Ehkä vielä yhden näkökulman voisin tuoda tuohon "oikealta lentää porukkaa helpommin pihalle" -keskusteluun:
Politiikan puolella kun kirjoitellaan niin porukka on kärjistetysti "Vasemmalla" ja "Oikealla" vaikka molemmat väittää keskellä olevankin. Uskon, että vasemman puolen rikkeet jäävät viheltämättä, koska niitä ei yksinkertaisesti raportoida eteenpäin ainakaan niin ahkerasti. Samalla puolella olevia ei haluta kampittaa (mikä on tottakai luonnollista). Ja kenties oikealla olevat eivät ota vastustajan pienempiä heittoja niin tosissaan, että sen takia kannattaisi hommata vastustaja pelikieltoon. Tottakai molemmilla puolilla on myös niitä öykkäreitä jotka ansaitusti siivotaan pois.
Ja kyllä. Minulla on ihan omakohtainen esimerkki tällaisesta tilanteesta, että selvä pelikiellon (tai vähintään rikepisteen) arvoinen viesti jää raportoimatta.
Persuketju, 30.5.2024, klo 15.42. Sivu 1766, Viesti #44135 (sattuneesta syystä en pysty lainaamaan viestiä tänne)
Multa kysytään "Oletko jo lopettanut vaimosi hakkaamisen?". Itse jätin raportoimasta kahdesta syystä. En ota tuommoisia heittoja henkilökohtaisesti (kun argumentit loppuu alkaa haukkuminen) ja halusin katsoa raportoiko muutkaan sitä. Enkä halua että tuosta viestistä annetaan näin 2kk jälkeen pelikieltoja. Tuo rikos on minun puolestani jo vanhentunut.
Uskallan väittää, että itse jos olisin tuon tyylisen viestin naputellut, olisin satavarmasti lentänyt Löylyhuoneesta saman tien. Toki itse olin jo heikoilla jäillä.
Pointti on, että jos noin räikeä rike jää pimentoon, niin mitä muita pienempiä sinne jää? Enkä myöskään syytä Moderaattoreita tästä. Haluan uskoa, että tuon tapaiset virkkeet vihelletään jos ne vain tulevat tietoon.