Mainos

Jatkoajan leffakerho

• 2 413 616
  • 12 327

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Jahas, nyt tuli sitten katseltua varmasti kaikkien aikojen paskin parhaan elokuvan Oscar-ehdokas, eli Black Panther.

Ei kyllä pienintäkään järkeä koko elokuvassa, olisi voinut paria niminäyttelijää ja cgi-kikkaa lukuunottamatta olla joku paikallisradion tuotos. Seitinohut tarina ja klisettä kliseen perään. Kai tässä joku yhteiskunnallinen sanoma sitten on oltava? Aivan vitun hirveetä paskaa jopa tässä supersankarikategoriassa, missä kilpailu ei ole järin kovaa muutenkaan. Tulkaa nyt joku kertoon mitä helvettiä?
No minä voin tulla kertomaan. Ensinnäkin ne on aikalailla henkilökohtasia mieltymyksiä kaikki ja kaikesta ei voi tykätä. Lukisin rivien välistä ettet hirveästi välitä muutenkaan supersankarileffoista.

Toiseekseen elokuvassa on parhaimpia vihollisia mitä supersankari leffoissa on. Ja sankarit määritetään vihollisen kautta ylipäätänsä. Killmongerin hahmossa omassa mielestäni on syvyyttä ja hänellä on pointti. Täysin eri mieltä hänen kanssaan ei voi olla.

Ja mielestäni vaikka elokuvassa on kliseitä niin ei ole pahimmasta päästä. Keksin monta kohtaa johon olisi voitu laittaa kliseitä lisää.

Elokuva omasta mielestäni on välillä hauska ja viihdyttävä seurata. Tietysti nämä on taas makuasioita joten saat olla erimieltä.

Sitten elokuvan ulkopuoliset sanomat. Kyseessä taitaa olla ensimmäinen tummaihonen supersankari valkokankaalla. Kyseessä on muutenkin teemaa Afrikan kulttuurista. Myös tummaihoisten oikeudet tulee esimerksi Michael B. Jordanin Killmonger hahmon tavoitteista ilmi. Ja tämän ei pitänyt olla näin iso juttu. Tämä on ilmiöksi noussut elokuva. Itseäni ei nyt haittaa että elokuva on Oscar -ehdokas, mutta kyllä viime vuonna parempiakin leffoja on tullut. Ja jos mielestäni on huonoin parhaan oscar ehdokkuuden saanut elokuva niin suosittelen käymään listan läpi ja katsomaan pysyykö mielipide samana. Toivottavasti tämä avasi sinulle asiaa.

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Kiitos @Tjapalala ! Mielipideasioistahan voidaan keskustella. Olet oikeassa, en ole genren suuri ystävä, mutta yleensä näidenkin kanssa viihtyy. Odotin myös Black Pantherista jotain, kun ihan parhaan Oscarin ehdokkaaksi oli päässyt mutta aivan hirveää tuubaahan se oli. Mielestäni, siis.

Jos tuohon nyt joku afro-ameikkalainen kuohunta on saatu liitettyä, niin erikoinen sanoma siitäkin jäi. Heimojen väliset, perimä kaikki kaikessa, väkivallalla hallitseminen ja sen semmoinen ei nyt ehkä ole sitä modernia agendaa mitä halutaan ajaa. Tai mistäs minä tiedän, mutta omituinen maku tuosta jäi. Toki ihan kiva ettei supersankarin tarvi aina olla valkoinen lihansyöjämies.

Ja viimeisen parinkymmenen vuoden aikana olen nähny kaikki parhaan elokuvan Oscar-ehdokkaat, enkä kyllä äkkiseltään muista yhtä kökköä tekelettä nähneeni. Onko ehdotuksia? Joku uusin Iron Sky on suunnilleen samaa tasoa tämän kanssa, ja esim. se uusin Avengers-leffa, jonka nimeä en nyt muista ihan selkeästi parempi elokuva kuin tämä. Myös mm.Wonder Woman on parempi vaikka sekin on omissa papereissani aivan paska.

Mutta kuten sanoin, makuasioista voidaan keskustella - mulle tää leffa ei antanut mitään ja siksi halusin jonkun vähän jeesaavan jos en vaan tajunnut.

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Kiitos @Tjapalala ! Mielipideasioistahan voidaan keskustella. Olet oikeassa, en ole genren suuri ystävä, mutta yleensä näidenkin kanssa viihtyy. Odotin myös Black Pantherista jotain, kun ihan parhaan Oscarin ehdokkaaksi oli päässyt mutta aivan hirveää tuubaahan se oli. Mielestäni, siis.

Jos tuohon nyt joku afro-ameikkalainen kuohunta on saatu liitettyä, niin erikoinen sanoma siitäkin jäi. Heimojen väliset, perimä kaikki kaikessa, väkivallalla hallitseminen ja sen semmoinen ei nyt ehkä ole sitä modernia agendaa mitä halutaan ajaa. Tai mistäs minä tiedän, mutta omituinen maku tuosta jäi. Toki ihan kiva ettei supersankarin tarvi aina olla valkoinen lihansyöjämies.

Ja viimeisen parinkymmenen vuoden aikana olen nähny kaikki parhaan elokuvan Oscar-ehdokkaat, enkä kyllä äkkiseltään muista yhtä kökköä tekelettä nähneeni. Onko ehdotuksia? Joku uusin Iron Sky on suunnilleen samaa tasoa tämän kanssa, ja esim. se uusin Avengers-leffa, jonka nimeä en nyt muista ihan selkeästi parempi elokuva kuin tämä. Myös mm.Wonder Woman on parempi vaikka sekin on omissa papereissani aivan paska.

Mutta kuten sanoin, makuasioista voidaan keskustella - mulle tää leffa ei antanut mitään ja siksi halusin jonkun vähän jeesaavan jos en vaan tajunnut.
Se on oikeasti aiheuttaa pettymyksiä yleensä, kun jotain asialta odottaa. Ja tämä pätee elokuviin. Myös jos elokuvalta ei odota mitään niin se voi päästä yllättämään. Kyseessä on minustakin keskinkertainen elokuva ja sinulla on Oscar - edokkuus odotukset niin ymmärrettävää että pettymys on tullut. Ja siis tottakai mielipide asioista voi ja pitää keskustella. Loppuen lopuksi niissä pitää vain hyväksyä että on eri mieltä jonkun kanssa.

En kovin asianantuntija ole Afrikan kulttureista tai mustien historiasta niin en osaa enempää sanoa että kuin ottaa kantaa tällä osin. Mutta kuten sanoit kiva että vaihteeks naiset ja tummaihoiset alkavat pelastaa maailmaa leffoissa.

Iron Skyt on omalta osin tehty vitsillä niin siksi niitä on hankala vertaa. Wonder Woman ja Avengers on kyllä minustakin parempia elokuvia. Wonder Womanissa on hävyttömän huono pahis. Huonompi parhaan Oscarin ehdokkuuksia mielestäni on Moulin Rouge (tosin en tykkää edes siitä genrestä, niin menköön sen piikkiin), The Sixt Sense, The Accidental Tourist ja Extremely Loud and Incredibly Close. Myönnettäköön että minun piti googlettaa että nämä on saanut Oscar ehdokkuuksen parhaasta elokuvasta, mutta kaikki nuo edellä mainitut olen nähnyt ja arvostan Black Pantherin korkeamalle.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä tyhmää ihmistä voi vedättää kunnolla. Katsoin Netflixista jonkun elokuvan missä oli mielenkiintoinen asetelma. Firma säästää eläkerahoista, jos ne entiset duunarit menehtyvät. Ei kovin realistista, mutta hieno idea.

Sitten se lähti aivan käsistä ja tutkimuksilla selvisi sen olleen johonkin sarjakuvaan perustuva. Lukekaa mitä haluatte, mutta älkää puskeko tuollaista paskaa markkinoille missä joku saattaa luulla sen olevan oikea elokuva.

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jahas, nyt tuli sitten katseltua varmasti kaikkien aikojen paskin parhaan elokuvan Oscar-ehdokas, eli Black Panther.
Aika nopeasti löytyy lukuisia heikompia elokuvia pelkästään tämän vuosikymmenen ehdokkaista.

Mitä syvällistä sanomaa tai taiteellisia arvoja American Sniper edustaa? Entä Captain Phillips?

Tarkoituksenani ei ole väittää, että Black Panther olisi erinomainen elokuva. Monesti nämä jutut vain lähtevät lapasesta, kun taustalla on epäilys "poliittisesti motivoituneesta raadista" tai rahan vallasta.

Aika nopeasti löytyy lukuisia heikompia elokuvia pelkästään tämän vuosikymmenen ehdokkaista.

Mitä syvällistä sanomaa tai taiteellisia arvoja American Sniper edustaa? Entä Captain Phillips?

Tarkoituksenani ei ole väittää, että Black Panther olisi erinomainen elokuva. Monesti nämä jutut vain lähtevät lapasesta, kun taustalla on epäilys "poliittisesti motivoituneesta raadista" tai rahan vallasta.

American sniper ja Captain Philips olivat kyllä montaa kertaa parempia, kuin Black Panther. Nyt kun siis makuasioista kiistellään :) Taiteellisista arvoista en osaa toki sanoa, koska en osaa edes pohtia mitä ne voisivat olla. Syvällisestä sanomasta voidaan olla montaa mieltä, mutta kyllähän American sniperissa oli selvä sanoma.

On hankala keksiä Black Pantherista hyviä asioita, mitä itse elokuvissa arvostaa. Toki kaikkea elokuvista ei voi sanoin kuvailla, jotkut vain herättävät positiivisia tuntemuksia paremmin kuin muut. Vaikka elokuvat sinällään olisi hyvin tehtyjä.Kuvaus toki oli kaunista ja tehosteet hienoja.

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly

No, mun mielestä ei löydy. Ihan siinä hilkulla kylläkin, mutta et sä nyt tosissasi voi väittää, että Captain Phillips olisi ollut huonompi elokuva kuin Black Panther? American Sniperkin oli ainakin mulle ihan ylivoimaisesti kiinnostavampi ja myös viihdyttävämpi, kuin BP. Eikä mua missään vaiheessa kiinnosta jotkut taiteelliset arvot tai "poliittisesti motivoitunut raati", vaan ihan yksinkertaisesti oma mielipiteeni elokuvasta. Että sikäli turha kehitellå mitään olkiukkoa noista. Pääsääntöisesti parhaan elokuvan Oscarin ehdokkaat ovat mua miellyttäneet, vaikka hutejakin on tullut. Useimmiten hutienkin kohdalla ymmärtää miksi leffa on ehdolla, tässä BP:n kohdalla tämäkin jäi vähän epäselväksi koska mun mielestä se vaan oli niin paska että syö kaiken orastavan hyvän alleen.

Mutta taas, mielipiteitähän nämä eikä kaikkea tässä maailmassa tarvikaan ymmärtää. Edellinen vastaus jo selvensi mulle vähän sitä, miksi tuo elokuva kenties on tiensä löytänyt listalle ja sitähän mä kysyin.

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
@disco-stu @Pula-ajan Tretjak

Mielipideasioita nämä pitkälti ovatkin. Kävin katsomassa molemmat em. rainat teatterissa ja pidin niitä ihan ok-tason toimintafilkkoina, joissa oli kuitenkin hyvin vähän mitään poikkeuksellista tai ansiokasta.

Ymmärtääkseni Black Pantheria on kuvailtu pitkälti samanlaiseksi. BP oli kuitenkin suuri menestys lippuluukuilla ja toi supersankarisceneen uusia elementtejä (mustat pääosissa, afrikkalainen kulttuuri). Eli siinä mielessä ihan odotettu nimeäminen. En odota, että BP voittaisi; eihän Avatarkaan voittanut parhaan elokuvan palkintoa, koska elokuva ei yksinkertaisesti ollut millään lailla virheetön tai poikkeuksellinen elämys.

Aika paljon on kuitenkin syntynyt porua siitä, että BP on edes listalla mukana. Väitän, että ilmi tulleet syyt ovat taustalla.

@Walrus21 Minulle on sinällään yksi lysti mitä nimitetään ehdolle ja millä perusteilla. Pakko se on silti sanoa mielipide, kun huomaa olevansa täysin eri mieltä jonkun kanssa. Se toki kertoo elokuvamaustasi paljon, että asetat sen esim. American Sniperin ja Captain Philipsin edelle. Ei siinä mitään väärää ole, mutta ei ole siinäkään ettei ettei jaa tuota ajatusta.

Aina ei elokuvista jokainen löydä sitä omaa twistiä tai jotain maagista poikkeuksellisuutta saati ansiokkuutta. Itse katson noita supersankarileffoja, varmaan kaikki nähnytkin, mutta en BP:tä pitänyt edes kategoriassaan hyvänä.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vähän jossain American Sniperissa, Captain Phillipsissä ja Black Pantherissa on jotain tiettyjä kulttuurillisia asioita, joita Suomesta voi olla hankala ymmärtää. Sitten on tietysti ihan tekniset asiatkin elokuvan tekemisessä (show don't tell, selkeät motiivit hahmoilla, kuvaus, äänet jne.) jotka tuppaavat olemaan kunnossa isoissa elokuvissa.

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
@Walrus21 Minulle on sinällään yksi lysti mitä nimitetään ehdolle ja millä perusteilla. Pakko se on silti sanoa mielipide, kun huomaa olevansa täysin eri mieltä jonkun kanssa. Se toki kertoo elokuvamaustasi paljon, että asetat sen esim. American Sniperin ja Captain Philipsin edelle. Ei siinä mitään väärää ole, mutta ei ole siinäkään ettei ettei jaa tuota ajatusta.
Itse asiassa en väittänyt em. leffoja huonommiksi. Totesin vain, että ne ovat kumpainenkin sellaista kansan perustuntemuksia stimuloivaa toimintaviihdettä, jossa esiintyy toisinaan erinomaisiakin kohtauksia. Elokuvallisesti ne ovat silti kaukana suurimmasta osasta Oscar-voittajia. Kuten on Black Pantherkin.

Eri genrejä on vaikea arvioida samoilla kriteereillä. On kuitenkin ihan oikeutettua kehitystä, että myös Marvelin laadukkaita tuotantoja nostetaan ehdolle - olkoonkin, että parhaan elokuvan pysti mennee perinteisemmälle draamaelokuvalle.

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Näissä leffoissahan lähtökohtaisesti supersankarit ovat tavallisempia ja inhimillisempiä kuin vaikkapa Marvelin universumissa. Eli jos odotti päräyttävää supersankari-toimintaa, niin pettymys oli varma. Unbreakable toimi, jos ei tiennyt leffan jujua. Elokuvana se on keskinkertainen, kun on kerran nähnyt. Glassissa tämä ekan kerran taikakin puuttuu, kun useimmat leffan katsojista tuntevat historian tai ovat ainakin lukeneet siitä etukäteen.
Juu, tämän ymmärsin, mutta olisi kai Willis voinut edes yrittää näyttää joltain muulta kuin spugelta. En tietenkään syytä tästä Willistä, vaan M. Nightia ja puvustusta. McAvoy oli ihan uskottava roolissaan kaikin puolin, mitä nyt välillä tuntui menevän reippaasti yli. Se tosin kuuluikin hänen rooliinsa.

Buster

Jäsen
Sellainen elokuva on kuulkaas saanut Parhaan elokuvan ehdokkuuden ja voittanut parhaan alkuperäiskäsikirjoituksen kuin Ghost - näkymätön rakkaus. Yhteensä leffa keräsi viisi ehdokkuutta, joista vielä Whoopi Goldberg voitti parhaan naissivuosan esittämällä itseään (silti ainoa syy jaksaa loppuun saakka). Parhaiten tämä parodioistaan tunnetun Jerry Zuckerin ohjaama elokuva muistetaan nykyaikana tästä valamiskohtauksesta (Youtubeen vie). Älkäämmekä unohtako myöskään kohtausta, jossa

tuo Patrick Swayzen esittämä kuollut mies ottaa haltuunsa Whoopi Goldbergin ruumiin hyväilläkseen Demi Mooren esittämää rakastaan. Siinäkin tietysti kyse on vain lähinnä pelkästä syliin sulkemisesta, ei sillä että haluaisin erityisesti nähdä Whoopi Goldbergin seksikohtauksessa.

Itselleni tuo näyttäytyi höhlänä ja jopa vähän campin puolelle parissa kohtaa lipsahtavana yliampuvana roskana, eikä elokuvaa varsinaisesti palvele myöskään sen tyylistä huokuva ehta 80-90 lukujen taitteen kevyen viihde-elokuvan tunnelma. Ehkä tuo yltiöromanttinen ja mielikuvitusta kutitteleva aihe sitten jollain tapaa kolahti tuolloin katsojakuntaan, mutta omaa mielikuvitustani tuo ylipitkä ja jopa minulle siirappinen teos ei loppuun saakka pystynyt vangitsemaan. Katson ja pidän yleensä kaikenlaisista musikaaleista ja rakkauselokuvista.

Pirusti on tullut nähtyä Oscar-ehdokkaita, mutta tuo on toistaiseksi jäänyt mieleen omassa luokassaan. Ja kun kyse ei edes ole mistään yhdestä Oscar-ehdokkuudesta, vaan viidestä + kahdesta voitosta. Ehkä sitten ajan hammas on tätä pahasti nakertanut. Tietysti aikalaisarvosteluja lukemalla pääsisi paremmin perille siitä, mikä tässä niin erityisesti viehätti. Toki onhan siinä ihan loistava, universaali ja lohduttavakin aihe, jota jokainen on pohdiskellut. Mutta toteutus ja jossain määrin itse tarinakin jättää niin paljon toivomisen varaa.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Oliko täällä erikseen ketju leffamysteereille, kun haetaan leffaa?
Oma mysteeri on nyt aika haastava katsotaan jos joku hiffaa mistä kyse.
Tarina alkaa näin mun tyttö sai klassisen soittorasian synttärilahjaksi, toimii virittämällä ruuvista ja kun kannen avaa ballerina pyörii peilin edessä musiikin soidessa. Lahja tuli puskista mulle ja kun kuulin sen melodian ekan kerran tuli kylmät väreet. Erittäin klassinen melodia ja päässä pyörii joku elokuva, ehkä kauhuelokuva, joka tapauksessa aikuisten elokuva missä soittorasiassa soi sama sävelmä ja jotain tapahtuu kun soitto loppuu. Tuo melodia ja soiton loppuminen on elokuvan kantava teema.

Vai oonko nähnyt vain painajaisia.

_

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Erittäin klassinen melodia ja päässä pyörii joku elokuva, ehkä kauhuelokuva, joka tapauksessa aikuisten elokuva missä soittorasiassa soi sama sävelmä ja jotain tapahtuu kun soitto loppuu. Tuo melodia ja soiton loppuminen on elokuvan kantava teema.

_

Soittorasiaa ei leffassa ole mutta muuten kuvailusi osuvat Sergio Leonen "Vain muutaman dollarin tähden" elokuvan taskukellokohtauksiin.

Ennio Morricone - Musical Pocket Watch Theme

Osuiko?

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On kuitenkin ihan oikeutettua kehitystä, että myös Marvelin laadukkaita tuotantoja nostetaan ehdolle - olkoonkin, että parhaan elokuvan pysti mennee perinteisemmälle draamaelokuvalle.

Miksi ja oletko samaa mieltä muista elokuvagaaloista ja festivaaleista, kuten Cannesista? Jos et, niin miksi Oscareiden tulee olla poikkeus. Ja kehoitan myös pohtimaan, jos olet vastaamassa että kaikkien leffojen on hyvä saada huomiota, että onko oikea ongelma, että Marvelin supersankarielokuvat eivät saa tarpeeksi huomiota.

Tornados

Jäsen
Oliko täällä erikseen ketju leffamysteereille, kun haetaan leffaa?
Oma mysteeri on nyt aika haastava katsotaan jos joku hiffaa mistä kyse.
Tarina alkaa näin mun tyttö sai klassisen soittorasian synttärilahjaksi, toimii virittämällä ruuvista ja kun kannen avaa ballerina pyörii peilin edessä musiikin soidessa. Lahja tuli puskista mulle ja kun kuulin sen melodian ekan kerran tuli kylmät väreet. Erittäin klassinen melodia ja päässä pyörii joku elokuva, ehkä kauhuelokuva, joka tapauksessa aikuisten elokuva missä soittorasiassa soi sama sävelmä ja jotain tapahtuu kun soitto loppuu. Tuo melodia ja soiton loppuminen on elokuvan kantava teema.

_
Tää on varmaan Wish Upon?

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Soittorasiaa ei leffassa ole mutta muuten kuvailusi osuvat Sergio Leonen "Vain muutaman dollarin tähden" elokuvan taskukellokohtauksiin.

Ennio Morricone - Musical Pocket Watch Theme

Osuiko?
Tuo on klassikko ja yksi parhaista mutta ei taida osua kohdalleen.
Pienen etsinnän jälkeen löysin rasiasta videon tuubista, nyt varmasti joku tunnistaa jos on leffassa käytetty. Mun ajatus menee johonkin vanhempaan leffaan 70-80 luvulle, ehkä.
Play with the pink and purple MUSIC BOX with ballerina dancing on SWAN LAKE music

_

Buster

Jäsen
Mun ajatus menee johonkin vanhempaan leffaan 70-80 luvulle, ehkä.
Cabin In The Woodsin kellarissahan oli soittorasia, joka alkoi soimaan ja taisi tapahtua jotain kun sen soitto loppui, mutta ei kyllä mitään hajua mistä se on otettu. Tai no, ilmeisesti sen kutsuma monsteri Sugar Plum Fairy on ainakin tekijöiden oma luomus.

En tiedä, onko nyt miettiessä muistot vääristyneet, mutta muistelisin Les yeux sans visagessa, eli Silmät ilman kasvoja (1960) elokuvassa tytön saaneen jostain soittorasian. Siitä on tehty esim. espanjalaisten toimesta uudenlaistakin versiota (wikipedia). Taidan muistaa kyllä väärin ja jokatapauksessa elokuva ei soittorasian ympärille keskittynyt, jos sellaista siinä olikaan. Tai sitten kun kyseisen elokuvan Romantique-teeman tallensin soittolistalle, niin siinä taisi olla biisin taustakuvana soittorasia ja siksi on voinut muistot vääristyä. Nyttemmin tuo soittolistalla ollut video on tietysti poistettu.

The Possession (2012) tuli myös mieleen, mutta siinähän isä osti tyttärelleen juutalaisen puulaatikon, joka piti sisällään demonia. Ei se tainnut sisältää mitään soittorasioita.

Disneylta oli kanssa semmoinen kauhukuva kuin Watcher in the Woods, mutta ei siinä rasia mitään Joutsenlampea kyllä soitellut. Vielä vähemmän kyseessä taitaa olla Flowers in the Attic.

Jotenkin tuntuu oudon tutulta itsellenikin juuri tuontyylinen videollasi näkyvä soittorasia ja että soiton loppumisen jälkeen tapahtuisi jotain outoa. Toisaalta onhan tuo myös yleinen kauhuelokuvien väline, että senkin vuoksi voi vain tuntua tutulta ja vastaavanlaisia rasioita on myös livenäkin tullut useamman kerran nähtyä. Jaa-a, ehkä siellä alitajunta tekee työtä ja lyö jotain kohta mieleen...

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tuo on klassikko ja yksi parhaista mutta ei taida osua kohdalleen.
Pienen etsinnän jälkeen löysin rasiasta videon tuubista, nyt varmasti joku tunnistaa jos on leffassa käytetty. Mun ajatus menee johonkin vanhempaan leffaan 70-80 luvulle, ehkä.
Play with the pink and purple MUSIC BOX with ballerina dancing on SWAN LAKE music

_
IMDB:llä on aika hyvä hakukone. Tässä haku asiasanalla "music box": Most Popular "Music Box" Titles - IMDb Sieltä voi rajata hakua lisää mm. genrellä, julkaisuvuodella ja uusilla asiasanoilla. Löytyisikö tuolta?

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
IMDB:llä on aika hyvä hakukone. Tässä haku asiasanalla "music box": Most Popular "Music Box" Titles - IMDb Sieltä voi rajata hakua lisää mm. genrellä, julkaisuvuodella ja uusilla asiasanoilla. Löytyisikö tuolta?

Tämä oli hyvä linkki kiitti, IMDB:tä paljon käytän mutta hakua vähemmän, jos elokuva mitä haen olisi merkittävä löytyisi varmaan tuosta. Täytyy ehkä luovuttaa ja epäillä että omat muistikuvat sekoittuneet. Tuon listan perusteellla parhaat veikkaukset olisivat alkuperäinen IT ja Ringu, niitä on joskus katsottu sen verran intensiivisesti että olisi voinut jäädä mieleen. Toinen mitä mietin on väkivaltaelokuvien kuten Kellopeli appelsiini klassiset teemat mutta eipä sielläkään taida olla soittorasiaa. Tai sitten joku kasarin Twilight Zone -jaksokin voi olla kyseessä.

Luovutetaan tältä erää, kiitti vinkeistä.

_

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Tuli katsottua Bohemian Rhapsody ja oli kyllä todellinen pettymys. Pelkäsin, että homma kaatuu pääosan esittäjään eli Rami Malekiin ja siihenhän se suurimmaksi osaksi kaatui. Mies valittiin Freddien rooliin siksi, että muistuttaa häntä hieman ulkonäöltään. Harmi, ettei näyttelijälahjoja otettu huomioon. Malek on loistava mr.Robot tv-sarjassa, mutta on todellinen puupökkelö vaativissa rooleissa. The Pacificissa oli ihan ok, mutta taas samanlaisessa ilmeettömässä roolissa kuin mr.Robotissa. Nimenomaan ilmeettömässä.

Malekin puupökkelöisestä näyttelemisestä tulikin useaan kertaan myötähäpeä leffan aikana. Oli kuin mr.Robotin Elliotille olisi pistetty irtoviikset naamaan ja mies pyörittelee niitä silmiään yhtä ihmeellisesti, todella kömpelöä näyttelemistä. Aika kaukana Freddiesta. Brian Mayn ja varsinkin Roger Taylorin näyttelijät olivat keskinkertaisia ja basisti John Deaconista tehtiin bändin pelle. Mitä vittua, heh. Vaikka leffan teossa oli kuullemma mukana jonkin verran Queen-bändin jäsen/jäseniä, silti historiallisesti useat asiat heittivät täysin häränpyllyä esim. biisi "We Will Rock You" sävellettiin jo vuonna 1977. Ei tietenkään vaikuta itse "juoneen", mutta ei voi olla niin vitun vaikeaa pysyä historiassa? Jep, olen "Queen-fani" ja tavalliselle katsojalle nämä jutut eivät hyökkää silmille, mutta silti ihmettelen miksi?

Positiivista leffassa olivat aina niin ihana Lucy Boynton (katsohan musaleffa Sing Street, pesee Bohemian Rhapsodyn 6-1, oikeasti hyvä leffa.) ja Allen Leechin esittämä Paul Prenter. Positiivista oli myös leffan viimeiset 15 minuuttia ala Live-Aid esiintyminen, se toimi hyvin. Blu-raylla on muuten bonuksena koko Live-Aid esiintyminen, leffassa se oli pätkitty.

Leffalle 7-/10.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy