Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 618 886
  • 15 903

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Skitsofrenia on voimakasta vapaan puolella. Muotoilisin ehkä ennemmin näin: "Kyseenalaistuu kirjoittajan älykkyys."...

Vapaan puolen keskustelussa syntyy välillä erikoisia, paradoksaalisia tilanteita. Keskusteltu aihe on sivistyneisyyttä vaativa ja hyviä asiakommenttejakin voi nickillä olla takataskussaan --> mutta erimilisyyttä kohdattaessa nämä sitten argumentoidaan ääneen yläaste-tyyliin. Vitun vajakki!

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vapaan puolen keskustelussa syntyy välillä erikoisia, paradoksaalisia tilanteita. Keskusteltu aihe on sivistyneisyyttä vaativa ja hyviä asiakommenttejakin voi nickillä olla takataskussaan --> mutta erimilisyyttä kohdattaessa nämä sitten argumentoidaan ääneen yläaste-tyyliin. Vitun vajakki!
No tämähän on ollut jo vuoden ellei ylikin jo täällä jatkoajassa, että vittuilua ja sen sellaista kyllä riittää. Ollaan kokoajan kuin tuli persiin alla ja välillä oikein kytätään jotta pääsee aukomaan päätään. Sellaista tietynlaista aggressiivisuutta on ollut havaittavissa. Jotenkin ihmisten paha olo purkaantuu vapaalla puolella, tai sitten niitä vittupäiviä vaan tahtoo olla todella paljon ja sitä sitten puretaan jonkun toisen niskaan. Ja tämä trendi tuntuu vaan lisääntyvän täällä. Luulin jo vuosi sitten, että tämä JA on vittuilun jne kehto, mutta nythän se vasta onkin.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No tämähän on ollut jo vuoden ellei ylikin jo täällä jatkoajassa, että vittuilua ja sen sellaista kyllä riittää.

Olen tehnyt samansuuntaisen huomion. Tuntuu siltä, että sellaisten kirjoittajien määrä on lisääntynyt huomattavasti, joiden ainoa tai lähes ainoa agenda kirjoittelulle on olla eri mieltä, vittuilla ja dissata kanssakirjoittajia. Ei siinä mitään, jos jollekin kuittaillaan hyväntahtoisesti tai vähän naureskeltaisiinkin, mutta yleinen ilmapiiri juuri vapaan keskustelun puolella on muuttunut huomattavasti "vanhoja aikoja" tunkkaisemmaksi. Kirjoitin asiasta muutama päivä sitten ihmettelyketjuun ja nostankin nyt omaa häntääni kopioimalla sen viestin tänne:

Ihmettelen, että monen oletettavasti aikuisen ihmisen lähes ainut anti Jatkoajan keskustelupalstalle on vittuilu, provoaminen ja yleinen tutkainta vastaan potkiminen. Ymmärrän kyllä erilaiset mielipiteet ja toivotan ne tervetulleeksi asiasta riippumatta, kunhan niiden esittäjä perustelee ne edes jollain lailla kestävästi. Ei sillä, että allekirjoittanut olisi jokin malliesimerkki laadukasta tekstiä tuottavasta, mielipiteensä kestävästi perustelevasta kirjoittajasta, mutta en ole myöskään eri mieltä ihan vaan eri mieltä olemisen vuoksi.

Toisaalta tätä ei ainakaan samoissa määrin esiinny seuraamassani kiekkokeskustelussa, joten pakkoko sitä on mielensä väkisin pahoittaa vapaan keskustelun höpinöitä lukemalla. Tuntuu silti, että palsta ei "ennen vanhaan" ollut vapaan keskustelun osalta yleissävyltään nykyisen lailla vittuileva ja passiivis-aggressiivinen. Tai ehkä se ei ole sitä nytkään, vaan mä olen tullut vanhaksi ja ymmärrän tekstin eri lailla kuin aiemmin. Tai ehkä molemmilla on asiassa osansa.

Moderaattoriketjussa kun ollaan, niin sanotaan heidänkin toiminnastaan muutama sana. Mun mielestä on hyvä, että linja on tiukka ja esimerkiksi sisällöttömiin viesteihin puututaan. On toki totta, että viestin sisältö tai sisällöttömyys on pitkälti lukijasta kiinni, mutta kuitenkin. Samalla tarmolla olisi kuitenkin hyvä puuttua sellaisten kirjoittajien touhuihin, joiden teksteistä paistaa kilometrin päähän, että niiden tarkoitus on vain ja ainoastaan ärsyttää. Vaikka vaikeaahan se on varmasti aikaansaada konsensus siitä, että millaisiin viesteihin puututaan, ymmärrän tämän kyllä. Ja ymmärrän senkin, että meidän rivikirjoittajien on täällä helppo räksyttää ja vaatia parempaa moderointia, kun itse ei tarvitse laittaa sen eteen tikkua ristiin.

Jatkoaika on edelleen ylivoimaisesti laadukkain jääkiekkopalsta Suomessa, vaikka vapaan keskustelun taso onkin mielestäni tullut alas jo hyvän aikaa. Ei se mikään Suomi24 vielä ole, mutta lähempänä sitä kuin aiemmin.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Moderaattoriketjussa kun ollaan, niin sanotaan heidänkin toiminnastaan muutama sana. Mun mielestä on hyvä, että linja on tiukka ja esimerkiksi sisällöttömiin viesteihin puututaan. On toki totta, että viestin sisältö tai sisällöttömyys on pitkälti lukijasta kiinni, mutta kuitenkin.
Minä olen hiukan eri mieltä tästä asiasta. Kuten tässä on vuosien varrella opittu, mutta valitettavasti hiukan unohdettukin, tämä palsta on faneilta faneille. Täydellisyyden vaatiminen on minusta utopian tavoittelua. Jos luen iltapuluja, en klikkaa seksiwau!-linkkejä. Jos minä luen Hesaria, en lue kaikkia artikkeleita tai uutisia. Keskityn siihen, mikä minua kiinnostaa. Jos juttu ärsyttää minua syystä tai toisesta, en ole vaatimassa lomautusta jutun kirjoittajalle. Täällä sitä lomautusta suorastaan vaaditaan, koska meidät on opetettu siihen. Näet linkin viestissä ja huomaat, että tuonhan voi raportoida, koska sillä saa kirjoittajalle pelikiellon.

Kuten tuolla toisessa ketjussa mainitsin, sisällöttömän viestin ohitus on aivan äärettömän helppoa. Kun olet lukenut sen, olet samalla myös unohtanut sen. Jos niitä on muutama peräkkäin, niin ohittaminen on edelleen hyvin helppoa. Sormen pyyhkäisyliike tai hiiren rullan pyöräytys ja simsalabim! Olet jälleen keskellä asiapitoista tekstiä. Täällä kulutetaan aivan jumalaton määrä energiaa ja resursseja tuulimyllyjä vastaan taisteluun. Keskustelupalstat nyt vain ovat luonteeltaan sellaisia, että kaikkia ei voi miellyttää.

Ja mihin se energia sitten pitäisi suunnata? Minusta se pitäisi suunnata keskustelun häirinnän torjumiseen. Keskusteluun osallistuminen ei ole häirintää. Ei vain mene minun oikeustajuuni, että positiivisessa mielessä kirjoitettu viesti aiheuttaa pelikiellon jonkun muotoseikan vuoksi.

Muuten olen sitä mieltä, että "Kuuntelussa juuri nyt" -ketjussa saisi olla vain minua kiinnostavaa musiikkia. Ärsyttää, kun ihmiset kuuntelevat paskaa musiikkia. Saisiko tuon sääntöihin? Oppivathan olemaan mainostamatta huonoa musiikkia.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Minun mielestäni tällainen kirjoittelu ei kuuluisi Jatkoaikaan ollenkaan ja suita voisi hieman siistiä. Mieluummin minä vänkään erkun kanssa asialinjalla, kun jaksan lukea ja välillä vastaillakin ala-arvoiseen kirjoitteluun..

Ei ole todellista! Voi jössesä että olet pihalla. Väännetäänkö rautalangasta? Tää on ihan peruskamaa mutta nyt vedit itsesi niin syvälle solmuun että on pakko auttaa. Oletko humalassa? Oletko huumeissa?
Hyvin sä vedät. Ainoa mikä tässä on vaikeata on katsella sinun säälittävää kiemurtelua.
Eli jos kaipaat asiallista keskustelua niin ensiksi kannattaa etsimässä se peili ja miettiä miksi et siihen itse pysty.

Kaikki suoria lainauksia, eli ei omia kirjoituksiani. Seurauksena ei ole ollut mitään sanktiota. Vaan laitapa kuvailematon linkki...

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
OIshan se kiva kun ainaisen negailun sijaan täällä alkaisi porukka enemmän suunnata energiansa positiivisiin juttuihin. Ja tuoda sitä hyvää mieltä esille enemmän. Ei aina tarvitsi hyökätä jokaisen iholle joka sattuu olemaan erimieltä kuin itse. Elämä on lyhyt niin miksi se pitää täyttää negatiivisellä energialla jos on mahdollista repiä energiansa positiivisista asioista? Toki jos elämä vituillaan niin hankala siinä on hymyillä, mutta uskoisin kuitenkin suurimmalla osalla täällä menevän ihan hyvin. Silti pitää vittuilla ja pönkittää omaa egoaan ts nostaa itseään jalustalle AINA kun siihen pienikin tilaisuus aukeaa.

Toivoisinkin, että lopetettaisiin tämä paskan länkytys ja alettaisiin tuomaan esille hyviä juttuja. Ihminen on vaan ihmeellinen elukka kun se huono olo on niin helppo tuoda esille ja sen muistaakin paremmin, mutta auta armias jos jotain positiivista pitäisi tuoda esille, se on heti hankalampaa. Ehdotankin, että haukkumisen sijaan kehuttaisiin ihmistä, koska täällä nyt helposti mennään henkilökohtaisuuksiin haukkumisen osalta niin tuo nyt pois ja anna kehuja aina kun siihen on syytä ja niitä varmasti on :)

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
OIshan se kiva kun ainaisen negailun sijaan täällä alkaisi porukka enemmän suunnata energiansa positiivisiin juttuihin...

Totta turiset, mutta kyllähän täällä on paljon posiakin tuotu esille, minun mutta varmasti lukemattomien muidenkin toimesta. Palstasta olen todennut, että on yhä laadukkain keskustelupalsta, mitä ainakaan itse tiedän, ei niin monimutkaista asiaa olekaa, jottei joku täällä voisi asiaa avata.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei ole todellista! Voi jössesä että olet pihalla. Väännetäänkö rautalangasta? Tää on ihan peruskamaa mutta nyt vedit itsesi niin syvälle solmuun että on pakko auttaa. Oletko humalassa? Oletko huumeissa?
Hyvin sä vedät. Ainoa mikä tässä on vaikeata on katsella sinun säälittävää kiemurtelua.
Eli jos kaipaat asiallista keskustelua niin ensiksi kannattaa etsimässä se peili ja miettiä miksi et siihen itse pysty.

Kaikki suoria lainauksia, eli ei omia kirjoituksiani. Seurauksena ei ole ollut mitään sanktiota. Vaan laitapa kuvailematon linkki...

Tunnistan itseni lainauksista.

Mutta nyt voisi kysyä sinulta pikkasen enemmän arvostelukykyä, se että vedät eri viesteistä copy&pastella tekstiä putkeen ja jättämällä muut viestien osat pois kertoo jo aika suuresta tarkoituksenhakuisuudesta.

Jos luulit tuolla todistavasi jotain niin aika pahasti menit metsään. "kaikki suoria lainauksia" on jo sinänsä iso vitsi.

Voit tästäkin viestistä leikata osia sinun agendaasi sopivia osia.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Mutta nyt voisi kysyä sinulta pikkasen enemmän arvostelukykyä, se että vedät eri viesteistä copy&pastella tekstiä putkeen ja jättämällä muut viestien osat pois kertoo jo aika suuresta tarkoituksenhakuisuudesta.

Myönnän tarkoitushakuisuuden suoraan. Tarkoitukseni on nimittäin osoittaa, että kanssakeskustelijoita kohtaan käytettävä töykeä kielenkäyttö on ihan ok, mutta kuvailematon linkki ei. Jos minä saisin päättää, niin tuo olisi toisinpäin, mutta koska en saa, niin voin vain ilmaista asiasta mielipiteeni. Ja tiedän, että tämä mielipide ärsyttää ja saa tiettyjen tahojen uppiniskaisuuden vain vahvistumaan, mutta ilmaisen sen silti.

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Olisi mielenkiintoista tietää, mistä Edustaja nappasi itselleen 6 kuukauden jäähyn.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Olisi mielenkiintoista tietää, mistä Edustaja nappasi itselleen 6 kuukauden jäähyn.
Pääsi pitämään seuraa TOJ:ille. Onko jopa niinkin harvinaislaatuinen tapaus että vasta toinen henkilö joka saa puolen vuoden pelikiellon?

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kokeile hakutoimintoa, vastaus löytyi aika helposti.

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei ole. Muuan nimimerkki scholl sai aikanaan myös puolen vuoden banaanit ennen lopullista ratkaisua.
Minä sain, olisiko vuonna 2012, 6kk ketjujen avaamiskiellon :) Tosin tuo ei tietenkään ole sama asia kun suoraan jäähylle puoleksi vuodeksi.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Myös nimimerkki Kekkonen taisi joskus saada kuuden kuukauden bannin, oliko jopa samaan aikaan, kun scholl sai lähteä, lopullisesti.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Oli kyllä hyvin edustettu. Puoli vuotta tuntuu itse asiassa aika vähältä, tosin kyllähän tietyistä ryhmistä kirjoittamiseen täällä on tiukemmat rajat kuin toisista. Mutta kun menee yli, niin menee sitten näemmä ihan kunnolla yli. Nyt voisi oikeastaan miettiä, että onko tuo rike vain 24 kuvailemattoman linkin arvoinen? (6 kk=24vko/25vko)

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
On kai vähän säälittävää näin selän takana vittuilla, mutta minusta Edustajan banni oli erinomainen asia. Hänen argumentointinsa oli paikoitellen pelkkiin henkilökohtaisuuksiin menoa ja salaliittojen etsimistä.

Ja modet hei: Jatkakaa samaan malliin!

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ja modet hei: Jatkakaa samaan malliin!
Niinhän nuo tekivät:

"Nimimerkit marlo ja Sputnik Corner huilaavat viikon sääntöjen 4§:n perusteella. Nimimerkki Siivu huilaa viikon virheellisestä linkin kuvauksesta."

Nelospykälä <3

Tuus ny Designer itte kertoon telkkarille, mitä mieltä oot tosta linkkijutusta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy