Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 238 016
  • 13 686

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Erään nimimerkin väitettiin olevan Kalervon poika Äkäslompololta. Tästä ei napsahtanut mitään. Sukunimen kerrottiin olevan Kiukkupussi, joka pani epäilemään kyseessä olleen todennäköisesti huumoriheitto. Myöhemmin keskustelun vielä kiihtyessä ja henkilökohtaisuuksien jatkuessa, paljastui kyseessä olevan jokin Jope Ruonansuun sketsi, mikä taisi pelastaa kuukauden kakulta. Sääntövihkoon ei taida olla näitä nyansseja kirjattu.
Tässä tapauksessa ei ollut kyse mistään sketsi- tai muustakaan fantasiahenkilöstä, vaan nimimerkki vihjasi aivan suoraan, että lainaamansa nimimerkki on eräs suomalainen junioripelaaja. Ei tarvitse edes arvuutella kenestä pelaajasta on kyse. Niin selvästi käy henkilöllisyys ilmi.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Noniin nyt loppuu tää kissa ja hiiri leikki. Uskoisin, että pelasiN oli tässä se syy miksi ei kakkua ole heilunut. Mielenkiintoinen tapaus kuitenkin.
 

Liitteet

  • 15F9C412-1F5D-4343-B76E-47E6FCAF6DDE.png
    15F9C412-1F5D-4343-B76E-47E6FCAF6DDE.png
    415,2 KB · kertaa luettu: 347

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Noniin nyt loppuu tää kissa ja hiiri leikki. Uskoisin, että pelasiN oli tässä se syy miksi ei kakkua ole heilunut. Mielenkiintoinen tapaus kuitenkin.
Kun lukee tuo viestin kokonaan, näkee helposti että tuo n on ylimääräinen painovirhepaholainen. Puhuu Emil Hemmingistä kolmannessa persoonassa viestissään. Ja aina niin johdonmukaisen moderaatiolinjan mukaisesti NHL-fani lähti isoista ovista ulos ja rikkeen tekijä selvisi täysin sanktioitta.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Kun lukee tuo viestin kokonaan, näkee helposti että tuo n on ylimääräinen painovirhepaholainen. Puhuu Emil Hemmingistä kolmannessa persoonassa viestissään. Ja aina niin johdonmukaisen moderaatiolinjan mukaisesti NHL-fani lähti isoista ovista ulos ja rikkeen tekijä selvisi täysin sanktioitta.
Jep on täysin perusteltua, että kyseessä on kirjoitusvirhe. Mutta sitä ei koskaan korjattu. Mutta se on mun mielestä mikä tekee täsrä mielenkiintoisen keissin. NHL-fanin taso ei kyllä ollut kovin kova niin ei poisto ei ole mitenkään yllätys.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Jep on täysin perusteltua, että kyseessä on kirjoitusvirhe. Mutta sitä ei koskaan korjattu. Mutta se on mun mielestä mikä tekee täsrä mielenkiintoisen keissin. NHL-fanin taso ei kyllä ollut kovin kova niin ei poisto ei ole mitenkään yllätys.
Omissa silmissä mielenkiintoisen tekee se, että paljon köykäisemmistä arvuutteluista on kakkua tullut ja näin selvästä ei mitään. Huonoa ja erittäin epäjohdonmukaista moderointia.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Noniin nyt loppuu tää kissa ja hiiri leikki. Uskoisin, että pelasiN oli tässä se syy miksi ei kakkua ole heilunut. Mielenkiintoinen tapaus kuitenkin.
Niin eikös oman henkilöllisyyden saa paljastaa ja sen jälkeen tästä saa vapaasti puhua. Itse olen ottanut täällä jo aika monta identiteettiä, ihan vain että ei tule palstavelville penaltia. Tänään taidan olla Phil Jones. Ja kun mä olen Phil Jones sä olet…?
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Niin eikös oman henkilöllisyyden saa paljastaa ja sen jälkeen tästä saa vapaasti puhua. Itse olen ottanut täällä jo aika monta identiteettiä, ihan vain että ei tule palstavelville penaltia. Tänään taidan olla Phil Jones. Ja kun mä olen Phil Jones sä olet…?
Chris Smallingin vaimo
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Omissa silmissä mielenkiintoisen tekee se, että paljon köykäisemmistä arvuutteluista on kakkua tullut ja näin selvästä ei mitään. Huonoa ja erittäin epäjohdonmukaista moderointia.
Olin kyllä itse aivan varma tuon nähdessäni että tuosta tulee kuukauden kakku. Säännöstä voi olla kyllä montaa mieltä mutta käsittämätöntä että nyt tuosta pääsi kuin koira veräjästä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Olin kyllä itse aivan varma tuon nähdessäni että tuosta tulee kuukauden kakku. Säännöstä voi olla kyllä montaa mieltä mutta käsittämätöntä että nyt tuosta pääsi kuin koira veräjästä.

Sai isomman kakun, lähtö tuli.


Porttikielto 13.7.2022
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
NHL-fanin taso ei kyllä ollut kovin kova niin ei poisto ei ole mitenkään yllätys.
Seitsemän viestiä, jotka kaikki kiekkoon liittyviä. Ei mitään syväluotaavia analyyseja mutta ei myöskään provoamista tai muuta hämmentämistä. Aika kevyesti lähti ilmeisen nuori juippi.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Seitsemän viestiä, jotka kaikki kiekkoon liittyviä. Ei mitään syväluotaavia analyyseja mutta ei myöskään provoamista tai muuta hämmentämistä. Aika kevyesti lähti ilmeisen nuori juippi.

Kirjoitusvirheitä oli kyllä viesteissään huomattavan paljon ja niiden tulkinta oli hiukan hankalaa.

Mutta noin muuten... Jos eräs nimimerkki saa kuukauden pelikiellon (?) "enpä tiedä toni" -heitosta, miten tämä eroaa siitä?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olin kyllä itse aivan varma tuon nähdessäni että tuosta tulee kuukauden kakku. Säännöstä voi olla kyllä montaa mieltä mutta käsittämätöntä että nyt tuosta pääsi kuin koira veräjästä.

Kakkujahan jaetaan raportointien perusteella. Jos kukaan modeista ei ole sattunut näkemään tuota viestiä, eikä kukaan ole sitä raportoinut, selkeäkin rikkomus voi jäädä käsittelemättä kokonaan. Siksi kannattaa raportoida, jos huomaa jotain oikeasti sääntöjen vastaista, mistä kuuluisi rangaista. Henkilöllisyyden arvuutteluthan ovat selkeitä keissejä, moni muu hyvinkin tulkinnanvaraista.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kakkujahan jaetaan raportointien perusteella. Jos kukaan modeista ei ole sattunut näkemään tuota viestiä, eikä kukaan ole sitä raportoinut, selkeäkin rikkomus voi jäädä käsittelemättä kokonaan. Siksi kannattaa raportoida, jos huomaa jotain oikeasti sääntöjen vastaista, mistä kuuluisi rangaista. Henkilöllisyyden arvuutteluthan ovat selkeitä keissejä, moni muu hyvinkin tulkinnanvaraista.
No joo, ei minua nyt kiinnosta mitkään henkilöllisyyden arvuuttelut sen kummemmin että niitä raportoisin ja tuohan oli itse asiassa aika hauska sekä tilanteeseen sopiva heitto (edeltävä kirjoitusvirhe huomioon ottaen) mutta oli kyllä niin selkeä tapaus että kaikkien todennäköisyyksien mukaan tuosta olisi häkki heilahtanut. Ja vielä kun paljon epäselvemmistä tapauksistakin niin on käynyt.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Hyvää keskustelua ylempänä. Laittaa miettimään asioita. Mikä on tärkeää ja mikä paskaa. Itse vanhana rosvona vihaan kaiken maailman raportointia ja vasikointia. Netissä sekä oikeassa elämässä. Joillekin tää palsta on koko elämä. Ottakaa iisisti nyt jumalauta. Kyl hermonsa voi menettää netissä, mut ei sen takia et joku esittää sitä mitä ei ole. Mäki oon täällä suuttunut, mut oikeista asioista.
Nettihommat vs oikea elämä. Siinä täytyy pitää joku ero. Huumori täytyy aina olla päälimmäisenä, eikä ikinä voi olettaa että millanen ihminen siellä nimimerkin takana on. Suurin osa tänkin palstan jäsenistä ottaa liian vakavasti nää hommat.

PS. Tän palstan moderointi on muuten yhtä iso vitsi ku Suomen oikeuslaitos.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaa se oli nyt Kepulin Konstan vuoro lähteä isoista ovista ulos. Olihan siinä liian paljon nykylinjan vastaista kielenkäyttöä (ja rasismia) ja sitä kautta jollain tavalla ymmärrettävä poisto, mutta tuntuu silti kohtuu kovalta ratkaisulta. Aina iso harmi, kun vanhan linjan palstalainen ja perinteinen urheilumies tippuu matkasta.
 

444

Jäsen
Jaa se oli nyt Kepulin Konstan vuoro lähteä isoista ovista ulos. Olihan siinä liian paljon nykylinjan vastaista kielenkäyttöä (ja rasismia) ja sitä kautta jollain tavalla ymmärrettävä poisto, mutta tuntuu silti kohtuu kovalta ratkaisulta. Aina iso harmi, kun vanhan linjan palstalainen ja perinteinen urheilumies tippuu matkasta.
Sinänsä taas ei tunnu kovalta ratkaisulta. Jos lukuisat (pitkätkin) pelikiellot samasta asiasta eivät tuota minkäänlaista kehitystä, niin vaihtoehdoiksi jää käytännössä:
1) muuttaa sääntöjä siten, että yksittäiset nimimerkit pystyvät elämään niiden kanssa
2) poistaa sellaiset nimimerkit, joille ko. säännöt ovat liian vaikeita sisäistää.

Ja kun valtaosalle säännöt eivät tuota ongelmia, niin kakkosvaihtoehto kuulostaa äkkiseltään aika paljon fiksummalta. Hommafoorumit sun muut ovat sitten parempia tunkioita, joihin voi mennä suoltamaan pahaa oloaan.
 

redpecka

Jäsen
Sinänsä taas ei tunnu kovalta ratkaisulta. Jos lukuisat (pitkätkin) pelikiellot samasta asiasta eivät tuota minkäänlaista kehitystä, niin vaihtoehdoiksi jää käytännössä:
1) muuttaa sääntöjä siten, että yksittäiset nimimerkit pystyvät elämään niiden kanssa
2) poistaa sellaiset nimimerkit, joille ko. säännöt ovat liian vaikeita sisäistää.

Ja kun valtaosalle säännöt eivät tuota ongelmia, niin kakkosvaihtoehto kuulostaa äkkiseltään aika paljon fiksummalta. Hommafoorumit sun muut ovat sitten parempia tunkioita, joihin voi mennä suoltamaan pahaa oloaan.
Hyvin jäsennelty. Vaikka en nyt tulevaisuudessa tiedäkään kenen kanssa juttelen Bilbaon tilanteesta niin samaa mieltä kohdan kaksi kanssa. Neutraalin ytimekkäkkäästi ilman henkilökohtaisuuksia ajateltu tuo jäsen riplaneloselta. Ei tarvii mennä edes boxin ulkopuolelle ihmettelemään.
 

444

Jäsen
Osaako @Moderaattorit säännöt 1, 2, 4 tai 15? Jos osaatte ja teille(kin) ei idästä raha virtaa, niin voitteko selittää nyt meille kuolevaisille, että miten vitussa 100% venäjätrolli saa täällä kirjoitella - vieläpä tässä maailmantilanteessa? Ja tarkoitan juuri "kirjoitella", ei keskustella, vaikka ei silläkään nyt varsinaisesti väliä ole.
Poimitaan vielä yleisistä käytännöistä yksi kohta:
”Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta ja odotamme käyttäjiltämme jääkiekkoaiheista keskustelua.

Jääkiekkokeskustelun puute tai sen heikko taso otetaan huomioon kurinpidollisia päätöksiä tehdessä.”

Kun nyt puhutaan Kremlin äänitorvi @Hokileidi :n viesteistä, niin aika marginaalista on osallistuminen itse jääkiekkokeskusteluun.

Mitä tuohon muuhun ”sisältöön” tulee, niin tällaisten nimimerkkien kanssa @Moderaattorit kannattaisi pitää melkoisen tiukkaa seulaa. Nimimerkin tapa ”keskustella” on tosiaan sellainen, että muutaman päivän välein tehdään täsmäisku näennäisen asialliseen tyyliin, mutta sisällön ollessa kuitenkin puhtaasti Kremlin ideologian mukaista. Syntyneeseen keskusteluun ei sitten osallistuta lainkaan, vaan vetäydytään odottamaan seuraavaa hetkeä; käytännössä sama sisältö, mutta erilaiseen kääreeseen pakattuna:

Millä tavoin tämä edistää jääkiekkoaiheisen keskustelupalstan tarkoitusta? Hyödyllisille ja hyödyttömille idiooteille toivoisin löytyvän parempiakin foorumeita levittää imperialismin ilosanomaa.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Kun nyt puhutaan Kremlin äänitorvi @Hokileidi :n viesteistä, niin aika marginaalista on osallistuminen itse jääkiekkokeskusteluun.

Mitenkään ottamatta kantaa kyseisen nimimerkin antiin vapaalla, koska en ole hänen tuotantoonsa kiinnostunut tarvittavassa laajuudessa tutustumaan, niin nopeasti katsoen sinullakin on viimeisen kuukauden ajalta 0 viestiä kiekkoalueilta tai urheilualueilta yleensäkään. Ihan kiva että saat silti olla palstalla.

Yleisesti on ihan hyvä, että nykyään voidaan laittaa myös se aluekohtainen jäähy/kirjoituskielto jos tarvetta on ja käyttäjä saa sitten jatkaa kiekon parissa halutessaan. Mainitsemasi nimimerkin muistan ainakin aiemmin kirjoitelleen ihan kiekkoasiaa KHL puolelle. Taisi olla harvoja jotka jakoivat tietoa sarjan tapahtumista myös venäjänkielisistä lähteistä.

Myötämielisyys Kremlin sanomalle tai muullekaan enemmistön "pimeänä" pitämälle ideologialle ei liene palstalla itsessään kiellettyä, mutta toki aiheista pitäisi oikeasti keskustella eikä pelkästään käyttää palstaa julkaisualustana kannanotoilleen, oli kyseessä sitten propaganda tai ei.

edit. meni näköjään ihan päin persettä tuo tekstin rakenne, siivottu vähän.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös