Hauskaa miten eri tavalla voidaan asioita nähdä. Minä taas sanoisin Rami Malekin olevan parasta leffassa. Mielestäni näytteli hyvin. Muutenkin yleisesti ottaen hänen suoritustaan on arvostettu ja puhuttu jopa Oscar - arvoisesta näyttelystä. Joten olen kyllä vahvasti eri mieltä, että elokuva olisi kaatunut Malekkiin. Elokuvan parhaita suorituksia.Tuli katsottua Bohemian Rhapsody ja oli kyllä todellinen pettymys. Pelkäsin, että homma kaatuu pääosan esittäjään eli Rami Malekiin ja siihenhän se suurimmaksi osaksi kaatui. Mies valittiin Freddien rooliin siksi, että muistuttaa häntä hieman ulkonäöltään. Harmi, ettei näyttelijälahjoja otettu huomioon. Malek on loistava mr.Robot tv-sarjassa, mutta on todellinen puupökkelö vaativissa rooleissa. The Pacificissa oli ihan ok, mutta taas samanlaisessa ilmeettömässä roolissa kuin mr.Robotissa. Nimenomaan ilmeettömässä.
Oikeastaan kaikkeen eri. Viime vuoden paras elokuva yhdessä Stalinin kuoleman kanssa. Näyttelijäsuoritukset järjestään onnistuneita.Tuli katsottua Bohemian Rhapsody ...
Tuli katsottua Bohemian Rhapsody ja oli kyllä todellinen pettymys
Vaikka leffan teossa oli kuullemma mukana jonkin verran Queen-bändin jäsen/jäseniä, silti historiallisesti useat asiat heittivät täysin häränpyllyä esim. biisi "We Will Rock You" sävellettiin jo vuonna 1977.
En väitä että olisit väärässä. Mielestäni tuossa onnistuttiin hyvin tuomaan leikkauksella esiin tunnelma, jossa esitettiin itsevarmaa, mutta oltiin sisällä äärimmäisen hermostuneita. Poukkoilevat huomiot ympäristöstä, katseet kääntyilevät, miksi Freddie pukeutunut niin räikeästi yli. Jne jne.Mutta kummallisintahan tässä kaikessa on että tämä märkä ripulipieru sai Oscar-ehdokkuuden parhaasta editoinnista. Tässä esimerkki tästä mahtavuudesta. Linkki vie youtubeen.
Bohemian Rhapsody - Nominated for Best Achievement in Film Editing (2019 Oscars)
Hirveän eri tavalla asian voi nähdä. Minun päällimmäinen mielipiteeni salista poistuessa oli, että olipa lattea ja kritiikitön fanidokkari, joka ei kyennyt käsittelemään teemojaan uskottavasti eikä tuomaan kellekään mitään uutta yhtyeestä. Nautin elokuvasta hetkellisesti viimeisen konsertin kohdalla, sillä se oli ihan hienosti toteutettu. Toisaalta samaan tunnelmaan pääsee alkuperäisellä videolla youtubestakin, joten kokonaisuutena koko viime vuoden suurin pettymys odotuksiin nähden.Mitä tulee itse leffaan, oli se suorastaan mahtava hyvän mielen leffa mielenkiintoisesta bändistä. Ja se keikka oli kuin itse olisi ollut paikalla. Voisikin laittaa alkuperäisen pyörimään kotona, kun pääsen töistä.
Hyvä leffa oli, kiitos vinkistä. Uusintaversion taidan suosiolla jättää väliin.Mainostetaan nyt täällä että YLE Areenassa on katsottavana Michael Cainen leffa Alfie - naisten viettelijä. On mielestäni yksi parhaista leffoista mitä on 60-luvulla tehty ja hakkaa sen Jude Lawn vuoden 2004 version selkesästi 6-1 lukemin. Eli voi suositella niille joille myös 60-luvun ajan leffat uppoaa.
Siellä YLE areenassa on myös The Italian Job katsottavana. Kyseistä leffaa on ajan hammas hieman purrut, mutta on ihan viihdyttävä myös. Kyseessä siis 60-luvulla tehty "ryöstetään ensiksi jotain ja sitten kaahataan pakoon" - leffa. Elokuva on kuuluisa just tosta lopputakaajokohtauksesta jossa rosvoilla on mini cooperit alla ja siitä että lefassa on kunnon cliffhanger lopetus. Cain on tossakin leffassa elementissään ja legendaarinen brittikoomikko Benny Hill on sivuosassa.Michael Cainea on mukava nähdä vaihteeksi vähän nuorempana. Elokuvassa oli tavoitettu hyvin 60-luvun Britannian tunnelma, johon Cainen roolisuoritus istuu erinomaisesti.
Leffasta tuli mieleen viime vuoden Oscar-ehdokas Phantom Thread, joka oli sekin laadukas mutta jossain määrin tylsähkö character study.
Ehkäpä The Favourite oli luettelemiesi seikkojen takia monipuolisempi. Itsekin nautin pieteetillä toteutetusta ajankuvasta ja sivuhenkilöiden tuomista lisämausteista.En tiedä viittaatko character studylla vain Phantom Threadiin (olen tästä jokseenkin samaa mieltä), mutta minusta The Favourite oli kyllä enemmän. Vaikka henkilöiden välinen draama oli pääosassa, oli se mielestäni myös hyvä läpiluotaus monarkian ajan aateliston elämän raadollisuuteen ja ihmisen sisimmän tuhoaviin rakenteisiin. Kuvaus oli huikeaa ja hulppeasta ympäristöstä oli taitavalla tavalla saatu painajaismainen ja ahdistava. Loppu kiistatta alleviivasi ehkä turhankin pitkään elokuvan pääteemoja, mutta toisaalta loppukohtaus oli parhaita pitkään aikaan näkemiäni, todella mieleenpainuva.
Toki, aina. Oikeastaan alkupään tuotanto on ainoa joka itsellä on vähän niin ja näin, mutta sen jälkeen olen tykännyt lähestulkoon jokaisesta elokuvasta. Tai no, eXistenZ ei tippunut oikein lainkaan, mutta yksi huti sallittakoon. Pari viikkoa sitten tuli käytyä katsomassa Naked Lunch elokuva-arkiston (vai "KAVI"ko se nykyään on) näytännössä, oli se helvetin tiukka edelleenkin.Onko Cronenberg-faneja?