Kattoo perään Psyko II:n (1983) tai Psyko III:n (1986) niin kyllä nousee varmasti tuon alkuperäisen pisteet!
Kuten yllä jo ansiokkaasti sanottu, niin nykyelokuviin tottuneiden silmin vanhat elokuvat on monesti tylsiä ja kökköjä. Johtuu osittain siitä, että elokuvat ovat aikansa lapsia. Tuskin Hitchkock suunnitteli tekevänsä mitään ajatonta klassikkoa ja kaikkien aikojen elokuvaa, vaan ainoastaan mahdollisimman hyvän ja myyvän elokuvan siihen aikaan. Plus tietysti samalla myös siihen aikaan myös shokeeraavan sekä rajoja rikkovan.
Mutta osansa on myös siinä, että kaikki nämä vanhat leffat on ripattu, ryöstetty, kopioitu, turbobuustattu ja modernisoitu sen jälkeen miljoonia kertoja. Kuten nyt vaikka tuo suihkuverhokohtaus. Se on ollut aikoinaan se lähtöpiste, mistä seuraava sukupolvi kauhuelokuvien tekijöitä on lähtenyt viemään omia teoksiaan eteenpäin: silloiseen nykyaikaan ja shokeerauspisteeseen. Tuo kehitys on luonnollisesti mennyt tässä puolen vuosisadan kuluessa aika pitkälle.
Kuten yllä jo ansiokkaasti sanottu, niin nykyelokuviin tottuneiden silmin vanhat elokuvat on monesti tylsiä ja kökköjä. Johtuu osittain siitä, että elokuvat ovat aikansa lapsia. Tuskin Hitchkock suunnitteli tekevänsä mitään ajatonta klassikkoa ja kaikkien aikojen elokuvaa, vaan ainoastaan mahdollisimman hyvän ja myyvän elokuvan siihen aikaan. Plus tietysti samalla myös siihen aikaan myös shokeeraavan sekä rajoja rikkovan.
Mutta osansa on myös siinä, että kaikki nämä vanhat leffat on ripattu, ryöstetty, kopioitu, turbobuustattu ja modernisoitu sen jälkeen miljoonia kertoja. Kuten nyt vaikka tuo suihkuverhokohtaus. Se on ollut aikoinaan se lähtöpiste, mistä seuraava sukupolvi kauhuelokuvien tekijöitä on lähtenyt viemään omia teoksiaan eteenpäin: silloiseen nykyaikaan ja shokeerauspisteeseen. Tuo kehitys on luonnollisesti mennyt tässä puolen vuosisadan kuluessa aika pitkälle.