Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 238 758
  • 13 688

444

Jäsen
Ei ole. Mikäli olet joutunut sellaisen kohteeksi, niin se kannattaa raportoida moderaattoreille, sillä hekin tekevät tätä hommaa päätyönsä/opiskelun ohella, eivätkä kerkeä koko ajan valvoa palstaa. Raportointi on varma keino tavoittaa heidät.
Ei minun henkilöllisyyttäni. Ja olen raportoinut. Vastaavista rikkeistä (yhtä huumoritason höpinöistä) on langeteltu naamakertoimen mukaan viikon ja kuukauden kieltoja, mutta tässä tapauksessa otteluvalvoja ei näemmä vienyt asiaa tuomioistuimen käsittelyyn. Liekö sitten jotain Sakke Pietilä - Tommi Huhtala -tyylistä perhesidettä taustalla. Rikkeestä kuitenkin on jo useampi päivä, joten senkään taakse ei pääse pakoon.
Näin ollen on liigamaisesti linjattu, että nimimerkin arvuuttelu on sallittua, kunnes rotsi kääntyy jälleen ja saman rikkeen tekee joku väärä nimimerkki.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Ei minun henkilöllisyyttäni. Ja olen raportoinut. Vastaavista rikkeistä (yhtä huumoritason höpinöistä) on langeteltu naamakertoimen mukaan viikon ja kuukauden kieltoja, mutta tässä tapauksessa otteluvalvoja ei näemmä vienyt asiaa tuomioistuimen käsittelyyn. Liekö sitten jotain Sakke Pietilä - Tommi Huhtala -tyylistä perhesidettä taustalla. Rikkeestä kuitenkin on jo useampi päivä, joten senkään taakse ei pääse pakoon.
Näin ollen on liigamaisesti linjattu, että nimimerkin arvuuttelu on sallittua, kunnes rotsi kääntyy jälleen ja saman rikkeen tekee joku väärä nimimerkki.
Ohhoh! Siis kyllä näistä pitää jakaa tuomiot riippumatta siitä kuka sen teki.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Ei näitä ainakaan naamakertoimen perusteella vihelletä, koska tuskin moderaattorit sentään kaikkien nimimerkkien ulkonäöt tietävät. Käsitykseni on, että pelikieltojen jakamisessa menee helposti useampi päivä, ennen kuin moderaattorit lämmitävät saunan ja kokoustavat.
 

A Siente

Jäsen
Voihan se olla että rikkeen tehnyt on itse moderaattori tai saunakaveri, niin bannia ei välttämättä tule. Ei näitä aina sääntökirjojen mukaan vihelletä.
 

444

Jäsen
Pelikieltoa Puljujärven kritisoinnista. Ei huono. Jokohan Änärijokinen on tehnyt enemmän pisteitä kuin Åsten? Siitä nyt ei ainakaan kannata vihjata mitään.
 

444

Jäsen
Melko erikoinen näkemys, kannattanee tutustua asioihin mitä kommentoi. Vaikkapa Laineen ketjusta voi ottaa esimerkkiä, mihin tuo pelkkä provosointi johtaa. Asiaa ei enää erotu vittuilun ja kuittailun seasta, asiakirjoitukset on kiekkopuolella kuitenkin se palstan suola. Tuollakin muutaman pelikiellon jakaminen rauhoitti tilannetta, nykyään siellä voi taas vierailla.
Ja tuollainenkin viesti vaipuisi huomaamattomiin, jos jengillä ei kiristäisi pipoa niin helvetisti, että on pakko lähteä ruokkimaan trolleja. Mutta eihän sitä voi olla kommentoimatta, jos omaa nenänkaivajaa kritisoidaan.
 

444

Jäsen
Trollaus on trollausta, sama mitä mieltä asiasta olet. Kaikkein eniten se vituttaa, kun trollaaja luistelee kahakasta vaihtopenkille ulman sanktioita ja muille kakkua kun noihin tarttuvat.
Jos mainittu nimimerkki olisi perustellut "kritiikkiään" järkiperustein, ei kakkua olisi tullut.
Ja tämä oli tosiaan pahimmasta päästä, mitä tällä palstalla on koskaan nähty. Ja raportoitu. Olisi kovin hienoa, mikäli @Moderaattorit tulisivat kertomaan, miltä osin tämä oli pahempi tapaus kuin kaikki muu trollaus ja flametus, joka raportoinnista huolimatta jää sanktioimatta. Samalla voisitte tulla kaapista ulos kertomaan, miksi henkilöllisyyden arvuuttelu on yhtäkkiä muuttunut hyväksytyksi. En toki pidätä hengitystäni odottaessa ihmeitä.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
RIP-ketjussa olleet Matti Ahteen kuolemaan liittyneet törkeät viestit eivät ole aiheuttaneet pelikieltoja. Ihmettelen. Täytyy verrata tulevia pelikieltoja aiheuttavia viestejä noihin Ahde-viesteihin, jotta näkee onko modejen linja johdonmukainen. Eli ovatko nuo pelikieltoja aiheuttavat viestit vielä törkeämpiä.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
RIP-ketjussa olleet Matti Ahteen kuolemaan liittyneet törkeät viestit eivät ole aiheuttaneet pelikieltoja. Ihmettelen. Täytyy verrata tulevia pelikieltoja aiheuttavia viestejä noihin Ahde-viesteihin, jotta näkee onko modejen linja johdonmukainen. Eli ovatko nuo pelikieltoja aiheuttavat viestit vielä törkeämpiä.

Matti Ahteen kuolemasta on kulunut vielä sen verran vähän aikaa (kuin myös mahdollisista viesteistä), etten nyt vielä alkaisi pidättämään hengitystä. Tuomiot tullee ajallaa ja posti sitten kun ehtii.
 

Kalikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko tietoa, että onko moderaattorit Tampereelta?

Varmaan tästä nyt tulee uudestaan pelikieltoa, mutta tulkoon. Taannoin sanoin Liigan törkytaklausketjussa, että "En toivo kenenkään loukkaantuvan, mutta jos jotain kolisee, niin hyvä, että niitä jotka omilla taklauksillaan yleensä aiheuttaa loukkaantumisia muille. Kun ei Mäntyläkään ole vielä mitään oppinut muiden loukkaantumisista". Tämä oli mautonta ja loukkaantumisen toivomista moderaattorien mielestä, niin tuli viikon kielto. Mikä on sinänsä hauska, että ainoa mitä loukkaantumisten toivomisista sanoin oli se, että en toivo kenenkään loukkaantuvan. Onko tässä lie joku murre ero? Mutta tietysti toisaalta kritisoin Mäntylää enkä ollut pahoillani, että Mäntylä loukkaantui. Nyt kun olen seurannut niin nuorten MM-ketjuja ja NHL-ketjuja, niin siellä on ihan suoraan toivottu loukkaantumisia sikailijoille, mutta ei ole näyttänyt aiheuttavan minkäänlaista reagointia modeilta. Että onko se nyt niin, että Tapparan pelaajia ei saa kritisoida vai ei saa toivoa loukkaantumisia?
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko tietoa, että onko moderaattorit Tampereelta?

Varmaan tästä nyt tulee uudestaan pelikieltoa, mutta tulkoon. Taannoin sanoin Liigan törkytaklausketjussa, että "En toivo kenenkään loukkaantuvan, mutta jos jotain kolisee, niin hyvä, että niitä jotka omilla taklauksillaan yleensä aiheuttaa loukkaantumisia muille. Kun ei Mäntyläkään ole vielä mitään oppinut muiden loukkaantumisista". Tämä oli mautonta ja loukkaantumisen toivomista moderaattorien mielestä, niin tuli viikon kielto. Mikä on sinänsä hauska, että ainoa mitä loukkaantumisten toivomisista sanoin oli se, että en toivo kenenkään loukkaantuvan. Onko tässä lie joku murre ero? Mutta tietysti toisaalta kritisoin Mäntylää enkä ollut pahoillani, että Mäntylä loukkaantui. Nyt kun olen seurannut niin nuorten MM-ketjuja ja NHL-ketjuja, niin siellä on ihan suoraan toivottu loukkaantumisia sikailijoille, mutta ei ole näyttänyt aiheuttavan minkäänlaista reagointia modeilta. Että onko se nyt niin, että Tapparan pelaajia ei saa kritisoida vai ei saa toivoa loukkaantumisia?

En asiasta mitään tiedä mutta ainakin tuolla ketjussa oli tämä alla oleva viesti merkattuna pelikiellon saaneeksi ja perusteluina nuo loukkaantumistoiveet. Parin sivun aikana oli hieman samansisältöisiä annettu mennä rikepisteellä mutta olihan tuo sinun noista selkeästi eniten toisen vahingoittamista toivova.

Ainakin omasta mielestäni.

Aika ontuva on tuo liikennevertaus. Esim. Mäntylä on ajanut semmoisia taklauksia pidemmän aikaa, missä hänellä on ollut selvä tarkoitus satuttaa/vahingoittaa vastustajaa. Ei ylinopeuden ajamisessa ole ollut tarkoitus ketään satuttaa.

Jos haluat liikennevertauksen, niin vaikka sitten niin, että kun on näitä ohitustilanteessa kiihdyttelijöitä, joiden on ilmeisesti tarkoitus ajattaa ohittaja vastaantulijan keulaan, niin jos joku tämmöisen älykääpiön sattuu kiilaamaan puuhun, niin ihan oikein menee.

Siis tosiaanko minä olen sairas, jos oon ilahtunut, että toisten teloja telotaan? Mutta se toisten teloja Mäntylä ei varmaan ole ollenkaan sairas? Tämä on jotain mitä en näissä nykyajan ymmärtäjissä kyllä ymmärrä. Jos kerran huonojen vertausten linjalle lähdetään, niin voinhan minäkin tässä nyt rakentaa sinulle sitten semmoisen olkiukon, että sinä oot varmaan just niitä miehiä joiden mielestä on sairasta ja väärin, että linnassa hakataan lasten raiskaajia. Onhan he rangaistuksensa jo saaneet.

Hivenen näen tuon erilaisena tekstinä kuin alkuperäisen kirjoituksesi tässä ketjussa.
 

A Siente

Jäsen
Tää palsta on muutenkin kuin villi länsi nykyään. Osaa rangaistaan pienemmistäkin rikkeistä. mutta osa ei saa mitään rangaistusta. Suomi - USA pelin otteluseurannassa oli melko räikeä henkilöllisyyden arvuuttelu/vitsailu, mutta oli vissiin modetiimin ystävä, kun ei pelikieltoa tullut. Osalle tuosta oltaisiin laitettu suoraan pari viikkoa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä kuulin että toissa viikolla joku ajoi ylinopeutta hetken aikaa ysitiellä muttei saanut sakkoja. Onko niin että säännöt ei ole kaikklle samat vai olisiko kysymys sittenkin siitä, että poliisit eivät tapausta nähneet, ihan samoin kuin moderaattorit eivät kaikkia viestejä tai ketjuja näe.
 

444

Jäsen
Minä kuulin että toissa viikolla joku ajoi ylinopeutta hetken aikaa ysitiellä muttei saanut sakkoja. Onko niin että säännöt ei ole kaikklle samat vai olisiko kysymys sittenkin siitä, että poliisit eivät tapausta nähneet, ihan samoin kuin moderaattorit eivät kaikkia viestejä tai ketjuja näe.
Toisinaan eivät reagoi asioihin, vaikka niistä heille vinkataan. Esim. nyt annettu 1 kk pelikielto tuli suorastaan idettisestä rikkeestä, jollaisen olen itse raportoinut joitain viikkoja sitten. Silloin ei mennyt edes kurinpidon käsittelyyn.
Nyt jaettu kuukauden huili on linjan mukainen. Silti välillä on nähty tarpeelliseksi jakaa jäähyt kevennettyinä, koska ”huumori”. Harvassa varmaan ovat ne, jotka tuon uusimman ottivat vakavissaan, mutta se ei täyttänyt hassuttelun kriteerejä. En siis ole eri mieltä tästä uusimmasta tuomiosta, koska se on vakiintuneen linjan mukainen. Olen eri mieltä siitä, että joskus tilanteet kuitataan hassutteluina ja joskus painetaan kokonaan villasella.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Toisinaan eivät reagoi asioihin, vaikka niistä heille vinkataan. Esim. nyt annettu 1 kk pelikielto tuli suorastaan idettisestä rikkeestä, jollaisen olen itse raportoinut joitain viikkoja sitten. Silloin ei mennyt edes kurinpidon käsittelyyn.
Näin tietämättä tapauksia tarkemmin, niin kuulijoille jää vaan arvattavaksi, että kumpaan he luottavat enemmän.
Moderaattoritiimin näkemykseen, että tapaukset eivät olleet identtisiä vai nimimerkin Ishmael näkemykseen, että tapaukset olivat identtisiä. Joskus olen jääkiekkokatsomossa ollut havaitsevinani ilmiötä, että ihan aina katsomostakaan ei tilanteita nähdä 100% objektiivisesti, vaan joskus puusilmäisten tuomareiden liäski myös katsojien joukossa on lievästi puolueellisuutta havaittavissa.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Näin tietämättä tapauksia tarkemmin, niin kuulijoille jää vaan arvattavaksi, että kumpaan he luottavat enemmän.
Moderaattoritiimin näkemykseen, että tapaukset eivät olleet identtisiä vai nimimerkin Ishmael näkemykseen, että tapaukset olivat identtisiä. Joskus olen jääkiekkokatsomossa ollut havaitsevinani ilmiötä, että ihan aina katsomostakaan ei tilanteita nähdä 100% objektiivisesti, vaan joskus puusilmäisten tuomareiden liäski myös katsojien joukossa on lievästi puolueellisuutta havaittavissa.
Pahoittelen liian rajaavaa sanavalintaani. Tilannehan ei tietenkään ollut identtinen, koska kirjoittaja ei ollut sama eikä sanamuotokaan 100-prosenttisesti sama. Kyseinen sääntöpykälä ei kuitenkaan tarjoa mahdollisuutta jättää rankaisematta ko. rikkeestä, vaikka sitä lieneekin myöhemmin hieman loivennettu eli myös parin viikon huilit ovat mahdollisia.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Minusta ei pitäisi rangaista, jos kysyy edes nimeä. Eihän siihen tarvi vastata mitään tai "en ole, kiitos kysymästä." Näillä säännöillä mennään kuitenkin.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pahoittelen liian rajaavaa sanavalintaani. Tilannehan ei tietenkään ollut identtinen, koska kirjoittaja ei ollut sama eikä sanamuotokaan 100-prosenttisesti sama. Kyseinen sääntöpykälä ei kuitenkaan tarjoa mahdollisuutta jättää rankaisematta ko. rikkeestä, vaikka sitä lieneekin myöhemmin hieman loivennettu eli myös parin viikon huilit ovat mahdollisia.
Linkki ko tekstiin auttaisi kovasti tilanteen arviointia.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sain pelikieltoa koska saavuin moderaattoreiden sanojen mukaan "keskustelun ulkopuolelta paikalle vain aukomaan päätään". Miten yhtäkkiä keskustelupalstalla voisi edes olla paheksuttavaa tulla mukaan keskusteluun ulkopuolelta?

Otetaanpa verrokiksi vaikka tämä omalle kohdalle osunut viesti muutaman viikon takaa:


Viestissä tullaan mukaan keskustelun ulkopuolelta epäilemään osaamistani. Kaiken huipuksi siinä tivataan minulta kommentointia viestiini, jonka olin palstalle lähes kuusi kuukautta aikaisemmin kirjoittanut. Lopun perinteinen natsikortti kruunaa koko "komeuden".

Jostain kummallisesta syystä kaikki tämä sitten oli moderaattoreiden mielestä täysin oikeutettu kirjoitelma palstalle. Esimerkki, joka ei ole lainkaan ainutlaatuinen, kertoo vain siitä että ei näitä pelikieltoja, varoituksia tms. tuomioita enää jaetakaan sen perusteella mitä kirjoitetaan, ainoastaan sen mukaan kuka kirjoittaa tai kenelle kirjoitetaan.

Miettikääpä tätä.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Viestissä tullaan mukaan keskustelun ulkopuolelta epäilemään osaamistani. Kaiken huipuksi siinä tivataan minulta kommentointia viestiini, jonka olin palstalle lähes kuusi kuukautta aikaisemmin kirjoittanut. Lopun perinteinen natsikortti kruunaa koko "komeuden".

Jostain kummallisesta syystä kaikki tämä sitten oli moderaattoreiden mielestä täysin oikeutettu kirjoitelma palstalle.

Raportoitko viestin?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Raportoitko viestin?
En kokenut tarpeelliseksi koska sekä viestini, jota lainattiin, ja vastaukseni aiheutti minulle pelikiellon. Toki todennäköistä on että moderaattoreilla oli niin kiire pistää minut pelikieltoon, etteivät lukeneet koko keskustelua.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nyt on koko lailla 30 päivää kulunut edellisestä viestistäni. Modet eivät syystä tai toisesta antaneet pelikieltoa, niin tykättyäni, ignoorattuani ja raportoituani laitoin itseni linjanmukaiseen kuukauden kirjoituskieltoon. Tosin kirjoituskiellossa ei kai pystyisi tykkäilemään (?), joten ei tämä nyt ollut ihan autenttinen kokemus.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kielet ja kansat pienellä. Korostin sanan "ukrainalainen" ensimmäisen virheen merkiksi. Anteeksi, että muokkasin tuon verran tekstiäsi.
Mielenkiintoinen juttu on tämäkin, että moderaattorien sääntöjen mukaan on ok muuttaa lainauksesta unkarilainen ukrainalaiseksi. Itse olen saanut suoran pelikiellon siitä että lainasin vain osan viestistä, enkä siis edes muuttanut mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös