No enpä tiedä. Minun mielestäni tämä oli raikas iloinen pirskahdus tuossa muuten niin nukuttavan tunkkaisessa tilaisuudessa.Nyrkillä tai ilman niin sama lopputulos olisi ollut, eli se että Smith tekee itsestään pellen
No enpä tiedä. Minun mielestäni tämä oli raikas iloinen pirskahdus tuossa muuten niin nukuttavan tunkkaisessa tilaisuudessa.Nyrkillä tai ilman niin sama lopputulos olisi ollut, eli se että Smith tekee itsestään pellen
Näyttelijä näyttelee hyvin?On tuo Smith kyllä sen verran vihaisen oloinen että helvetin hyvin näyttelee jos on feikki.
Mä olen näistä palkituista nähnyt vain tämän. Lainaan nyt suoraan Iltalehdestä ne pystit:Dyyni ei kuulu todellakaan joukkoon. Omasta mielestä yksi kaikkien aikojen yliarvostetuimmista elokuvista. Juoni on hyvin olematon, hahmojen kehittäminen heikkoa ja katsojana ei oikein jäänyt mitään käteen. Pahinta tässä on, että elokuva ei ole kokonainen vaan vaatii sen toisen osan (joka ilmestyy joskus) ymmärtäkseen kokonaisuuden. Ei minulle.
Aah. Ilmaisin itseäni huonosti. Noissa kategorioissa elokuvan menestys on suotavaa. Pohdin itse tuossa kategoriaa parhaasta elokuvasta.Mä olen näistä palkituista nähnyt vain tämän. Lainaan nyt suoraan Iltalehdestä ne pystit:
"Parhaan lavastuksen palkinnon voitti Dyyni. Elokuva palkittiin myös parhaasta kuvauksesta, visuaalisista efekteistä, musiikista, editoinnista ja äänimaailmasta."
Mikä noista kategorioista olisi pitänyt jakaa jollekin muulle leffalle ja miksi? Ihan siis niitä muita näkemättä. Tuo uusin Dyynin on ihan puhdasta silmä- ja vähän korvakarkkiakin.
Olisi kyllä Oscarin arvoinen suoritus.Toisaalta kun tätä pätkää katsoo ja näkyy kun Smith palaa paikalleen niin ihan kuin siellä joku orastava hymy olisi kasvoilla, toki voihan se hymyilyttääkin kun painaa kaveria neppariin suorassa tv-lähetyksessä mutta en sitten tiedä. On tuo Smith kyllä sen verran vihaisen oloinen että helvetin hyvin näyttelee jos on feikki.
Kappas, luin huolimattomasti. Ei se tosiaan elokuvana ole mestariteos, vaikka näyttävä raina onkin.Aah. Ilmaisin itseäni huonosti. Noissa kategorioissa elokuvan menestys on suotavaa. Pohdin itse tuossa kategoriaa parhaasta elokuvasta.
Nightmare Alley ja Licorice Pizza jäivät näkemättä. Nightmare Alley sen takia, että on hyvin todennäköisesti sellainen elokuva mistä en nauti ja mikään ei kutsu katsomaan. En sano, että on huono mutta ei minulle. Licorice Pizza ei vaikuta kovin mielenkiintoiselta sekä alaikäisen kanssa suhteen glorifointi ei kuullosta kivalle. Tämä siis sen tiedon valossa, mitä on lukenut ja nähnyt. Pitänee katsoa vielä itse ja antaa sitten lopullinen tuomio.
Tämä voisi muuten olla oikeasti aika toimiva ulospääsy Will Smithille, että järjestäisivät Chris Rockin kanssa jonkun vitun överin feikki-tappeluillan, kaikki tuolilla mätkimiset ja kavereiden kehään syöksymiset sun muut vapaapainikliseet pitäisi siihen ottaa mukaan ja semmosta ironista toisen ja itsensä roastaamista harrastaa myös siinä samalla. Will Smithiä pitäisi tulla jossain vaiheessa puolustamaan se vitun Carlton vai mikä helvetti se hassu snobi-serkku olikaan siitä Bel Airin Prinssistä, Chris Rockin puolelle pitäisi taas syöksyä se Brooklyn 99 -sarjassakin oleva rintalihaksiaan joka paikassa hytkyttelevä äijä joka esitti Chris Rockin faijaa siinä jossain vanhassa Chris Rockin lapsuudesta kertovassa sarjassa.Nyt Will Smith on sitten pyytänyt Chris Rockiltakin julkisesti anteeksi, ettei kyennyt hallitsemaan tunteitaan ja vastasi anteeksi antamattomalla tavalla. Saadaan homma pakettiin ja päästään eteenpäin. Tai siis tietysti jos tämä oli feikki, niin Rock ei hyväksy tuota ja kohta on joku pay-per-view -nyrkkeilyilta tarjolla, jossa erimielisyydet ratkaistaan lopullisesti ja Smith tekee sisääntulonsa perheensä ympäröimänä. Tai sitten Will Smith lähetetään enonsa luokse asumaan ja Bel-Airin prinssi saa jatkoa.
Ja ehdottomasti tähän pitäisi saada kohtaus, jossa Smith ajelee Rockyn pään lavalla väkisin kaljuksi. Rock puolestaan voisi vetäistä painitrikoistaan Jaden stringit ja pyytää palauttamaan ne takaisin kotiin. Missä voi ilmoittautua käsikirjoitusporukkaan?...feikki-tappeluillan, kaikki tuolilla mätkimiset ja kavereiden kehään syöksymiset sun muut vapaapainikliseet pitäisi siihen ottaa mukaan ja semmosta ironista toisen ja itsensä roastaamista
Juu, nimenomaan tuota 12 Apinaa pidän Brucen uran kohokohtana.Bruce Willis lopettaa näyttelijänuransa:
Elokuvat | Bruce Willis, 67, jättää näyttelijänuransa terveysongelmien takia
Pitkä, joskin epätasainen ura. Die Hardit toki hyviä, mutta kyllä 12 Apinaa on yksi kaikkien aikojen parhaita elokuvia.
Hänen olisi kannattanut lopettaa jo vuosia aiemmin, mutta taloudelliset syyt painavat usein vaakakupissa enemmän kuin terveydelliset syyt.
Paska juttu tuollainen sairaus. Pitkään miehen terveydentilasta spekuloitiinkin. Jopa on esitetty väitteitä miehen netonneen kuvauspäivästä miljoonan, minkä takia teki viime vuodet kaikenlaista kakkaa. Eipä tarvitse ainakaan rahasta huolehtia.Bruce Willis lopettaa näyttelijänuransa:
Elokuvat | Bruce Willis, 67, jättää näyttelijänuransa terveysongelmien takia
Pitkä, joskin epätasainen ura. Die Hardit toki hyviä, mutta kyllä 12 Apinaa on yksi kaikkien aikojen parhaita elokuvia.
Voihan Brucea. Vaikka viime vuosina on kertynyt kaikenlaista kuonaa miehen filmografiaan, niin on 2010-luvullakin mukaan mahtunut useampi ihan viihdyttävä pätkä. Ja sitä aiemmin tulikin sitten kova määrä laadukkaita leffoja.
Ylläpidän jatkuvasti IMDbssä listoja mm. tiettyjen suosikkinäyttelijöideni leffoista ja Brucen kohdalla rankkaus näyttää tällä hetkellä kärjen osalta tältä:
1. Die Hard: With a Vengeance (1995)
2. Pulp Fiction (1994)
3. Die Hard (1988)
4. Die Hard 2 (1990)
5. The Fifth Element (1997)
6. Sin City (2005)
7. Hostage (2005)
8. The Sixth Sense (1999)
9. Live Free or Die Hard (2007)
10. Lucky Number Slevin (2006)
11. Looper (2012)
12. Unbreakable (2000)
13. Tears of the Sun (2003)
14. The Last Boy Scout (1991)
15. The Jackal (1997)
Toki tällä listalla on outouksia, kuten Hostagen korkea sijoitus ja Twelve Monkeysin puuttuminen. Nuo molemmat pitäisi katsoa uudemman kerran, kun jälkimmäistä saattaisi arvostaa vähän eri tyyliin nykyään (ja aiempi taitaisi tippua). Lisäksi sieltä puuttuu yleensäkin paljon potentiaalisia leffoja, jotka saattaisivat kiilata korkealle, kunhan ne tulisi pitkästä aikaa nähtyä. Die Hard kolmonen kyllä pysyy ykkösenä joka tapauksessa. Mielestäni täydellinen toimintaleffa, joka myös vie minut lapsuuden ja teiniaikojen kesiin, jolloin katselin tuota jatkuvalla syötöllä VHS:ltä.
Tuo on kyllä pyörinyt mielessä, että pitäisi katsastaa uudemman kerran, kun peruspalaset ovat kyllä viihdyttävään elokuvaan kasassa. Ensimmäisestä katselusta vain jäi aikanaan mieleen, että Mos Def / Mos Defin esittämä hahmo oli aika sietämätön ulosannissaan ja tuo häiritsi silloin katselukokemustani.Erittäin hyvä lista Brucen elokuvista. Lisäisin siihen vielä lisäksi elokuvan 16 Blocks. Aivan loistava trilleri.