Mainos

Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 513 641
  • 15 309

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä kuulin että toissa viikolla joku ajoi ylinopeutta hetken aikaa ysitiellä muttei saanut sakkoja. Onko niin että säännöt ei ole kaikklle samat vai olisiko kysymys sittenkin siitä, että poliisit eivät tapausta nähneet, ihan samoin kuin moderaattorit eivät kaikkia viestejä tai ketjuja näe.

4

444

Minä kuulin että toissa viikolla joku ajoi ylinopeutta hetken aikaa ysitiellä muttei saanut sakkoja. Onko niin että säännöt ei ole kaikklle samat vai olisiko kysymys sittenkin siitä, että poliisit eivät tapausta nähneet, ihan samoin kuin moderaattorit eivät kaikkia viestejä tai ketjuja näe.
Toisinaan eivät reagoi asioihin, vaikka niistä heille vinkataan. Esim. nyt annettu 1 kk pelikielto tuli suorastaan idettisestä rikkeestä, jollaisen olen itse raportoinut joitain viikkoja sitten. Silloin ei mennyt edes kurinpidon käsittelyyn.
Nyt jaettu kuukauden huili on linjan mukainen. Silti välillä on nähty tarpeelliseksi jakaa jäähyt kevennettyinä, koska ”huumori”. Harvassa varmaan ovat ne, jotka tuon uusimman ottivat vakavissaan, mutta se ei täyttänyt hassuttelun kriteerejä. En siis ole eri mieltä tästä uusimmasta tuomiosta, koska se on vakiintuneen linjan mukainen. Olen eri mieltä siitä, että joskus tilanteet kuitataan hassutteluina ja joskus painetaan kokonaan villasella.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Toisinaan eivät reagoi asioihin, vaikka niistä heille vinkataan. Esim. nyt annettu 1 kk pelikielto tuli suorastaan idettisestä rikkeestä, jollaisen olen itse raportoinut joitain viikkoja sitten. Silloin ei mennyt edes kurinpidon käsittelyyn.
Näin tietämättä tapauksia tarkemmin, niin kuulijoille jää vaan arvattavaksi, että kumpaan he luottavat enemmän.
Moderaattoritiimin näkemykseen, että tapaukset eivät olleet identtisiä vai nimimerkin Ishmael näkemykseen, että tapaukset olivat identtisiä. Joskus olen jääkiekkokatsomossa ollut havaitsevinani ilmiötä, että ihan aina katsomostakaan ei tilanteita nähdä 100% objektiivisesti, vaan joskus puusilmäisten tuomareiden liäski myös katsojien joukossa on lievästi puolueellisuutta havaittavissa.

Viimeksi muokattu:
4

444

Näin tietämättä tapauksia tarkemmin, niin kuulijoille jää vaan arvattavaksi, että kumpaan he luottavat enemmän.
Moderaattoritiimin näkemykseen, että tapaukset eivät olleet identtisiä vai nimimerkin Ishmael näkemykseen, että tapaukset olivat identtisiä. Joskus olen jääkiekkokatsomossa ollut havaitsevinani ilmiötä, että ihan aina katsomostakaan ei tilanteita nähdä 100% objektiivisesti, vaan joskus puusilmäisten tuomareiden liäski myös katsojien joukossa on lievästi puolueellisuutta havaittavissa.
Pahoittelen liian rajaavaa sanavalintaani. Tilannehan ei tietenkään ollut identtinen, koska kirjoittaja ei ollut sama eikä sanamuotokaan 100-prosenttisesti sama. Kyseinen sääntöpykälä ei kuitenkaan tarjoa mahdollisuutta jättää rankaisematta ko. rikkeestä, vaikka sitä lieneekin myöhemmin hieman loivennettu eli myös parin viikon huilit ovat mahdollisia.

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Minusta ei pitäisi rangaista, jos kysyy edes nimeä. Eihän siihen tarvi vastata mitään tai "en ole, kiitos kysymästä." Näillä säännöillä mennään kuitenkin.

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pahoittelen liian rajaavaa sanavalintaani. Tilannehan ei tietenkään ollut identtinen, koska kirjoittaja ei ollut sama eikä sanamuotokaan 100-prosenttisesti sama. Kyseinen sääntöpykälä ei kuitenkaan tarjoa mahdollisuutta jättää rankaisematta ko. rikkeestä, vaikka sitä lieneekin myöhemmin hieman loivennettu eli myös parin viikon huilit ovat mahdollisia.
Linkki ko tekstiin auttaisi kovasti tilanteen arviointia.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sain pelikieltoa koska saavuin moderaattoreiden sanojen mukaan "keskustelun ulkopuolelta paikalle vain aukomaan päätään". Miten yhtäkkiä keskustelupalstalla voisi edes olla paheksuttavaa tulla mukaan keskusteluun ulkopuolelta?

Otetaanpa verrokiksi vaikka tämä omalle kohdalle osunut viesti muutaman viikon takaa:

Viestissä tullaan mukaan keskustelun ulkopuolelta epäilemään osaamistani. Kaiken huipuksi siinä tivataan minulta kommentointia viestiini, jonka olin palstalle lähes kuusi kuukautta aikaisemmin kirjoittanut. Lopun perinteinen natsikortti kruunaa koko "komeuden".

Jostain kummallisesta syystä kaikki tämä sitten oli moderaattoreiden mielestä täysin oikeutettu kirjoitelma palstalle. Esimerkki, joka ei ole lainkaan ainutlaatuinen, kertoo vain siitä että ei näitä pelikieltoja, varoituksia tms. tuomioita enää jaetakaan sen perusteella mitä kirjoitetaan, ainoastaan sen mukaan kuka kirjoittaa tai kenelle kirjoitetaan.

Miettikääpä tätä.

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Viestissä tullaan mukaan keskustelun ulkopuolelta epäilemään osaamistani. Kaiken huipuksi siinä tivataan minulta kommentointia viestiini, jonka olin palstalle lähes kuusi kuukautta aikaisemmin kirjoittanut. Lopun perinteinen natsikortti kruunaa koko "komeuden".

Jostain kummallisesta syystä kaikki tämä sitten oli moderaattoreiden mielestä täysin oikeutettu kirjoitelma palstalle.

Raportoitko viestin?

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Raportoitko viestin?
En kokenut tarpeelliseksi koska sekä viestini, jota lainattiin, ja vastaukseni aiheutti minulle pelikiellon. Toki todennäköistä on että moderaattoreilla oli niin kiire pistää minut pelikieltoon, etteivät lukeneet koko keskustelua.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nyt on koko lailla 30 päivää kulunut edellisestä viestistäni. Modet eivät syystä tai toisesta antaneet pelikieltoa, niin tykättyäni, ignoorattuani ja raportoituani laitoin itseni linjanmukaiseen kuukauden kirjoituskieltoon. Tosin kirjoituskiellossa ei kai pystyisi tykkäilemään (?), joten ei tämä nyt ollut ihan autenttinen kokemus.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kielet ja kansat pienellä. Korostin sanan "ukrainalainen" ensimmäisen virheen merkiksi. Anteeksi, että muokkasin tuon verran tekstiäsi.
Mielenkiintoinen juttu on tämäkin, että moderaattorien sääntöjen mukaan on ok muuttaa lainauksesta unkarilainen ukrainalaiseksi. Itse olen saanut suoran pelikiellon siitä että lainasin vain osan viestistä, enkä siis edes muuttanut mitään.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Saahan tässä ketjussa myös kiittää @Moderaattorit eita hyvästä duunista? Haluaisin kiittää teitä kumartaen siitä, että siivositte tämän riidankylväjän nimeltä Stirner palstalta pois ennen kuin ketään ehti sattua pahemmin. Hienosti toimittu!

