Via Dolorosa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Україна
Olisko porukalla suositella jotain hyviä Bollywood elokuvia?
Lähinnä ajatuksena on se, että konteksti määrittää viestin ja kohde sen, onko kyseessä osuva ja hauska vitsi vai ei. Mielestäni tuo Rockin läppä oli aika huono. Jos vertaa esim. Gervaisin vastaaviin roasteihin vaikkapa Golden Globeissa, hänen kohteensa on julkkikset ja heidän mokailunsa, ei heille arat asiat, jotka saattavat hyvinkin olla kuitenkin vitsien konteksteina. Täydellinen esimerkki tästä on vaikkapa Caitlyn Jenner -vitsi, jossa ei naljailtu Jennerin transsukupuolisuudelle, vaan käytettiin sitä kontekstina ja kohde oli stereotypia naisten ajotaidoista. Myös monet Mel Gibson -vitsit sopivat samaan.On hankala sanoa, että mihin se raja pitäisi vetää, kun tehdään vitsiä sairaudesta tai muusta asiasta, jolle kohdehenkilö ei voi mitään. Tässähän ei ole kyse erityisen vakavasta sairaudesta, vaikka voikin olla kiusallinen ulkonäkömuutoksen vuoksi.
Tästä ei kahta sanaa. Will Smith teki itsestään pellen, juntin ja vielä lumihiutaleen; upporikas höntti ei osaa käyttäytyä kuullessaan vitsin. Well done!Kun otetaan huomioon sairauden vakavuus ja se tyyli miten vitsi esitettiin, niin Smithin reaktio meni todella pahasti yli. Tuon olisi voinut käsitellä tuimalla katseella ja sen jälkeen sitten kulisseissa tai vaikka mediankin avustuksella, mutta tuo välikohtaus oli todella tarpeeton.
Kyllä Hartin ura otti osumaa tuosta vittumaisesta vanhojen juttujen kaivelusta. Jos en nyt väärin muista niin Oskujen isännöinnin menetti. Ja Hart oli todella kovassa nosteessa esimerkiksi isännöityään Bieberin roastin 2015 ja oli tuossa jo leffojenkin suhteen suunta kärkeen.
Kyllä tuo onnettomuus ja Korona vaikuttivat, mutta Hollywoodissa olen yllättynyt jos vetää yhtä kovan nosteen päälle enää.
Smollett ei ole ollut missään elokuvassa tai tv-ohjelmassa näyttelemässä tuon jälkeen. Hänellä oli sopimus voimassa esiintymisestä Empire sarjassa sen kuudennelle kaudelle, mutta roolihahmo kirjoitettiin ulos. Samoin Smollett pääsi käymään vankilassa tuossa muutama viikko sitten kun todettiin syylliseksi poliisille valehteluun. En siis puhuisi mistään hetkellisestä osumasta uraan.Ja olisi outoa ellei tuolla tekopyhyyden mekassa homofobialla olisi pidempi kaiku vaikka miten olisi läppää. Case Jussie Smollet osoitti tuon aika hyvin. Voit heittää täyden valheen, saat Hollywoodin puolellesi ja totuuden paljastuttua rasistihuutelijat katoaa. Chappellella on hyvä setti tästä.
Eli ura siis otti tuolloin aika kevyesti hetkellistä osumaa ja Louie CK:n nyt nostin verrokiksi ihan vain tuon canceloinnin tehokkuuden vuoksi. En siis rinnastanut herrojen toimintaa toisiinsa.
Smollett ei ole ollut missään elokuvassa tai tv-ohjelmassa näyttelemässä tuon jälkeen. Hänellä oli sopimus voimassa esiintymisestä Empire sarjassa sen kuudennelle kaudelle, mutta roolihahmo kirjoitettiin ulos. Samoin Smollett pääsi käymään vankilassa tuossa muutama viikko sitten kun todettiin syylliseksi poliisille valehteluun. En siis puhuisi mistään hetkellisestä osumasta uraan.
Jussie Smollett hate crime hoax - Wikipedia
en.wikipedia.org
Olisko porukalla suositella jotain hyviä Bollywood elokuvia?
Tämä on yksi parhaimmista:Iloiset tanssipläjäykset ovat mieleeni. Kaikilla kivaa ja hymyt huulissa. Näinä synkkinä aikoina Bollywood on ilo.
Mutta mennään veikkauksiin. Kaikkea en ole vielä nähnyt, joten perustelujen seassa on myös muista lähteistä kaivettuja näkemyksiä. Näin epävirallisesti ja oman kirjoittamisen helpottamiseksi en noita erittele, ja ne saattaa tulla läpi ihan "minä, minä" -muodossa.
Nyrkillä tai ilman niin sama lopputulos olisi ollut, eli se että Smith tekee itsestään pellenSellaista se on, että kun vääräleukana ilkut aikasi, niin jossain vaiheessa voi tulla nenille. Eikä se väärin ole. Olisi ollut hauska nähdä, jos Will Smith olisi tintannut nyrkillä, että ottaako Chris Rock lukua ja olisiko sieltä kulisseista löytynyt joku tuuraava juontaja.
No enpä tiedä. Minun mielestäni tämä oli raikas iloinen pirskahdus tuossa muuten niin nukuttavan tunkkaisessa tilaisuudessa.Nyrkillä tai ilman niin sama lopputulos olisi ollut, eli se että Smith tekee itsestään pellen
Näyttelijä näyttelee hyvin?On tuo Smith kyllä sen verran vihaisen oloinen että helvetin hyvin näyttelee jos on feikki.
Mä olen näistä palkituista nähnyt vain tämän. Lainaan nyt suoraan Iltalehdestä ne pystit:Dyyni ei kuulu todellakaan joukkoon. Omasta mielestä yksi kaikkien aikojen yliarvostetuimmista elokuvista. Juoni on hyvin olematon, hahmojen kehittäminen heikkoa ja katsojana ei oikein jäänyt mitään käteen. Pahinta tässä on, että elokuva ei ole kokonainen vaan vaatii sen toisen osan (joka ilmestyy joskus) ymmärtäkseen kokonaisuuden. Ei minulle.
Aah. Ilmaisin itseäni huonosti. Noissa kategorioissa elokuvan menestys on suotavaa. Pohdin itse tuossa kategoriaa parhaasta elokuvasta.Mä olen näistä palkituista nähnyt vain tämän. Lainaan nyt suoraan Iltalehdestä ne pystit:
"Parhaan lavastuksen palkinnon voitti Dyyni. Elokuva palkittiin myös parhaasta kuvauksesta, visuaalisista efekteistä, musiikista, editoinnista ja äänimaailmasta."
Mikä noista kategorioista olisi pitänyt jakaa jollekin muulle leffalle ja miksi? Ihan siis niitä muita näkemättä. Tuo uusin Dyynin on ihan puhdasta silmä- ja vähän korvakarkkiakin.
Olisi kyllä Oscarin arvoinen suoritus.Toisaalta kun tätä pätkää katsoo ja näkyy kun Smith palaa paikalleen niin ihan kuin siellä joku orastava hymy olisi kasvoilla, toki voihan se hymyilyttääkin kun painaa kaveria neppariin suorassa tv-lähetyksessä mutta en sitten tiedä. On tuo Smith kyllä sen verran vihaisen oloinen että helvetin hyvin näyttelee jos on feikki.
Kappas, luin huolimattomasti. Ei se tosiaan elokuvana ole mestariteos, vaikka näyttävä raina onkin.Aah. Ilmaisin itseäni huonosti. Noissa kategorioissa elokuvan menestys on suotavaa. Pohdin itse tuossa kategoriaa parhaasta elokuvasta.