Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 256 390
  • 13 719

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mitäs @Moderaattorit on mieltä mukaovelasta vihjailusta ylläkeskustellun teeman ympärillä muissa ketjuissa? Punakynän paikka?
Minä haluaisin myös tietää vallitsevassa ilmapiirissä, että voinko itse antaa jossain ketjussa Team Moderatorsille ketjunootin? Tarvitsen vaan värejä sitä varten.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Minä haluaisin myös tietää vallitsevassa ilmapiirissä, että voinko itse antaa jossain ketjussa Team Moderatorsille ketjunootin? Tarvitsen vaan värejä sitä varten.
Kyllä täältä värejä löytyy.
Niinpä voit käydä nootin tekemässä.
 
Mitäs @Moderaattorit on mieltä mukaovelasta vihjailusta ylläkeskustellun teeman ympärillä muissa ketjuissa? Punakynän paikka?

No ei me ainakaan arvosteta sellaista. Sen sijaan arvostettaisiin oikein kovasti sitä, jos kaikki nyt vaan malttaisivat mielensä ja jättäisivät arvailut, vihjailut ja hassuttelut tämän vakavan asian osalta kokonaan pois.

Asiasta ehtii kyllä kaikki keskustella avoimesti sitten, jos syytetyn pelaajan nimi tulee julkisuuteen. Jos taas nimi ei tule julkisuuteen, niin siihenkin lienee sellaiset perusteet, mistä jatkoajan käyttäjienkään ei ole tarvetta poiketa.

Mutta kyllä täällä varmuuden vuoksi parhaillaan myös teroitellaan punakynää.

T: Modet
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Huhuketjun suhteen punaista väriä on käytetty ja hyvä niin. Vois käyttää enemmänkin siinä ketjussa.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Uusimmassa kieltolistassa Zolomylle annettiin loppuvuoden pelikielto löylyhuoneeseen.

Mutta kun minä heinäkuun lopussa pyysin loppuvuoden kirjoituskieltoa löylyhuoneeseen, modet sanoivat vain tuommoiseen tiettyyn päivään päättyvät pelikiellot eivät ole mahdollisia. Pelikieltoni on siis mallia "toistaiseksi". Onko softa päivittynyt tässä parissa kuukaudessa?
 
Onko softa päivittynyt tässä parissa kuukaudessa?

Ei ole.

Samaan post it -lappuun ja samalla kuuluisalla punakynällä on meille merkittynä muistiin, että pitäisi muistaa manuaalisesti vapauttaa Hollanti ja Zolomy takaisin löylyhuoneeseen vuodenvaihteen jälkeen. Tosin sinä kun olet tuon kieltosi pyytänyt ihan itse, niin sinun oikeuksiesi avaaminen voidaan suorittaa pyynnöstäsi myös aiemmin.

T: Modet
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehdotan ns jääkiekkosääntökirjaan siirtymistä. Kun penalty tulee -> se perustellaan jatkossa sääntökirjalla. Sääntökirjaan liittyy luonnollisesti tulkintaa. Takautuvasti ymmärrän oman pelikieltoni pykälän täysin mutta siihen ei viitattu jäähyn tullessa. Rikepisteeni sääntö jäi epäselväksi vaikka sen hyväksyn.

Eli kun ollaan lätkäpalstalla-> säännöt ja pelikiellot/jäähyt sääntökirjan mukaan.

edit: tämä ei esim viittaa mihinkään sääntöön: ” koska ”nämäkään viestit ei ole” (poistettu alkuperäinen linkki’ )mitä Löylyhuoneessa toivomme viestien olevan. Xxx on annettu viikon pelikielto palstalle ja yyy kestävä dddd pelikielto.”

Pelikieltojen perusteena tulee olla säännöt toiveiden sijaan.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Ei ole.

Samaan post it -lappuun ja samalla kuuluisalla punakynällä on meille merkittynä muistiin, että pitäisi muistaa manuaalisesti vapauttaa Hollanti ja Zolomy takaisin löylyhuoneeseen vuodenvaihteen jälkeen. Tosin sinä kun olet tuon kieltosi pyytänyt ihan itse, niin sinun oikeuksiesi avaaminen voidaan suorittaa pyynnöstäsi myös aiemmin.

T: Modet
Ei kyllä käy kateeksi sitä modehenkilöoletettua, jolle tuo nakki napsahtaa. Muut tinttaavat kuohuvaa kaksin käsin ja katselevat raketteja vuoden vaihtuessa, yksi päivystää keskiyöllä Amigansa edessä ja odottaa, koska pääsee painamaan vapautusnappia.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Ei kyllä käy kateeksi sitä modehenkilöoletettua, jolle tuo nakki napsahtaa. Muut tinttaavat kuohuvaa kaksin käsin ja katselevat raketteja vuoden vaihtuessa, yksi päivystää keskiyöllä Amigansa edessä ja odottaa, koska pääsee painamaan vapautusnappia.

EIköhän joulukuun alussa julkisteta taas uusi varjomode-kierros, niin tuokin homma nakitetaan työharjoittelijoille.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko ihan yleistä, että saa rikepisteen viestistä minkä kirjoituksesta on yli 2 viikkoa? :D
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Modet eivät selaa jokaista palstalle kirjoitettua viestiä ja raportit viesteistä voivat tulla milloin tahansa. Eli on ihan normaalia, vaikka tuskin hirveän yleistä.

Rikepiste tarvisi olla @FASlapsi :maisesti "PUNAINEN" ja värinsä mukainen vielä. Erottuisi hyvin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Minusta nuo ovat hyviä, että voi antaa penalttia esim. vain vapaan puolelle tai yksittäiseen joukkueen osioon. Saisi käyttää useamminkin eikä suoraan heittää vaikkapa kuukaudeksi kokonaan sivuun. Tuossa tämänpäiväisessä pelikieltolistassa luin ensin, että @Ressa oli saanut kokonaan kenkää palstalta mutta kielto koskeekin vain Löylyhuonetta.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Tuo Ressan pelikielto pään aukomisesta ja keskustelun hämmentämisestä on aivan absurdi, hävetkää jälleen. Se että on eri mieltä kuin muut ei ole "hämmentämistä". Pään aukomisesta vastasi puolestaan ihan muut nimimerkit tuolla. Ressa piti päänsä poikkeuksellisen kylmänä eikä juurikaan vastannut niihin henkilökohtaisuuksiin, joita häntä kohtaan sateli.

Järkevästä keskustelusta ei voi puhua tämän palstan persuketjun yhteydessä ylipäätään. Jatkossa rinkirunkkarit voivat runkata entistäkin vapaammin taas.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä hyväksyn pelikiellot jos sellainen koetaan tulevan sääntöjen rikkomisestä. Nyt tuli siis sanomista, että nostin vasemmistoliiton puheeksi Persujen ketjussa, viestit kokonaisuudessaan aikajärjestyksessä (valitettavasti quotet ei tule oikean näköisiksi koska oikeudet menneet mutta jokainen pystyy nämä varmentamaan; boladatut viestit minun):

Tällaisia persuja taas kerran. On kyllä mielenkiintoista, kun näitä putinisteja löytyy sekä vasemmistosta että persuista…
No huh huh. Kommenteissa vaan syventää kuiluaan. Taitaa olla tällä hetkellä niin, että enemmistö näistä on nimenomaan tuossa puolueessa, eikä vasemmistossa.
Vasemmistolla nämä vatnikit ovat kansanedustajina, Raja-aho näyttäisi olevan joku parin sadan äänen nobody. Taitaa myös kovimmat terroristien tukiat löytyä vasemmistoliiton kansanedustajista.

Mutta näin nämä asiat koetaan.

Sitten lopullinen rike tuli siitä kun totesin, että kannattaa kysyä miksi vasemmistoliitosta puhutaan Persujen ketjussa siltä henkilöltä, joka keskustelun on aloittanut, vaikka olin vasta kolmas (kts. yllä) joka mainitsi vasemmistoliiton:

Voisiko nimimerkki @Ressa nyt itse selittää, miksi perussuomalaisten ketjussa puhutaan vasemmistoliiton NATO-kannoista? En ymmärrä yhteyttä.
Sen uskon ettet ymmärrä. Ja voit esittää kysymyksen sille joka keskustelun aloitti vertaamalla persuja ja vassareita persujen ketjussa. Ehkä saat vastauksesi sitten.

Toki tämä on vapaa foorumi ja modet toimii kuten parhaaksi näkevät. Olisi kuitenkin kiva tietää, että miksi toiset saavat vapaasti persujen ketjussa puhua vasemmistoliitosta mutta toiset eivät.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
viestit kokonaisuudessaan aikajärjestyksessä

Oli siinä jokunen viesti välissäkin, suorittamisen tasostahan tämä pelikielto tuli.

Edit: Ja ei, en ole mode, eikä poliittinen kantasi minua liikuta suuntaan tai toiseen. Raskas ja kuittaileva kirjoitustyyli nyt vaan ei oikein toimi politiikkakeskustelussa, IMO.
 
Viimeksi muokattu:

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oli siinä jokunen viesti välissäkin, suorittamisen tasostahan tämä pelikielto tuli.

Edit: Ja ei, en ole mode, eikä poliittinen kantasi minua liikuta suuntaan tai toiseen. Raskas ja kuittaileva kirjoitustyyli nyt vaan ei oikein toimi politiikkakeskustelussa, IMO.

Mutta mistä saadaan halpaa pensaa Daavidin linkoon, kun maailmanmarkkinahinnoille ei mahdeta mitään?

Jätän nyt tämän tähän, vetäkööt jokainen omat johtopäätökset viestien sisällöstä ja siitä miten mahdollinen poliittinen suuntautuminen vaikuttaa. Yllä oleva viesti on kuitenkin Persujen ketjussa ok.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Minä olen yksi lainatuista. Vastasin ketjussa linkitettyyn Twitter/X-viestiin, joka oli ketjun mukaisessa aiheessa. Samalla vastasin viestiin, jossa käsiteltiin itään päin kallellaan olevien puoluekantaa. En sen syvällisemmin väittänyt mitään, vaan se oli omakohtainen kokemus siitä, missä lähiaikoina minun mielestäni tällaisia mielipiteitä on enemmän esitelty. En sen paremmin tiedä sen enempää kyseisen X-tilin haltijan asemista puolueessa tahi muusta.

Vittuiluksi se ei nyt ainakaan ollut tarkoitettu, enkä missään tapauksessa pelikieltoa nyt ainakaan kenellekkään toivonut. En ole lukenut sen tarkemmin keskustelua sen jälkeen siellä, joten niihin en ota kantaa.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Jätän nyt tämän tähän, vetäkööt jokainen omat johtopäätökset viestien sisällöstä ja siitä miten mahdollinen poliittinen suuntautuminen vaikuttaa. Yllä oleva viesti on kuitenkin Persujen ketjussa ok.
Tuo esimerkkisi nyt oli vähän sama kuin se, että joku tulisi tänne avautumaan siitä, että oli ok mainita "vappusatanen" demarien ketjussa tai sanoa "sori siitä" kokoomuksen ketjussa.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä olen yksi lainatuista. Vastasin ketjussa linkitettyyn Twitter/X-viestiin, joka oli ketjun mukaisessa aiheessa. Samalla vastasin viestiin, jossa käsiteltiin itään päin kallellaan olevien puoluekantaa. En sen syvällisemmin väittänyt mitään, vaan se oli omakohtainen kokemus siitä, missä lähiaikoina minun mielestäni tällaisia mielipiteitä on enemmän esitelty. En sen paremmin tiedä sen enempää kyseisen X-tilin haltijan asemista puolueessa tahi muusta.

Vittuiluksi se ei nyt ainakaan ollut tarkoitettu, enkä missään tapauksessa pelikieltoa nyt ainakaan kenellekkään toivonut. En ole lukenut sen tarkemmin keskustelua sen jälkeen siellä, joten niihin en ota kantaa.

Juu toinen on sinun, enkä linkannut nimimerkkejä noihin koska sinällään kirjoittajan "henkilöllisyydellä" ei väliä eikä sinun viestissäsi mitään tavallisesta poikkeavaa ollut. Tai sanotaanko nyt niin, ettei ole mitään mitä ei olisi tällä palstalla ollut jo vuosikausia.

Lähinnä vain nostin sen esiin siksi, että minun esitettiin moderaattoreiden toimesta nostaneen esille vasemmiston ja sitten esitettiin väite, että olisin ihmetellyt sitä, että miksi täällä keskusteltiin Vasemmistoliitosta. Kumpikaan väite ei pitänyt paikkaansa mutta kuten totesin, pelikielto otetaan ja eteenpäin.

En aio tyytymättömyyttä esittää eli antaa tulla lainvoimaiseksi. Toivottavasti vain sitten jatkossa muiden kohdalla sama linja.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ehkä tietty jos kymmeniä ketjuja on nostanut niin ehkä se ei ole tarpeellista. Kymmeniä kuulostaa isolta määrältä.

Nythän ymmärtääkseni kyse oli kahdesta ketjusta ja molempien nosto oli ihan aiheellisia. Mut ei näitä aiheellisia varmaan sitten myöskään saa nostaa jos on ns. nostokiellossa. Mutta tämmöstä tämä on.
En osaa sanoa monta ketjua tullut nostettua kokonaisuudessaan, mutta lähes kaikki kyllä olleet varsin aiheellisia, ellei vapaan puolen paria kierrätyskeskuksessa tehtyä nostoa lasketa. Ne oli turhia sen voin suoraan sanoa, mutta siihen asti ymmärrys oli, että tuolla keskustelu olisi vapaampaa ja moderointi löysempää, mitä vielä ja tuosta napsahti aikanaan pelikieltoa (ehkäpä ihan syystä)

Mitään nostokieltoa minulle ei ole tietääkseni annettu ja säännöissä ei nostoa ole ainakaan aiemmin myöskään kielletty. Moderaattorit on kyllä joskus yksityisviesteillä lähestyneet ja varoitelleet nostamasta tai perästä kuuluu. En kuitenkaan halua edes tälläisellä palstalla taipua moderaattorien mielivallan alle, vaan homman pitäisi mennä sääntöjen mukaan. Tälläisillä palstoilla toki ylläpidolla on oikeus tehdä miten lystäävät, heidän palstahan tämä on ja he määrittää säännöt tai ei määritä ja antaa kurinpidon kuulua siitä huolimatta.

Viimeisin pitkä pelikielto oli kyllä suoraan sanoen naurettava, nostin ihan asialliset ketjut koskien asiaa. Ilmeisesti tässä tapauksessa noissa vanhoissa ketjuissa ei olisi saanut syystä x, keskustella asiasta vaikka ne nimenomaan oli tuolle asialle oikeat ketjut, moderaattien mielestä uudempi samaa asiaa sivuavat muttei täysin samaa asiaa kuitenkaan käsittelevät ketjut olisi ollut oikea vaihtoehto, ja sinne viestit sitten siirsivätkin.

Omasta mielestäni moderaattorit voisivat suoraan käydä lukottamassa ne ketjut joita ei ole sallittua nostaa tai joihin ei haluta enää viestejä tulevan, tai sitten oikeasti päivittää sääntöjä niin, että vanhojen viestien ja ketjujen nosto olisi kiellettyä. Toki voidaan jatkaa näinkin, ja puhtaasti mielivallan mukaan antaa joskus pelikieltoa, joskus varoitusta, joskus rikepistettä ja joskus ei mitään tai jopa sisäistä peukkua.

Itseä yleisesti inhottaa megaketjut ja mielellään nostan vanhoja ketjuja jos ne asiaa koskee, täten helpommin pääsee myös näkemään vuosien takaisia ajatuksia samoista teemoista ja parhaimmillaan samaa asiaa ei tarvitse toistaa vuosittain. Tämä on kuitenkin ilmeisesti ainakin minulta jos ei kielletty, niin ainakin jonkun hyvän maun vastaista.

Eipä siinä jatketaan harjoittelua ja palstalla keskustelua pahaimman mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös