Vittu sä olet raskas tyyppi. Käännän vaan asian näin: Miksi Jokerit pitäisi ottaa Liigaan kun sieltä ovat halunneet itse lähteä?
Uskon, että jokaiselle palstan espoolaiselle seura on tärkeä, pelasi se missä sarjassa tahansa, mutta kun asia ei ole niin ”tuularikatsojien” kanssa. Asia vaan on näin.
Espoo on tehnyt loistavaa työtä jo Suomi-Sarjasta asti niillä realiteeteilla mitä mikin sarjataso on tuonut mukanaan ja nyt on se tilanne, että ollaan pisteessä, jota varten sitä työtä on tehty. Se, että yleisömäärä ei ole korkeampi, on varmasti asia johon moni espoolainen haluaisi muutosta, mutta kun ketään ei voi pakottaa paikalle. Tilanne muuttuu ajan kanssa, jos muuttuu ja varmasti paikka pääsarjassa ja jatkossa myös taistelu sen sarjapaikan eteen kiinnostaa ihmisiä kovimpien fanien ulkopuolella.
Vittu vittu vittu yyy. Ei Jokereita mun mielestä pidä "ottaa" Liigaan. Ihan helvetin hyvä, että päästään pelaamalla mittaamaan taso.
Tottakai espoolaisille, Kiekko-Espoon kannattajille, olisi kiva nousta Liigaan. Mutta kun se (aktiivisten ja maksavien) kannttajien määrä taitaa olla vähän liian pieni. Jostainhan se kiikastaa, että halliin ei tuon enempää väkeä saada. Ja tästä johtuen taloudenpitokin on hankalaa.
Enkä mä tästä syytä "vain" espoolaista yleisöä, isostihan syyttävä sormi osoittaa nimenomaan Liigan suuntaan. Teidän toimistollahan asioita on edistetty hienosti kohti liigavalmiutta, mutta tältä osin yleisö tulee auttamatta vielä perässä. Uskoisin, että espoolainen kiekko olisi vakaammalla pohjalla jos vielä jonkin verran pääsisitte rakentamaan pohjia ja tunnettuutta kuntoon Mestiksessä. Tämä ei ole mitään hämmentämistä, vaan ihan vakavasti olen huolissani Kiekko-Espoon tulevaisuudesta. Ettei homma ajaudu SaiPa:n tielle ja uusiin talousvaikeuksiin.
Kilpailijan leiristä on todettava, että itse ottaisin teidänkin tilanteessa mielummin nousun pelaamalla, kuin kabinetista. Ja suomalaisen jääkiekon kannalta olisi huomattavasti parempi, että Mestiksessä olisi aina vähintään 3 Liigapaikasta kilpailevaa seuraa (alkuun siis esim. Jokerit-K_Espoo-"SaiPa"), jotka sitten kirittäisivät toisiaan ja pistäisivät painetta myös Liigan suuntaan.
Samaan aikaan on todettava, että eihän liigalla nyt ole painetta teitä väkisin ottaa mukaan, kun KKV:lla uhkailulta (mikä oli oikeasti hyvä veto!) meni pohja. Mä olen ihan aidosti iloinen teidän kannattajien puolesta jos Liigaan pääsette, mutta pitkällä aikavälillä näen toisen reitin kestävämpänä.
Vaikka pidänkin todennäköisempänä teidän kabinettinousua, kuin sen tyssäämistä kalkkiviivoille, niin kannattaa tuohon toiseenkin vaihtoehtoon henkisesti varautua.
Edit: Jokereista sanottava vielä sen verran, kuten täälläkin mainittiin, että eihän kukaan tiedä kauanko tämä buumi jatkuu ja miltä Jokerien talousluvut näyttävät kauden jälkeen. Tai miten kauan lopulta joudutaan tahkoamaan Mestistä ja hakkaamaan päätä seinään tuon Liigapaikan havittelun kanssa. Mutta kun Mestis toivottavasti alkaa uudella systeemillä elpymään, niin tässä ollaan ihan siellä urheilun ytimessä. Toisaallekin tästä jo kirjoitin. Tätähän urheilu on ja pitääkin olla. Me (suomalainen jääkiekkoyleisö) ollaan liian tottuneita kabinettipeliin, että se urheiliun hienous ja ydin on unohtunut. Lampaanpersettä niillä, jotka nillittää, että meitä kohdellaa epäreilusti. Meitä kohdellaan niin kuin iso osa Jokerifaneista toivookin meitä kohdeltavan; urheilullisin perustein. Ja näillä eväillä kohti karsintoja, koska ikinä sinne päästäänkään.