Jatkoajan leffakerho

• 2 437 553
  • 12 379

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
The Ministry of Ungentlemanly Warfare

Nyt on korkkarifilmatisointi... Eli Guy Ritchie ohjaama toimintakomedia jossa brittisotilaat on herrasmiehiä ja naurahtaen lahtaa natseja olematta itse minkään näkösessä vaarassa. Kuten Korkeajännitys sarjiksissa, jawhol.

Leffa perustuu kirjaan "Churchill's Secret Warriors: The Explosive True Story of the Special Forces Desperadoes of WWII" jossa siis tositapahtumat Operaatio Postmasterista on pohjana

ihan kova kattaus Henry Cavill, Eiza González, Alan Ritchson, Henry Golding ja Alex Pettyfer. Leffahan floppas teattereissa pahasi, mutta olihan tää tämmöstä WWII korkeajännitystason hupia.
Todellakin korkkariosastoa, sieltä kevyemmästä päästä. Mä olen kirjallisuutta tuosta Ministrystä lukenut ja siitä saisi ihan kelpo tarinaa vähän vakavammallakin otteella. Mutta kyllä mä kuitenkin viihdyin koko leffan ajan.

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Katoin lauantaina lampaansyöjät kun tuli telkkarista. Olipahan se outo leffa. Käytännössä Leo Lastumäki ja Heikki Kinnunen joivat viinaa ja söivät lammasta koko elokuvan ajan. No kyllä siinä välillä paikkaakin vaihdettiin.
Jollain tavoin ihan kamala ja samalla hieno kuvaus 70-luvun suomesta.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Taidan olla harvoja, joiden mielestä tämä oli erittäin kiinnostava tuttavuus. Kerronta piti otteessaan, kun hahmot vaihtuivat koko ajan. Jos joku oli hölmö niin se lopun traileri. Ehdottomasti odotan ja toivon tälle jatkoa.
Itse tykkäsin kanssa ja odotan jatkoa. Tosin voisi toimia sarjana paremmin, mutta ihan sama. Todella hyvä leffa.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Uusin Leijonakuningas eli Mufasan oma elokuva tuli ihan leffateatterissa katsottua.

Mufasa ylitti odotukset kyllä. Ne toki olivat aika alhaiset tällaista tusina live actionia kohtaan, mutta kuitenkin, ei huono leffa.
Kyllä tuota uskaltaa suositella Leijonakuningas faneille. Esiosa, jolla on paikkansa Leijonakuningasuniversumissa. Star Wars termein voisin sanoa, että tämä on Leijonakuninkaan Rogue One. Hahmoille syntyi hyvät taustatarinat ja itse jylhäkalliolle.
Ongelmahan tässä tosin on se, että näille hahmoille on jo aiemmin kerrottu taustatarinoita. Disney nimittäin julkaisi 90-luvulla Leijonakuninkaan vanavedessä kirjoja/äänikirjoja/kuunnelmia missä valotetaan esim. Mufasan ja Takan/Scarin historiaa, ja tässä leffassa nähty tarina ei sitten vastannutkaan sitä. Lisäksi Disneyltä tuli joitain vuosia sitten Leijonakaarti niminen animaatiosarja, siinäkin vilkaistiin historiaan ja eipä sekään ihan osunut.

Kävin tosiaan itse äsken katsomassa, kyllähän tuo nyt ihan semi-ok oli ja visuaalisesti näyttävä, lisäksi musiikit etenkin sen scoren osalta tuntui toimivan. Se klassinen Leijonakuninkaan tunnari kuulostaa aina hyvältä. Mutjoo, laitetaan vaikka spoilereihin jotain.

Ensinnäkin, jotenkin häiritsi se asetelma missä Mufasa ja Scar eivät olleetkaan biologisia veljiä, vaan Mufasa oli orpo ja Scar oli ikään kuin The Chosen One. Tämä itse asiassa sotii jopa alkuperäistä Leijonakuningasta vastaan, koska siinähän annetaan ymmärtää miten Scarista olisi tullut kuningas (kuten toki hetkeksi tulikin) jahka Mufasasta aika jättää ja jos Mufasa ei saa jälkeläisiä. Simban syntymä sitten toki aavistuksen vitutteli pikkuveljeä ja loppu on tiedossa.

Toiseksi, en nyt tiiä tuntuuko tämä vain siltä mutta muutenkin jäi vähän mielikuva, että tässä yritettiin nyt valkopestä Scaria hahmona aika paljon. Että ei se nyt ollutkaan niin mulkku jätkä, tai jotenkin haettiin perusteluita sille käytökselle. Naisethan tässä pilasi kaiken taas, voi perkele.

Kolmanneksi sitten vielä se Scarin arpi, eli tämä taisi olla nyt kolmas eri versio siitä miten tuo arpi syntyi. Leijonakaartissa se tuli käärmeen puremasta, sitten on nämä pari eri versiota miten ne tuli taisteluissa. Lisäksi joku faniteoria taisi olla siitä että Sarabi aiheutti sen, mutta se on ihan puhdas faniteoria.

Mutjoo, palatakseni vielä tuohon veljesasetelmaan, niin siellä 90-luvun kirjasarjassa mainitaan hyvinkin selvästi että Mufasa on Scaria vuotta vanhempi, ja näiden vanhemmat oli nimeltään Ahadi ja Uru. Lisäksi heillä oli myös isoisä nimeltään Mohatu.

Ei siinä, olihan tuo visuaalisesti ihan tyylikäs leffa, mutta semisti ehkä turhaan tuossa nyt kirjoitettiin kokonaan uusi taustatarina ja jollain tapaa pyöriteltiin niitä asetelmia ympäri, vaikka onhan niitä tarinoita jo kerrottu.

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ongelmahan tässä tosin on se, että näille hahmoille on jo aiemmin kerrottu taustatarinoita. Disney nimittäin julkaisi 90-luvulla Leijonakuninkaan vanavedessä kirjoja/äänikirjoja/kuunnelmia missä valotetaan esim. Mufasan ja Takan/Scarin historiaa, ja tässä leffassa nähty tarina ei sitten vastannutkaan sitä. Lisäksi Disneyltä tuli joitain vuosia sitten Leijonakaarti niminen animaatiosarja, siinäkin vilkaistiin historiaan ja eipä sekään ihan osunut.

Kävin tosiaan itse äsken katsomassa, kyllähän tuo nyt ihan semi-ok oli ja visuaalisesti näyttävä, lisäksi musiikit etenkin sen scoren osalta tuntui toimivan. Se klassinen Leijonakuninkaan tunnari kuulostaa aina hyvältä. Mutjoo, laitetaan vaikka spoilereihin jotain.

Ensinnäkin, jotenkin häiritsi se asetelma missä Mufasa ja Scar eivät olleetkaan biologisia veljiä, vaan Mufasa oli orpo ja Scar oli ikään kuin The Chosen One. Tämä itse asiassa sotii jopa alkuperäistä Leijonakuningasta vastaan, koska siinähän annetaan ymmärtää miten Scarista olisi tullut kuningas (kuten toki hetkeksi tulikin) jahka Mufasasta aika jättää ja jos Mufasa ei saa jälkeläisiä. Simban syntymä sitten toki aavistuksen vitutteli pikkuveljeä ja loppu on tiedossa.

Toiseksi, en nyt tiiä tuntuuko tämä vain siltä mutta muutenkin jäi vähän mielikuva, että tässä yritettiin nyt valkopestä Scaria hahmona aika paljon. Että ei se nyt ollutkaan niin mulkku jätkä, tai jotenkin haettiin perusteluita sille käytökselle. Naisethan tässä pilasi kaiken taas, voi perkele.

Kolmanneksi sitten vielä se Scarin arpi, eli tämä taisi olla nyt kolmas eri versio siitä miten tuo arpi syntyi. Leijonakaartissa se tuli käärmeen puremasta, sitten on nämä pari eri versiota miten ne tuli taisteluissa. Lisäksi joku faniteoria taisi olla siitä että Sarabi aiheutti sen, mutta se on ihan puhdas faniteoria.

Mutjoo, palatakseni vielä tuohon veljesasetelmaan, niin siellä 90-luvun kirjasarjassa mainitaan hyvinkin selvästi että Mufasa on Scaria vuotta vanhempi, ja näiden vanhemmat oli nimeltään Ahadi ja Uru. Lisäksi heillä oli myös isoisä nimeltään Mohatu.

Ei siinä, olihan tuo visuaalisesti ihan tyylikäs leffa, mutta semisti ehkä turhaan tuossa nyt kirjoitettiin kokonaan uusi taustatarina ja jollain tapaa pyöriteltiin niitä asetelmia ympäri, vaikka onhan niitä tarinoita jo kerrottu.

Juu allekirjoitan viestissä kaiken ja taustatarina on myös tuttu. Leffana kuitenkin pidin enemmän kuin oletin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy