Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 257 642
  • 13 719

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihan kohtuullista settiä TosiFani kuitenkin vetää:
22.03.2011 - viikko (ylipitkä lainaus)
12.04.2011 - viikko (henkilökohtaisuudet toista kirjoittajaa kohtaan)
01.06.2011 - kuukausi (itsemoderointi ja henkilökohtaisuudet toista kirjoittajaa kohtaan)

En tiedä mistä TF:n pelikielto tarkalleen ottaen tuli, mutta olen kyllä pannut merkille että hän on yleiseen asiallisuuteensa nähden ollut aika usein pelikiellossa. Ehkä rangaistuksia jaellessa voisikin katsoa enemmän sitä kuuluisaa "kokonaiskuvaa", esimerkiksi kirjoittajan aktiivisuutta (paljon kirjoittaville sattuu uskoakseni enemmän kömmähdyksiä) ja sisällöllistä antia palstalle noin yleensä. Meinaan vaan että jos rangaistusten tarkoituksena on todella nostaa keskustelun tasoa, niin tässä kohtaa rangaistus ei palvele tarkoitustaan: ainakin Ässä-osion taso tullee seuraavan kuukauden ajan laskemaan koska TF ei ole paikalla käyttämässä järjen ja kokemuksen ääntä.

Myös rangaistushistorian vaikutusta pelikiellon pituuteen voisi miettiä mahdollisuuksien mukaan vähemmän matemaattisesti. Ymmärrän sen että jatkuvasti häiriköiviin sovelletaan eräänlaista porttiteoriaa, mutta välillä homma tuntuu menevän nturhankin 1+1=2 ja 2+2=4 - tyyliin. Eli kaikki rikkeet ovat laadustaan riippumatta osa samaa, pitkään banniin johtavaa ketjua. Mielestäni koventavaa rangaistusmenettelyä tulisi soveltaa ennen muuta silloin kun sama nimimerkki rikkoo toistuvasti yhtä ja samaa sääntöä.

No, nämä nyt on näitä, en tosiaan tiedä kuinka törkeä TF on jotakuta kohtaan ollut. Harmittaa vaan kun hyvä kirjoittaja sai noinkin pitkän kakun.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Moderointilinja tuntuu vahvasti olevan "pää hanurissa" -linjalla. Kaikenlaisesta höpöhöpöstä tulee jäähyjä ja sitten katsellaan kirjoittajia, joilla on viiden vuoden historia pelkkää yhden asian trollaamista ja typeryyttä ilman yhtään järkevää viestiä.
Nyt on pakko kysyä! Lainasin nyt sinua, mutta tämä asia tulee aika ajoin keskustelussa esille, joten muutkin voivat vastata.

Mitä tämä "yhden asian trollaus" on? Onko jollain heittää oikein konkreettista esimerkkiä aiheesta? Nimimerkkejä kehiin! Olenko mä nyt tyhmä vai sokea, kun mä en vaan ymmärrä mitä tällä "yhden asian trollauksella" ajetaan takaa? Tarkoitetaanko tällä nyt jotain harmittomia nimimerkkejä tyyliin Jomppa_Koo tai HIFK, jotka surkuttelevat olemattomia naisasioitaan?

Sitten on se toinen suuri kysymys: tulkinta! Missä kohtaa menee oman mielipiteen esilletuonnin ja trollauksen raja? Välillä tuntuu, että täällä valitetaan trollauksesta heti, jos joku on jostain asiasta eri mieltä. Esimerkki: mä olen sitä mieltä, että portsarin heittäessä ravintolasta ulos huonosti käyttäytyvää asiakasta, asiakkaan pään tulisi vahingossa vähän osua ovenkarmiin tms. Osaan hyvin kuvitella, että vähintään 90% palstan kirjoittajista on kanssani eri mieltä. Jos mä nyt seuraavat viisi vuotta julistaisin tätä mielipidettäni noissa portsari-/vartijaketjuissa, niin olisinko mä trolli?

Onko mun mielipiteeni "paksumpaan kalloon on ahdettava tavaraa vähän isommalla lekalla" huonompi mielipide kuin vaikkapa TosiFanin "heikompiosaisia on aina autettava" -mielipide? Totta kai mä ymmärrän sen, että tuo jälkimmäinen on huomattavasti yleisesti hyväksytympi mielipide, mutta... Sittenhän tämä vasta Pohjois-Korea meiningiksi menisi, jos Moderaattorit rupeaisivat rankomaan eriävistä mielipiteistä.
En tiedä mistä TF:n pelikielto tarkalleen ottaen tuli, mutta olen kyllä pannut merkille että hän on yleiseen asiallisuuteensa nähden ollut aika usein pelikiellossa. Ehkä rangaistuksia jaellessa voisikin katsoa enemmän sitä kuuluisaa "kokonaiskuvaa", esimerkiksi kirjoittajan aktiivisuutta (paljon kirjoittaville sattuu uskoakseni enemmän kömmähdyksiä) ja sisällöllistä antia palstalle noin yleensä.
Mjaa... tuosta yleisestä asiallisuudesta en niinkään tiedä. Toisaalta en myöskään lue niin hirvittävästi Ässä-osiota, mutta kaikkialla muualla kun törmää TF:n kirjoituksiin, niin teksteistä on asiallisuus harvinaisen kaukana. Tämä näkyy etenkin kirjoituksissa, joissa TF on eri mieltä jonkun toisen kirjoittajan kanssa. TosiFanilla on vahvat mielipiteet, mutta harvemmin mitään perusteluja mielipiteilleen. Jos jotain perusteluja erehtyy pyytämään, niin lopputuloksena on melko varmasti joko henkilökohtaisuuksia tai keskustelun katkeaminen siihen paikkaan. Mun mielestäni tällainen tyyli ei ole vain asiallisuutta nähnytkään.
Myös rangaistushistorian vaikutusta pelikiellon pituuteen voisi miettiä mahdollisuuksien mukaan vähemmän matemaattisesti. Ymmärrän sen että jatkuvasti häiriköiviin sovelletaan eräänlaista porttiteoriaa, mutta välillä homma tuntuu menevän nturhankin 1+1=2 ja 2+2=4 - tyyliin.
No eikö tämä TosiFanin käyttäytyminen sitten täytä jatkuvan häiriköinnin tunnusmerkkejä?

Huhtikuussa henkilökohtainen hyökkäys toista kirjoittajaa kohtaan - viikko
Toukokuussa henkilökohtainen hyökkäys toista kirjoittajaa kohtaan - kuukausi

Mielestäni täysin asiallista ja linjanmukaista toimintaa Moderaattoreilta. Mun mielestäni (samaten myös Moderaattoreiden mielestä) TF:lle ei auennut "toisten kirjoittajien mielipiteiden kunnioitus" tuon huhtikuussa istutun viikon aikana. Noh, nyt hänellä on sitten kuukausi aikaa istua ja miettiä samaa asiaa. Nyt se on sitten TosiFanin kallon paksuudesta kiinni, tuottaako tämä kuukausikaan mitään muutosta asennepuoleen. Siitä olen kuitenkin melko varma (ja ilmeisesti Moderaattoritkin olivat), että toinen viikko ei olisi vielä muuttanut mitään.

Mielenkiintoinen yksityiskohta muuten. TosiFani kirjoitti minulle joskus näin:

"Asia mitä ajat on hyvä, tapa millä sitä teet ja asenteesi ei."

Kuitenkin toinen meistä istuu parin kuukauden sisään jo toista kakkuaan henkilökohtaisuuksista toisia kirjoittajia kohtaan; ja se ei ole tämä "tapa- ja asennevammainen yksilö". Että se siitä TosiFanin asiallisuudesta...
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Mitä tämä "yhden asian trollaus" on? Onko jollain heittää oikein konkreettista esimerkkiä aiheesta? Nimimerkkejä kehiin!

Niminmerkkejä en anna, mutta: mielestäni yhden asian trollaamista on esim. se, että jokaisessa käänteessä tuodaan esiin se kuinka toivottavaa olisi, että "uudella vahvistuksella ei ole hanskat liimattuna käteen". Jokainen keskustelu vedetään hanskaamiseen ja siihen, miten ylilyöntejä pitää olla.

Sitten on se toinen suuri kysymys: tulkinta! Missä kohtaa menee oman mielipiteen esilletuonnin ja trollauksen raja?

Nämä eivät nyt mitään ehdottomia rajoja ole, mutta mielestäni se on selkeästi yhden asian trollaamisen rajan toisella puolen, jos jo viestiketjun viimeisimmän viestin kirjoittajan nimimerkin lukiessaan pystyy toistuvasti arvaamaan viimeisimmän viestin sisällön.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Niin. Toisen henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi tuomittava asia on toisessa tilanteessa tuomittu ihan eri tavalla.

Olisiko joku niin reipas ja kaivaisi nuo viestit joista sitä pekkaa on tullut? Sittenhän se voitaisiin todeta oliko ne tarpeellisia.

Ja tuohon Jomppa_Koo ja HIFk-osaan. Olisivatkin harmittomia mutta yllättävän moni tarttuu niiden paskaan ja ottaa tosissaan. Valitettavasti.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Niminmerkkejä en anna, mutta: mielestäni yhden asian trollaamista on esim. se, että jokaisessa käänteessä tuodaan esiin se kuinka toivottavaa olisi, että "uudella vahvistuksella ei ole hanskat liimattuna käteen". Jokainen keskustelu vedetään hanskaamiseen ja siihen, miten ylilyöntejä pitää olla.

Nämä eivät nyt mitään ehdottomia rajoja ole, mutta mielestäni se on selkeästi yhden asian trollaamisen rajan toisella puolen, jos jo viestiketjun viimeisimmän viestin kirjoittajan nimimerkin lukiessaan pystyy toistuvasti arvaamaan viimeisimmän viestin sisällön.
Siis hetkinen... oletko nyt ihan tosissasi?

Esimerkiksi minä tuon TPS-osiossa esille useissakin eri ketjuissa esim. sen, että "henkilökohtaisesti vihaan yhden vuoden sopimuksia". Olen tuonut mielipidettäni ("jos pelaaja on riittävän hyvä vuoden sopimukselle, niin miksi sitten ei tehtäisi suoraan kahden vuoden sopimusta") niin voimakkaasti esille, että varmasti jokaiselle vähänkään aktiivisemmin TPS-osiota lukevalle mielipiteeni on selvä. Olen kirjoittanut ja tulen kirjoittamaan tämän mielipiteeni vielä useaan ketjuun TPS-osiossa. Olenko tästä syystä sitten trolli?

Et sä voinut olla tosissasi! Siis pitäisikö mielestäsi Moderaattorien puuttua siihen, että joku kirjoittaja kertoo Ässä-osiossa omia toiveitaan tulevista vahvistuksista? Siis jos Moderaattorit tuollaisista asioista alkaisivat rankoa kirjoittajia, niin johan tuossa liikuttaisiin aika lähellä perustuslain vastaista sananvapauden rajoittamista! Kuten olen muistaakseni ennenkin sanonut: sisällöllisistä asioista rankaisemisessa liikutaan aina vaarallisilla vesillä.

Nimimerkkiä et viitsinyt paljastaa: miksi? Nyt en voikaan tutustua trolliin. Käypä muuten lukemassa TPS-osiosta vaikkapa sunnuntain (siis nimimerkki sunnuntai) viestejä. Kyllähän minäkin tiedän jo etukäteen, että jokainen hänen viestinsä erityisesti tulevasta joukkueesta on sellainen perusnegatiivinen: "joukkue on paska, varmasti karsitaan, Arse ei osaa hommiaan, Päri on surkea, blaa blaa blaa..." Tuo kaava toistuu joka ainoassa sunnuntain viestissä. Onko kyseessä siis trolli? Kyllähän minäkin tiedän sunnuntain viestien sisällöt jo etukäteen, mutta siitä huolimatta mä luen ne. Kyllä mua vituttaa joka kerta lukea näitä sunnuntain yltiönegatiivisia viestejä, mutta samalla mä myös kunnioitan hänen (perusteltuja) mielipiteitään.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Siis hetkinen... oletko nyt ihan tosissasi?

Esimerkiksi minä tuon TPS-osiossa esille useissakin eri ketjuissa esim. sen, että "henkilökohtaisesti vihaan yhden vuoden sopimuksia".
--
Olenko tästä syystä sitten trolli?

Tuotko asian esiin pelipaitakeskustelussa, jäähallikeskustelussa, valmentajakeskustelussa jne? Jos toistuva (vakaa, oma) mielipide liittyy keskusteltavaan asiaan, niin silloin se on keskustelua. Jos samaa omaa mantraa toistetaan siten, että se vedetään asiaan kuin asiaan, niin silloin se on trollaamista. IMHO.

Et sä voinut olla tosissasi! Siis pitäisikö mielestäsi Moderaattorien puuttua siihen, että joku kirjoittaja kertoo Ässä-osiossa omia toiveitaan tulevista vahvistuksista? Siis jos Moderaattorit tuollaisista asioista alkaisivat rankoa kirjoittajia, niin johan tuossa liikuttaisiin aika lähellä perustuslain vastaista sananvapauden rajoittamista! Kuten olen muistaakseni ennenkin sanonut: sisällöllisistä asioista rankaisemisessa liikutaan aina vaarallisilla vesillä.

Mielestäni tälläisessä tilanteessa sovellettava "kyllä tämä on tullut jo selväksi" -sääntö on mielestäni tärkein keskustelupalstan viihtyvyyttä parantava tekijä oikein käytettynä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
TosiFani on nyt yksi kolmesta nimimerkistä, joiden kanssa esim. mulla on ollut voimakkaitakin vääntöjä.

Nimim. Tosifani tuntuu kyllä olevan sinulle aika kova pala nieltäväksi tai sitten hän on osunut jollain tapaa arkaan kohtaan väännöissänne. Aina kun TF saa pelikieltoa, niin sinä olet täällä ketjussa asiaa ilakoimassa. Toki näin saat tehdä, mutta mielestäni aika huvittava tapa. Pelikieltoon johtavaa viestiä en ole nähnyt, mutta kyllähän nuo Tosifanin pelikiellot aina vähän ihmetyttää, kun kyseessä on kuitenkin fiksu kirjoittaja. Täällä on kuitenkin nimimerkkejä, jotka tuntuvat menevän henkilökohtaisuuksiin vähän väliä ilman pelikieltoja.


Noh, kohta tulee taas juhannus, ja hihhulit heräävät henkiin moralisoimaan.

Etkös sinä kutsunut jonkun nimimerkin kuollutta kaverin kaveria vitun idiootiksi viime vuonna kun meni puukotettavaksi juhannuksena? Totta, eihän tuossa ole mitään moralisoitavaa..
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Nimim. Tosifani tuntuu kyllä olevan sinulle aika kova pala nieltäväksi tai sitten hän on osunut jollain tapaa arkaan kohtaan väännöissänne. Aina kun TF saa pelikieltoa, niin sinä olet täällä ketjussa asiaa ilakoimassa. Toki näin saat tehdä, mutta mielestäni aika huvittava tapa.
No, kieltämättä jotenkin jäänyt vahingoniloinen vaihe päälle! Mielestäni vain TF:n tapa on huvittavampi: ensin haukkua kanssakirjoittajia palstalla ja yksityisviestein; sen jälkeen napata pelikieltoja pelikieltojen perään.

Sanopa nyt suoraan! TosiFanin sanotaan olevan asiakirjoittaja. Olenko mielipiteineni yksin, jos väitän, että tuo TosiFanin kevään aikana kokoama rangaistustilasto EI OLE asiakirjoittajan rangaistustilasto. Vahinkojahan sattuu jokaiselle; toiset vain ottavat niistä opiksi nopeammin kuin toiset.
Etkös sinä kutsunut jonkun nimimerkin kuollutta kaverin kaveria vitun idiootiksi viime vuonna kun meni puukotettavaksi juhannuksena? Totta, eihän tuossa ole mitään moralisoitavaa..
Hmmm... olenko tosiaan kirjoittanut näin? Noh, Juhannuksen Supertripla -ketjusta varmasti löytyy joku todistekin tästä. Sitä odotellessa!

Jotain sen suuntaista olen varmasti lausunut, että idioottimaisella käytöksellä saa takuuvarmasti hengen pois itseltään missä päin tahansa. Sen verran maailmaa olen minäkin kiertänyt! Jos kännissä alkaa huudella toiselle känniläiselle, niin kyllä sieltä puukkoa voi tulla kylkiluiden väliin. Eikö känninen huutelu toiselle känniläiselle sitten muka mielestäsi ole idioottimaista toimintaa?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Sanopa nyt suoraan! TosiFanin sanotaan olevan asiakirjoittaja. Olenko mielipiteineni yksin, jos väitän, että tuo TosiFanin kevään aikana kokoama rangaistustilasto EI OLE asiakirjoittajan rangaistustilasto. Vahinkojahan sattuu jokaiselle; toiset vain ottavat niistä opiksi nopeammin kuin toiset.

TF on asiakirjoittaja, erittäin hyvin perillä yleisesti jääkiekosta ja varsinkin Ässistä.

Mutta hänen on erittäin vaikea (lue:jopa mahdotonta) myöntää olevansa mistään asiasta väärässä. Tämä johtaa helposti henkilökohtaisuuksiin toista erimielistä kirjoittajaa kohtaan tai perustelemattomiin provosävytteisiin onlinereihin (joita itse inhoan yli kaiken). Tiedän tämän useiden vuosien kokemuksella TF:n kirjoituksia seuraamalla ja myös henkilökohtaisesti häneltä pientä sanallista piikkiä saaneena. ;)

Silti Ässä-osio ei olisi sama ilman TosiFania ja hänen omaperäistä kirjoitustyyliään.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No eikö tämä TosiFanin käyttäytyminen sitten täytä jatkuvan häiriköinnin tunnusmerkkejä?

Huhtikuussa henkilökohtainen hyökkäys toista kirjoittajaa kohtaan - viikko
Toukokuussa henkilökohtainen hyökkäys toista kirjoittajaa kohtaan - kuukausi

Ensimmäinen tapaus on ollut 12.4. ja toinen 1.6. eli pelikieltojen väli on seitsemän viikkoa. Tuossa ajassa TF on kirjoittanut varmasti useamman sata viestiä joista varsin merkittävä osa on uskoakseni ollut sävyltään asiallisia ja keskustelua eteenpäin kuljettavia. Näin on ainakin ollut niissä ketjuissa joissa minä olen hänen tekstehinsä törmännyt. Totta kai mukana on ollut paskaakin, mutta niin on varmasti kaikilla jotka enemmän kirjoittavat, minä itse mukaan lukien. Yleisesti ottaen TF ei todellakaan täytä palstahäirikön tuntomerkkejä kirjoitustustyylinsä ja asenteidensa puolesta. Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni, mutta uskoisin suuren osan ainakin Ässä-osion vakionimimerkeistä jakavan kanssani tämän näkemyksen.

Jos ja kun TF on syyllistynyt henkilökohtaisuuksiin, on hän tietysti ansainnut rangaistuksensa, mutta kuukauden banni "rikoksen uusinta" - perusteella on mielestäni liioittelua nimimerkin yleisen tason huomioon ottaen. Viikko olisi riittänyt ellei jostakin todella törkeästä ole kyse ja siihen(kään) en tässä tapauksessa usko. TF voi olla joskus tyly, mutta ei sorru haistatteluun tai nimittelyihin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ottamatta kantaa TF:n keissiin, pidän itse aika huolestuttavana sitä jos kirjoittajien "rikehistoria" ei tietyn ajan kuluttua nollaannu. Senhän pitäisi deletoitua toisesta päästä periaatteessa jonkun verran aina tietyn ajan jälkeen. Muuten nämä rangaistukset eivät enää palvele tarkoitustaan vaan muodostuvat pykälänseuraamiseksi, jossa metsää ei enää nähdä puilta.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jos ja kun TF on syyllistynyt henkilökohtaisuuksiin, on hän tietysti ansainnut rangaistuksensa

Täytyy myöntää että ihan uteliaisuuttani tutkin hieman TF:n viime päivien viestihistoriaa ja mitään aivan räikeätä ei tullut vastaan. No moderaattori-sedillä/tädeillä on varmasti ollut vahvat perusteensa, tuskin täällä syyttömiä hutkitaan. Omalla kohdalla joskus on tuntunut siltä mutta tutkailemalla jälkeenpäin omaa viestihistoriaa niin aina sieltä on joku känniviesti löytynyt joka täyttää pykälät...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ottamatta kantaa TF:n keissiin, pidän itse aika huolestuttavana sitä jos kirjoittajien "rikehistoria" ei tietyn ajan kuluttua nollaannu.

Tätä olen jo aiemmin peräänkuuluttanut. Ei voi olla niin, että joku vuoden takainen pelikielto vaikuttaa edelleen raskauttavasti tuomioihin? Aktiivisella forumilaisella tuohon vuoteen mahtuu aika monta sataa viestiä ja aina ei pysty oikein kiihkeissä väännöissä hillitsemään näppäilyitä.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Täytyy myöntää että ihan uteliaisuuttani tutkin hieman TF:n viime päivien viestihistoriaa ja mitään aivan räikeätä ei tullut vastaan. No moderaattori-sedillä/tädeillä on varmasti ollut vahvat perusteensa, tuskin täällä syyttömiä hutkitaan. Omalla kohdalla joskus on tuntunut siltä mutta tutkailemalla jälkeenpäin omaa viestihistoriaa niin aina sieltä on joku känniviesti löytynyt joka täyttää pykälät...

Kävin tuon itsekkin läpi ja tällaista tuli vastaan:

Sinä olet hyvä esimerkki kirjoittajasta, joka keskittyy sormet korvissa lällättelyyn ja muiden puheiden moderointiin.

Ja sitten

Otapas nyt henkeä hieman ja lopeta paskan puhuminen...

Mitään muuta henkilökohtaisuuksiin viittaavaa ei löydy. Aika jännä juttu että eräs NHL-puolen aktiivi vittuilee tuplateholla tähän verrattuna jokaiselle eri mieltä olevalle mutta ei silti ole kauheasti pekassa ollut.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Sanopa nyt suoraan! TosiFanin sanotaan olevan asiakirjoittaja. Olenko mielipiteineni yksin, jos väitän, että tuo TosiFanin kevään aikana kokoama rangaistustilasto EI OLE asiakirjoittajan rangaistustilasto.

Kyllä, mielestäni TF on asiakirjoittaja. Ei, tuo ei ole tyypilinen asiakirjoittajan rangaistustilasto. Ja juuri tämä minua ihmetyttäkin. Mielestäni Zeta03 tuossa tekikin ihan hyvän arvion. Ehkä syy on juuri siinä, että ei pysty myöntämään olevansa väärässä. Tosin tämä taitaa olla ongelma 90%:lle Jatkoajan kirjoittajista (varmasti myös minä mukaanlukien).

Eikö känninen huutelu toiselle känniläiselle sitten muka mielestäsi ole idioottimaista toimintaa?

Ei ole, mutta ei tuoda tätä asiaa tänne keskusteltavaksi. Lähinnä alleviivasin sitä, että jos joltain palstaveljeltä on tuttu kuollut (oli syy sitten mikä tahansa) niin ehkä idiootiksi huutelu ei ole asianmukaista käytöstä?

olenko tosiaan kirjoittanut näin? Noh, Juhannuksen Supertripla -ketjusta varmasti löytyy joku todistekin tästä. Sitä odotellessa!

Tarkoittanet Kouvolan tapausta?


Voi vittu mikä idiootti, kun pitää kännissä leikkiä kovaa jätkää ja huudella. Kun vastaan tuleekin toinen kova jätkä, jolla on lisäksi puukko, niin näin voi käydä.


Jos tämä Rauman tapaus on kuollut sairaskohtaukseen, niin asia on loppuunkäsitelty: luonnollinen kuolema. !


Rehellisesti sanoen, kirjoitin muistin varassa mikä ei välttämättä ole fiksuin tapa, mutta tällä kertaa muistin ihan oikein. Lainauksessa nyt tuon viestin pääkohdat. Koko viestin voit käydä itse lukemassa.

Mutta jos tästä tapauksesta haluat keskustella niin pistä yv:tä tai toiseen ketjuun. Tosifanin pelikielto oli oleellisempi asia.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täytyy myöntää että ihan uteliaisuuttani tutkin hieman TF:n viime päivien viestihistoriaa ja mitään aivan räikeätä ei tullut vastaan. No moderaattori-sedillä/tädeillä on varmasti ollut vahvat perusteensa, tuskin täällä syyttömiä hutkitaan. Omalla kohdalla joskus on tuntunut siltä mutta tutkailemalla jälkeenpäin omaa viestihistoriaa niin aina sieltä on joku känniviesti löytynyt joka täyttää pykälät...

Itselläni on viime aikoina vahvistunut sellainen pelottava epäily että modet jakavat pelikieltoa vain sellaisista viesteistä jotka on heille erikseen raportoitu. Näin ainakin itsemoderointia ja henkilökohtaisuuksia koskevissa banneissa.
 

RDivis

Jäsen
Ottamatta kantaa TF:n keissiin, pidän itse aika huolestuttavana sitä jos kirjoittajien "rikehistoria" ei tietyn ajan kuluttua nollaannu. Senhän pitäisi deletoitua toisesta päästä periaatteessa jonkun verran aina tietyn ajan jälkeen. Muuten nämä rangaistukset eivät enää palvele tarkoitustaan vaan muodostuvat pykälänseuraamiseksi, jossa metsää ei enää nähdä puilta.

Loistava kirjoitus! Tietysti edellisen rikkeen vakavuus huomioon ottaen nollaus voi tapahtua nopeammin/hitaammin. Jos modeille on aiemmalta ajalta jäänyt jotain pahasti hampaankoloon on heidän tällä systeemillä helppo kertyvillä pikkurikkeillä poistaa silmätikku.

Warn-historian nollaus kuuluisi mielestäni jokaisen toimivan keskustelupalstan kokonaisuuteen.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Yleisesti ottaen TF ei todellakaan täytä palstahäirikön tuntomerkkejä kirjoitustustyylinsä ja asenteidensa puolesta. Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni, mutta uskoisin suuren osan ainakin Ässä-osion vakionimimerkeistä jakavan kanssani tämän näkemyksen.

Tässä on juurikin se syy, miksi asian täällä esiin nostin.

Jos ja kun TF on syyllistynyt henkilökohtaisuuksiin, on hän tietysti ansainnut rangaistuksensa, mutta kuukauden banni "rikoksen uusinta" - perusteella on mielestäni liioittelua nimimerkin yleisen tason huomioon ottaen.

Olisi kyllä hyvä, että moderaattorit linkittäisivät aina bänni-ilmoitukseen bänniin johtaneen viestin. Se, että näin ei tehdä on omiaan vahvistamaan niitä epäilyksiä, että moderoinnin linja ei kestä päivänvaloa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olisi kyllä hyvä, että moderaattorit linkittäisivät aina bänni-ilmoitukseen bänniin johtaneen viestin.

Niin olisi, koska se olisi kaikille konkreettinen esimerkki siitä miten ei kannata tehdä ja toimisi keskustelun tasoa nostavana tekijänä varmasti paremmin kuin ylhäältä annetut pelikieltoilmoitukset ja niihin liittyvät arvailut.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
TF:llä oli toinen samassa ketjussa ja samalle nimimerkille kohdistettu viesti kuin tuo toinenkin tänne lainattu (lainattu vain osittain):
Ja voisit mielestäni lopettaa tämän ketjun moderaattorina toimimisen, sinun toistuva virtuaalisormen heristäminen vituttaa.
Ketjuna siis myös "World Trade Center ja salaliittoteoriat". Siitä voi jokainen lähteä kehittämään omia salaliittoteorioitaan. Itse en näe, että nallekarkit olisivat tässä tapauksessa menneet banneja jaellessa tasan, joskaan eivät nämä maailmanlopun tapauksia ole. Kesälomahan se jääkiekkofanien parasta aikaa bannien kärsimiseen.
 
Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ottamatta kantaa siihen mistä TF:n rangaistus tuli ja oliko se kohtuullinen niin pakko sanoa, että yksi eniten arvostamistani nimimerkeistä tällä palstalla. Lätkäosiossa en ole mistään samaa mieltä, mutta vapaalla hyvin pitkälle samoilla linjoilla TF:n kanssa.

Tämä olkoon ensimmäinen ja viimeinen kaapista ulos tulo (kyseessä kuitenkin suippokorva).
 
Viimeksi muokattu:

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Obi-Wanin lainauksista sen verran, että nuo on tyypillisiä TF:n vastauksia, kun keskustelu kiihtyy, eli joko valehtelet tai et ymmärrä mistään mitään. Lähinnä aikamoisesta ylimielisyydestä ja vasta-argumenttien ohittamisesta on ajoittain kyse, ei niinkään henkilökohtaisuuksista. Ja varmasti meistä aika moni on ylimielisyyteen jutuissaan sortunut. Ei se nyt niin vakavaa ole.

Raportoiko joku noita viestejä ihan oikeasti? Itse en ole ensimmäistäkään viestiä raportoinut ylläpidolle, kun sellaista tarvetta ei ole ollut. Aikamoista settiä saa tulla, että rupeaisin Muukkoselle videoita lähettelemään...
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ottamatta kantaa TF:n keissiin, pidän itse aika huolestuttavana sitä jos kirjoittajien "rikehistoria" ei tietyn ajan kuluttua nollaannu.
Pakko ottaa kantaa (sillähän on toki merkitystä) tähän. Eikös Mr.Fox tässä viestissä jo selventänyt tuota rikehistoriaa? Lienee liian vaikea pala lukea ketjua vanhempien viestien osalta siellä esbon nurkilla, mutta en mielestäni näe mitään oikeusmurhaa tapahtuneen.

Terveisiä Poriin. Nillittäminen on hieno taiteenlaji ja silleen. Omasta puolestani on sanottava, että viikon jälkeen meni melkein puolisen vuotta, kun rapsahti entisellä historialla kuukautta... pariinkin kertaan! Kannatan tätä demokraattista moderointilinjaa, jossa vapaan nillittäjiä ei kohdella silkkihansikkain, kuten ei meitä muitakaan kuolevaisia.

Anna sakkoa saatana!
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Omasta puolestani on sanottava, että viikon jälkeen meni melkein puolisen vuotta, kun rapsahti entisellä historialla kuukautta... pariinkin kertaan! Kannatan tätä demokraattista moderointilinjaa, jossa vapaan nillittäjiä ei kohdella silkkihansikkain, kuten ei meitä muitakaan kuolevaisia.

Itse en edelleenkään kannata tuota kuvattua linjaa. Tärkein syy sen käyttöön taitaa olla helppous ja se että modeilla on jossakin määrin pakkomielteenä jakaa kovempiakin kakkuja tasaisin väliajoin.

Se on kyllä totta ettei nämä asiat nillityksestä parane ja koska en itse ole ollut moden housuissa, yritän pidättäytyä liiasta arvostelusta. JA on sen verran laaja kokonaisuus ettei tyylipisteiden jakelu taida olla useinkaan mahdollista.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi kyllä hyvä, että moderaattorit linkittäisivät aina bänni-ilmoitukseen bänniin johtaneen viestin. Se, että näin ei tehdä on omiaan vahvistamaan niitä epäilyksiä, että moderoinnin linja ei kestä päivänvaloa.
No viime aikoinahan sitä informatiivisuutta on lisätty eli kerrotaan missä rike on tapahtunut. Ko. nimimerkin tapauksessa moderaattoreiden ilmoituksesta myös selviää, että pelikieltoon vaikutti useampi sääntöjen vastainen viesti. Ei täälläkään mikään niin tiukka linja ole, joten jokainen rangaistuksen saanut on sen enemmän tai vähemmän ansainnut. Enkä ole ikinä tajunnut jonkun toisen pelikiellosta tai omasta pelikiellosta valittamista. Jos joku pääseekin läpäisemään seulan, niin entä sitten? Ihan lastentarha-osaston juttuja heittää, että miksi toi toinen ei sitten saa pelikieltoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös