Jarmo Muukkosesta SM-liigan kurinpitopäällikkö

  • 597 713
  • 4 394

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Mihin perustat sokean uskosi, kun kaikki olemassa oleva data esim. viimekaudelta todistaa täysin päinvastaista? Mm. Jokereiden ja HIFK:n sakot VDB-Nielikäinen tappelusta ja pelikiellot vastustajan vahingoittamisyrityksistä?
Mikä oli Muukkosen langettama tuomio tuossa casessa?
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Se, paljonko Hirso sai, ei ole oleellista, vaan se että pari viikkoa sen jälkeen ei tullut mitään kun ei ollut kohua.
Haha, hyvä yritys paeta kun ei löytynytkään mitään faktaa.

Nimim. Gags varmaan tämän jo selvittikin, kun onki Pasi-VdB -casen tulokset, mutta pistetään kertauksena muillekin:
Myös liigahallitus voi tehdä päätöksen, jos siihen katsotaan olevan aihetta kuten Pasi Nielikäisen ja Ryan VandenBusschen tapauksessa, Vuorinen sanoi.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Ei kannata yrittää opettaa isäänsä nussimaan:

http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=1621347&postcount=27

Olisi pitänyt arvata että hiusten halkominen alkaa taas heti, kun argumentit loppuu kesken. Mutta propsit sinulle siitä, että sait minut uskomaan että olisit kykeneväinen keskustelemaan asiaperustein.
Niin, sinähän nyt alleviivasit pointtini. Muukkosen toiminta tuossakin tapauksessa oli linjakasta, kuten ammattilaiselta saattaa odottaa. Liigan/seurojen johtoryhmän ammattitaidosta olenkin jo sanottavani sanonut.
 

Nametuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Sama asia tuli itsellekin mieleen, kun pelikielloista kuuliin. Paska liiga ja paskat säännöt. Mitä nopeammin uusi Nordic-liiga starttaa, niin sitä parempi. Ei tule ikävä!

Taas näitä onnettomia ihmisiä jotka haluavat nähdä verta kentällä. Liigalta ihan oikei ratkaisu näille kahdelle sankarille.

Onnea teille sinne Nuurdic-liigaan ja tuskin kellään teitäkään tulee ikivä.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Taas näitä onnettomia ihmisiä jotka haluavat nähdä verta kentällä. Liigalta ihan oikei ratkaisu näille kahdelle sankarille.

Onnea teille sinne Nuurdic-liigaan ja tuskin kellään teitäkään tulee ikivä.
Vai että ihan onneton ja missä kohdassa mä verta olen kentälle vaatinut? Odotan kyllä innolla sitä päivää, kun voin sanoa pitäkää SM-Liiganne, tunkkinne ja amatöörien puuhastelunne.
 

BigJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sen enempää tuosta Brennan-Helenius matsista kommentoimatta ihmettelen miksi Suhonen sai saman verran penaltyä vaikka lopputulema oli kuitenkin huomattavasti pahempi.

Itse en tuota Suhosen tilannetta nähnyt, mutta jos tilanteessa on tosiaan taklattu tarkoituksellisesti kiekotonta miestä kurkkuun/leukaan kädet ylhäällä, ja vielä niin että pelaaja loukkaantuu, on kaksi peliä aivan naurettavan vähän.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vai että ihan onneton ja missä kohdassa mä verta olen kentälle vaatinut? Odotan kyllä innolla sitä päivää, kun voin sanoa pitäkää SM-Liiganne, tunkkinne ja amatöörien puuhastelunne.

Tämä joidenkin fanien uho on kyllä uskomatonta. Mitään tietoa mahdollisesti tulevasta uudesta liigasta ei ole ja täällä ollaan jo julistamassa omaa joukkuettaan johonkin ylempään ja hienompaan liigaan kuuluvaksi. Todennäköisesti säännöt eivät ole tappelujen suhteen ainakaan yhtään sallivammat ja suuri osa samoista ongelmista sekä monia uusia kohdataan uudessa liigassakin. No, onhan se tietysti hienoa kannattaa sellaista seuraa, joka on yksi "the original ten"-joukkueista, jotka pelaavat tätä mahtavaa liigaa. Sen perusteella tänne voikin jo huudella yläviistosta.

Tuomiot olivat täysin linjakkaita enkä ymmärrä ollenkaan tätä itkua Suhosen tuomioon verrattaessa. Tuomiota tappeluista EI annettu tilanteen vaarallisuuden tai loukkaantumisten takia, vaan tästä show-tappelusta tuli se toinen ottelu. Täten tuomiota ei voi verrata Suhosen saamaan. Lisäksi, jos Suhosen taklauksesta annetaan kahdeksan ottelun panna kuten joku halusi, vähänkin kovemmalla vauhdilla päähän osuneesta taklauksesta tulisi antaa n. 20-30 peliä. Lisäksi Hirson rannehuitomisesta viime kaudella vähintään 20 peliä, mielellään 40. Voi loppua pelaajat nopeasti liigasta.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Tämä joidenkin fanien uho on kyllä uskomatonta. Mitään tietoa mahdollisesti tulevasta uudesta liigasta ei ole ja täällä ollaan jo julistamassa omaa joukkuettaan johonkin ylempään ja hienompaan liigaan kuuluvaksi.
Onko se vaikea ymmärtää, että jotkut fanit alkaa olla jo kurkkua myöten täynnä SM-Liigan touhuista? Tämä pelikieltokeskustelu on vain yksi asia monen muun asian kanssa minkä takia esim. itse olen niin kielteinen liigaa kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen täysin sitä mieltä, että jo langetettu OR oli aivan riittävä rangaistus parin "alan miehen" pienestä iskujenvaihdosta. Aivan turhaa jeesustelua alkaa langettamaan mitään lisärangaistuksia.

Heti kun ns. show-tappelu tapahtuu HIFK-Jokerit pelissä, asiasta ollaan kovasti huolissaan, aina eduskuntaa myöten. Jos samainen asia tapahtuu jossain itäisen Suomen perukoilla, kuten Lappeen Rannassa, Heleniuksen ja Virtasen kesken, asia ei kiinnosta ketään.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olen täysin sitä mieltä, että jo langetettu OR oli aivan riittävä rangaistus parin "alan miehen" pienestä iskujenvaihdosta. Aivan turhaa jeesustelua alkaa langettamaan mitään lisärangaistuksia.

Heti kun ns. show-tappelu tapahtuu HIFK-Jokerit pelissä, asiasta ollaan kovasti huolissaan, aina eduskuntaa myöten. Jos samainen asia tapahtuu jossain itäisen Suomen perukoilla, kuten Lappeen Rannassa, Heleniuksen ja Virtasen kesken, asia ei kiinnosta ketään.

Täysin samaa mieltä. Pääkaupungissa tapahtuneet showt kiinnostaa jo eduskunnassakin, mutta eipä kiinnosta esim. ässät-lukko otteluissa tapahtuneet 3 myllyä (muutama vuosi sitten), tämä esimerkkinä. Nhl käytäntö tappelusta tulleissa rangaistuksissa olisi hienoin asia, mutta siihen ei täällä koskaan päästä. "Ei liittynyt pelitilanteeseen tms." Olisiko sitten liittynyt, jos esim. Kangen Tenuteen kohdistaman taklauksen jälkeen olisi tullut tappelu? Miten se sitten tulkitaankin jatkossa. Ilmeisimmin Pasin ja Helgen aiemmat väännöt eivät nekään liittyneet millään tavalla pelin tilanteisiin. Muistelin vaan, miten ne ovat kaikki käynnistyneet ja pelikieltojen määrää en nyt vaan muista, 1 tai 2 matsia tais olla. Ihan varma on se, että Helgen tai Brennanin seuraava pelikielto on 2 peliä ja sitä seuraavasta 3 peliä plus sakot, käynnistyivät ne sitten miten tahansa ja kuuluivatko pelitilanteisiin, siinä ei ole merkitystä Muukkosen linjassa.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täysin samaa mieltä. Pääkaupungissa tapahtuneet showt kiinnostaa jo eduskunnassakin, mutta eipä kiinnosta esim. ässät-lukko otteluissa tapahtuneet 3 myllyä (muutama vuosi sitten), tämä esimerkkinä. Nhl käytäntö tappelusta tulleissa rangaistuksissa olisi hienoin asia, mutta siihen ei täällä koskaan päästä. "Ei liittynyt pelitilanteeseen tms." Olisiko sitten liittynyt, jos esim. Kangen Tenuteen kohdistaman taklauksen jälkeen olisi tullut tappelu? Miten se sitten tulkitaankin jatkossa. Ilmeisimmin Pasin ja Helgen aiemmat väännöt eivät nekään liittyneet millään tavalla pelin tilanteisiin. Muistelin vaan, miten ne ovat kaikki käynnistyneet ja pelikieltojen määrää en nyt vaan muista, 1 tai 2 matsia tais olla. Ihan varma on se, että Helgen tai Brennanin seuraava pelikielto on 2 peliä ja sitä seuraavasta 3 peliä plus sakot, käynnistyivät ne sitten miten tahansa ja kuuluivatko pelitilanteisiin, siinä ei ole merkitystä Muukkosen linjassa.

Veikkaan, että tätä "pelitilanteeseen liittymätön tappelu" -korttia käytetään ainoastaan matseissa jotka saavat iltapäivälehdistön huomion. Käytännössä siis korkeintaan Narrien tai HIFK:n peleissä, tai sitten jonkun pitää järjestää kunnon show (Nickerson tms).
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko se vaikea ymmärtää, että jotkut fanit alkaa olla jo kurkkua myöten täynnä SM-Liigan touhuista? Tämä pelikieltokeskustelu on vain yksi asia monen muun asian kanssa minkä takia esim. itse olen niin kielteinen liigaa kohtaan.

Siksi otinkin huomioon muutkin asiat ja sanoin, että samat ongelmat sekä monia muita kohdataan uudessakin liigassa. Tietysti jos ei jaksa lukea edes vähän alusta.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Omasta mielestäni nämä edellisen episodin rangaistukset ovat oikein oikeuden mukaiset. Eri asia olisi ollut, jos Nielikäinen olisi rynnistänyt vaihtoaitiosta Kankaanperän päälle Tenuten taklauksen jälkeen. Tästä olisi voinut vitosilla molempia rangaista.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Itse olen täysin sitä mieltä, että jo langetettu OR oli aivan riittävä rangaistus parin "alan miehen" pienestä iskujenvaihdosta. Aivan turhaa jeesustelua alkaa langettamaan mitään lisärangaistuksia.
Väärin. Jos homma toistuu näiden samojen ääliöiden osalta, pitäisi pelikieltoa tulla aina joka kerralla enemmän. Tuollainen pelle-pullistelu ei kuulu SM-liigaan. NHL:kin olisi paljon kovempi liiga ilman tätä naurettavaa smackdown-faktoria.

Heti kun ns. show-tappelu tapahtuu HIFK-Jokerit pelissä, asiasta ollaan kovasti huolissaan, aina eduskuntaa myöten. Jos samainen asia tapahtuu jossain itäisen Suomen perukoilla, kuten Lappeen Rannassa, Heleniuksen ja Virtasen kesken, asia ei kiinnosta ketään.
Tässäkin olet väärässä. Jos apinat yrittävät lyödä toisiaan päähän Lappeenrannassa, ovat he silti apinoita. Ei se asiaa miksikään muuta.

Ike
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä joidenkin fanien uho on kyllä uskomatonta. Mitään tietoa mahdollisesti tulevasta uudesta liigasta ei ole ja täällä ollaan jo julistamassa omaa joukkuettaan johonkin ylempään ja hienompaan liigaan kuuluvaksi. Todennäköisesti säännöt eivät ole tappelujen suhteen ainakaan yhtään sallivammat ja suuri osa samoista ongelmista sekä monia uusia kohdataan uudessa liigassakin.
Eikös se Hjallis ole puuhannut jotain euroliigaa yli 10 vuotta saamatta mitään aikaan? Ei muuten toteudu tämä nordic-liigakaan.
Hyvä kommentti muuten tuo säännöt tappeluista ja rangaistuksista. Jos ja kun mukana olisi ruotsalaisia, olisivat rangaistukset ja jeesustelu varmasti kahta kauheampaa kuin pelkästään Suomessa.
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mitä saa länsinaapurissa saa lehdissä ennakkoon sovitusta poikapainista? Onko tiedossa ennakkotapauksia?
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Tiistain TPS-HPK ottelussa tapahtuneesta Aki Bergin taklauksesta kurinpitopäätös.

Vähän tuo johdonmukaisuus tökkii. Esim. jos Muukkosen itsensä kuvailema "TPS:n Berg tulee kovalla vauhdilla tilanteeseen ja taklaa Salosta etuviistosta siniviivan alla kyynärpäällä päähän." on tosiaan hänen mielestään ihan "normaali peli- ja taklaustilanne", niin ok.

Eipä tuo nyt lisää olisi silti ansainnut.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä siellä se nyt aika tarkkaan oli selitetty, yritin tosin selittää sitä sinulle jo aiemminkin. "Näkemykseni mukaan kyseessä oli normaali peli- ja taklaustilanne, jossa selvästi pidempi pelaaja taklaa hieman kyyryssä luistellutta lyhyempää pelaajaa ja taklaavan pelaajan kyynärpää osuu taklattavaa pelaajaa päähän."
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Niin, nyt osui niitti päähän ja Muukkonen ei antanut lisärangaistuksia. En nyt tähän hätään muista mikä on ollut Muukkosen linja aikaisemmin, onko tullut lisää kakkua näistä vai aina menty sillä 1:llä ottelulla?

Eli taklaus oli päähän kohdistunut mutta Muukkonen piti sitä ns. pelitilanteena eikä nähnyt siinä mitään kummempaa.

Spekulaatiota: jos olisi tullut pelkkä PRK niin olisiko tullut edes tuota yhtä ottelua?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Spekulaatiota: jos olisi tullut pelkkä PRK niin olisiko tullut edes tuota yhtä ottelua?

Ei kai kukaan olisi saattanut edes käsittelyyn, kun vastustajan valmentaja ei ollut Hannu Videovirta?
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kyllä siellä se nyt aika tarkkaan oli selitetty, yritin tosin selittää sitä sinulle jo aiemminkin. "Näkemykseni mukaan kyseessä oli normaali peli- ja taklaustilanne, jossa selvästi pidempi pelaaja taklaa hieman kyyryssä luistellutta lyhyempää pelaajaa ja taklaavan pelaajan kyynärpää osuu taklattavaa pelaajaa päähän."
Kyllä minä ymmärrän mitä sinä tässä haet, mutta et kuitenkaan ota millään tapaa kantaa siihen minun näkemykseeni? Toisaalta ihan ymmärrettävää, että et haluakaan ottaa.

Ei muuta kuin puremaan poskea sisältä päin.

Kyselee nimim. kovalla vauhdilla kyynerpäällä päähän.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä minä ymmärrän mitä sinä tässä haet, mutta et kuitenkaan ota millään tapaa kantaa siihen minun näkemykseeni? Toisaalta ihan ymmärrettävää, että et haluakaan ottaa.

En oikein tiedä miten minä pystyisin enää paremmin ottaa sinun näkemykseesi kantaa. Jos nyt olen oikein otteluketjun perusteella sinun näkemyksesi ymmärtänyt, niin sinun mielestäsi Aki Berg taklasi tahallaan kyynärpäällä Salosta päähän ja olet tuomioon ottelurangaistuksesta tyytyväinen vain siksi, että Salosta ei sattunut tuon pienen pintahaavan ja sekavuuden lisäksi enempää. Isommasta loukkaantumisesta vaatisit Bergille vielä isompaa tuomiota. Oliko se nyt näin?

Minä taas olen Muukkosen linjalla siinä, että näitä tulee kun pari metrinen kaveri tulee kylki edellä taklaamaan 20 senttiä lyhyeämpää kaveria, jonka katse on kiekossa ja vartalon asento on kuin 100 vuotiaalla mummolla. Siitä on tahalllinen päähänkohdistettu kyynärpäätaklaus helvetin kaukana.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
En oikein tiedä miten minä pystyisin enää paremmin ottaa sinun näkemykseesi kantaa. Jos nyt olen oikein otteluketjun perusteella sinun näkemyksesi ymmärtänyt, niin sinun mielestäsi Aki Berg taklasi tahallaan kyynärpäällä Salosta päähän ja olet tuomioon ottelurangaistuksesta tyytyväinen vain siksi, että Salosta ei sattunut tuon pienen pintahaavan ja sekavuuden lisäksi enempää. Isommasta loukkaantumisesta vaatisit Bergille vielä isompaa tuomiota. Oliko se nyt näin?

Minä taas olen Muukkosen linjalla siinä, että näitä tulee kun pari metrinen kaveri tulee kylki edellä taklaamaan 20 senttiä lyhyeämpää kaveria, jonka katse on kiekossa ja vartalon asento on kuin 100 vuotiaalla mummolla. Siitä on tahalllinen päähänkohdistettu kyynärpäätaklaus helvetin kaukana.
Niin, Berg tuli kaukaa vauhdilla ja näki koko ajan missä asennossa Salonen tilanteeseen tuli. Tietysti tuokin tilanne tuli eteen melko nopeasti, mutta edelleen väitän, että Berg olisi voinut olla taklaamatta sillä kyynärpäällä. Jos Salonen olisi loukkaantunut pahemmin, niin tottakai tuomion olisi pitänyt olla kovempi juuri noiden mainitsemieni seikkojen vuoksi.

En minäkään halua Bergiä sen enempää demonisoida, mutta liian usein tuo tapaa taklata ns. kädet edellä ja joskus sillä voi olla vielä pahemmatkin seuraukset kuin mitä tässä Salosen tapauksessa.

Ja edelleen tuo Salosen morkkaaminen tuossa tilanteessa kertoo sitten vielä enemmän ymmärtämättömyydestä kuin mistään muusta.

Minusta et saa millään ilveellä taklausten vastustajaa, eikä tässä tapauksessa ole mitään merkitystä sillä, että taklattavana oli HPK:n pelaaja. Kun noita esimerkkejä on annettu, niin Hassisen uran lopettanut taklaus tai se Mäkiahon Sweattiin viime kaudella vetämä olivat mielestäni puhtaita taklauksia, joissa vartalo osui valitettavasti päähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös