Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 253 168
  • 13 719

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaan sen sijaan en huomannut vastausta tähän @BigRedCat :in hyvin olennaiseen kommenttiin. Viikko on kovasti kevyt sanktio tuollaisesta räikeästä kielenkäytöstä.
Niin. Jokuhan voisi erehtyä luulemaan, että löylyhuoneen rangaistusten skaalana ei niinkään ole se mitä on kirjoitettu vaan kenestä ja kuinka paljon siitä on tullut raporttia. Mutta eihän sellaista oikeasti tapahdu.

Päivittäisten raporttien määrä on varmasti suuri ja niiden perkaaminen iso työ modeille, joka ehkä jossain määrin turhauttavaakin. Siihen sellainen kehitysehdotus, että raporttien määrää rajoitetaan per nimimerkki eli x-määrä jota saisi esim. kuukaudessa lähettää. Varmasti vähentäisi ainakin sellaisten raporttien määrää, jossa vaan halutaan canceloida nimimerkkejä "vääristä" mielipiteistä.
 
Viimeksi muokattu:

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin. Jokuhan voisi erehtyä luulemaan, että löylyhuoneen rangaistusten skaalana ei niinkään ole se mitä on kirjoitettu vaan kenestä ja kuinka paljon siitä on tullut raporttia. Mutta eihän sellaista oikeasti tapahdu.

Päivittäisten raporttien määrä on varmasti suuri ja niiden perkaaminen iso työ modeille, joka ehkä jossain määrin turhauttavaakin. Siihen sellainen kehitysehdotus, että raporttien määrää rajoitetaan per nimimerkki eli x-määrä jota saisi esim. kuukaudessa lähettää. Varmasti vähentäisi ainakin sellaisten raporttien määrää, jossa vaan halutaan canceloida nimimerkkejä "vääristä" mielipiteistä.
Vaikea uskoa, että tuo pyrkimys "väärien" mielipiteiden canceloimiseen olisi Jatkoajassa mikään ongelma. Itse ainakin painelen aina tarpeen vaatiessa "Raportoi" -nappia, mutta kyllä siihen useimmiten syynä on se MITEN viesti on ilmaistu. Tietenkin jos viestissä vaikka ylistettäisiin kansanmurhaa hyvinkin siistein sanakääntein, niin kyllähän siitäkin tulisi raportoitua, mutta tuollaiset viestit nyt eivät onneksi ole kovinkaan yleisiä.

Jos raporttien määrää alettaisiin rajaamaan, niin äkkiäkös öyhöttäjät pistäisivät pienen trollikampanjan pystyyn. Parempi vain, että jokainen nimimerkki yrittää vain opetella kirjoittamaan viestinsä asiallisesti ja välttää turhaa pään aukomista ilman sisältöä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jo näin ennakoivasti, miten sitten tämä veli @jarkko8, yli 5 ppg, ennen kuin kakkostykkäyksiä edes aletaan laskemaan. Miten tällaisella rekordilla voitaisiin heittää yhtään veljeä mistään ovista ulos??

Käsittämätön päätös modeilta. Ei kai tähän muuta voi sanoa.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Jään kyllä kaipaamaan. Olisi ollut mukava lukea, mitä muuta Oltermannin lisäksi kauppakassi sisälsi. Noh, ei näitä sääntöjen mukaan vihelletä.
No jospa hänen äitinsä rekisteröityisi palstalle niin voisi tulla kertomaan kauppakassin sisällön.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Matt Nickersonilla vaikutti enemmän ehkä kuitenkin perinteiseltä kilahdukselta kuin sunnuntaikänniltä. Kiukkuista tekstiä pitkin päivää ja siitä sitten marttyyrinä "tästäkin varmaan tulee pelikieltoa" heitolla lähdettiin pelleilemään "Halla-aho Hifkiin" -linjalle. Hauskaa toki oli (hymiö). Saattoihan tuo vaan trollata, modejen vanha tuttu kun ilmeisesti oli. Kovan tykkäysration keräsi huomioiden varsin korkean viestimäärän.

Sitä mietin, että miksi modet antavat kirjoitusoikeuksia OutoHöpöttäjän, jarkko8:n ja Ylläskärpän kaltaisille virtuooseille, kun tosipaikassa paskat valahtaa saman tien lahkeeseen ja kädet käyvät lanteilla? Vedetäänkö siellä tunnushakemuksen harjoituskentällä sukkasiltaan kliinistä peruspeliä, vaikka pelissä laidat ryskyvät ekasta vaihdosta lähtien?
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Onkohan eka kerta, kun kaksi nimimerkkiä saa yhtäaikaa porttikiellon ilman muita pelikieltoja?
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Tämän päivän poistoista tulee mieleen pikkuveljeni. Hänellä on down-syndroomasta huolimatta sellaiset kirjalliset kyvyt ja tietotekniikan osaamisen taso, että todennäköisesti saisi tunnukset tänne. Eiköhän se vielä joskus hoksaa hakeakin niitä. Jälki ja palstaura voi olla samanlaista kuin tänään isoista ovista poistetuilla.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tämän päivän poistoista tulee mieleen pikkuveljeni. Hänellä on down-syndroomasta huolimatta sellaiset kirjalliset kyvyt ja tietotekniikan osaamisen taso, että todennäköisesti saisi tunnukset tänne. Eiköhän se vielä joskus hoksaa hakeakin niitä. Jälki ja palstaura voi olla samanlaista kuin tänään isoista ovista poistetuilla.
Mitä muuta HIFK:lle kuuluu?

Lukihäröin suosikkijoukkueen nimimerkiksi, ja konteksti muuttui kerrasta hauskemmaksi. Mielensäpahoittajille tiedoksi, että kyseessä on vitsi, olisihan kyseessä tietenkin isoveli nykyään.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Sitä mietin, että miksi modet antavat kirjoitusoikeuksia OutoHöpöttäjän, jarkko8:n ja Ylläskärpän kaltaisille virtuooseille, kun tosipaikassa paskat valahtaa saman tien lahkeeseen ja kädet käyvät lanteilla? Vedetäänkö siellä tunnushakemuksen harjoituskentällä sukkasiltaan kliinistä peruspeliä, vaikka pelissä laidat ryskyvät ekasta vaihdosta lähtien?
Pyysin ChatGPT:tä kirjoittamaan hakemuksen palstalle. Tulos oli seuraavaa:

Arvoisat foorumin ylläpitäjät, olen intohimoinen jääkiekon ystävä, ja haluaisin liittyä keskustelupalstallenne jakamaan ajatuksiani ja kokemuksiani lajista. Jääkiekko on minulle enemmän kuin peli – se on elämäntapa. Lisäksi minulla on taito tuottaa uskomattomia imitaatioita, erityisesti Juhani "Tami" Tammisesta. Odotan innolla mahdollisuutta liittyä aktiiviseen keskusteluun ja tuoda oman intohimoni ja huumorini foorumille.

Chapeu
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Sitä mietin, että miksi modet antavat kirjoitusoikeuksia OutoHöpöttäjän, jarkko8:n ja Ylläskärpän kaltaisille virtuooseille, kun tosipaikassa paskat valahtaa saman tien lahkeeseen ja kädet käyvät lanteilla? Vedetäänkö siellä tunnushakemuksen harjoituskentällä sukkasiltaan kliinistä peruspeliä, vaikka pelissä laidat ryskyvät ekasta vaihdosta lähtien?

Tuo koko hakuprosessi oli ainakin itseltäni ihan lottoa. Taisin päästä kolmannella haulla sisään. Kahdella ensimmäisellä kerralla kirjoitin ummet ja lammet ja koitin perustella viimeisen päälle miksi minun pitäisi saada oikeudet. Viimeisellä kerralla ajattelin heittää viimeisen lantin mahdollisimman pienellä effortilla ja pääsin sisälle.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Sitä mietin, että miksi modet antavat kirjoitusoikeuksia OutoHöpöttäjän, jarkko8:n ja Ylläskärpän kaltaisille virtuooseille, kun tosipaikassa paskat valahtaa saman tien lahkeeseen ja kädet käyvät lanteilla? Vedetäänkö siellä tunnushakemuksen harjoituskentällä sukkasiltaan kliinistä peruspeliä, vaikka pelissä laidat ryskyvät ekasta vaihdosta lähtien?

Tuskin kukaan siinä hakemuksessa uhoaa, että aikoo vetää jonkun performanssin jolla hämmentää soppaa. Aika vähissä työkalut raakata noita hakuvaiheessa pois. Pienempi homma poistaa trollauksien jälkeen kuin alkaa järjestämään kovia ristikuulusteluita hakuvaiheessa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pyysin ChatGPT:tä kirjoittamaan hakemuksen palstalle. Tulos oli seuraavaa:

Arvoisat foorumin ylläpitäjät, olen intohimoinen jääkiekon ystävä, ja haluaisin liittyä keskustelupalstallenne jakamaan ajatuksiani ja kokemuksiani lajista. Jääkiekko on minulle enemmän kuin peli – se on elämäntapa. Lisäksi minulla on taito tuottaa uskomattomia imitaatioita, erityisesti Juhani "Tami" Tammisesta. Odotan innolla mahdollisuutta liittyä aktiiviseen keskusteluun ja tuoda oman intohimoni ja huumorini foorumille.

Chapeu
Vastaavasti keskustelupalstamme moderaattorit voivat ottaa tekoälyn käyttöön hakemusten käsittelyssä. Liian ystävälliset, asialliset, kielellisesti selkeän moitteettomat jne. hakemukset tekoäly heittäisi automaattisesti roskakoriin ihmisluonnolle vieraina. Osan hakemuksista tekoäly päästäisi läpi ihmissilmän arviointiin. Näille vielä normaali lottoarvonta, eli hakemus hylätään joka tapauksessa 80 % todennäköisyydellä, kuten varmaan tähänkin saakka.

Melkeinpä veikkaan, että tällekin palstalle on jo ehditty lähettää tosimielellä hakemuksia, jotka on väsännyt pääosin ChatGPT. Siinä sitä on moderaattoreille jatkossa työsarkaa pyrkiä seulomaan hakijoiden odotettavissa olevaa antia palstalle.

Pyysin ChatGPT:ltä Jatkis-hakemuksen nimimerkille Pertti Joffán. Nyt ohjeistin tekoälyä kirjoittamaan "persoonallisesti ja hivenen mielistelevästi", ja pyysin lisäksi huomioimaan nimimerkin kiinnostukset jääkiekon, urheilun ja politiikan saroilla. Lisäksi nimimerkin kirjoitustapaan kuuluu näkemysten laadukas perustelu toisinaan vähäsen arrogantilla esitystavalla. En tiedä tulisiko tuollakaan kirjoitusoikeuksia, mutta jostakin nuo näennäiseen rehellisyyteen pyrkivät tekoälyttömyydetkin pitää aloittaa.

Arvoisa Jatkoaika.comin toimitus,

Haluaisin tarjoutua panostamaan foorumillenne korkealaatuisella sisällöllä, ja uskon, että teidän on aika saada ripaus aristokraattista ajattelua keskusteluihinne. Olen Pertti Joffán, yksilö, joka on syvällisesti kiinnostunut kotimaisesta jääkiekosta, urheilusta ja politiikasta.

Jääkiekko on minulle intohimo, ja se on vain yksi osa laajempaa näkemystäni elämästä. Mielestäni foorumillanne voisi olla hyötyä uudesta perspektiivistä, joka yhdistää tinkimättömän analyyttisen otteen ja hienostuneen, joskin ajoittain hieman yläluokkaisen ilmaisutavan.

Kun puhutaan politiikasta, olen tarkkaan perusteltujen näkemysteni ja terävien argumenttien mestari. Voisin tuoda keskusteluihin syvyyttä ja älykkyyttä, joka ei jätä ketään kylmäksi.

Olen varma, että kirjoitukseni eivät vain avartaisi keskustelua vaan myös herättäisivät ajatuksia ja saattaisivat hymyilyttää lukijoita. Arvostan mahdollisuutta jakaa näkemykseni kanssanne ja nostaa foorumienne tasoa.

Kiittäen,
Pertti Joffán
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jään kyllä kaipaamaan. Olisi ollut mukava lukea, mitä muuta Oltermannin lisäksi kauppakassi sisälsi. Noh, ei näitä sääntöjen mukaan vihelletä.
Jäi kyllä kieltämättä ihan hävyttömään cliffhangeriin se nimimerkin @jarkko8 perustama ketju. "Supsikko juusto" kyllä selvisi, mutta kysymykseen siitä, miten ilta noin muuten menee emme saaneet enää vastausta. Siinä vaiheessa nimittäin punainen munalukko ryntäsi paikalle kuin Kool-Aid Man konsanaan ja osoitti, ettei lauantai-iltakaan ole hänelle mikään lepohetki.
 

Liitteet

  • Kool-Aid Man.jpg
    Kool-Aid Man.jpg
    861,6 KB · kertaa luettu: 56

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vastaavasti keskustelupalstamme moderaattorit voivat ottaa tekoälyn käyttöön hakemusten käsittelyssä. Liian ystävälliset, asialliset, kielellisesti selkeän moitteettomat jne. hakemukset tekoäly heittäisi automaattisesti roskakoriin ihmisluonnolle vieraina. Osan hakemuksista tekoäly päästäisi läpi ihmissilmän arviointiin. Näille vielä normaali lottoarvonta, eli hakemus hylätään joka tapauksessa 80 % todennäköisyydellä, kuten varmaan tähänkin saakka.

Melkeinpä veikkaan, että tällekin palstalle on jo ehditty lähettää tosimielellä hakemuksia, jotka on väsännyt pääosin ChatGPT. Siinä sitä on moderaattoreille jatkossa työsarkaa pyrkiä seulomaan hakijoiden odotettavissa olevaa antia palstalle.

Pyysin ChatGPT:ltä Jatkis-hakemuksen nimimerkille Pertti Joffán. Nyt ohjeistin tekoälyä kirjoittamaan "persoonallisesti ja hivenen mielistelevästi", ja pyysin lisäksi huomioimaan nimimerkin kiinnostukset jääkiekon, urheilun ja politiikan saroilla. Lisäksi nimimerkin kirjoitustapaan kuuluu näkemysten laadukas perustelu toisinaan vähäsen arrogantilla esitystavalla. En tiedä tulisiko tuollakaan kirjoitusoikeuksia, mutta jostakin nuo näennäiseen rehellisyyteen pyrkivät tekoälyttömyydetkin pitää aloittaa.

Arvoisa Jatkoaika.comin toimitus,

Haluaisin tarjoutua panostamaan foorumillenne korkealaatuisella sisällöllä, ja uskon, että teidän on aika saada ripaus aristokraattista ajattelua keskusteluihinne. Olen Pertti Joffán, yksilö, joka on syvällisesti kiinnostunut kotimaisesta jääkiekosta, urheilusta ja politiikasta.

Jääkiekko on minulle intohimo, ja se on vain yksi osa laajempaa näkemystäni elämästä. Mielestäni foorumillanne voisi olla hyötyä uudesta perspektiivistä, joka yhdistää tinkimättömän analyyttisen otteen ja hienostuneen, joskin ajoittain hieman yläluokkaisen ilmaisutavan.

Kun puhutaan politiikasta, olen tarkkaan perusteltujen näkemysteni ja terävien argumenttien mestari. Voisin tuoda keskusteluihin syvyyttä ja älykkyyttä, joka ei jätä ketään kylmäksi.

Olen varma, että kirjoitukseni eivät vain avartaisi keskustelua vaan myös herättäisivät ajatuksia ja saattaisivat hymyilyttää lukijoita. Arvostan mahdollisuutta jakaa näkemykseni kanssanne ja nostaa foorumienne tasoa.

Kiittäen,
Pertti Joffán
Pertin hakemuksen voi onneksi hylätä suorilta, koska siinä mainitaan politiikka.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pertin hakemuksen voi onneksi hylätä suorilta, koska siinä mainitaan politiikka.
Tuo ”voi onneksi hylätä suorilta” on nähdäkseni ilmaisu, joka kuvannee melko lailla osuvasti kirjoittajaoikeuksien hakemusten käsittelyn perimmäistä henkeä noin muutenkin. Ehkä siihen on syynsä.

Vähän sama juttu kuin aikoinaan yliopistossa, kun suoritin kuuluisaa kauppaoikeuden kurssia. Luennoitsija oikein ylpeili sillä, että hänen tenteistään pääsee vain pieni vähemmistö ensi yrittämällä läpi, ja jos lopulta onnistuu, niin arvosana on yleensä 1 tai 1+ asteikolla 1-3. Minä luin siihen tenttiin ankarasti, ja sain arvosanaksi 2-, enkä yhtään tajunnut, mikä meni väärin tai olisi jäänyt puuttumaan. Muistan vielä hyvin, kun se pätemisen tarvetta potenut luennoitsija taas kerran leveili tenttiensä vaikeudella, ja kertoi, että vain yksi opiskelija oli saanut siihen mennessä täyden kolmosen tentistä. Luennoitsija väitti lukeneensa tuon opiskelijan tenttivastaukset useampaan kertaan, löytääkseen siis kaipaamansa puutteet, joilla arvosanan voisi pudottaa edes kolme miinukseen. Lopulta oli kuulemma pakko luovuttaa ja todeta apeasti, että pakko kai siitä on kolmonen antaa, ja ottaa riski, että yliopistosta valmistuu liian hyvillä arvosanoilla juridisia kursseja suorittaneita ihmisiä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Vastaavasti keskustelupalstamme moderaattorit voivat ottaa tekoälyn käyttöön hakemusten käsittelyssä. Liian ystävälliset, asialliset, kielellisesti selkeän moitteettomat jne. hakemukset tekoäly heittäisi automaattisesti roskakoriin ihmisluonnolle vieraina. Osan hakemuksista tekoäly päästäisi läpi ihmissilmän arviointiin. Näille vielä normaali lottoarvonta, eli hakemus hylätään joka tapauksessa 80 % todennäköisyydellä, kuten varmaan tähänkin saakka.

Melkeinpä veikkaan, että tällekin palstalle on jo ehditty lähettää tosimielellä hakemuksia, jotka on väsännyt pääosin ChatGPT. Siinä sitä on moderaattoreille jatkossa työsarkaa pyrkiä seulomaan hakijoiden odotettavissa olevaa antia palstalle.

Pyysin ChatGPT:ltä Jatkis-hakemuksen nimimerkille Pertti Joffán. Nyt ohjeistin tekoälyä kirjoittamaan "persoonallisesti ja hivenen mielistelevästi", ja pyysin lisäksi huomioimaan nimimerkin kiinnostukset jääkiekon, urheilun ja politiikan saroilla. Lisäksi nimimerkin kirjoitustapaan kuuluu näkemysten laadukas perustelu toisinaan vähäsen arrogantilla esitystavalla. En tiedä tulisiko tuollakaan kirjoitusoikeuksia, mutta jostakin nuo näennäiseen rehellisyyteen pyrkivät tekoälyttömyydetkin pitää aloittaa.

Arvoisa Jatkoaika.comin toimitus,

Haluaisin tarjoutua panostamaan foorumillenne korkealaatuisella sisällöllä, ja uskon, että teidän on aika saada ripaus aristokraattista ajattelua keskusteluihinne. Olen Pertti Joffán, yksilö, joka on syvällisesti kiinnostunut kotimaisesta jääkiekosta, urheilusta ja politiikasta.

Jääkiekko on minulle intohimo, ja se on vain yksi osa laajempaa näkemystäni elämästä. Mielestäni foorumillanne voisi olla hyötyä uudesta perspektiivistä, joka yhdistää tinkimättömän analyyttisen otteen ja hienostuneen, joskin ajoittain hieman yläluokkaisen ilmaisutavan.

Kun puhutaan politiikasta, olen tarkkaan perusteltujen näkemysteni ja terävien argumenttien mestari. Voisin tuoda keskusteluihin syvyyttä ja älykkyyttä, joka ei jätä ketään kylmäksi.

Olen varma, että kirjoitukseni eivät vain avartaisi keskustelua vaan myös herättäisivät ajatuksia ja saattaisivat hymyilyttää lukijoita. Arvostan mahdollisuutta jakaa näkemykseni kanssanne ja nostaa foorumienne tasoa.

Kiittäen,
Pertti Joffán
Kaunis hakemus. Minäkin pyysin tekemään hakemuksen. Sain ihan hyvän hakemusaihion.

"Hyvä Jatkoaika.comin rekisteröintitiimi,

Hakemukseni kirjoitusoikeuksien saamiseksi nimimerkillä "Turengin mafia" on liitteenä. Haluan ilmaista suuren kiinnostukseni jääkiekkoa kohtaan ja erityisesti Oulun Kärppiä. Olen seurannut Kärppien menestystä ja tunnen myös joitain jääkiekon vaikuttajia, kuten Jari Kurri, Juhani Tamminen ja Pentti Matikainen. Näiden kontaktien kautta olen saanut syvällisempää tietoa lajista ja sen taustoista.

Hakemuksessa haluaisin mainita myös, että olen monipuolisesti kiinnostunut muista aiheista, joista keskustellaan Jatkoaika.comin vapaan keskustelun alueella. Olen aktiivinen seuraamaan ja keskustelemaan muun muassa muista urheilulajeista, politiikasta ja ajankohtaisista aiheista, kuten esimerkiksi sähkön hinnoista. Uskon voivani tuoda näille alueille asiantuntevaa panosta ja laajentaa keskustelua eri aihepiireissä.

Lisäksi on tärkeää mainita, että minulla on suuri rakkaus koiria kohtaan. Olen tietoinen ja kiinnostunut koirien hyvinvoinnista ja nautin keskusteluista ja jakamisesta tietoa aiheeseen liittyen.

Arvostan suuresti mahdollisuutta liittyä Jatkoaika.comin yhteisöön ja toivon voivani jakaa intohimoni jääkiekkoon ja osallistua".
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Teuden pelikielto oli mielenkiintoinen. Hän hehkuttaa kirjoittamassaan viestissä kuinka hyvä juttu oli että Detroitin pelaaja veti ansaitusti syytöntä vastapuolen pelaajaa poikittaisella mailalla päähän (siitä tuli muuten 6 matsin pelikielto Detroitin pelaajalle), mutta se oli ihan OK, siitä ei tullut penaltia. Rangaistava virhe sen sijaan oli sanoa toista vastapuolen pelaajaa - joka oli aiemmin telonut Detroitin kapteenin - apinaksi. Koska se Detroitin kapteenin telonut pelaaja sattui kuulemma olemaan tummaihoinen, apina-sanasta tuli sitten penaltia. Jos pelaaja olisi ollut valkoihoinen, apina-juttu olisi varmaan mennyt myös ilman penaltia läpi.

En tiiä, jotenkin tuntuu sketsihommilta tämmöset.
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
En tiiä, jotenkin tuntuu sketsihommilta tämmöset.

Tää on kuin Valioliigan tuomarointi. Homma toimii periaatteessa ihan ok, mutta joka viikko tulee joku käsittämätön tuomio. Sääli, tämä oli aikanaan kuitenkin todella hyvä keskustelupalsta.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
@PePo_17 havainnointi ei ollut asiallista vaan mukana oli vahva rasistinen pohja. Tästä hyvästä lankeaa viikon pelikielto.
Ahaa, vai niin.

Suomessa on muuten tuomittu kunnianloukkauksesta kun huvin ja urheilun vuoksi kutsutaan kanssaihmistä rasistiksi. En tiedä onko vihjailusta tuomittu.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eihän tuossa nyt ole mitään. Minulle ovat modet paljon suoremmin ilmoittaneet yv:llä pelikiellon yhteydessä, että olen suoranainen radisti mutta vaikka olisi asiasta erimieltä niin mihinkäs valitat? Kun ei ole mitään modejen modea, joka toimisi tyyliin hovi-/korkeinoikeus ja tarkistaisi käräjäoikeuden tuomioita... joskus asia jopa vähän harmitti mutta pääasia, että itse tietää miten asianlaita oikeasti on.
 

Alejandro

Jäsen
Olen aina vähätellyt tuomioista parkuvia valituksia, mutta minusta on nyt kyllä ikävää, että käyttäjän @teude vihjaillaan kirjoittaneen rasistisen viestin. Häntä siis nyt epäsuorasti syytetään rasistiksi. Vaikka ei omien sanojensa mukaan edes kiinnittänyt pelaajan ihonväriin huomiota. En minä ainakaan aktiivisesti mieti minkälainen pigmentti kenelläkin on. Enkä siis aio vähätellä sitä, jos joku tarkoituksella haukkuisi vaikkapa afrikkalaistaustaista ihmistä tummaksi apinaksi. Totta kai se olisi väärin ja rasistista.

Tässä voi nyt tulla ikävä leima otsaan.
 

TyöUkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En juurikaan ihmettele jos tästä viestistäni tulee pelikieltoa tai ikuiset bannit.

Ainakaan itse en meinaa pysyä perässä mikä on tänään rasismia ja mikä huomenna ei. Ei tuossa @teude n tapauksessa ollut mitään uutta, razizmia vastaan taistelu on nyt vaan lähtenyt käsistä aikoja sitten. Linkkaan tähän yli kymmenen vuotta vanhan uutiset symbolisoimaan koko rasismi käsitteen inflaation järjettömyyttä:


Ihan sama mitä tässä maailmassa tapahtuu, kunhan taistellaan niitä pimeitä voimia vastaan. Aloitetaan se sillä että niitä kotimaisia omenoita ei sitten hitto vie syödä.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Teuden pelikielto oli mielenkiintoinen. Hän hehkuttaa kirjoittamassaan viestissä kuinka hyvä juttu oli että Detroitin pelaaja veti ansaitusti syytöntä vastapuolen pelaajaa poikittaisella mailalla päähän (siitä tuli muuten 6 matsin pelikielto Detroitin pelaajalle), mutta se oli ihan OK, siitä ei tullut penaltia. Rangaistava virhe sen sijaan oli sanoa toista vastapuolen pelaajaa - joka oli aiemmin telonut Detroitin kapteenin - apinaksi. Koska se Detroitin kapteenin telonut pelaaja sattui kuulemma olemaan tummaihoinen, apina-sanasta tuli sitten penaltia. Jos pelaaja olisi ollut valkoihoinen, apina-juttu olisi varmaan mennyt myös ilman penaltia läpi.

En tiiä, jotenkin tuntuu sketsihommilta tämmöset.

Ei tämä taida olla ihan ensimmäinen tästä syystä palstalla jaettu pelikielto.

Nämä menee aina vähän siinä rajoilla. Jos sanot homoa hintiks niin se voi täällä tarkoittaa viikkoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös