Mainos

Jatkoajan leffakerho

• 2 411 053
  • 12 326

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Erittäin hyvä lista Brucen elokuvista. Lisäisin siihen vielä lisäksi elokuvan 16 Blocks. Aivan loistava trilleri.

Tuo on kyllä pyörinyt mielessä, että pitäisi katsastaa uudemman kerran, kun peruspalaset ovat kyllä viihdyttävään elokuvaan kasassa. Ensimmäisestä katselusta vain jäi aikanaan mieleen, että Mos Def / Mos Defin esittämä hahmo oli aika sietämätön ulosannissaan ja tuo häiritsi silloin katselukokemustani.

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
BW:n kahden viimeisen vuoden syöksykierrettä näytteiljäuralla hyvin kuvastaa myös se, että katalogiin kertyi viime vuonna kahdeksan elokuvaa, joiden IMdB-arvostelut olivat 2,5 - 4,4. Jopa Vattu-gaalassa oli miehelle järjestetty oma pysti, vuoden huonommasta Bruce Willis -elokuvasta. Tieteisseikkailu Cosmic Sin sai tämän kyseenalaisen arvonimen. IMdB-sivuston mukaan myös tänä vuonna olisi tullut tai tulossa vielä kaikkiaan kymmenen uutta tuotosta. Jotenkin kovin suruisasti tulee päätökseen yhden suuren toimintalegendan ura.

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat
Jossain kohtaa koitin katsoa näitä Brucen uudempia leffoja. En nyt muista nimiä mutta yhtään en pystynyt loppuun asti katsomaan, aikamoista skeidaa olivat.

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
1. Pulp Fiction
2. Die Hard
3. Die Hard 3
4. Lucky Number Slevin
5. Looper
6. Die Hard 2
7. Hostage
8. Twelve Monkeys
9. The Last Boy Scout
10. 16 Blocks

Sin Cityä en jostain syystä oo koskaan kattonu ja 6 aisti leffan katsomisesta on niin kauan aikaa, että en listannut ollenkaan sitä.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
1. Pulp Fiction
2. Die Hard
3. Die Hard 3
4. Lucky Number Slevin
5. Looper
6. Die Hard 2
7. Hostage
8. Twelve Monkeys
9. The Last Boy Scout
10. 16 Blocks

Sin Cityä en jostain syystä oo koskaan kattonu ja 6 aisti leffan katsomisesta on niin kauan aikaa, että en listannut ollenkaan sitä.

Sin City ehdottomasti väijyntään. Hämmentävän hyvä elokuva lopulta ja kerronnaltaan sekä ulkoiselta ilmeeltään suorastaan loistava. Ei oikein viitsi sanoa mitään, koska leffa toimii parhaiten jos ei tiedä mitään ennakkoon. Näin kävi itselle aikanaan ja fiilis oli erittäin positiivinen lopulta.

Ja onhan se nyt perkele ettei Armageddon komeile Brucen listan kärkipäässä. Niin brucewillisiä kuin voi olla ja kaikki jenkkipatriotismi vedetty itsetarkoituksellisen korkealle. Eli todella kaukana taiteelliset arvot täyttävästä elokuvasta, mutta nuo eivät ole ideanakaan. Voin myöntää että vieläkin Armageddon toimii kun ei liian usein katso.

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Listataanpa omat Bruce Williksen suoritukset:

1. Moonlighting
2. Die Hard
3. Twelve Monkeys
4. Sin City
5. The Fifth Element
6. Pulp Fiction
7. Moonrise Kingdom
8. Lucky Number Slevin
9. Sin City: A Dame to Kill For
10. Die Hard 2

Varmaan pikkasen erillainen lista kuin monella palstatoverilla. Itselle se rooli johon aina yhdistän Willisin on Konnankoukkuja kahdelle sarjan David Addison.

Willisin leffoista watchlistillä on tovin ollut Death Wish, joka on remake Charles Bronsonin saman nimisestä kulttileffasta. IMDb keskiarvo ei ole mitenkään lupaava 6,3 joten hirveesti eforttia en ole leffan näkemiseen kyllä käyttänyt.

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Listataanpa omat Bruce Williksen suoritukset:

1. Moonlighting
2. Die Hard
3. Twelve Monkeys
4. Sin City
5. The Fifth Element
6. Pulp Fiction
7. Moonrise Kingdom
8. Lucky Number Slevin
9. Sin City: A Dame to Kill For
10. Die Hard 2

Varmaan pikkasen erillainen lista kuin monella palstatoverilla. Itselle se rooli johon aina yhdistän Willisin on Konnankoukkuja kahdelle sarjan David Addison.

Willisin leffoista watchlistillä on tovin ollut Death Wish, joka on remake Charles Bronsonin saman nimisestä kulttileffasta. IMDb keskiarvo ei ole mitenkään lupaava 6,3 joten hirveesti eforttia en ole leffan näkemiseen kyllä käyttänyt.

Death Wish menee kastiin ihan katsottava.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Top 11 Brucen leffat

1. 12 Monkeys
2. 16 blocks
3. Die Hard 2
4. Moonrise Kingdom
5. Pulp Fiction
6. Sin City
7. The Fifth Element
8. Die Hard
9. Unbreakable
10. Looper
11. Tears of the Sun

Ainakin 40 Brucen leffaa on tullut vuosien saatossa nähtyä ja valitettavan moni niistä on aika huonoja. Yhtenä huonoimmista on Hudson Hawk.

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kyllähän tuo Bruce Willisin tilanne vetää surulliseksi vaikkei hänen tuotantonsa olekkaan ollut katselukelpoista enää hetkeen.

Tuli mieleen Robin Williams jonka tilanne tosin oli vähän eri kun mies eli viihdyttämisestä niin julkisesti kuin kameran takana, kuvaustauoilla yms. ja kun sairaus alkoi ottaa otetta niin päätyi siihen hirveimpään ratkaisuun.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Hep!

Löytyyköhän mistään suoratoistosta? Ruotsin tai Tanskan kanavilla muistan tulleen männä vuosina, mutta en tiedä olisiko enää niin hyvä. Silloin oli kuitenkin erittäin viihdyttävä sarja.

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolmen voiton Lukko
The Power of the Dog tuli katsottua eilen illalla ja teki kyllä vaikutuksen. Hidas, vähäeleinen ja painostava rytmi yhdessä loistavan soundtrackin kanssa takasi tiiviin tunnelman. Heikkoutena on sanottava, että en ehkä itse olisi Cumberbatchia valinnut tuohon rooliin ja myös ko. hahmon veljen henkilö ja merkitys tarinassa jäi hieman epäselväksi. Vahva suositus yhtä kaikki.

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
The Power of the Dog tuli katsottua eilen illalla ja teki kyllä vaikutuksen. Hidas, vähäeleinen ja painostava rytmi yhdessä loistavan soundtrackin kanssa takasi tiiviin tunnelman. Heikkoutena on sanottava, että en ehkä itse olisi Cumberbatchia valinnut tuohon rooliin ja myös ko. hahmon veljen henkilö ja merkitys tarinassa jäi hieman epäselväksi. Vahva suositus yhtä kaikki.

Oli kyllä niin hidas että Beckit ja Wallanderitkin ovat vauhdikkaita leffoja tähän verrattuna.

Kovasti ihmettelen tämän leffan hehkuttamista. Itselleni taatusti pisimmät kaksi tuntia vuosikausiin. Mutta makuasioistahan ei voi kiistellä. Monesti tuntuu vain siltä että näitä olisi kehuttava ihan kehumisen vuoksi. Mulla tärkein kriteeri elokuville ja sarjoille on niiden viihdyttävyys.

Itse antaisin tälle 2/5 tähteä. Näyttelijäsuorituksista lisätähti.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos nyt vielä minäkin hiukan listaisin Bruce Willisiä.

1. The Fifth Element
2. Pulp Fiction
3. Twelve Monkeys
4. The Sixth Sense

Tuossa ne aidosti hyvät. Sitten vielä satunnaisessa järjestyksessä ihan ok:ita.
- Die Hard, ehkä kakkonenkin
- Armageddon
- Unbreakable

Sin Cityistä tykkään kyllä, mutta en silleen miellä niitä Brucen leffaksi. Toki voidaan kiistellä sitten tuosta Pulp Fictionistakin. Mutta onhan Brucella siinä merkittävä rooli. Kuka sitten ikinä onkaan miespääosassa.

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolmen voiton Lukko
Oli kyllä niin hidas että Beckit ja Wallanderitkin ovat vauhdikkaita leffoja tähän verrattuna.

Kovasti ihmettelen tämän leffan hehkuttamista. Itselleni taatusti pisimmät kaksi tuntia vuosikausiin. Mutta makuasioistahan ei voi kiistellä. Monesti tuntuu vain siltä että näitä olisi kehuttava ihan kehumisen vuoksi. Mulla tärkein kriteeri elokuville ja sarjoille on niiden viihdyttävyys.

Itse antaisin tälle 2/5 tähteä. Näyttelijäsuorituksista lisätähti.
Joillekin toimii, joillekin ei. En mä itse vaikka kirjoilta tai musiikilta lähtökohtaisesti hae viihtymistä - sama pätee elokuviin. Mun yksi kaikkien aikojen ehdottomia suosikkielokuvia on Huuliharppukostaja, siinä loistoesimerkki vielä "hieman" tota The Power of the Dogia hitaammasta temmosta :)

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Joillekin toimii, joillekin ei. En mä itse vaikka kirjoilta tai musiikilta lähtökohtaisesti hae viihtymistä - sama pätee elokuviin. Mun yksi kaikkien aikojen ehdottomia suosikkielokuvia on Huuliharppukostaja, siinä loistoesimerkki vielä "hieman" tota The Power of the Dogia hitaammasta temmosta :)

No en kyllä lähtis vertaan, sillä Huuliharppukostajan kuvaus on niin loistavaa kuvakulmineen ja loistavasti valittuin nayttelijöiden lähikuvissa, jotta tempo on omiaan. PowerOfDog:ssa ei ole mitään vastaavaa visuaalista kiinnostavuutta, eikä varsinkaan genreä uudistavaa kuvausta, kuten Leonen klassikossa on.. ja en nyt ihan musaakaan noiden välillä lähtis vertamaan, vaikka Dog:ssa onkin onnistunut soundtrack, niin Morriconen score on klassikkokkamaa.. ja se yhdistelmäkokonaisuus sitä huuluharppua, Bronsonia ja lähikuvaa... ei ne paperikukat nyt ihan samaan symboliikkaan yllä

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolmen voiton Lukko
No en kyllä lähtis vertaan, sillä Huuliharppukostajan kuvaus on niin loistavaa kuvakulmineen ja loistavasti valittuin nayttelijöiden lähikuvissa, jotta tempo on omiaan. PowerOfDog:ssa ei ole mitään vastaavaa visuaalista kiinnostavuutta, eikä varsinkaan genreä uudistavaa kuvausta, kuten Leonen klassikossa on.. ja en nyt ihan musaakaan noiden välillä lähtis vertamaan, vaikka Dog:ssa onkin onnistunut soundtrack, niin Morriconen score on klassikkokkamaa.. ja se yhdistelmäkokonaisuus sitä huuluharppua, Bronsonia ja lähikuvaa... ei ne paperikukat nyt ihan samaan symboliikkaan yllä
Samaa mieltä, ei mun tarkoitus ollut verratakaan noita kahta elokuvaa sinällään. Lähinnä vaan alleviivasin, että joku mukaansatempaava juoni tai nopeassa rytmissä tulevat tapahtumat eivät ole itselleni mitään varsinaisia vetovoimatekijöitä leffoissa. Huuliharppukostaja ihan Leonen tuotannonkin sisällä aivan omalla tasollaan tässä. Ehkä pitääkin viettää tänään leffailta klassikon parissa.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Rajarosvojen voittaja, eli Wagon Master Teemalla menossa (löytynee Areenasta). Mormonilänkkärien parhaimmistoa.

Myöhemmin illalla vielä "Jesse James kohtaa Frankensteinin tyttären". Tuon nimisen elokuvan on oltava hyvä.

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Onpa hämmentävää, miten ajankohtaiselta ja ihan järkeenkäypältä vaikuttaa kolmosella juuri pyörivä vuoden 1997 raina Air Force One. Neukut on taas neukkuja vuonna 2022, kuka tarvii enää mitään kansainvälisiä terroristeja tai vastaavia pahiksia. Omituinen paluu menneisyyteen.

Get off my plane!

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Will Smith erosi elokuva akatemiasta, ilmeisesti palkinnot oli tässä, nyt aletaan tienaamaan kuten Mahtisaari sanoisi

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Jos nyt vielä minäkin hiukan listaisin Bruce Willisiä.

1. The Fifth Element
2. Pulp Fiction
3. Twelve Monkeys
4. The Sixth Sense

Tuossa ne aidosti hyvät. Sitten vielä satunnaisessa järjestyksessä ihan ok:ita.
- Die Hard, ehkä kakkonenkin
- Armageddon
- Unbreakable

Sin Cityistä tykkään kyllä, mutta en silleen miellä niitä Brucen leffaksi. Toki voidaan kiistellä sitten tuosta Pulp Fictionistakin. Mutta onhan Brucella siinä merkittävä rooli. Kuka sitten ikinä onkaan miespääosassa.
Oma "ihan ok" lista on huomattavasti pidempi. Miten voi unohtaa esim tämän:

npc

Jäsen
Will Smith. Ikinä en ole perustanut hänestä, mikä lie aktiontähti, ei sillä väliä, mutta ei ole kyllä haitannutkaan moinen ihminen olemassa olevana, ollut minulle osastoa ihan sama. Mutta vetääpä nyt tuollainen performanssi jossain gaalassa, uh.

Tai jos vetää niin seisoisi sitten sen aatteensa takana. Mulle ei mene läpi, että "vastustan väkivaltaa kaikessa muodossa plaa plaa". On tietty pieni mahis, että veti käsikirjoitetun roolin ja alkaa omalla lärvillään kampanjoimaan antiväkivallan puolesta tulevaisuudessa. Kunnes näin tapahtuu niin en usko väkivallattomuuskertomuksiaansa, sillä perus ihminen pystyy julkisella paikalla olla lyömättä ketään.

a) On ihan oikein sanoa, että juttusi loukkasi minua, Herra Chris Rock, pyydät anteeksi tai et, mutta olen kantani kertonut.

b) Ei ole oikein mennä lyömään jotain ja sanoa vastustavansa väkivaltaa.
- - - -
Mulla ei ole tähän topiikkiin ikinä hirveesti sanottavaa kun katson kaikki leffat aina 5-10 vuotta myöhässä sitten kun ne tulee VHS:lle tai nykyisin Yle Areenaan tai Amazoniin. Onneksi tuolla on se Suomalaiset leffat -ketju niin voin mennä sinne aina hehkuttamaan vanhoja suomalaisia klassikkoja kuten A. Kaurismäkiä.

npc

Jäsen
Bruce Willis tuli itselleni tutuksi tietenkin Konnankoukkuja kahdelle -sarjasta. Se vastanäyttelijä blondihan oli tuttu Taksikuskista. En sitä tosin silloin vielä tiennyt, mutta kun katsoin Taksikuskin niin pystyin pätee jälkijunassa.

Se blondi sanoi jossain 80-luvun lehdessä haastattelussa, että on parisuhteessa, mutta asuvat omissa asunnoissaan. Mulle tuo kuulosti murrosiässä jotenkin ylimielisen koppavalta, ehkä jopa yltiöfeminismiltä, jos olisin sellaisen sanan tiennyt. Nyt aikuisena tajuan kyllä. Aa että.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy