Tarinankertoja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Niin, olihan ohjaajalla uusi rohkea strategia, että näytetään heti alussa mikä on tilanne kun leffasta on enää vajaa puoli tuntia jäljellä. Siinä onkin sitten jännitettävää koko elokuvan ajan - kukakohan selviää hengissä, miten tuohon tilanteeseen päästiin? Eiku joo, mitä väliä, nuo kaikki ruudulla näkyvät ihmiset joko kuolee tai muuten vaan eivät enää ole kuviossa mukana. On se jännää.
Mun mielestä se oli tarinankerronnallisesti hyvin rakennettu. Jokiseikkailun näyttöä alussa ja välillä. Miksi ollaan siellä, miten sinne päädyttiin? 2 pikkulasta, eli aikaa on kulunut vuosia, koska tapahtuma-alussa on vain raksaana olevia naisia. Ja koska aika on kulunut vuosia, ei näiden talossa olevien kohtalot ole siis etukäteen selitettyjä. Lasten valintatilanne oli hyvin rakennettu, kun ensin paljastuu kumpi on päähenkilön oma ja kumpi pitäsi uhrata..
Talon henkilöt olivat tarinaa siitä, miten ihmiset ovat ylipäätään selviytyneet ja miksi ja ketkä "näkee". Erilaisia tarina jännityksiä siis vietiin montaa yhdellä kertaa eteenpäin. Pikkumysteereitä paljastui pitkin matkaa, mysteerejä, joita ei olisi ollut, jos alussa ei olisi näytetty joelle lähtöä ja väleissä joella oloa. Auton varastaneen pariskunnan tarinan siihen olisi vielä voinut tuoda, vaan olisi leffa ehkä tullut liian pitkäksi.. siitähän sitä jatko-osaa on puhuttu.
Mun mielestä nimenomaan tarinankerronnan ratkaistu yhdessä Bullockin hyvän suorituksen tekivät tästä hyvän leffan. Suora tarinakerrontamalli olis tehnyt tästä taas yhden häppeningin