Mutta mikä avuksi liigaan ja Jatkoaikaan jotta tunnetta (ja sitä kautta kiinnostavuutta) saataisiin lisää? Tai oikeastaan, voiko JA:n ja liigan alamäen alkamisen kohta osoittaa? Ja mikä on alamäki, käsittääkseni JA:n kirjoittajamäärät ovat kasvaneet jatkuvasti vuodesta toiseen, onko kirjoitusten määrä kasvanut samassa tahdissa, en tiedä. Käyttäjähuippua ei ole taidettu pariin vuoteen saada, en tiedä mistä tässä uudessa softassa näkee tuon.
Tunteen palo on kyllä itseltänikin kadonnut lätkäkeskustelun osalta lähes täysin, en heti muista milloin olisin kirjoittanut Liigapuolelle, puhumattakaan NHL-puolesta. Viimeisin keskustelu johon aktiivisesti osallistuin taisi olla case Nordlund. Vapaalla on vielä tiettyjä aiheita jotka kiinnostavat ja niissä tuleekin hyvää vääntöä ja välillä ylilyöntejäkin. Tähän olen syyllistynyt tietysti itsekkin, useasti, ja niistä olen pahoillaan, varsinkin jos huomaan että olen pahoittanut oikeasti jonkun mielen. Mutta sekin on kuin jääkiekkoa, välillä menee yli ja tulee vahinkoa, siitä pitää pystyä ottamaan vastuu ja pahoitella.
Mutta onko se tunteen palon poistuminen
@Juhaht JA:sta johtuvaa vai ihan normaalia vanhenemisen tuomaa rauhallisuutta? Toisaalta, jos me olimme vanhoina hyvinä aikoina tunteella täysin mukana ja matsiketjut olivat huimaa vääntöä täynnä, miksi ne eivät ole sitä enään? Uusi sukupolvi rauhallisempi? Onko uusia nuoria kirjoittajia vähemmän? Tapahtuuko väännöt jossain Facebookissa tms?
Onko modelinjassa tapahtunut oikeasti jokin dramaattinen käänne? Aika sallivaa se edelleen on mielestäni, ja aika kevyellä sisällöllä voi edelleen avata ketjuja. Minun on vaikea uskoa että linkityssääntö (joka siis mielestäni hyvä juttu) voi tappaa tunteen, mitä muita uusia sääntöjä on tullut vuosien saatossa?
Potkitaanko tunteita herättäviä kirjoittajia nykyään herkemmin ulos? Oma perstuntuma on että ei. Palsta on menettänyt vuosien saatossa monia ns. legendoja mutta ei esim. Tunkin tai Q:n kenkimiset takavuosina vaikuttaneet hirveästi tunteen paloon mielestäni. Jotain muuta on tapahtunut.
Ehkäpä tästä joku viestinnän opiskelija tms. tekee ihan oikean tutkimuksen, tulokset kiinnostavat ainakin minua.