Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 219 355
  • 13 556

444

Jäsen
Kaverit skitsoo jonkun keskustelupalstan tähden ja meno on kuin salkkareissa konsanaan. Joten kyllä, minun mielestäni ainakin täällä on osaksi otettu turhan vakavasti.

Älä vastaa - Älä huomioi - Estä tarpeentullen

Ei se voi olla sen ihmeellisempää, varsinkin kun täällä ollaan nimettömiä ja naamattomia käyttäjiä.
Kovin moni ottaa tämän palstan tosiaan aivan liian vakavasti. Korostan: aivan liian vakavasti. Kiusaaminen itsessään on todella raukkamaista, ja vaikka sen vielä jossain kouluympäristössä voi laittaa lasten kypsymättömyydenkin piikkiin, niin aikuisilta pitäisi voida odottaa enemmän. Silti, jos jonkun kirjoitukset menevät jatkuvasti tunteisiin, niin se ignore-nappi on äärettömän kätevä työkalu niiden blokkaamiseksi. Ja jos nämä keksivät lähteä yksityisviestein jatkamaan missiotaan, niin nekin voi blokata. Minullakin on lukuisia käyttäjiä ignoressa, koska en jaksa lukea sitä kitinää ja nillitystä. Samaa olen ohjeistanut muille, että jos Ishmaelin vuodatukset eivät kiinnosta, niin niistä pääsee helposti eroon. Tällaisella palstalla on aivan oma valinta, jos aikoo sietää paskaa muilta.
Aikuiset ihmiset... noobina totean vain, että LOL.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ignore on kyllä erittäin hyvä toiminto. Mulla on pari kentällistä Norevillessä ja aina välillä sinne pääsee try-outilla ja katsoo josko se johtaa pitempään sopimukseen. Varmaan raukkamaista joidenkin mielestä, koska miehen pitää kestää blaa blaa, mutta tässä iässä saa jo luoda itse oman viihdetarjontansa. Ja sitähän Jatkoaika.com on, viihdettä. Ei kai Netflixinkään ottaminen ole pakollista.
 

redpecka

Jäsen
Ignore on kyllä erittäin hyvä toiminto. Mulla on pari kentällistä Norevillessä ja aina välillä sinne pääsee try-outilla ja katsoo josko se johtaa pitempään sopimukseen. Varmaan raukkamaista joidenkin mielestä, koska miehen pitää kestää blaa blaa, mutta tässä iässä saa jo luoda itse oman viihdetarjontansa. Ja sitähän Jatkoaika.com on, viihdettä. Ei kai Netflixinkään ottaminen ole pakollista.
Indis on asiajäbä, mutta...

...omalta kohdaltani sanon, että jos en pysty selaamaan palstaa ilman jotain ignoree niin silloin se palsta ei ole mua varten. Mielipiteen vuoksi en laittaisi ketään ignoreen, mutta jos joku häiriköi eikä poket puuttuisi, vaihtaisin baaria.

P.S. Muutenkin yritän ainakin omassa pienessä kuplassani taistella kupliintumista vastaan ja lukea mahdollisimman paljon vastaikkaisia näkemyksia, sillä omat näkemykseni jo tiedän. (siis idealistisesti näin)
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@redpecka on asiajäbä, mutta... en nyt usko, että jos ignooraan jonkun mixun ja muutaman muun vihapuhe-veijon suoltaman saastan, niin se olisi osoitus siitä, että palsta on luonteeltaan sellainen, että ei se ole minua varten. Kun tosiaan yhdellä klikkauksella pääsen siitä tauhkasta eroon ja jäljelle jää kuitenkin muutama tuhat asiakirjoittajaa. Täällä on käyttäjiä, joiden kanssa en ole juurikaan koskaan samalla aaltopituudella, mutta joita arvostan suuresti. Sitten on niitä avoimen syrjiviä, homofobisia, tai väkivallalla hekumoivia idiootteja, joiden poistuminen mun fiidistä palvelee todennäköisesti tätä palstaa yhtä paljon kuin minua, kun en provosoidu hedelmättömään väittelyyn heidän kanssaan. Tiedätkö miksi kuplat ovat syntyneet? Siksi, kun jengi on huomannut, että ei toista voi muuttaa, niin miksi kuluttaa aikaa sen joukon ihmettelyyn muka jonain fantastisen mielenkiintoisena ilmentymänä.
 

redpecka

Jäsen
Tiedätkö miksi kuplat ovat syntyneet? Siksi, kun jengi on huomannut, että ei toista voi muuttaa.
Ensinnäkin, tätä lausetta pitää jäädä vähän pohtimaan... On siis hyvä.

Ja hei, olemme erilaisia ja erilaisista asioista kiinnostuneita. En halua sinua moittia huonoksi ihmiseksi jos et kestä vittupäitä. Käsittääkseni osallistut mua enemmän noihin politiikkaketjuihin ja voin kuvitella että siellä on sietoraja koetuksella, oli sitten itse natsi tai suvakki, aina löytyy magneetin toinen ääripää.

Varmaan olemme samaa mieltä tässä ketjussa, että (v)ihastuttavat modet tekee minkä pystyy tai minkä haluaa ja me ollaan vaan näitä jotka vapaaehtoisesti kirjoitellaan tänne. Qué?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mitä tuota keskustelua luki läpi, niin kyllähän ne kaikkein eniten liian vakavissaan kirjoittaneet henkilöt ovat niitä, jotka eivät osaa erottaa palstaa ja oikeaa elämää toisistaan. Siinä mielessä pitää tyytyväinen olla, että vaikka olen palstalla tiukkojakin vääntöjä käynyt ja mieliä on varmasti pahoitettu puolin ja toisin, niin aina ne ovat jääneet siihen.

Keskustelun aloittajalla oli hyvä pointtinsa muistuttaa siitä, että mitä palstalle kannattaa kirjoittaa ja mitä ei, mutta olisihan se tyylilkkäämpää olla vihjaamatta huomioistaan niin että ne ovat pääteltävissä. Äkkiä se lipsahtaa henkilöllisyydestä vihjailun puolelle.

Munatonta hommaa ja vajaalla pakalla pelaamista on tuo yksityisviestien välittäminen eteenpäin eli suomeksi luottamuksen pettäminen, Erityisesti kun kyseessä ei ollut minkäänsorttisesta sääntö/lakirikkomuksesta. Siitä ei penaltyä sääntöjen ja teknisten rajoitteiden vuoksi tule, mutta moraalisesti isoin penalty meni ihan oikeaan osastoon. Pelisilmää siis siltä osin modeilta.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Munatonta hommaa ja vajaalla pakalla pelaamista on tuo yksityisviestien välittäminen eteenpäin eli suomeksi luottamuksen pettäminen, Erityisesti kun kyseessä ei ollut minkäänsorttisesta sääntö/lakirikkomuksesta. Siitä ei penaltyä sääntöjen ja teknisten rajoitteiden vuoksi tule, mutta moraalisesti isoin penalty meni ihan oikeaan osastoon. Pelisilmää siis siltä osin modeilta.
Käsittääkseni nuo jotkut tuntevat toisensa livenäkin ja ymmärrän että baarissa saatetaan turista mitä lie, että siis ei VÄLTTÄMÄTTÄ ole kyse siitä, että siellä copypasteiltu toisten Y-veitsiä eteenpäin ilkeyksissään.

En tiedä mihin senaatintorille pitäisi käydä nikkaroimassa oma plakaatti että ei kiinnosta harrastaa dark-web-jatkista. Ja vaikka näin palkkaisinkin jonkun tekemään niin milläs vitulla sitä puolustautuisi jos joku merkki alkaisi vittuillessaan vaikka levittää jotain propagandaa meikäläisestä täällä. Puolustautuminen olisi mahdotonta. No tää on vapaaehtoista toimintaa tää että kirjoittelee johonkin intternettiin.

En tiedä mitä voi tehdä, mutta sanon vaikka tässä ketjussa, mikä perkele onkaan, että itse käyn keskusteluni keskustelupalstalla näkyvin viestein.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Käsittääkseni nuo jotkut tuntevat toisensa livenäkin ja ymmärrän että baarissa saatetaan turista mitä lie, että siis ei VÄLTTÄMÄTTÄ ole kyse siitä, että siellä copypasteiltu toisten Y-veitsiä eteenpäin ilkeyksissään.
En ala linkittämään viestejä, mutta viestinvaihdon perusteella noin juuri oli tässä tapauksessa tehty. Välttämättä kyse ei ole ilkeydestä, vaan siitä että ei tajuta. Ei se silti juurikaan fiksummaksi muutu vaikka olisikin livenä tehty, jos jotain luottamuksellista on kerrottu.
 

redpecka

Jäsen
En ala linkittämään viestejä, mutta viestinvaihdon perusteella noin juuri oli tässä tapauksessa tehty. Välttämättä kyse ei ole ilkeydestä, vaan siitä että ei tajuta.
Olkoon näin, ihan sama.

Kiva vaihtaa keskustelupalstalla ajatuksia ihan näin kirjoittamalla viestejä. Ties vaikka tästä tulisi uusi trendi.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Kaverit skitsoo jonkun keskustelupalstan tähden ja meno on kuin salkkareissa konsanaan. Joten kyllä, minun mielestäni ainakin täällä on osaksi otettu turhan vakavasti.

Älä vastaa - Älä huomioi - Estä tarpeentullen

Ei se voi olla sen ihmeellisempää, varsinkin kun täällä ollaan nimettömiä ja naamattomia käyttäjiä.
Pakko sanoa, että vaikka jääkiekossa me kannatamme aivan eri joukkueita ja olemme niistä sen takia välillä eri mieltä, niin tästä kirjoituksestasi olen enemmän kuin 110% täydellisen samaa mieltä.

Tämä on kuitenkin jääkiekkopalsta ja sellaisena se saa pysyä.

Nuo kolme mainitsemaasi vaihtoehtoa ovat loistavia. Estäminen on myös erittäin hyvä vaihtoehto etenkin niiden tyyppien suhteen jotka tuntuvat inttävän liikaa jokaikisestä aiheesta ja olevan liki kaikesta kaikkien, eli myös allekirjoittaneen kanssa, eri mieltä.

Ensimmäinen ajatukseni viestistäsi oli, että näin järkevästi ajattelevalle kaverille voisin kyllä tarjota oluen ensi kerralla nähdessämme, joten ole hyvä vaan, arvostusta löytyy!
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Mitä tuota keskustelua luki läpi, niin kyllähän ne kaikkein eniten liian vakavissaan kirjoittaneet henkilöt ovat niitä, jotka eivät osaa erottaa palstaa ja oikeaa elämää toisistaan. Siinä mielessä pitää tyytyväinen olla, että vaikka olen palstalla tiukkojakin vääntöjä käynyt ja mieliä on varmasti pahoitettu puolin ja toisin, niin aina ne ovat jääneet siihen.
Itseasiassa tämä uusi on se käyttäytymismalli mikä on korostunut todella paljon viimeisinä aikoina.

Etenkin todella yllättävää on se, että nuorison parissa tämä uusi hyvin käyttäytyminen ja ysytävällisyys on muuttunut lähes yleiseksi käyttäytymismalliksi verrattuna aiempiina aikoihin. Voisinko jopa sanoa, että jengi alkaa viisastua nuoremmasta päästä lähtien?

Juuri sitä toivoisin myös tälle palstalle, että osattaisiin kohdella muita kirjoittajia ihmisinä ja mieluiten ystävällisesti.

Loppuun toiselta ja väärältä kantilta katsoen. Vittuilla osaa jokainen. Toiset ala-astetasoa huonommin ja toiset liki SM-tasoisesti, mutta se ei johda yleensä yhtään mihinkään hyvään tällaisella palstalla.
 
K

Kiekkokatsoja

Vaikeapa on ollut moderaattoreilla rangaistuksia jakaa. Ja yksityisviesteihin tuskin kannattaa sekaantua.
Kokonaisuus vaikuttaa kuitenkin siltä, että toistuvasti riitaa haastavat, ja vittuilevat tyypit pääsivät joko ilman rangaistusta, tai samoin kevyin rangaistuksin, kuin nämä jotka olivat nyt kyllästyneet tuohon provosointiin.
Mua itseä ei nuo punamustan (ensimmäinen jäähyyn johtanut kirjoitus) kirjoituksessakin mainitut puolenkymmentä provosoijaa haittaa, sillä olen ruksinut heidät näkymättömiin, jo talvella.
Punamustan avautuminen oli senverran rajusti kirjoitettu kaikkien näkösälle, että siitä kuuluikin antaa pidempi jäähy. Oli sitten totta tai ei (ensimmäinen jäähyyn johtanut kirjoitus) mutta se oli hänen näkemys siitä, mihin tämä tilanne johti. Ruksikaa siis ajoissa epäsopivat kirjoittajat pois näkyviltä, mikäli ette halua lukea turhaa provosointia.

Tämä kirjoitus oli oma näkemykseni. Asiaan ei ole tarvetta palata.

Modet ovat puhuneet. Näillä mennään!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vähän ihmetyttää nuoren idealistin oikeuksien säilyminen. Aika paljon köykäisemmistäkin henkilöön menevistä törkeyksistä on heitetty pihalle pysyvästi. Jos sipuli ei kestä jossain keskustelupalstalla, niin mites sitten oikeassa elämässä..?
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Nonni. Viikon banni ohi. Kertauksena viimeiset kolme viikon bannia siis meikällä:

- Kaveri puolusteli että ei se katolisten pappien lapsenraiskaaminen nyt niin paha ole. Sanoin että painu vittuun. Viikko.

- Yritin keskustella ManUn kausiketjussa ManUn päävalmentajan raiskaajan suojelusta edellisessä duunissaan. Viikko bannia.

- Toinen nimimerkki toivoo tarttuvaa ja vaarallista tautia toiselle ihmiselle, sanoin tekopyhäksi. Viikko bannia.


En tiedä kenet moden siellä olen suututtanut kun nyt myös vihjattiin jo seuraavasta bannista että on pidempi. Mutta mennään sitten sillä linjalla että vältellään kaikkea vaikeista asioista puhumista ja väittelyä. Kyllä siellä modejen osiossa tekijöiden foorumilla sitten voitte silmä kovana tsekkailla meikän viestejä jälleen kun nämä tietyt niitä raportoivat.

Vain ensimmäisen kohdalla mietin että nyt voi kyllä tulla bannia, kahden muun kohdalla pääsi yllättämään ns. puskista. Ja kuten modetkin huomauttivat, niin viisitoista vuotta olen ollut palstalla ja näitä banneja ennen ei ole tullut yhtään mitään. Luulisi tosiaan että tietäisin mistä täällä saa banneja ja mistä ei. No ei näköjään. Eikun onnea uudelle linjalle.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Juuri sitä toivoisin myös tälle palstalle, että osattaisiin kohdella muita kirjoittajia ihmisinä ja mieluiten ystävällisesti.

Loppuun toiselta ja väärältä kantilta katsoen. Vittuilla osaa jokainen. Toiset ala-astetasoa huonommin ja toiset liki SM-tasoisesti, mutta se ei johda yleensä yhtään mihinkään hyvään tällaisella palstalla.
Voi olla että minä olen osa ongelmaa, mutta minusta FAS-lapsi on palstan hauskin kirjoittaja (puhutaanko jo mm-tasosta) ja minä en ainakaan hänen juttujaan koe miksikään vittuiluksi tai kiusaamiseksi, vaan juuri tuollaiseksi hyvähenkiseksi pukukoppinaljailuksi, jossa otetaan ja annetaan. Jos sitä nyt tarkoitit. Ymmärrän että kaikki eivät Lapinlahden Lintujen huumoriakaan tajua tai siitä nauti, mutta keittiöstä/pukukopista voi pysyä poiskin. Ymmärrän toisaalta että palstalla on junnuja ja vähän yksinkertaisempiakin joita ei normaalisti pukukoppiin otettaisi mukaan alunperinkään.

Minä nyt en noista "pakko kalsareissa nimetä toisten kirjoittajien suosikkibiisejä" -ketjuista tai selkään taputtelu/puukottamisketjuista ole perustanut, mutta minulla ei ole myöskään koskaan ollut tarvetta laittaa ketään ignoreen. Joskus jätän jonkun jaarittelun tai sönköttämisen lukematta kun näkee jo alusta mitä sieltä tulee, mutta varsin usein huomaan että en ole kiinnittänyt huomiota siihen kuka viestin on kirjoittanut ja todella heikosti tulee muut palstalaiset nimimerkkeinä tunnistettua ja muistettua.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Noin omana mielipiteenä @FASlapsi vertaaminen Lapinlahden lintuihin on jumalanpilkkaa. Lapparit teki huumoria, toinen sönköttää pelkkiä alakouluikäisen juttuja ainakin vapaalla puolella. Samaa on näkyvissä muuallakin, minkä takia itse yleensä hyppään kyseisen kaverin viestien yli.
Vaikeaa se on tietää mitä kukin vittuiluksi tarkoittaa, mutta kyllä tuota viestivirtaa saa melkoisilla kukkalaseilla katsella ellei noissa ihan henkilökohtaista vittuilua näe.
Minusta Lapinlahden lintujen huumoria saa aikamoisilla laseilla katselle jos ei ymmärrä, että vittuiluun se perustuu suurelta osin. Jos ei ymmärrä, niin sitten voi tutustua bändin jäsenten lausuntoihin asiasta, jossa he ovat asian useampaan otteeseen ihan suoraan todenneet:
Myöskin sketseissä kun vittuilijoiden klubi ja vittuilu puhelin on asia väännetty rautakangesta.
Palstalle pyrkii lisää nuoria jäseniä, mikä lienee ihan hyvä asia. Liittymättä tähän keissiin on melkoisen ihmeellistä huomata, miten osa palstan pitkäaikaisista ja ilmeisesti kuitenkin vanhemmasta porukasta ottaa näitä hampaisiinsa jonkun naiivin lausahduksen tms. takia. Muistissa on edelleen se nuoren Kärppäfanin (16v ?) dissaus, paskahousujen toimintaa. Ymmärrän sen, että voi huomauttaa asiasta ja kertoa realismista, mutta joukolla vittuilu tuollaisesta kertoo niistä kirjoittajista melko lailla.
Tuo on hyvä kysymys, että onko se hyvä asia jos se tarkoittaa samalla sitä, että palstan luonnetta pitää sen takia muuttaa. Eikö terveet nuoret yleensä muutenkin halua pysytellä erosta vanhoista äijistä ja jutella omia juttujaan. En tiedä kuka on nuori kärppäfani ja mitä hän on sanonut ja tehnyt, joten en osaa ottaa kantaa asiaan, mutta en pahaksen laittaisi vaikka palstalle olisi 18v ikäraja. Taisi silti joskus vuosituhannen alkupuolella olla joku fiksu nuori palstalainenkin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Onko 18 vuoden ikäraja hyvä asia, jos se muuttaa palstan luonnetta?
Palstan luonteen muuttuminen ei ole hyvä asia ja minun mielestäni luonne säilyy paremmin jos ei tarvitse huomioida nuorempia. En siis näe että raja muuttaisi luonnetta, vaan päinvastoin.
 

redpecka

Jäsen
Palstan luonteen muuttuminen ei ole hyvä asia ja minun mielestäni luonne säilyy paremmin jos ei tarvitse huomioida nuorempia. En siis näe että raja muuttaisi luonnetta, vaan päinvastoin.
On hurjaa, että avoimesti uskallat tälläista ehdottaa edes hypoteettisesti. Koska tämä on rohkea mutta väärä mielipide, noin niinku yleisen konseksuksen mukaan. Setämiehissä ei ole mitään vikaa, mutta nopsaa ne joutuu jonnelandiassa naurunalaiseksi, jos tällaisia lähtee vakavalla naamalla ehdottelee.

Jos nyt tähän ajatuksenjuoksuun laitan jonkun omankin mietteeni niin se mitä me setikset voidaan opettaa noille raggareille on vaikka kannustaa niitä uskomaan itseensä, motivoida niitä entisestään ja jos ei omassa lyhyessä elämässä ehdi palkintoa saada sen kummempaa kuin että se korjaa sun jumiinmenneentietsikan niin onhan siinäkin. (sori snadista sentimentaalihömpästä, mutta toi on mun pointti ei mitenkään just sinulle tarkotettu)
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä nyt osui silmään nimimerkin @Jomppa_Koo sekoilut, täytyy nostaa modeille hattua pelisilmästä. Kuukausi oli hyvä ja jämäkkä päätös eikä ulosheittoon ollut tarvetta. Hyvä @Moderaattorit ! Eiköhän tämä ole paras ratkaisu kaikille osapuolille.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Viimeisimmissä pelikielloissa oli minun(kin) mielestä hyvää pelisilmää käytetty. Olisi ollut perusteita porttikielloillekin joidenkin osalta, mutta nyt jaetut tuomiot olivat tilanteet huomioiden hyviä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kuten olen useaan kertaan todennut, joskus pitkät rankut ovat hyvästä ennen kaikkea kohteelle itselleen. Jos kravatti alkaa olla liian kireellä ohimolla siitä mitä joku tuntematon käyttäjät(t) sanoo ja kommentoi, niin on ehkä ihan hyvä, että modet puuttuu peliin. Ainakin jos ulosanti on täynnä pyhää vihaa, eikä itse pysty olemaan pois palstalta, tai ignooraamaan toisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös