Semmoinen jossa tulisi penalttia heti jos ei arvuuttele jonkun henkilöllisyyttä.

Onhan se näinkin. Yks hyvä tuttu sai aikoinaan monoo Hattrickista (voitti vielä Mestaruussarjan yhtenä kautena) kun ei ollu oikein yhden Moden kaveri. Joten moneen lähtöön on niitäkin joka palstalla.

Mut yleisellä tasolla niin aika paljon paskaa jää rankaisematta mutta se taas johtais siihen että jäähypenkki alkais oleen täynnä parhaista pelaajista jä täällä ei olisi sen jälkeen mitään luettavaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Oma asiani koskee edellisintä kirjoituskieltoani. Olin tosiaan koko viime viikon estettynä kymppitilin täyttymisestä. Ei siinä muuten mitään, mutta ihmettelin mikseivät moderaattorit ilmoittaneet asiasta julkisesti kuten aina kirjoituskielloissa. Kielto mikä kielto. Jos vastaavaa tapahtuu jatkossa, estosta saa ehdottomasti tehdä julkisen ilmoituksen.
Rikepisteistä tulevat pelikiellot tulevat automaattijärjestelmän kautta ja niistä ei silloin tule erillistä ilmoitusta. Nämä muut pelikiellot laitetaan sitten päälle ihan manuaalisesti ja samalla joku mode kirjoittaa tuon pelikieltoilmoituksen.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Moderaattoreista tulevat mieleen Lars Bruggemann ja Keith Kaval. Te vedätte törkeän puolueellisesti ja linjattonasti.

Provosoida, pilkata ja nimitellä saa, jos edustaa poliittisesti "oikeita" mielipiteitä. Olkiukkojen rakentelu ja keskustelujen vieminen epäolennaisuuksiin on suorastaan toivottavaa. Toisin päin haette minkä tahansa syyn, jotta voitte antaa pitkiä pelikieltoja. Käykää sääntönne läpi, tehkää kaikkia koskevat linjaukset, avatkaa ne esimerkkien kanssa ja pysykää poliittisesti sitoutumattomina.

Itse en vapaan puolelle kirjoita tämän jälkeen vähään aikaan, koska te teette tästä vihervasemmiston rinki...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Provosoida, pilkata ja nimitellä saa, jos edustaa poliittisesti "oikeita" mielipiteitä.
Joo, mullekin on palstatoverin puolesta toivotettu vähän aikaa sitten että voisin vetää vitun päähäni ja muutenkin esitettiin valheellisia väittämiä, ei tullut pelikieltoa. Ei tuo nyt kovin hyvää keskustelukulttuuria mielestäni edistä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Moderaattoreista tulevat mieleen Lars Bruggemann ja Keith Kaval. Te vedätte törkeän puolueellisesti ja linjattonasti.

Provosoida, pilkata ja nimitellä saa, jos edustaa poliittisesti "oikeita" mielipiteitä. Olkiukkojen rakentelu ja keskustelujen vieminen epäolennaisuuksiin on suorastaan toivottavaa. Toisin päin haette minkä tahansa syyn, jotta voitte antaa pitkiä pelikieltoja. Käykää sääntönne läpi, tehkää kaikkia koskevat linjaukset, avatkaa ne esimerkkien kanssa ja pysykää poliittisesti sitoutumattomina.

Itse en vapaan puolelle kirjoita tämän jälkeen vähään aikaan, koska te teette tästä vihervasemmiston rinki...

Tästä saa täältäkin tasaisin väliajoin lukea. Olisi mielenkiintoista jos vaikka sinä listaisit esimerkiksi 10 poliittisesti "oikeaa" mielipidettä jotka olisivat pelikiellon arvoisia ja siihen 10 "väärää" poliittista mielipidettä, jotka suhtautuvat keskenään.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Uhkailu ja kiristäminen toimii aina kaikille, kuten myös Jatkoajan moderaattoreille.

Jos "nähty viimeksi" kohdassa lukee: 1 minuuttia sitten ° Performing moderation duties, niin onko tämä käyttäjä moderaattori vai mitäs kettua? Täysin vahingossa tuli moinen vastaan.

Ovelana kettuna otin kuvankaappauksen tästä ja aina kun joku moderaattori rupeaa aukomaan päätä, niin uhkaan paljastaa yhden heistä.

Poliittisista oikeista ja vääristä mielipiteistä huolimatta, kirjoittakaa sääntöjen rajoissa, minä sanon mitä haluan.

Muahaha.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisi kyllä hienoa saada oikein esimerkki tämmöisestä mielipidevankeudesta, omiin silmiin en ole tuommoista havainnut.

Toki sitten siihen liittyvistä lieveilmiöistä on tullut paljonkin penalteja mutta eihän tässä siitä ollut kyse?

Eihän?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Uhkailu ja kiristäminen toimii aina kaikille, kuten myös Jatkoajan moderaattoreille.



Ovelana kettuna otin kuvankaappauksen tästä ja aina kun joku moderaattori rupeaa aukomaan päätä, niin uhkaan paljastaa yhden heistä.

Poliittisista oikeista ja vääristä mielipiteistä huolimatta, kirjoittakaa sääntöjen rajoissa, minä sanon mitä haluan.

Muahaha.
Mikäs juttu tää on?
 

redpecka

Jäsen
Miksi jonkun SMK:n (Suomen Moderaattorien Keskusyksikkö) pitäisi olla vastuussa yhdellekään jonnelle tai valtion päämiehelle tekemisistään? Itse olen totta kai auktoriteettikammoinen mutta kai nyt osaan pysyä poissa tilanteista jossa joutuisi tukkanuottasille tai vankilaan. Ihan suatanan erikoista että jengi spiidaa jollain vapaaehtoispalstalla jostain genevensopimuksista.
 

redpecka

Jäsen
Uhkailu ja kiristäminen toimii aina kaikille, kuten myös Jatkoajan moderaattoreille.



Ovelana kettuna otin kuvankaappauksen tästä ja aina kun joku moderaattori rupeaa aukomaan päätä, niin uhkaan paljastaa yhden heistä.

Poliittisista oikeista ja vääristä mielipiteistä huolimatta, kirjoittakaa sääntöjen rajoissa, minä sanon mitä haluan.

Muahaha.
Minäkin olen tuollaiseen "kämmiin" kerran törmännyt, mutta ei tullut mieleenikään lähteä sillä ilakoimaan saati "kiristämään" ketään. No, ovelat ketut on ovelia, ehkä jopa pörrösiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös