Hyvä esimerkkin "erilaisesta" moderoinnista on maanpuolustus.net, jota moni varmaa seuraa yhtenä lähteenä Ukrainan sodan takia. Siellä moderaattori-status näkyy ulospäin, ja kieltämättä se avaa silmiä paljon, kun yksi hörhöimmistä kirjoittajista on itse moderaattori.
Hän mm. kirjoittaa aina EU:sta käyttääen termiä "Euvostoliitto", mikä on syvän päädyn putinilaista propagandaa tarkoituksena aiheuttaa hajaannusta Euroopassa (hän ei tosin itse suostu myöntämään tätä, koska on ilmeisesti omannut EU-vastaisen näkemyksensä jo kauan ennen sotaa...)
Nyt hän on kieltänyt USA:n presidentinvaalien kommentoimisen Ukrainan sotaa käsittelevässä ketjussa (jopa silloin, kun aiheena on vaalien tuloksen vaikutus USA:n tuen jatkumiseen). Hän on itse perustellut tätä sillä, että "psykoosi nousee sitä mukaan, kun demarien vaalimylly suoltaa paskaa." Lisäksi hän on todennut mm. "Menkää nyt vittuun tästä ketjusta tuon musk/trump psykoosin kanssa." Tuolla hän tarkoittaa Muskin ja Trumpin Venäjä -yhteyksistä puhumista.
Viimeksi bännit sai henkilö, joka kommentoi Trumpin puheita Kurskin hyökkäyksestä (miten se saattaisi Trumpin mukaan johtaa ydinsotaan). Asia liittyy mielestäni hyvin vahvasti Ukrainaan, mutta "ylipäällikkö" ei halua kuulla negatiivista sanottavaa fanittamastaan Trumpista...
Tämä siis esimerkkinä mielipidemoderoinnista toisella palstalla. En ole nähnyt Jatkoajassa vastaavaa.