Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 618 710
  • 15 903

Ertzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo/ paikallinen kiekkoilu
OK, sitten en osaa sanoa! En nimittäin (vielä!) ole saanut uuden palstan aikana ensimmäistäkään kirjoituskieltoa - saati sitten porttikieltoa.

Willi veikkaukseni on kuitenkin se, että kyseessä olisi joku uusi ominaisuus. Muistaakseni Moderaattorit ovat tällaisesta joskus "haaveilleet" - tai sitten jotkut kirjoittajat tehneet parannusehdotuksen palstalle. Käsittääkseni kirjoituskielloista päättää aina useampi Moderaattori. Näin ei pääse syntymään mitään "vittuile väärälle tyypille ja saa bannia" -tyylisiä ratkaisuita. Toisin sanoen tällä vältetään ylilyönnit puolin ja toisin (joskus paremmalla, joskus vähän heikommalla menestyksellä).

Olisiko siis "porttikielto" nyt sellainen ominaisuus, jonka yksittäinen Moderaattori voi heittää päälle? Eli kyseessä olisi jonkinlainen "väliaikainen kirjoituskielto", kunnes Moderaattorit yhteistuumin päättävät mahdollisista isommista sanktioista (viikon kirjoituskielto ja siitä ylöspäin)?
No tuota viikon porttikieltoa nämä moderaattorit arpoivat monta päivää. Eli siis kaipa siinä oli jo hiottu sopiva rangaistus tehdystä virheestä. Itse olen pari kertaa saanut kirjoituskiellon ja sen takia juurikin heräsi kysymys mistä tämä porttikielto.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
No tuota viikon porttikieltoa nämä moderaattorit arpoivat monta päivää. Eli siis kaipa siinä oli jo hiottu sopiva rangaistus tehdystä virheestä. Itse olen pari kertaa saanut kirjoituskiellon ja sen takia juurikin heräsi kysymys mistä tämä porttikielto.
Pahoitteluni! Kommentoin asiaa ennen kuin tutkin asiaa sen tarkemmin.

Eli ilmeisesti sä olet saanut porttikieltoa 03.12.2014 live-seurannasta otteluketjussa? Pääsitkö sä siis vasta tänään tuon illan jälkeen kirjautumaan palstalle? Toisin sanoen sulla olisi ollut "porttikieltoa" peräti 11 päivää? Hyvin todennäköisesti tässä on käynyt joku inhimmillinen virhe - tai sitten yksinkertaisesti uusi palstasofta pukkaa bugia edelleen kirjoituskieltojen suhteen. Muistan lukeneeni tuosta samaisesta kirjautumisongelmasta aiemmin. Pikaisella selauksella löysin yhden viestin - mutta en ainakaan huomannut mikäli Ylläpito/Moderaattorit olisivat siihen vastanneet.

26.09.2014 - Nimimerkin Yuppi ihmettelyt porttikiellosta
Tuli sitten koettua pienimuotoinen pelikielto tälle uudelle palstalle. Hivenen ärsyttävää asiassa oli se, että ennen kirjautumista sitä pelikieltoa ei näe automaattisesti, kun tuossa vaan möllöttää tuo ilmoitus ettei palstalle voi toistaiseksi rekisteröityä. No, sitten kun menin kirjautumaan niin tuli ilmoitusta, että sinulla on porttikielto palstalle tähän ja tähän asti. Mitään et pysty tekemään, et katsomaan yksityisviestejä tai edes kirjautumaan ulos, kun sieltä vaan puskee joka klikkauksella ihan homona sitä porttari-ilmoitusta.
Mä ehdottaisin, että heitä joku ihan asiallinen kysymys tuohon Palautteet ja bugit uudesta palstasta -ketjuun.

Kyllä mun käsittääkseni kirjoituskiellon aikanakin pitäisi pystyä kirjautumaan sisään, lukemaan/hakemaan viestejä, lukemaan/lähettämään yksityisviestejä jne. Porttikiellon aikana näin ei ilmeisesti pysty tekemään, joten ei tuollainen porttikielto mikään hirvittävän pysyvä ratkaisu voi olla.

Ertzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pahoitteluni! Kommentoin asiaa ennen kuin tutkin asiaa sen tarkemmin.

Eli ilmeisesti sä olet saanut porttikieltoa 03.12.2014 live-seurannasta otteluketjussa? Pääsitkö sä siis vasta tänään tuon illan jälkeen kirjautumaan palstalle? Toisin sanoen sulla olisi ollut "porttikieltoa" peräti 11 päivää? Hyvin todennäköisesti tässä on käynyt joku inhimmillinen virhe - tai sitten yksinkertaisesti uusi palstasofta pukkaa bugia edelleen kirjoituskieltojen suhteen. Muistan lukeneeni tuosta samaisesta kirjautumisongelmasta aiemmin. Pikaisella selauksella löysin yhden viestin - mutta en ainakaan huomannut mikäli Ylläpito/Moderaattorit olisivat siihen vastanneet.
Kuten yllä kerron, porttikielto alkoi monta päivää tuon tapauksen jälkeen ja kesti sen viikon, joka tänään siis päättyi. Ei mulla ole mitään tuota tuomiota vastaan. Kuhan kiinnostaa tietää miten arvuutetaan sanktioksi portti taikka kirjoituskielto.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kuten yllä kerron, porttikielto alkoi monta päivää tuon tapauksen jälkeen ja kesti sen viikon, joka tänään siis päättyi. Ei mulla ole mitään tuota tuomiota vastaan. Kuhan kiinnostaa tietää miten arvuutetaan sanktioksi portti taikka kirjoituskielto.
OK, vasta nyt mulle selvisi koko draaman kaari!

03.12.2014 - TuTo-Jukurit -otteluketjussa oli live-seurantaa
03.12.2014 - Moderaattorit ilmoittivat otteluketjussa, että live-seuranta kuuluisi otteluseurantaketjuun => sanktioita tulossa
07.12.2014 - Moderaattorit lykkäsivät viikon "porttikiellon" päälle - tästä seuraavana seitsemänä päivänä et pystynyt edes kirjautumaan palstalle
14.12.2014 - "porttikieltosi" päättyi

Toisin sanoen ajalla 03.12.2014 - 07.12.2014 olet pystynyt kirjautumaan ja käyttämään palstaa normaalisti.

Nyt mä olen entistä vakuuttuneempi siitä, että kyseessä on joko uuden palstan bugi - tai sitten Moderaattorit ovat pykänneet jonkun ruksin johonkin väärään kohtaan ("porttikielto" po. "kirjoituskielto"). Käsittääkseni kirjoituskiellossakin ollessa palstalle pitäisi pystyä kirjautumaan normaalisti - vain ja ainoastaan palstalle kirjoittaminen on mahdotonta. Palstan muut ominaisuudet pitäisi siltikin olla rangaistun käytössä.

Oletukseni on, että nyt Moderaattoreilla on kirjoituskiellon ohella käytössä myös uusi ominaisuus: "porttikielto". Tätä olisi tarkoitus käyttää silloin, jos esim. yksittäinen Moderaattori huomaa jotain kännispämmiä tms. Sen voisi läväyttää päälle välittömästi siihen saakka, kunnes Moderaattorit yhdessä ehtivät paneutua asiaan sekä mahdollisiin sanktioihin. "Porttikiellon" aikana palstalle kirjautuminenkin on mahdotonta (tarkoituksena esim. estää kännispämmin jatkuminen yksityisviesteinä tms.). Kirjoituskiellon aikana palstalle kirjautuminen, yksityisviestit, viestien haut jne. pitäisi toimia normaalisti.

Oletan, että Moderaattorit olivat vain laittaneet ruksin väärään paikkaan - sinulle piti antaa viikon kirjoituskielto, mutta se menikin vahingossa porttikiellon puolelle. Voin tosin olla koko hommassa täysin väärässä! Tee asiallinen kysymys Moderaattoreille - joko yksityisviestinä tai Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II -ketjuun.

Ertzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oletan, että Moderaattorit olivat vain laittaneet ruksin väärään paikkaan - sinulle piti antaa viikon kirjoituskielto, mutta se menikin vahingossa porttikiellon puolelle. Voin tosin olla koko hommassa täysin väärässä! Tee asiallinen kysymys Moderaattoreille - joko yksityisviestinä tai Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II -ketjuun.

Emmä kysele enää mistään muualta. Annoin ruusuja tehokkaasta valvonnasta ja peräkärryllisen risuja asiattomasta moderoinnista, siinä kaikki tällä kertaa. :)

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllä mun käsittääkseni kirjoituskiellon aikanakin pitäisi pystyä kirjautumaan sisään, lukemaan/hakemaan viestejä, lukemaan/lähettämään yksityisviestejä jne. Porttikiellon aikana näin ei ilmeisesti pysty tekemään, joten ei tuollainen porttikielto mikään hirvittävän pysyvä ratkaisu voi olla.
Ei pysty, ei pääse sisään - ja mikä pahempaa - ei pääse edes ulos. Ainoastaan se ilmoitus pelikiellosta pomppaa silmille ja siinä kaikki. Ei pääse yv-puolelle, ei mihinkään. Täydellinen umpikuja. Tämä johtuu uudesta softasta, joka on viritetty täydelliseen natsi-asentoon. Jos haluaa pelikieltonsa aikana lukea viestejä, pitää poistaa cookiet ja varmaan tyhjentää selaushistoriakin, jos käyttää automaattista kirjautumista, kuten minä. Vasta sitten pääsee non-userina selaamaan palstaa.

Eikä tänne mitään porttikieltoa ole. Pelikieltoja määrämittaisina ja päättymättöminä, jälkimmäistä kutsuttaneen kai banniksi.

Eli jos saat kuukauden peliikiellon, et voi sinä aikana edes tiedustella, mistä se mahtoi tulla. Käyttäjää ei taida tuona aikana pystyä edes hakemaan listasta, jotta pääsisi selaamaan viestihistoriaa. Melko omituista. Tämän havaitsin edellisen pelikieltoni aikana. Taidan olla joku julma ihmiskoe.

Kaiholla muistelen sitä aikaa, kuin moderaattorit viitsivät varoittaa joko yv:llä tai ketju-gonahduksilla. Nyt se häkki heilahtaa täysin satunnaisesti ja arvaamatta. Aina on §4 ja §19, joilla ne pelikiellot voi näppärästi perustella. Yleensä ei perustella muulla kuin pykälällä. Olisi aivan vitun kohteliasta, jos edes se pelikieltoon johtanut viesti jotenkin ilmoitettaisiin, tai tuon rakkaan nelospykälän kohdalla edes se viestiketju, missä joku runkkari on taas pahoittanut mielensä. Runkkarilla tarkoitan tällä kertaa palstaveljiä, en moderaattoreita.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei pysty, ei pääse sisään - ja mikä pahempaa - ei pääse edes ulos. Ainoastaan se ilmoitus pelikiellosta pomppaa silmille ja siinä kaikki. Ei pääse yv-puolelle, ei mihinkään. Täydellinen umpikuja. Tämä johtuu uudesta softasta, joka on viritetty täydelliseen natsi-asentoon. Jos haluaa pelikieltonsa aikana lukea viestejä, pitää poistaa cookiet ja varmaan tyhjentää selaushistoriakin, jos käyttää automaattista kirjautumista, kuten minä. Vasta sitten pääsee non-userina selaamaan palstaa...

Näin juuri, selaushistorian tyhjennyksellä pääsi viestejä lukemaan. Jäsenluettelosta poistuu nimi, sinua ei ole olemassa pelikiellon aikana nykyisen softan aikana. Pelikielto ja porttikielto on sama asia.

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo porttikielto palstalle on hyvä uudistus. Ainakin minä kritisoin sitä miten on mahdollista että jo palstalta pois lentäneet nimimerkit voivat kirjoitella asiattomia yksityisviestejä. Se ongelma on nyt ilmeisesti tuon uudistuksen jälkeen poistunut. Jos siihen ei muuta ratkaisua todellakaan ollut, niin hyvä että edes tuollainen. Toki siitä nyt sitten kärsii kirjoituskiellossa olevat kirjoittajat jotka osaisivat käyttäytyä, mutta silti parempi näin. Itse kun olin kirjoituskiellossa ja en päässyt palstalle niin ajattelin että ihan se ja sama. Itsehän olin porttikieltoni hommannut.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Koska joku lähettää asiattomia yksityisviestejä, ne pitää kieltää myös niiltä, joilla on jotain tärkeää asiaa jollekin toiselle käyttäjälle? En vain ymmärrä tätä kaiken kieltämisen filosofiaa. Ei todellakaan ole parempi näin. Parempi on se, että softa tarjoaa käyttäjälle mahdollisuuden blokata toisen käyttäjän yv:t. Tai jos tämä ei ole mahdollista, pitää pystyä näyttämään häirintä toteen, jolloin moderaattorit voivat tehdä taikatemppuja häirikön viestitysmahdollisuuksiin. Tämä nyt on vain kaikkein huonoin vaihtoehto, että pelikiellossa olevaa käyttäjää kohdellaan kuin amishia, joka on hylännyt yhteisönsä (shunned).

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Säännöthän ovat olleet jo pitkään sellaiset, että mistä tahansa viestistä voi lentää pihalle, kunhan vaan joku viitsii raportoida.
Aika helposti löytyi viestihistoriastasi viesti, josta olet voinut pelikieltosi saada. Ei nämä palstan säännöt oikeasti ole niin vaikeita noudattaa jos oikeasti haluaa käyttäytyä kunnolla.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No ihan mikä tahansa viesti täyttää §4 kriteerit. Tältä palstalta löytyy takuuvarmasti minua pahempia jankkaajia. Jos se penaltti tuli kurinpito-ketjusta, niin omaa mielipidettäni vain puolustin. Jos se menee jankkaamiseksi, niin siihen tarvitaan useampi osapuoli. Olisi aivan helvetisti fiksumpaa modeilta käydä vihjaamassa, että hiukan happea poijjaat, jos keskustelu polkee paikallaan. Nyt tämä on tätä vitun provosointileikkiä, missä kikkeli tanassa odotetaan, että saadaan raportointikynnys ylitettyä. Ja sitten nuo leipäpapit äänestävät jaa-ei-tyhjää-poissa ja viikon pelikielto.

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Koska joku lähettää asiattomia yksityisviestejä, ne pitää kieltää myös niiltä, joilla on jotain tärkeää asiaa jollekin toiselle käyttäjälle?

Siis pystyykö nyt muka lähettämään yksityisviestejä? Mulla ainakin uuden softan aikana on tullut aina ilmoitus: error 503 Service not available. Ihan sama koittaako laittaa YV:tä mihin suuntaan tahansa.

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska joku lähettää asiattomia yksityisviestejä, ne pitää kieltää myös niiltä, joilla on jotain tärkeää asiaa jollekin toiselle käyttäjälle? En vain ymmärrä tätä kaiken kieltämisen filosofiaa. Ei todellakaan ole parempi näin.
Syytön minä noihin idiootteihin olen. Onhan se minustakin väärin, mutta jos siihen ei muuta mahdollisuutta ole niin minun mielestä parempi näin.

Parempi on se, että softa tarjoaa käyttäjälle mahdollisuuden blokata toisen käyttäjän yv:t. Tai jos tämä ei ole mahdollista, pitää pystyä näyttämään häirintä toteen, jolloin moderaattorit voivat tehdä taikatemppuja häirikön viestitysmahdollisuuksiin. Tämä nyt on vain kaikkein huonoin vaihtoehto, että pelikiellossa olevaa käyttäjää kohdellaan kuin amishia, joka on hylännyt yhteisönsä (shunned).
Miten voi blokata jonkun entisen käyttäjän josta ei ole entuudestaan mitään tietoa? Eipä noita modeja ole kiinnostanut tehdä mitään taikatemppuja, vaikka toiminnasta tietoisia olivatkin. Se on harmillista jos jollakin jää itseaiheutetun porttikiellon takia joku viesti toiselle lähettämättä. Tilanne tuskin minua koskaan liikuttaa tuon taivaallista, mutta minustakin olisi hyvä jos tuo jotenkin olisi mahdollista hoitaa. Ainahan noita epäkohtia löytyy joka paikasta ja minä en osaa tehdä tuolle asialle mitään. Eikä kyllä ole minun hommakaan. Eiköhän se TOJkin ole kohta taas vapaan puolella hillumassa. No nyt on luotto kova, kun sama nimimerkki on tuota "viivettä" käyttänyt siekailemattomasti hyväkseen ennenkin, että tällä kertaa modet on hereillä.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Siis pystyykö nyt muka lähettämään yksityisviestejä? Mulla ainakin uuden softan aikana on tullut aina ilmoitus: error 503 Service not available. Ihan sama koittaako laittaa YV:tä mihin suuntaan tahansa.
Kyllä. Vastaanottoa ja lähetystä on harrastettu viimeksi eilen.

Miten voi blokata jonkun entisen käyttäjän josta ei ole entuudestaan mitään tietoa? Eipä noita modeja ole kiinnostanut tehdä mitään taikatemppuja, vaikka toiminnasta tietoisia olivatkin. Se on harmillista jos jollakin jää itseaiheutetun porttikiellon takia joku viesti toiselle lähettämättä.
Nyt en ymmärrä? Saat yv:itä joltain täysin randomilta bannatulta käyttäjältä? Miksi? Eikö tuollainen ole ensimmäisen häirikköviestin jälkeen äärimmäisen helppoa jättää vain lukematta ja poistaa samantien, jos tuo häiriköinti jatkuu? Lähinnä minä kaipaan mahdollisuutta lähettää edes moderaattoreille yv:itä pelikiellon aikana, ihan vaan kysyäkseni, että mitä nyt tällä kertaa. Siitä pelikieltoviestistä ei ilmene muuta kuin pykälä. Ja teoriassa saattaisin turista jonkun palstaveljen kanssa, mutta harvinaista omalla kohdallani. Joku muu saattaa olla aktiivisempi. Nyt ei vain ole mahdollista. Melkoista sorsimista, oli itseaiheutettua tai ei.

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt en ymmärrä? Saat yv:itä joltain täysin randomilta bannatulta käyttäjältä? Miksi? Eikö tuollainen ole ensimmäisen häirikköviestin jälkeen äärimmäisen helppoa jättää vain lukematta ja poistaa samantien, jos tuo häiriköinti jatkuu? Lähinnä minä kaipaan mahdollisuutta lähettää edes moderaattoreille yv:itä pelikiellon aikana, ihan vaan kysyäkseni, että mitä nyt tällä kertaa. Siitä pelikieltoviestistä ei ilmene muuta kuin pykälä. Ja teoriassa saattaisin turista jonkun palstaveljen kanssa, mutta harvinaista omalla kohdallani. Joku muu saattaa olla aktiivisempi. Nyt ei vain ole mahdollista. Melkoista sorsimista, oli itseaiheutettua tai ei.

Kyllä olen saanut ja en ole ainoa. En edes toisella kerralla muistanut heti, että tämähän taitaa olla se sama joka oli minua ilahduttanut jo joskus aikaisemminkin. En nyt kuitenkaan kokenut tuota vakavana häriköintinä. Lähinnä sain siitä hyvät naurut miten joku voi olla noin typerä. Mielipiteeni muutamissa Jokereihin ja KHL:ään liittyvissä asioissa ja kannattamani joukkueen huonot esitykset kaukalossa ainakin taisivat olla syynä. Taisi siellä Ville Peltosestakin ja hänen terveydestään jotain fiksuja kommentteja olla. Olen kuitenkin sitä mieltä, että tuo ei voi olla hyväksyttävää ja siihen on moderaattoreiden ja ylläpidon puututtava. Ymmärrän kyllä sinun näkemyksesi täysin. Minusta moderaattorit saisivat todellakin laittaa kattavamman perustelun mahdollisista kielloista. Ei niitä niin paljoa ole etteikö se olisi mahdollista. Siihen voisi myös hyvin laittaa kuinka paljon on esim. tullut raportointeja siitä viestistä ja onko aikaisemmilla raportoinneilla joistain toisesta viestistä/viesteistä ollut merkitystä. Hankalia juttuja kaikenkaikkiaan nuokin yksityisviestit. Onhan se vittumaista jos just olet jotain sopimassa toisen kanssa ja sut heitetään vaikka viikoksi pihalle. Jos joku käy toisen kanssa paljon keskustelua yksityisviestein niin eikö ole sama ruveta käyttämään ihan oikeaa sähköpostia? Voihan sitä vaikka ottaa sillä nimimerkillään sähköpostin jonnekkin ja ilmoittaa että jos jotain käy niin siellä voi jatkaa? En tiedä, tuli vain mieleen. Mutta eipä jaksa tähän tämän enempää aikaa tuhlata. Parannuksia odotellessa.

Nick Neim

Jäsen
Olen kuitenkin sitä mieltä, että tuo ei voi olla hyväksyttävää ja siihen on moderaattoreiden ja ylläpidon puututtava.

Mä en nyt täysin 100% varma ole muistelenko omiani, mutta käsittääkseni moderaattorit ovat linjanneet yv-viestit heidän ulottumattomiinsa, ts. he eivät yksityisviesteihin puutu.

Tuo "porttikielto" systeemi kuulostaa kyllä todella paskalta näin ulkopuolisen korvaan, joka ei tuollaista vielä ole kärsinyt. Ihmetyttää oikeastaan se, että mikä siinä vanhassa systeemissä oli muka niin pielessä, että piti tuollainen kokonaiskielto asettaa.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyse lienee uuden palstasoftan perusasetuksista, jotka ovat mallia "natsi". Tällaisen tiedon sain ylläpidolta. Ei taida olla prioriteettilistan kärjessä tutkia, miten tuosta saa säädettyä lempeämmän.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Team Moderaattorit aloittaa vuoden kunnon joukkoteurastuksella. Kiintiöbanneja viuhuu minne sattuu. Minä lykkäsin kolme kierrosta putkeen tulosveikkausrivin, mutta niin vain aina asialliselle nuorelle toivolle näytettiin käsiä lanteille, ja meikä sen kuin räksyttää. Viisi nikkiä pois kuvailemattomista linkeistä... en taida viitsiä sanoa mitään.

Lisäksi sellainen hyvin vähän, mutta ihan vähän kuitenkin harmittaa, että ilmoituksessa lukee "siteerasi", eikä "lainasi". Mieluummin toivoisi käytettävän tätä "suomalaisempaa" ilmausta.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lillukanvarsiin riittää aika joo, kun ei oo älyä hoitaa moderointia niin, kuin se sivistysvaltiossa kuuluu hoitaa.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Blues-HIFK-ketjussa ketjunaloittaja Blöö kirjoittaa:

"Blöö,

Your message (La 3.1.2015 Blues - HIFK) contains inappropriate advertising or spam:
Lainaus:
No nyt se taas jatkuu! Siis Bluesin jätkien vahingossa IFK:n veskariin törmäämiset. Muuten tilanne on etukäteen varsin tasainen ja ennalta tuttu: iso paha Blues yrittää saada kiinni vikkeliä, mutta vähän nynnyjä itänaapureita. Bluesin voiton takuumiehinä häärivät tutusti Liivik, Sailio ja Talaja. Laurikainen napsii kiekot n. 94,2% varmuudella.
Aivan erityisesti aion vastustajan leiristä tarkkailla Hussoa. Että kehtaako tulla takaisin Kanadasta vai ei.
Jännä mutta metka ottelu päättyy 3-1. Voitolla yöhön!
This does not follow our rules. Your message may have been removed or altered.

Ketjun avaus on sen verran heikkoa laatua, että jatkossa paljon paremmin tai joudumme palkitsemaan pelikiellolla."

Ja vastaukseni:

"Tässä tapauksessa tyylilajini oli kyllä harkittu. Muutama tunti ennen pääkaupunkiseudun paikallispeliä ei tästä ottelusta ollut edes ketjua avattu. Jos luette ketjun läpi, niin provosoivaa tyyliäni jopa kiitellään. Miksi jääkiekosta ei saisi "heittää herjaa"? Yleisömäärät ovat romahtaneet ja jääkiekon yleinen kiinnostavuus on laskenut huolestuttavasti. Tähän on mielestäni syynä tunteen tappaminen, niin kaukalossa kuin sen ulkopuolellakin.

Ketjunavaukseni toimi. Ketjuun tuli useita kirjoituksia joissa minua siteerattiin. Koska hajuttomia ja mauttomia ennakkoja on runsaasti saatavilla mediasta, ei tämän palstan otteluketjuilla ole mitään funktiota, jos tarkoituksena on vain toistella kokoonpanoja ja edellisten pelien tuloksia.

Siitä olen samaa mieltä, että pitää pysyä kohtuudessa. Ei pidä mennä henkilökohtaisuuksiin tai ääritapauksessa sopia tappeluita. Mutta jos Jatkoajan tarkoitulksena on latistaa keskustelu diplomaattiseksi kohteliaisuuksien vaihdoksi, niin olette mukana tappamassa koko lajia. Onko teistä kukaan pelannut jääkiekkoa? Tiedättekö mitä pukukopeissa puhutaan? Tai hallien tupakkapaikoilla? Eivät tämän palstan kirjoitukset voi olla tyystin erilaisia kuin mitä kiekkojätkät keskenään puhuvat. Tai tilatkaa jatkossa ketjunavaukset Päivi Räsäseltä tai Erkki Tuomiojalta."

Saattaapi olla, että mun kirjoittelut päättyy tähän, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan pelstaveljien/-siskojen kannan soveliaan keskustelun rajoihin. Oma kantani on selitetty ylläolevassa tekstissä. Laitoin kirjoitukseni tänne, jotta asiayhteys on selkeä.

Onko tuo todella nyt se linja, jota kannattaa lähteä vetämään? Eikö olisi fiksumpaa yrittää vähän edes "lukea tilannetta" ja sallia räiskyväkin keskustelu diplomaattisen nyhjäyksen sijaan, joka takaa palstan pysymisen harmaana, mauttomana ja mitäänsanomattomana?

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Blues-HIFK-ketjussa ketjunaloittaja Blöö kirjoittaa:

Onko tuo todella nyt se linja, jota kannattaa lähteä vetämään? Eikö olisi fiksumpaa yrittää vähän edes "lukea tilannetta" ja sallia räiskyväkin keskustelu diplomaattisen nyhjäyksen sijaan, joka takaa palstan pysymisen harmaana, mauttomana ja mitäänsanomattomana?
EI, ei ja vielä kerran EI! Tärkeintä on, että otsikko on vakiomuotoinen. Siitä lipsumisesta saa pelikieltoa. Vitut keskustelusta.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kesähessut näköjään hoitaa moden roolia talvisaikaankin. Oikeesti mikä vitun kilpailutoimenjohtaja tätä tuomarointia pyörittää? Tuliko modet paljon hamekangasta joululahjaksi? Entä tuliko uusia ihania kukkia hattuun? Vai sponssiko siellä naruja vetelee? Everin palsta? Ei, ei IFK oo nökö, ehei.

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Jatkossa pitää toivottaa kaikille fantsua kiekkokierrosta, toivottavasti kaikki tekee maalin eikä kellekään tule paha mieli.
Live, love, laugh. Pusuja!

Siitä kurinpitäjä tykkää.

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mun avaukseni oli kieltämättä kovin lyhyt ja sisällöltään köykäinen. Sitä puolustelen kiireellä. Avasin ketjun, koska kukaan muu ei sitä ollut saanut aikaiseksi. Jos sisältöä vertaa esim. Ilveksen harrastamiin Kummeli-ennakoihin, oli kirjoitukseni varsin kesy (divariapinat Vaasasta...). Arvostan toki myös huolella laadittuja, analyyttisiä ketjunavauksia. Silti niiden rinnalle mielestäni sopii ihan hyvin pieni "kieli poskessa" sanailu. Ja jos näyttää siltä, että koko ketju jää syntymättä, niin kyllä vähän kevyemmälläkin pitäisi voida lähteä liikkeelle. Lisäksi Bluesin kotiottelusta tulisi Bluesin kannattajan voida kirjoittaa vähän räväkämmin kuin monesta muusta asiasta.
Kiitos tuesta. Olisi sinänsä ihan paikallaan, että varoituksen yhteydessä perustelu olisi tarkempi kuin "taso ei riitä". Mutta viis minusta, olisi kuitenkin hyvä jos vähän viihdyttävämpikin kirjoittelu olisi palstalla sallittua.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy