Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 387 105
  • 14 713
Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Rikepisteet ovat perseestä,. Niitä saa milloin mistäkin ja ihan mielivaltaisesti tai sitten on saamatta. Saa nähdä, milloin tuo hulluus loppuu.
Jep jep, ketjuun tulee nootti ja porukka jatkaa silti perseilyä, niin en pidä kovinkaan erikoisena tai mielivaltaisena jos rikepisteitä alkaa ropisemaan.

Ymmärrän, että et varmaan tässä tietysti kommentoinut juurikin tätä keissiä, vaan kiukuttelet kun olet itse saanut joskus rikepisteen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jep jep, ketjuun tulee nootti ja porukka jatkaa silti perseilyä, niin en pidä kovinkaan erikoisena tai mielivaltaisena jos rikepisteitä alkaa ropisemaan.
Pelikieltoa, jos aihetta on. Nuo rikepisteet ovat moderaattoreiden hiekkalaatikkoleikkiä.
Ymmärrän, että et varmaan tässä tietysti kommentoinut juurikin tätä keissiä, vaan kiukuttelet kun olet itse saanut joskus rikepisteen.
Voisiko olla kuitenkin mahdollista, ettei väistämättä ole kyse kiukuttelusta, vaan näkemyksestä, joka on syntynyt seuraamalla palstan kirjoittelua.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Pelikieltoa, jos aihetta on. Nuo rikepisteet ovat moderaattoreiden hiekkalaatikkoleikkiä.

Voisiko olla kuitenkin mahdollista, ettei väistämättä ole kyse kiukuttelusta, vaan näkemyksestä, joka on syntynyt seuraamalla palstan kirjoittelua.
Ei ihan, omat kolme on kaksi kertaa ry***-sanan käytöstä aivan väärässä paikassa ja tein ne tahallaan kuten viestissäni ilmoitin, eivät viitsineet antaa penalttia vaan keltaisen, viimeisin tuli kun haukuin yhtä käyttäjää vajakiksi. Eivät suuria rikkomuksia, mutta pieni huomatus, että vaikka vedät vitsillä niin kato vähän mitä kirjoittelet.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Helpoimmalla olisi päässyt, kun ei olisi myynyt hallia venäläisille, koska yhteistyöstä heidän kanssaan ei seuraa kenellekään mitään hyvää pidemmällä aikajänteellä. Ahneudestahan tuossa vain oli kyse. Mieluummin vaikka köyhä ja kipeä kuin venäläisten käskyvallan alla.
Mä en oikein ymmärrä, että mikä tuossa viestissä on sopimatonta tai ei pidä paikkaansa. Valistakaa nyt joku osaava.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mä en oikein ymmärrä, että mikä tuossa viestissä on sopimatonta tai ei pidä paikkaansa. Valistakaa nyt joku osaava.
Vinkki: Mikä on sen ketjun nimi, mihin tuo on kirjoitettu?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mä en oikein ymmärrä, että mikä tuossa viestissä on sopimatonta tai ei pidä paikkaansa. Valistakaa nyt joku osaava.
Minä veikkaan kyseessä olleen niin yksinkertainen asia, että yksittäisestä moderattorista viestisi tuntui pahalta ja hän päätti antaa rikepisteen. Tunne vei. Mutta tuo on vain minun veikkaus. Voi siellä olla jokin syvempi järkisyy myös taustalla. En vain keksi, mikä se on.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Olin hamassa menneisyydessä muistaakseni vajaan vuoden verran mukana moderoimassa erästä hyvin kesyä ja JA:ta paljon pienempää palstaa, niin jopa se stressasi ihmistä ihan kunnolla. Jotenkin välillä tästä keskustelusta paistaa, ettei ehkä ihan ole sisäistetty mitä helvetin talkootyötä moderointi on, ja ettei siinä ehkä aivan kybällä ehdi ajattelemaan salaliittoilua ja maailmanvalloitusta wokelle tai anti-wokelle...
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Minä veikkaan kyseessä olleen niin yksinkertainen asia, että yksittäisestä moderattorista viestisi tuntui pahalta ja hän päätti antaa rikepisteen. Tunne vei. Mutta tuo on vain minun veikkaus. Voi siellä olla jokin syvempi järkisyy myös taustalla. En vain keksi, mikä se on.
Juu, en tiedä, kunhan ihmettelin. Onhan noita sanktioita tullut ihan aiheesta ja ihan riittämiin, mutta tämä nyt pisti vähän silmään. Eipä siinä ja eteenpäin.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Olin hamassa menneisyydessä muistaakseni vajaan vuoden verran mukana moderoimassa erästä hyvin kesyä ja JA:ta paljon pienempää palstaa, niin jopa se stressasi ihmistä ihan kunnolla. Jotenkin välillä tästä keskustelusta paistaa, ettei ehkä ihan ole sisäistetty mitä helvetin talkootyötä moderointi on, ja ettei siinä ehkä aivan kybällä ehdi ajattelemaan salaliittoilua ja maailmanvalloitusta wokelle tai anti-wokelle...

Täällä ihmisillä tuntuu unohtuvan, minkälainen ihmistyyppi ylipäänsä päätyy moderaattoriksi. Tämä siis kaikella rakkaudella näitä sankareita kohtaan.

Antaisivat poikien pelata.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Olin hamassa menneisyydessä muistaakseni vajaan vuoden verran mukana moderoimassa erästä hyvin kesyä ja JA:ta paljon pienempää palstaa, niin jopa se stressasi ihmistä ihan kunnolla. Jotenkin välillä tästä keskustelusta paistaa, ettei ehkä ihan ole sisäistetty mitä helvetin talkootyötä moderointi on, ja ettei siinä ehkä aivan kybällä ehdi ajattelemaan salaliittoilua ja maailmanvalloitusta wokelle tai anti-wokelle...

Moderointihomma sopii sellaisille ihmisille jotka eivät ota hommaa liian tosissaan kuten joissain facebookin ryhmissä missä on 1930 luvun Saksameininki paikkoin.

Varjomoderointi sopisi täällä hyvänä lisänä kyllä vakituisessa pestissä muutamalle jota voitaisiin soveltaa siten että se olisi ns maalaisjärkipohjainen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä ihmisillä tuntuu unohtuvan, minkälainen ihmistyyppi ylipäänsä päätyy moderaattoriksi. Tämä siis kaikella rakkaudella näitä sankareita kohtaan.

Antaisivat poikien pelata.
Haluaisitko tarkentaa, että minkälainen ihmistyyppi mielestäsi päätyy moderaattoriksi?

Omien kokemusten mukaan noihin hommiin päätyy hyvin erilaisia ihmisiä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Haluaisitko tarkentaa, että minkälainen ihmistyyppi mielestäsi päätyy moderaattoriksi?

Omien kokemusten mukaan noihin hommiin päätyy hyvin erilaisia ihmisiä.
Eiköhän se ole aika monipuolinen leikkaus palstan käyttäkunnasta ja hyvä niin.

Itse ainakin arvostan niitä, jotka käyttävät omaa aikaansa tällaiseen. Voin ihan rehellisesti sanoa, ettei mulla olisi motivaatiota saati aikaa moiseen. Vaikka joskus tulee arvosteltuakin, onhan tämä oikeasti laadukas palsta niin moderoinnin kuin kirjoittajienkin osalta. Mikäänhän ei koskaan ole täydellistä ja jos olisi, olisi sekin aika tylsää. Mielipide-eroja saa ja pitääkin olla, koska muuten ei olisi laadukasta keskusteluakaan.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Minä veikkaan kyseessä olleen niin yksinkertainen asia, että yksittäisestä moderattorista viestisi tuntui pahalta ja hän päätti antaa rikepisteen. Tunne vei. Mutta tuo on vain minun veikkaus. Voi siellä olla jokin syvempi järkisyy myös taustalla. En vain keksi, mikä se on.
En usko, että yksittäinen moderaattori jakaa JA:ssa edes virhepisteitä minkään henkilökohtaisen mielipahan vuoksi. Mutta sen sijaan sulla mielipaha ja kaunasi modetiimiä kohtaan näkyy lähes joka kommentissasi täällä. Koeta nyt mennä eteenpäin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En usko, että yksittäinen moderaattori jakaa JA:ssa edes virhepisteitä minkään henkilökohtaisen mielipahan vuoksi.
No, sulla on kova luotto ihmisiin. Se taitaa olla meillä suomalaisilla veressä.
Mutta sen sijaan sulla mielipaha ja kaunasi modetiimiä kohtaan näkyy lähes joka kommentissasi täällä. Koeta nyt mennä eteenpäin.
Tämä mielipahan syöttäminen meikäläisen päähän on nyt tullut jo tutuksi. Voisiko olla mahdollista, ettei kyse ole tuollaisesta, vaan näkemyksestä, joka muotoutunut palstaa lukiessa?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minä veikkaan kyseessä olleen niin yksinkertainen asia, että yksittäisestä moderattorista viestisi tuntui pahalta ja hän päätti antaa rikepisteen. Tunne vei. Mutta tuo on vain minun veikkaus. Voi siellä olla jokin syvempi järkisyy myös taustalla. En vain keksi, mikä se on.
Minä veikkaan että olet väärässä tuossa asiassa. Joku saattaisi pitää tuota vähän törkeänä vihjailla että koska sinä olisit noin pikkumainen niin muutkin olisivat automaattisesti samanlaisia.
 

Tuamas

Jäsen
Rikepisteethän ovat konseptina ihan paikallaan, vähän sama kuin futiksessa tai hokissa tuomari puhuttelee pelaajaa, kun meinaa lähteä homma hanskasta, eikä heti anna korttia tai penalttia.

Pelikentällä ja täällä noista on turha ottaa itseensä, kuten nyt tuntuu taas kerran tapahtuneen, mutta vähän voi ottaa oppia, että menikö se nyt itseltä ihan putkeen.

Toki se on turvallisempi tila ja vaatii vähemmän itsereflektiota, kun kuvittelee, että ihan pikkumaisuuttaan juuri sinua pelissä/täällä puhutellaan/nuhdellaan.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
yks jengi Stadista
Nopsasti kävin vain vilkaisemassa tuota tukenarkaa ketjua ja tosiaan edellämainttu offtopic on ainoa syy, jonka monesta viestistä keksin rikepisteen syyksi.

Tyhmä kysymys: Onko mahdollista kirjoittaa viesteihin rikepisteeseen johtanut syy? Jos siellä vaan lukee että viestistä on annettu rikepiste, niin laittaahan se salaliittoteoretikot liikkeelle. Peli- ja porttikielloistakin selvitetään syyt, miksei rikepiste-ilmoituksissakin voisi edes mainita, mitä sääntöpykälää se rikkoo?

Nyt ollaan kuin avannossa Roudasta rospuuttoon: Onko tuo nyt sitten kasi vai kutonen? Menehän tuosta ottaamaan selvää.



 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
1. Ketjuun kirjoitetaan offtopicia.
2. Modet käyvät ketjussa erikseen muistuttamassa, että offtopic on kiellettyä ja siitä tulee jatkossa seuraamuksia.
3. Ketjuun kirjoitetaan edelleen offtopicia.
4. Modet alkavat jakaa rikepisteitä.

Todella mystistä, mistä ne rikepisteet tulivat. Täytyy olla salaliitto.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vähän ihmettelen tätä keskustelua rikepisteistä - sehän on käytännössä epärangaistus: mitään ei tapahdu! Ainoastaan muut kirjoittajat näkevät, että huonoksi koettu viesti on huomattu, ja siitä on tullut eräänlainen julkinen varoitus. Olisiko se parempi, jos niistä tulisi pelikieltoa? Toki jos niitä kertyy paljon, niistä tulee automaattisesti pelikieltoa, mutta uskoakseni 99% käyttäjistä ei kärsi tästä...

Sitten erittäin kiero spekulatiivinen salaliittoteoria: käsittääkseni Jatkoajassa rangaistukset eivät koskaan (vai onko tästä poikkeavia esimerkkejä?) muutu. Eli jos joku saa rikepisteen, hän ei voi enää saada pelkästään samasta viestistä pelikieltoa? Joten jos joku moderaattori haluaisi suojella tiettyä henkilöä, hän kävisi aina lätkimässä tälle kiistanalaisista viesteistä rikepisteitä niin, että samoista jutuista ei voisi tulla enää pelikieltoa. Rikepiste voi siis olla etuoikeus...
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Joten jos joku moderaattori haluaisi suojella tiettyä henkilöä, hän kävisi aina lätkimässä tälle kiistanalaisista viesteistä rikepisteitä niin, että samoista jutuista ei voisi tulla enää pelikieltoa. Rikepiste voi siis olla etuoikeus...
Itselleni sanottiin toisesta keltaisesta, että modetiimistä osa halus penalttia, mutta enemmistö kai "suojeli" minua...
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän ihmettelen tätä keskustelua rikepisteistä - sehän on käytännössä epärangaistus: mitään ei tapahdu! Ainoastaan muut kirjoittajat näkevät, että huonoksi koettu viesti on huomattu, ja siitä on tullut eräänlainen julkinen varoitus. Olisiko se parempi, jos niistä tulisi pelikieltoa? Toki jos niitä kertyy paljon, niistä tulee automaattisesti pelikieltoa, mutta uskoakseni 99% käyttäjistä ei kärsi tästä...

Onhan tuo nyt vittu ihan hanurista, että itse @Frankie ottaa pari pistettä vastaan asiassa, kun toisen joukkueen jäsenet lähtivät koittamaan kepille jäätä. Ei näin todellakaan.

Tämä on minunkin mielestä Jatkoajan keskustelupalstan yksi suurimmista vioista, että provosoida saa aina, mutta toinen lähtee ulos. Muistaakseni ainakin nimimerkki @McTorso on puhunut samasta asiasta. Pahoittelut McTorsolle, jos sekoitin toiseen.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
yks jengi Stadista
1. Ketjuun kirjoitetaan offtopicia.
2. Modet käyvät ketjussa erikseen muistuttamassa, että offtopic on kiellettyä ja siitä tulee jatkossa seuraamuksia.
3. Ketjuun kirjoitetaan edelleen offtopicia.
4. Modet alkavat jakaa rikepisteitä.

Todella mystistä, mistä ne rikepisteet tulivat. Täytyy olla salaliitto.
Teoriassa mikään ei estä sitä etteikö joku kirjoita samaan ketjuun rikepisteen arvoista viestiä, jossa rikepisteen syy onkin joku muu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös