Talk to me. Yllättävän hyvä kauhuleffa australian genrestä. Leffa oli tavanomainen aluksi, mutta itse leffa oli yllättävän hyvä. 8/10.
Joo, melko hiljaiselta näyttää. Mielenkiintoista kyllä nähdä, miten tuo Scorsesen uusin suoriutuu lippuluukuilla. Vaikka se toki on tehty palkintoja ja Apple TV-tilaajia varten etunenässä, eikä noilla budjeteilla parhaassakaan tapauksessa olla plus-tulokseen lippuluukuilta kipuamassa. Projisoitu 90-135 miljoonaan Pohjois-Amerikassa, mikä on aika maltillisen realistinen. Kun kuitenkin tulossa Apple TV:lle, lakko vaikeutta markkinointia, Taylor Swift vie premium-salit ja pituus, mikä nostaa silmäkulmia katsojissa ja vaikeuttaa teattereiden näytäntöjen tekemistä, koska porukka mieluiten katsoisi sen varmaan viikonloppuna.Scorsesen ja DiCaprion uusin täytyy väijyä tässä kunhan se ilmestyy lähipäivinä, mutta muuten en oikein löytänyt mielenkiintoisia tulevia elokuvia mitä odottaa tulevaisuudessa.
Tenet tuli telkkaristakin lauantai-iltana ja sitä seuratessa oli tosiaankin aivot kovilla. Hieno leffa, mutta vaatii kyllä todennäköisesti pari katselukertaa, ennen kuin kaikissa aikahypyissä pysyy perässä.Ennen Kalen peliä kateltiin siskon kanssa leffa, jonka kuvittelin olevan semmoinen harmiton toimintapläjäys. Aikamatkustus leffat/pelit on ollu yleensä ihan simppeleitä (Back to the Future, BioShock: Infinite, Interstellar, Avengers: Endgame... yms.), mutta Tenet veti aivot ihan kirjaimellisesti solmuun. Minkään leffan lopputekstien jälkeen, ei ole päätä särkenyt samalla tavalla.
En osaa sanoa, selittikö leffa hommansa huonosti vai onko allekirjoittanut vain simppeli-aivoinen.
2.5/5. Pitää kattoa joskus uudestaan.
Tajusinpa muuten vasta nyt, että nämä Denzelin leffathan perustuu siihen kasarin Kutsukaa McCall tv-sarjaan! Ja sitten kun googlettelin enemmän asiasta niin löytyi, että joku uusi tv-sarja versiokin on olemassa, joka löytyy vielä Viaplaystä. Pääosassa tässä versiossa näyttää luonnollisesti olevankin.. Queen Latifah :D Kolme kautta tuotakin versiota näköjään tehty jo.Myös Antoine Fuquan ohjaama toka Equalizer katsottu uudelleen. Olihan tämä huonompi kuin mitä muistin, enkä oikein tiedä mitä oltiin yritetty. Eka tunti menee leppoisasti fiilistellen erillisiin kohteisiin kohdistuvia väkivallanhetkiä ja sellaista yleistä maailmanparannusta, jota Denzel osaa itselleen tyypillisesti hyvin ylimielisesti mutta viihdyttävästi esittää. Ihan jees.
Sitten se juoni. No, se käynnistyy ekan tunnin lopulla, ja aika pian homma valahtaa geneeriseksi ja aika laimeaksi pahisten jahtaamiseksi. Kalpenee ensimmäiselle osalle heti tässä vaiheessa, vaikka Denzel jälleen osaa kaikki temput paremmin kuin muut. Fiilis vähän katoaa. On kuin olisi ollut liuta ideoita, joista sitten kootaan jotain puolivillaista kasaan. Mitenkään kovin yhtenäisestä käsiksestä ei ole ollut kyse, ja olinkin autuaasti melkein unohtanut kuinka tämä loppuu. Pakko sanoa, että loppukohtaus sijoittuu tilanteeseen (helvetin hienosti tehty kova myrsky), jollaista ei ole toimintaelokuvissa usein nähty.
Kolmatta odotellessa. Varmaan se johonkin Netflixiin tulee.
Tuon koneen lentoyhtiö on muuten Aalto Airlines. Huomasin, kun piti käydä lukemassa juoni läpi Wikipediasta kuvauksesi jälkeen (leffaa en aatellut katsoa).Bongasin hiljattain asuintaloni rappukäytävästä Flightplan-nimisen Blu-Rayn ”saa ottaa” -lapulla varustettuna ja juoni vaikutti takakannen perusteella sen verren vetävältä, että pakkohan tuo oli ottaa pois kuleksimasta. Kiitoksia vain tuolle nimettömälle lahjoittajalle. Flightplanissa Jodie Fosterin tähdittämä lentokoneinsinööri on matkustamassa kuusivuotiaan tyttärensä kanssa Saksasta Yhdysvaltoihin, mutta kesken lennon tyttö katoaa kuin maan tai siis ilman nielemänä – paitsi että minne hän olisi voinut tuosta suljetusta tilasta haihtua, eivätkä kanssamatkustajat muista nähneensä vilaustakaan koko tytöstä. Lähtöasetelma oli siis mielestäni mielenkiintoinen ja toteutuskin onnistui ainakin osittain. Flightplan osoitti minulle jälleen, että trillereihin pätee sama kultainen sääntö kuin kauhuleffoihin: syvälle psyykeen pureutuva psykologinen jännite on monin verroin toimivampaa kuin varsinainen toiminta. Aluksi elokuvassa suoriudutaankin jännitteen rakentamisesta varsin oivallisesti – siinä pelataan toden ja epätoden välisen rajan hämärtämisellä, kuten kaikissa parhaissa kauhupätkissäkin – kunnes loppua kohden homma hajoaa surullisesti sellaiseksi tyypillisemmäksi action-ryntäilyksi. Jodie Foster vetää kuitenkin kautta linjan rautaisen roolisuorituksen hätääntyneenä äitinä ja sivurooleista nostettakoon esille maanmainio Sean Bean lentokapteenina. Itse loppuratkaisu on joiltakin osin arvattavissa ja joiltakin osin ei, mutta ennen kaikkea se on aivan naurettavan epäuskottava ja kaukaahaettu. Eli muuten kyllä pidin tästä trilleristä, sillä se vangitsi mielenkiinnon täydellisesti ja paikoitellen tapahtumia seurasi suorastaan henkeä pidättäen, mutta nuo juonelliset epäloogisuudet lässäyttivät koko jutun aika ikävästi.
Hyvä kun sanoit.Sisu on nyt katsovissa C Moresta / MTV Katsomosta.
Tuottaja kertoi Tampereen Bisnes ja kulttuuri tapahtumassa, että jonkinnäkönen franchise ois tarkotus pyrkiä tekemään. Onko se sitten jatko-osien muodossa vai "samaan maailmaan" sijoittuvissa leffoissa, ei vielä osannut sanoa. Ohjaaja/käsikirjottajalla Helanderilla on kuulemma jo työnalla ainakin jatko..Toivottavasti tulee jatko-osa.
Tahraton mieli (Eternal Sunshine of the Spotless Mind).Jim Carreyn paras rooli on/oli ehdottomasti elokuvassa
Tahraton mieli (Eternal Sunshine of the Spotless Mind).
erinomasessa kässärissä ja ohjauksessa loistava suoritus näyttelijälle hyvin epätyypillisessä roolissa.
Hyvä elokuva kyllä, mutta toisaalta ymmärrän miksi sai voimakastakin kritiikkiä Osageilta. Varsinkin elokuvan loppupuolella tarina kääntyy enemmän Burkhartin ja Halen välisen suhteen käsittelyyn ja Osaget ja heidän heimonsa kohtalo jäävät aika sivurooliin.Killers of the Flower Moon oli kyllä hyvä, vaikka ei ihan ehkä Scorsesen kärkihevosia olekaan. Elokuvan pituus oli ihan oikeutettu ja nimenomaan sen takia tarina saatiin kerrottua hyvin. Loppu oli ehkä hieman laimea siihen nähden, kun penkillä oli istunut jo kolme ja puoli tuntia. En sanoisi että hätiköity, mutta jotakin siitä jäi puuttumaan. Ei samanlaista tykistystä kuin Scorsesen monissa aiemmissa elokuvissa.
Vuoden parhaimpia, ellei paras elokuva. Leo on aina taattua laatua, ja De Niro vetää rutiinilla hyvän roolin.
Hyvä elokuva kyllä, mutta toisaalta ymmärrän miksi sai voimakastakin kritiikkiä Osageilta. Varsinkin elokuvan loppupuolella tarina kääntyy enemmän Burkhartin ja Halen välisen suhteen käsittelyyn ja Osaget ja heidän heimonsa kohtalo jäävät aika sivurooliin.