Ihan turhaa on jossitella, että tuollaisessa raukkamaisessa takaapäin kimppuun käymisessä olisi voinut sattua pahemmin. Toki olisi voinut, mutta nyt ei sattunut. Jos olisi sattunut, niin sitten pelikielto olisi ollut pidempi.
Tässähän voi jokaisen liigajoukkueen tyypit ottaa ja mennä mätkimään ja saada n 1 ottelu pelikieltoa.
Videolta katsottuna Kapasen taklaus oli puhdas. Tuomarilla ei käsi noussut heti, mutta n 5 sek sen jälkeen nousi kun Lupatsuk alkoi ämmämäisesti mätkimään. Smliigan tuomarit ovat tunnettuja ns paikkausjäähyistä eli jos toinen saa jäähyn, on pakko sitten toisellekin antaa.
Ottamatta mitenkään muuten kantaa asiaan, kysyn seuraavaa: mistä tiedät / tiedämme, ettei takatuomarilla ollut käsi pystyssä Kapasen jäähyn merkiksi? Se ei nimittäin näy videolta se takatuomari lainkaan.
Hallissa sen näki selvästi ettei kädet nousseet millään tuomarilla.
Hyvää huomenta vuosilomansijainen. Aloitapa hommasi. Jos pelikieltoja meinaat eilisistä laitella, niin nyt olisi korkea aika. Pelit alkaa meinaan viideltä ja olisi hyvä tietää kuka pukee ja kuka ei.
Eiköhän tää otteluvalvojakäytäntökin ole jo aikansa elänyt, varsinkin kun suurin osa niistä valvojista on itse jo aikaasa elänyt eikä ole tässä nykyisessä jääkiekkomaailmassa enää ollenkaan mukana.
Liiga ei ikävä kyllä ole tuotteena hyvä, J-P. Taas tätä samaa ajatustapaa kuin maajoukkueessa, jossa ei haluttu Kekäläistä Olympia-porukoihin mukaan. "Ei me tarvita änäri-juttuja tänne, me ollaan helvetin hyviä ihan ilmankin."- Ei kannata apinoida NHL:ää, se on oma liigansa omissa puitteissaan. Meillä on oma liigamme, mutta tietysti voisimme halutessamme tuoda tänne monenlaisia asioita. Parempi, ettemme tee radikaaleja muutoksia nopeasti. Tämä on hyvä tuote tällaisenaan.
Harvemmin olen oikeita päätöksiä huomannut kritisoidun, mutta varsinkin loppua kohden Muukkosella rupesi sen verran lipsumaan, että vääriä päätöksiä tuli jo enemmän kuin oikeita. Tuo sinällään selvittää taustoja väärille päätöksille, jos ei ole ollut aikaa niihin paneutua. Muukkosen ensimmäiset vuodet oli oikein hyviä, mutta ehkä siihen vaikutti myös selkeä kontrasti aiempiin kurinpitäjiin. Ironista tuossa Muukkosen omassa kommentissa on se, että hän mainitsee itse kurinpitopäätöksien tärkeydessä aiemman käytännön, asian jota hän itse ei ottanut huomioon omissa päätöksissään.Muukkosen päätös on aika helppo ymmärtää. Miksi meritoituneen asianajajan kannataisi jatakaa otona tehtävissä, missä aina saa kritiikkiä, oli päätös mikä tahansa.
Harvemmin olen oikeita päätöksiä huomannut kritisoidun, mutta varsinkin loppua kohden Muukkosella rupesi sen verran lipsumaan, että vääriä päätöksiä tuli jo enemmän kuin oikeita. Tuo sinällään selvittää taustoja väärille päätöksille, jos ei ole ollut aikaa niihin paneutua. Muukkosen ensimmäiset vuodet oli oikein hyviä, mutta ehkä siihen vaikutti myös selkeä kontrasti aiempiin kurinpitäjiin. Ironista tuossa Muukkosen omassa kommentissa on se, että hän mainitsee itse kurinpitopäätöksien tärkeydessä aiemman käytännön, asian jota hän itse ei ottanut huomioon omissa päätöksissään.
Muukkosen päätös on aika helppo ymmärtää. Miksi meritoituneen asianajajan kannataisi jatakaa otona tehtävissä, missä aina saa kritiikkiä, oli päätös mikä tahansa. Anonyymisti nimimerkin takaa on helppo kertoa miten päätöksen olisi tällä kertaa pitänyt mennä. Ja värilasit tietenkin tiukasti päässä, eiköstä vain. Mielenkiintoista nähdä mistä löytyy tarpeeksi masokistinen luonne täyttämään Muukkosen kenkiä.
Harvemmin olen oikeita päätöksiä huomannut kritisoidun, mutta varsinkin loppua kohden Muukkosella rupesi sen verran lipsumaan, että vääriä päätöksiä tuli jo enemmän kuin oikeita. Tuo sinällään selvittää taustoja väärille päätöksille, jos ei ole ollut aikaa niihin paneutua.
Muukkosen ensimmäiset vuodet oli oikein hyviä, mutta ehkä siihen vaikutti myös selkeä kontrasti aiempiin kurinpitäjiin.
Minulla on vielä vähemmän aikaa kuin Muukkosella.Jos pystyt analysoimaan objektiivisesti jokaisen päätöksen ilman, että esimerkiksi omat mielipiteet ja/tai seurasidonnaisuudet vaikuttavat omaan ajatteluun, kannattaa hakea ko. tehtävää.
Tämä on aivan totta ja pelkäänkin, että minullekin tulee Muukkosta ikävä.Muukkosen viimeisetkin vuodet alkavat näyttää oikein hyviltä, jos kontrasti seuraaviin kurinpitäjiin tulee olemaan niin iso kuin pelkään.
Tuossa edellä mainittu Pentti Matikainen muuten ihan oikeasti olisi hyvinkin pätevä kaveri tähän hommaan. Veikkaan silti että uusi kurinpitäjä on Kai "Kalle" Tervonen.
Kirjoitushistoriasta on nähtävissä, että vääriä ovat ne päätökset jotka koskevat jokereita ja ovat langettavia tai ankaria ja ne jotka koskevat Jokereiden vastustajia joissa päätös on ollut vapauttava tai lievä.Miten määrittelet, mikä päätös on oikea ja mikä väärä?