Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 254 457
  • 13 719

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt ei enää yritetäkään peitellä tätä kuinka moderaattorit haluavat vaientaa "vääriä" mielipiteitä palstalta...
Tai ehkä yksinkertaisimmin moderaattorit eivät koe tapaasi keskustella oikeaksi, kun leimaat täällä putinisteiksi toisia, jotka eivät ole samaa mieltä Sanna Marinista.

Tarpeeksi usein olen itsekin ollut jäähyllä voidaakseen sen todeta, että kyllä täällä lomareissua banaanisaarille yleensä tulee ansaitusti. Tietenkin ellei itse koe ikinä mitään vikaa olevan itsessään, niin silloin jotkut päätökset voivat tuntua vääriltä, vaikka isossa kuvassa ne ovat oikeita.

Vapaassa maailmassa ei ole vääriä mielipiteitä, mutta on aivan helvetisti vääriä tapoja ilmaista ne.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tai ehkä yksinkertaisimmin moderaattorit eivät koe tapaasi keskustella oikeaksi, kun leimaat täällä putinisteiksi toisia, jotka eivät ole samaa mieltä Sanna Marinista.

Tarpeeksi usein olen itsekin ollut jäähyllä voidaakseen sen todeta, että kyllä täällä lomareissua banaanisaarille yleensä tulee ansaitusti. Tietenkin ellei itse koe ikinä mitään vikaa olevan itsessään, niin silloin jotkut päätökset voivat tuntua vääriltä, vaikka isossa kuvassa ne ovat oikeita.
No jos vaikka Elina Lepomäestä kirjoittelisi tällaisia "rinsessa" jutuja, hetkessä joku vetti tai bigredcat ryntäisi kirjoittajan kimppuun, ja seuraavassa hetkessä myös kakkua tulisi nimenomaan "rinsessasta" kirjoitelleelle...,

 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tai ehkä yksinkertaisimmin moderaattorit eivät koe tapaasi keskustella oikeaksi, kun leimaat täällä putinisteiksi toisia, jotka eivät ole samaa mieltä Sanna Marinista.
Tähän vielä tarkennusta, ketään en ole leimannut putinistiksi. Toisaalta minua on haukuttu demariksi, vihervassariksi ja milloin miksikin. Arvaa onko niistyä kenellekään seurannut rangaistuksia....
 

444

Jäsen
No jos vaikka Elina Lepomäestä kirjoittelisi tällaisia "rinsessa" jutuja, hetkessä joku vetti tai bigredcat ryntäisi kirjoittajan kimppuun, ja seuraavassa hetkessä myös kakkua tulisi nimenomaan "rinsessasta" kirjoitelleelle...,

On siellä kuitenkin ketjunootti, niin kukaan ei pahoita mieltään. Ehkä samaa voisi kokeilla Kokoomuksen pyhän lehmän (ei viittaa henkilön ulkonäköön, ainoastaan asemaan) ketjuun, niin sielläkin vältyttäisiin mielipahalta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistelisin että esim. viime kesänä tuli pelikieltoja myös Mariniin liittyvästä kommentoinnista, joten eiköhän niitä pelikieltoja vihelletä ihan samalla tavalla kaiklle.
No, minulle kerrottiin nootissa että ei ollut oikein linkittää lehtiartikkelia Lepomäen erosta Heikelän kanssa.... En usko että kukaan on saanut noottia jos on linkittänyt jonkun Marin aiheisen lehtijutun.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No, minulle kerrottiin nootissa että ei ollut oikein linkittää lehtiartikkelia Lepomäen erosta Heikelän kanssa.... En usko että kukaan on saanut noottia jos on linkittänyt jonkun Marin aiheisen lehtijutun.
Paha sanoa tuohon mitään kun en nää toisten yksityisviestejä. Kuulostaa kyllä erikoiselta jos nootti on tullut saatesanoilla "Ei ole oikein linkittää lehtiartikkelia..." jne., eikä mainittu mistään muusta.

Ihan oikeastiko olet sitä mieltä että tämä viimeisin kirjoituskieltosi on vaan ajojahtia moderaattoreilta, eikä omassa toiminnassasi ole mitään tarkasteltavaa? Aiheeton pelikielto jne?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan oikeastiko olet sitä mieltä että tämä viimeisin kirjoituskieltosi on vaan ajojahtia moderaattoreilta, eikä omassa toiminnassasi ole mitään tarkasteltavaa?
Minä toivoisin että päätökset tehtäisiin tasapuolisesti. Ei se voi olla niin että minua haukutaan vasemmistolaiseksi ja sitten vastaukseni sellaiseen epäasiallisuuteen onkin se mikä oli sopimatonta käytöstä
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Minä toivoisin että päätökset tehtäisiin tasapuolisesti. Ei se voi olla niin että minua haukutaan vasemmistolaiseksi ja sitten vastaukseni sellaiseen epäasiallisuuteen onkin se mikä oli sopimatonta käytöstä
Näin mielenkiinnosta kysyn, että koetko tosiaan vasemmistolaisuuden haukkumisena? Onko siis haukkumista sanoa jonkun olevan vasemmistolainen?
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No jos vaikka Elina Lepomäestä kirjoittelisi tällaisia "rinsessa" jutuja, hetkessä joku vetti tai bigredcat ryntäisi kirjoittajan kimppuun, ja seuraavassa hetkessä myös kakkua tulisi nimenomaan "rinsessasta" kirjoitelleelle...,


Ehkä kannattaisi ottaa vähän iisimmin. Olen muuten kirjoittanut myös Mariniin ja hallitukseensa kohdistuvasta asiattomasta kirjoittelusta ja sen leikkauksesta naisvihaan esim. täällä:


Ote:

Mutta miksi kritiikki on niin suurelta osin "hallituksen tytöt varmaan X" ja "ei se kassatyttö" sitä ja tätä? Unohtamatta ulkonäkökeskeistä meteliä erityisesti Kiurun kohdalla.
Koronakeskustelussa on nimittäin ollut toinen erittäin mielenkiintoinen ja valitettava ilmiö ja sitä ilmentävien nimimerkkien leikkaus Marin-tytöttelijöiden kanssa ei ole ihan olematon. Nimittäin meemi "mummojen pelastamisesta". Talous tuhotaan ja nuoriso ajetaan itsemurhiin, jotta toinen jalka haudassa olevat "mummukat" saadaan suojattua. "Kritiikin" mukaan kohtuuttoman kalliiksi ja terveydellisesti muulle väestölle kalliiksi koituvia rajoitustoimia ajetaan, jotta joku vanhainkodissa asuva mummo saadaan pelastettua pariksi kuukaudeksi (koska silloinhan mummukka kuolee muutenkin).

Eli lähes poikkeuksetta tämän vanhoille miehille selvästi vaarallisemman taudin suojelluksi ryhmäksi, jonka takia kaikki kärsivät, esitetään irvileukojen toimesta vanhat naiset. Miksi? Olisi kenties hieman kiusallista ja omalle agendalle haitallista esittää asia jotenkin niin, että viis pahimmassa riskiryhmässä olevista sotaveteraaneista, jotka uhrasivat nuoruutensa meidän hyväksemme. Se ei myöskään varmaan tuntuisi niin raflaavalta "heikot joutaakin kuolla pois" -narratiivissa. On tästä pitänyt jo ajat sitten kirjoittaa mutta tulipahan tässä yhteydessä mainittua. Kenties tämä on tasa-arvo-ketjun asiaa, mutta liittyy kyllä Marin-keskusteluun niin ikään vahvasti.


Ja ihan totta, kun lukee sinun kirjoitteluasi Valtosen ketjussa niin menee jopa vähän kylmät väreet selkäpiitä pitkin. Jotain synkän pakkomielteistä tuosta välittyy kun vuoroin käydään ilkkumassa henkilön erosta ja vuoroin triggeröidytään kun "Ellulla" on ollut meikkiä televisiossa. Ehkä maximum attack ei ole tässäkään se paras tapa käsitellä asiaa.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Jatkoajan kirjoittajien ylivoimainen enemmistö on enemmän tai vähemmän oikealla (ainakin löylyhuoneen gallupeihin peilaten), joten luonnollisesti "vasemmalle kallellaan" olevista provosoivista viesteistä tulee enemmän raportointeja modeille kuin vastaavista oikealle kallellaan olevista. Tämän takia ei kannata vetää ranteita auki, vaan ehkä siirtää oma poliittinen keskustelu jollekin toiselle foorumille. Itse lopetin politiikkaketjuihin kirjoittamisen, sillä asiallisen ja asiantuntevan keskustelun lomassa on liian paljon täysin turhaa pahan olon purkamista ja vain puhtaasti huonoa käytöstä, hyvänä esimerkkinä vaikkapa juuri tuo Marinin ketju. Näihin viesteihin puuttuminen toi itsessäni esiin vain huonoja puolia ja pahimmillaan tuli alennuttua samalle tasolle. Itse juuri "vasemmalle kallellaan" olevana en näe järkeä kiusata itseäni sillä, että kävisin jonkinlaista ristiretkeä tasapuolisuuden puolesta sellaisella foorumilla, jossa se ei yksinkertaisesti ole realismia. Ja tämä ei ole mikään moite moderaattorien suuntaan, vaan ainoastaan tosiasioiden tunnustamista. Tuomiot ovat tasapuolisia, mutta kuten usein meitä on muistutettu, raportointien määrällä on vaikutus tuomiolle päätymiseen. Deal with it.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Minä toivoisin että päätökset tehtäisiin tasapuolisesti. Ei se voi olla niin että minua haukutaan vasemmistolaiseksi ja sitten vastaukseni sellaiseen epäasiallisuuteen onkin se mikä oli sopimatonta käytöstä

Jos seuraisit jääkiekkoa, niin sielläkin tuomarit huomaavat monesti sen kostoiskun, eivät ensimmäistä tökkäisyä. Raja voi olla häilyvä, mutta välillä pitää osata kääntää se toinen poski tai sitten ottaa seuraamukset nöyrästi vastaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin mielenkiinnosta kysyn, että koetko tosiaan vasemmistolaisuuden haukkumisena? Onko siis haukkumista sanoa jonkun olevan vasemmistolainen?
Totta kai se on haukkumista sanoa ei vasemmistolaista vasemmistolaiseksi. Eihän homoseksuaalikaan ole haukkuma sana, mutta aika moni heteroseksuaali loukkaantuisi sellaisesta nimityksestä.

Ja ihan totta, kun lukee sinun kirjoitteluasi Valtosen ketjussa niin menee jopa vähän kylmät väreet selkäpiitä pitkin. Jotain synkän pakkomielteistä tuosta välittyy kun vuoroin käydään ilkkumassa henkilön erosta ja vuoroin triggeröidytään kun "Ellulla" on ollut meikkiä televisiossa. Ehkä maximum attack ei ole tässäkään se paras tapa käsitellä asiaa.

Ilkkuminen erosta on ihan sun mielikuvituksen keksintöä, mitään tekemistä sillä ei ole todellisuuden kanssa, täysin neutraaleja ovat olleet kommenttini.

Jos seuraisit jääkiekkoa, niin sielläkin tuomarit huomaavat monesti sen kostoiskun, eivät ensimmäistä tökkäisyä. Raja voi olla häilyvä, mutta välillä pitää osata kääntää se toinen poski tai sitten ottaa seuraamukset nöyrästi vastaan.

Mutta täällä palstalla kun on videotarkistukset käytössä niin ei ole oikein verrannollisia nämä caset.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Että tulevaisuudessa sinua ei kukaan kutsu vasemmistolaiseksi, niin voitko sitten kertoa poliittisen suuntauksesi mikä se on, jollet kerta omien sanojesi mukaan ole vasemmalle kallellaan?
Olen liberaali
Nimimerkki @heavy katkerana pelikiellostaan, miten olen nähnyt tämän ennenkin...

Ei tää oo niin vakavaa, tää on vaan Jatkoajan Löylyhuone.
Sanon vielä toisen kerran, vaikket selvästi haluakaan keskustella, ilkkua vaan... minulle on ihan ok rangaistus jos kaikki saavat saman kohtelun. Se ei toteudu tällä palstalla
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näin mielenkiinnosta kysyn, että koetko tosiaan vasemmistolaisuuden haukkumisena? Onko siis haukkumista sanoa jonkun olevan vasemmistolainen?
Ei se kai haukkumista ole, mutta on se (viher)vassarikortin heiluttelu paikoissa johon se ei mitenkään kuulu, melkoisen huvittavaa ja toisaalta välillä raskasta. Tai no, on se varmaankin haukkumista sen sanojan mielestä.

Esimerkiksi tuota Heljanko vs. Vainio -ketjua lukiessa pistin merkille, että Vainion puolustelu oli vassaritouhua ja vasemmistolaismaailman tyypillistä harhaisuutta. What? Samanlaista retoriikkaa tuntuu näkyvän enenevissä määrin ympäri palstaa. Tai sitten kiinnitän siihen vaan enemmän huomiota nykyään.

Toki tämä palsta on korostetun oikeistolainen, joten en sinänsä ihmettele sen vassarikortin viuhumista. Näin vasemmalle kallellaan olevana ihmisenä (mikä tällä palstalla luetaan usein niin, että äänestää kommunistista puoluetta tai vähintään Vasemmistoliittoa) se tekee lukemisen henkilökohtaisesti välillä vähän raskaaksi. Olenkin hiljattain piilottanut useimmat suomalaiseen päivänpolitiikkaan liittyvät ketjut juuri tästä syystä, ja toivoisinkin ettei tuo retoriikka leviäisi niiden ulkopuolelle ympäri palstaa. Ei tuo nyt mikään maailman vakavin asia ole tai pilaa päivää tai mitään, mutta pienetkin asiat tekevät palstan käyttökokemuksesta mukavamman.

Tämä nyt meni vähän ohi lainatun viestin pointin, mutta tuli vaan tuosta mieleen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jännityksellä odotamme, että ymmärtääkö nimimerkki heavy jonain kauniina päivänä sen faktan, että itsessäkin voi olla vikaa.

Jos toistuvasti kokee tulevansa väärin kohdelluksi, niin normaalisti ihminen ymmärtää ennen pitkää katsoa myös peiliin.

Itsereflektointi on haastava, mutta tärkeä laji. Jotkut eivät opi sitä koskaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Puolen vuoden banaanit koko vapaalle näyttäisi, mitä antia joillain jankkaajilla on tälle palstalle.
Tätä pitäisi käyttää paljon enemmän, siis yleisesti vapaan porttikieltoja. Tänne on pesiytynyt aivan liikaa vapaan puolen jankkaajia, joilla ei ole mitään annettavaa palstan lähtökohtaiseen aihepiiriin, eli jääkiekkoon.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jännityksellä odotamme, että ymmärtääkö nimimerkki heavy jonain kauniina päivänä sen faktan, että itsessäkin voi olla vikaa.

Jos toistuvasti kokee tulevansa väärin kohdelluksi, niin normaalisti ihminen ymmärtää ennen pitkää katsoa myös peiliin.

Itsereflektointi on haastava, mutta tärkeä laji. Jotkut eivät opi sitä koskaan.
No, selitä vaikka tuo rinsessa juttu, miksi se on ok, mutta linkittäminen Lepomäen erosta kertovaan juttuun on sääntöjen vastaista toimintaa
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös