Punis kiittää. Kiva että joku tykkää.
Juu, aiheesta myös hänen kanssaan tänään viestittelin.
Kuulin oikein korvissani sen ininän "yynyynynyy haistakaa vittu ynyynyyy". Erikoisesti kyllä alkoi kimpoilemaan koko tyyppi. Ottaakohan jotkut vähän turhan vakavasti tämän keskustelupalstan?Tuo pelikieltoon johtanut @Punamusta viesti on mahtava tuulahdus kunnon teiniangstia! Mieleni kulkeutuu 80-luvun alkupuolelle Maunulan ylä-asteellle jossa lausahdus "Vittu, nyt alkaa lätty lätisemään" oli vielä ihan validia kamaa, vaikka nykynuoret varmaan kutsuisivat vähän noobiksi.
Kuulin oikein korvissani sen ininän "yynyynynyy haistakaa vittu ynyynyyy".
@Moderaattorit on vähän kuin Liigan kurinpito. Ensin otteluvalvoja käy pelin jälkeen ilmoittamassa, että tilanne etenee kurinpitokäsittelyyn. Pari päivää myöhemmin todetaan toistaiseksi voimassa oleva pelikielto. Lopullinen pelikiellon pituus selviää sitten viikkojen kuluttua.
Vähän perspektiiviä yhyttelyyn:Kuulin oikein korvissani sen ininän "yynyynynyy haistakaa vittu ynyynyyy". Erikoisesti kyllä alkoi kimpoilemaan koko tyyppi. Ottaakohan jotkut vähän turhan vakavasti tämän keskustelupalstan?
Kovin moni ottaa tämän palstan tosiaan aivan liian vakavasti. Korostan: aivan liian vakavasti. Kiusaaminen itsessään on todella raukkamaista, ja vaikka sen vielä jossain kouluympäristössä voi laittaa lasten kypsymättömyydenkin piikkiin, niin aikuisilta pitäisi voida odottaa enemmän. Silti, jos jonkun kirjoitukset menevät jatkuvasti tunteisiin, niin se ignore-nappi on äärettömän kätevä työkalu niiden blokkaamiseksi. Ja jos nämä keksivät lähteä yksityisviestein jatkamaan missiotaan, niin nekin voi blokata. Minullakin on lukuisia käyttäjiä ignoressa, koska en jaksa lukea sitä kitinää ja nillitystä. Samaa olen ohjeistanut muille, että jos Ishmaelin vuodatukset eivät kiinnosta, niin niistä pääsee helposti eroon. Tällaisella palstalla on aivan oma valinta, jos aikoo sietää paskaa muilta.Kaverit skitsoo jonkun keskustelupalstan tähden ja meno on kuin salkkareissa konsanaan. Joten kyllä, minun mielestäni ainakin täällä on osaksi otettu turhan vakavasti.
Älä vastaa - Älä huomioi - Estä tarpeentullen
Ei se voi olla sen ihmeellisempää, varsinkin kun täällä ollaan nimettömiä ja naamattomia käyttäjiä.
Näinhän se on.Varmaan olemme samaa mieltä tässä ketjussa, että (v)ihastuttavat modet tekee minkä pystyy tai minkä haluaa ja me ollaan vaan näitä jotka vapaaehtoisesti kirjoitellaan tänne. Qué?
En ala linkittämään viestejä, mutta viestinvaihdon perusteella noin juuri oli tässä tapauksessa tehty. Välttämättä kyse ei ole ilkeydestä, vaan siitä että ei tajuta. Ei se silti juurikaan fiksummaksi muutu vaikka olisikin livenä tehty, jos jotain luottamuksellista on kerrottu.Käsittääkseni nuo jotkut tuntevat toisensa livenäkin ja ymmärrän että baarissa saatetaan turista mitä lie, että siis ei VÄLTTÄMÄTTÄ ole kyse siitä, että siellä copypasteiltu toisten Y-veitsiä eteenpäin ilkeyksissään.
Pakko sanoa, että vaikka jääkiekossa me kannatamme aivan eri joukkueita ja olemme niistä sen takia välillä eri mieltä, niin tästä kirjoituksestasi olen enemmän kuin 110% täydellisen samaa mieltä.Kaverit skitsoo jonkun keskustelupalstan tähden ja meno on kuin salkkareissa konsanaan. Joten kyllä, minun mielestäni ainakin täällä on osaksi otettu turhan vakavasti.
Älä vastaa - Älä huomioi - Estä tarpeentullen
Ei se voi olla sen ihmeellisempää, varsinkin kun täällä ollaan nimettömiä ja naamattomia käyttäjiä.
Itseasiassa tämä uusi on se käyttäytymismalli mikä on korostunut todella paljon viimeisinä aikoina.Mitä tuota keskustelua luki läpi, niin kyllähän ne kaikkein eniten liian vakavissaan kirjoittaneet henkilöt ovat niitä, jotka eivät osaa erottaa palstaa ja oikeaa elämää toisistaan. Siinä mielessä pitää tyytyväinen olla, että vaikka olen palstalla tiukkojakin vääntöjä käynyt ja mieliä on varmasti pahoitettu puolin ja toisin, niin aina ne ovat jääneet siihen.
Voi olla että minä olen osa ongelmaa, mutta minusta FAS-lapsi on palstan hauskin kirjoittaja (puhutaanko jo mm-tasosta) ja minä en ainakaan hänen juttujaan koe miksikään vittuiluksi tai kiusaamiseksi, vaan juuri tuollaiseksi hyvähenkiseksi pukukoppinaljailuksi, jossa otetaan ja annetaan. Jos sitä nyt tarkoitit. Ymmärrän että kaikki eivät Lapinlahden Lintujen huumoriakaan tajua tai siitä nauti, mutta keittiöstä/pukukopista voi pysyä poiskin. Ymmärrän toisaalta että palstalla on junnuja ja vähän yksinkertaisempiakin joita ei normaalisti pukukoppiin otettaisi mukaan alunperinkään.Juuri sitä toivoisin myös tälle palstalle, että osattaisiin kohdella muita kirjoittajia ihmisinä ja mieluiten ystävällisesti.
Loppuun toiselta ja väärältä kantilta katsoen. Vittuilla osaa jokainen. Toiset ala-astetasoa huonommin ja toiset liki SM-tasoisesti, mutta se ei johda yleensä yhtään mihinkään hyvään tällaisella palstalla.
Minusta Lapinlahden lintujen huumoria saa aikamoisilla laseilla katselle jos ei ymmärrä, että vittuiluun se perustuu suurelta osin. Jos ei ymmärrä, niin sitten voi tutustua bändin jäsenten lausuntoihin asiasta, jossa he ovat asian useampaan otteeseen ihan suoraan todenneet:Noin omana mielipiteenä @FASlapsi vertaaminen Lapinlahden lintuihin on jumalanpilkkaa. Lapparit teki huumoria, toinen sönköttää pelkkiä alakouluikäisen juttuja ainakin vapaalla puolella. Samaa on näkyvissä muuallakin, minkä takia itse yleensä hyppään kyseisen kaverin viestien yli.
Vaikeaa se on tietää mitä kukin vittuiluksi tarkoittaa, mutta kyllä tuota viestivirtaa saa melkoisilla kukkalaseilla katsella ellei noissa ihan henkilökohtaista vittuilua näe.
Tuo on hyvä kysymys, että onko se hyvä asia jos se tarkoittaa samalla sitä, että palstan luonnetta pitää sen takia muuttaa. Eikö terveet nuoret yleensä muutenkin halua pysytellä erosta vanhoista äijistä ja jutella omia juttujaan. En tiedä kuka on nuori kärppäfani ja mitä hän on sanonut ja tehnyt, joten en osaa ottaa kantaa asiaan, mutta en pahaksen laittaisi vaikka palstalle olisi 18v ikäraja. Taisi silti joskus vuosituhannen alkupuolella olla joku fiksu nuori palstalainenkin.Palstalle pyrkii lisää nuoria jäseniä, mikä lienee ihan hyvä asia. Liittymättä tähän keissiin on melkoisen ihmeellistä huomata, miten osa palstan pitkäaikaisista ja ilmeisesti kuitenkin vanhemmasta porukasta ottaa näitä hampaisiinsa jonkun naiivin lausahduksen tms. takia. Muistissa on edelleen se nuoren Kärppäfanin (16v ?) dissaus, paskahousujen toimintaa. Ymmärrän sen, että voi huomauttaa asiasta ja kertoa realismista, mutta joukolla vittuilu tuollaisesta kertoo niistä kirjoittajista melko lailla.
Tuo on hyvä kysymys, että onko se hyvä asia jos se tarkoittaa samalla sitä, että palstan luonnetta pitää sen takia muuttaa.
Onko 18 vuoden ikäraja hyvä asia, jos se muuttaa palstan luonnetta?mutta en pahaksen laittaisi vaikka palstalle olisi 18v ikäraja.
Palstan luonteen muuttuminen ei ole hyvä asia ja minun mielestäni luonne säilyy paremmin jos ei tarvitse huomioida nuorempia. En siis näe että raja muuttaisi luonnetta, vaan päinvastoin.Onko 18 vuoden ikäraja hyvä asia, jos se muuttaa palstan luonnetta?