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ottamatta kantaa siihen, oliko nimimerkin @Stirner pois potkiminen oikein vai ei, on todettava, että jos tuo modejen linkittämä sivu käy esimerkistä syylle nimimerkki palstalta poistaa, pitäisi täältä lentää joka päivä pihalle porukkaa ja pelikieltoja jakaa rutkasti enemmän.

ja mitä tulee tuohon lutuisen romantikon harjoittamaan jeesusteluun ja nimimerkin haudalla tanssahteluum, niin ei voi kuin arvostaa.

Kieli se on ruskeakin kieli.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
ja mitä tulee tuohon lutuisen romantikon harjoittamaan jeesusteluun ja nimimerkin haudalla tanssahteluum, niin ei voi kuin arvostaa.

Kieli se on ruskeakin kieli.
Minä kiitin modeja mielestäni onnistuneesta poistosta. Jos se on mielestäsi toisen haudalla tanssimista, olet oikeutettu mielipiteeseesi.

Ei muuta.

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä kiitin modeja mielestäni onnistuneesta poistosta. Jos se on mielestäsi toisen haudalla tanssimista, olet oikeutettu mielipiteeseesi.

Ei muuta.
Ihan asiasta kyllä kiitit. Tyyppi oli jo kuukauden jälkeen viikon huililla, ja viestien sävy oli erimielisiä kohtaan ylimielisen tympeää ja vähättelevää. Eikä loputtomiin jatkuva jankkauskaan varmaan ole parasta keskustelukulttuuria, vai onko sittenkin, vaikea sanoa.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ottamatta kantaa siihen, oliko nimimerkin @Stirner pois potkiminen oikein vai ei, on todettava, että jos tuo modejen linkittämä sivu käy esimerkistä syylle nimimerkki palstalta poistaa, pitäisi täältä lentää joka päivä pihalle porukkaa ja pelikieltoja jakaa rutkasti enemmän.
Nämä nykyiset rangaistuksethan menevät siten ettei sillä ole mitään väliä mitä kirjoitaaa vaan ainoastaan se kuka kirjoittaa. Tai kenelle kirjoittaa.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Nämä nykyiset rangaistuksethan menevät siten ettei sillä ole mitään väliä mitä kirjoitaaa vaan ainoastaan se kuka kirjoittaa. Tai kenelle kirjoittaa.
Joo, niin se menee, että samaa mieltä olevia rangaistaan ja niitä pahoja erimielisiä vaan hyysätään. Mädätystä, suvakkia, natsifazzia ja kaikkea salaliittoa on varmasti.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ihan asiasta kyllä kiitit. Tyyppi oli jo kuukauden jälkeen viikon huililla, ja viestien sävy oli erimielisiä kohtaan ylimielisen tympeää ja vähättelevää. Eikä loputtomiin jatkuva jankkauskaan varmaan ole parasta keskustelukulttuuria, vai onko sittenkin, vaikea sanoa.
Ne jotka luulevat tietävänsä kaiken ovat erityisen ärsyttäviä niiden mielestä jotka oikeasti tietävät.

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No eipä vähän. Toinen Besservisserin veljeksistä on kuitenkin kuopattu, ja taidanpa sitaista vanhat kunnon tanhusupikkaat jalkaan ja tanssahdella muutaman pyörähdyksen hamboa kummulla oikeasti tietävän muistolle.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ne jotka luulevat tietävänsä kaiken ovat erityisen ärsyttäviä niiden mielestä jotka oikeasti tietävät.
Tunnetko jonkun joka oikeasti tietää? Vai perustuuko väite pelkkään mutuun?

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tunnetko jonkun joka oikeasti tietää? Vai perustuuko väite pelkkään mutuun?
Kyseessä on vanha sanonta, joka tuskin on vertaisarvioitu tieteellisesti mutta silti se tuntuu hyvin usein osuvan kohdalleen.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kyllä. Se johtuu siitä, että tyhmät eivät tiedä olevansa tyhmiä, jonka vuoksi ovat varmoja tyhmien mielipiteidensä oikeellisuudesta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy