Kattelin kyseisen leffan YLE Areenasta. Olihan tossa kiva kyllä katsella 80-luvun maaseutu Suomea. Joskus näissä vähän vanhemissa leffoissa parasta onkin just se ajan kuva. Ja oli leffana myös ihan OK. Oli itseasiassa ihan mukavaa katsella toi leffa Free State of Jonesin jälkeen joka taas oli hieman raskas leffa.Uskomaton teos, uskomaton suoritus: Akaton mies, Edvin Laine.
Oma top 3 vuosien 2016-2021 välillä tehdyistä leffoista on: Le Mans 66 (2019), Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017) ja Neiti Peregrinen koti eriskummallisille lapsille (2016). Toi viimeksi mainittu uppoa jos tykkää Tim Burtonin leffoista. Jos taas Burtonin leffat ei maistu, niin sitten varmaan ei.En ole katsonut leffoja vuosiin ja kysyisinkin nyt teiltä että jos minun pitäisi katsoa yksi elokuva sanotaan vaikka viimeisen viiden vuoden aikana ilmestynyt niin mikä se olisi?
Terve leffakerholaiset!
En ole katsonut leffoja vuosiin ja kysyisinkin nyt teiltä että jos minun pitäisi katsoa yksi elokuva sanotaan vaikka viimeisen viiden vuoden aikana ilmestynyt niin mikä se olisi? Genrellä ei väliä, olen kaikkiruokainen.
2016 | ||
Hacksaw Ridge | IMDb 8,1 | Biography, Drama, History |
Arrival | IMDb 7,9 | Drama, Sci-Fi |
The Accountant | IMDb 7,3 | Action, Crime, Drama |
Hell or High Water | IMDb 7,6 | Action, Crime, Drama |
Deepwater Horizon | IMDb 7,1 | Action, Drama, History |
Patriots Day | IMDb 7,4 | Action, Crime, Drama |
The Nice Guys | IMDb 7,4 | Action, Comedy, Crime |
2017 | ||
Dunkirk | IMDb 7,8 | Action, Drama, History |
Wind River | IMDb 7,7 | Crime, Drama, Mystery |
Hostiles | IMDb 7,2 | Drama, Western |
Life | IMDb 6,6 | Horror, Sci-Fi, Thriller |
Blade Runner 2049 | IMDb 8,0 | Action, Drama, Mystery |
American Made | IMDb 7,2 | Action, Comedy, Crime |
2018 | ||
Sicario: Day of the Soldado | IMDb 7,1 | Action, Adventure, Crime |
Dragged Across Concrete | IMDb 6,9 | Action, Crime, Drama |
Upgrade | IMDb 7,5 | Action, Sci-Fi, Thriller |
Mission: Impossible - Fallout | IMDb 7,7 | Action, Adventure, Thriller |
The Mule | IMDb 7,0 | Crime, Drama, Thriller |
Bohemian Rhapsody | IMDb 8,0 | Biography, Drama, Music |
2019 | ||
Rambo: Last Blood | IMDb 6,1 | Action, Thriller |
1917 | IMDb 8,3 | Drama, Thriller, War |
Parasite | IMDb 8,6 | Comedy, Drama, Thriller |
The Irishman | IMDb 7,8 | Biography, Crime, Drama |
The Lighthouse | IMDb 7,5 | Drama, Fantasy, Horror |
Once Upon a Time... in Hollywood | IMDb 7,6 | Comedy, Drama |
The Professor and the Madman | IMDb 7,3 | Biography, Drama |
Joker | IMDb 8,4 | Crime, Drama, Thriller |
Terve leffakerholaiset!
En ole katsonut leffoja vuosiin ja kysyisinkin nyt teiltä että jos minun pitäisi katsoa yksi elokuva sanotaan vaikka viimeisen viiden vuoden aikana ilmestynyt niin mikä se olisi? Genrellä ei väliä, olen kaikkiruokainen.
Muistahan katsoa Marvel-möhkäle optimaalisessa järjestyksessä.Toisaalta: jos ei ole vuosikausiin katsonut mitään uusia leffoja, niin voisi olla ihan hyvä herätys katsoa joku Avengers tai muu Marvel-möhkäle. Näkisi sitten karulla tavalla millaiset elokuvat nykyään liikuttavat massaa ja keräävät massia. Eikä ainakaan jäisi harmittamaan, että on menettänyt jotain kun on jättänyt leffat katsomatta.
Terve leffakerholaiset!
Olen itse katsonut nämä kronologisessa järjestyksessä, mutta myös ilmestymisjärjestyksessä. Suosittelen ilmestymisjärjestystä, koska esimerkiksi Captain America First Avenger loppu liityyy esimerkiksi Avengers ykköseen ja Captain Marvel Endgameen. Jos kronologisesti katsoo niin se tuntuu vähän hassulta. Tietysti kronologisessa katselussakin on omat puolensa.Muistahan katsoa Marvel-möhkäle optimaalisessa järjestyksessä.
Here's the chronological viewing order of the Marvel movies:
- Captain America: The First Avenger (takes place during WWII)
- Captain Marvel (takes place in 1995)
- Iron Man (takes place in 2010)
- Iron Man 2 (takes place after Iron Man)
- The Incredible Hulk (time unspecified, pre-Avengers)
- Thor (takes place six months before Avengers)
- The Avengers (takes place in 2012)
- Iron Man 3 (takes place six months after The Avengers)
- Thor: Dark World (post-Avengers, pre-Ultron)
- Captain America: Winter Soldier (post-Avengers, pre-Ultron)
- Guardians of the Galaxy (sometime in 2014)
- Guardians of the Galaxy Vol. 2 (after Guardians)
- Avengers: Age of Ultron (takes place in 2015)
- Ant-Man (takes place in 2015)
- Captain America: Civil War (post-Ultron, pre-Infinity War)
- Spider-Man: Homecoming (post-Civil War, pre-Infinity War)
- Doctor Strange (takes place in 2016)
- Black Panther (takes place in 2017)
- Thor: Ragnarok (post-Ultron, pre-Infinity War)
- Avengers: Infinity War (takes place in 2017)
- Ant-Man and The Wasp (ambiguous, but fits nicely between IW and Endgame)
- Avengers: Endgame (starts in 2017, finishes in 2022)
- Spider-Man: Far From Home (eight months post-Endgame)
Vähän katselin mitä sinulle oltiin jo suositeltu niin laitetaan nyt vähän vielä lisää ehdotuksia. Jojo Rabbitia sinulle on ehdotettukkin, mutta minulta myös sille peukku. Mutta sen lisäksi:Terve leffakerholaiset!
- BlacKkKlansman
Tässä siis kuriositeettina, että siinä näyttelee Jasper Pääkkönen .. mutta on siis hyvä leffa. Ainoa asia joka itseäni harmittaa, on että Spike Lee laitto sinne loppuun sitä dokumentaaria. Ei sillä, etteikö se olisi suoraa kytköksenä leffaan ja tarinaan, mutta se tulee tekeen leffasta aikasidonnaisen ja pelkäänpä että leffa "vanhenee2 siltä osin, kun se muuten olisi "ajaton".
Mutta hyvä leffa kyllä
Terve leffakerholaiset!
Hollywoodin ulkopuolelta:Terve leffakerholaiset!
Nolan-fanit nostaisi varmaan jotain Dunkirkia myös keskusteluun.
Hollywoodin ulkopuolelta:
Wild Tales (2014)
Sarja lyhytelokuvia, jotka ovat hyvin intensiiviä ja monella tapaa yllättäviä. Tätä katsoessa nauliintuu kuvaruutuun.
siinpä visuaalisesti komea mutta täysin hengetön sotaelokuva. Onneton kässäri, jossa kenekään kohtalo ei kiinnosta ketään.
Varmasti jossain vaiheessa tulee. Mutta tosiaan sen verran uskollisia katsojia, että en usko niiden poistuvan kokonaan missään vaiheessa. Kuitenkin väitän, että taloudellisesti eivät menesty nöin hyvin jossain vaiheessa. Mutta esimerkiksi kun stiimauspalvelut yleistyvät, niin sinne on helppo laittaa tavaraa joka ei olisi niin hyvää.On muutaman kerran käynyt mielessä että tuleekohan jossain vaiheessa noista supersankari-leffoista katsojille ähky? Vai onko sillä genrellä niin uskollinen katsojajoukko että ne kuluttaa kaiken mikä eteen tuodaan? Kyllä itsekkin tykkään noita leffoja katella, mutta olen huomannut että muutamaa poikkeusta lukuunotamatta ei noita odota samalla tavalla ja sitten joidenkin leffojen kohdalla ei todellakaan ole mitään kiirettä nähdä niitä.
Teemalla tänään Wim Wendersin melkein viisituntinen road movie Maailman ääriin (Bis ans Ende der Welt/Until the End of the World) vuodelta 1991. Areenassa katsottavissa reilun kuukauden ajan.
Maailman ääriin on ohjaaja Wim Wendersin magnum opus, 30 vuotta sitten syntynyt kuvitelma vuosituhannen vaihteesta. Mittasuhteiltaan (4 tuntia 47 minuuttia!) se on kaikkien aikojen road movie, ylistyslaulu kuvien voimalle ja vaaroille. Suurkaupunkien syke, teknologinen kehitys, alitajunta ja unet kietoutuvat yhteen tarinassa naisesta, lainsuojattomista, CIA:n agenteista ja satelliitista. Suuri kertomus päätyy Australiaan maailmanlopun äärelle.
Elokuva nähdään nyt restauroituna koko pituudeltaan televisiossa – mahdollisesti ensi kertaa koko Euroopassa!
Pääosissa William Hurt, Solveig Dommartin, Sam Neill, Max von Sydow, Rüdiger Vogler, Ernie Dingo ja Jeanne Moreau.
11 maassa eri puolilla maapalloa kuvattuun elokuvaan tekivät musiikkia muun muassa Talking Heads, R.E.M., Patti Smith, Nick Cave, Lou Reed, U2, Can ja Julee Cruise; artisteja pyydettiin kuvittelemaan millaista musiikkia he tekisivät 10 vuoden kuluttua.
Mitä tapahtuu, kun teknologia tulee liian lähelle? Wim Wendersin Maailman ääriin katsoi vuosituhannen vaihteeseen, mutta näki kauemmas
Viisituntinen ohjaajan versio ensi kertaa televisiossa!yle.fi