Ässien piikkiin tästä ei mene yhtään mitään.
Ässien piikkiinkö tästä ei mene yhtään mitään?
Um... meinaatko todellakin, että toimitusjohtaja Mikael Lehtinen aikoo jatkossakin toimia täysin samalla tavalla kuin case Jari Pasasen kanssa?
Mikäli toiseen seuraan työsuhteessa olevan valmentajan kanssa tehdään työsopimus, sopimus julkaistaan tuosta vain lehdistötilaisuudessa eikä nykyiseltä työnantajalta kysytä yhtään mitään.
Tuleeko nyt kaikki foliohattuilijat myöntämään virheensä, että syy ei ollutkaan Ässissä vaan tanskalaisissa?
Mulle sitä foliohattua ollaan kenties ahkerimmin tarjottu tässä ketjussa.
Se, että tanskalaiset ottavat täyden vastuun ja myöntävät toimineensa tapauksessa virheellisesti, EI tarkoita sitä, etteikö myös Ässien puolella olisi tehty jotain virhettä. Virhe on voinut olla (ja onkin) suoraa seurausta tanskalaisten tekemästä virheestä. Toisaalta jos Ässien toimistolla oltaisiin toimittu ammattimaisesti, tanskalaisten tekemä virhe oltaisiin huomattu ennen kuin Ässät olisi tehneet oman virheensä. Kyseinen Ässien virhe on, että ei oltu riittävän aktiivisesti yhteydessä Jari Pasasen nykyiseen työnantajaan. Tätähän mä olen täällä yrittänyt takoa porilaisten päähän useammilla viesteillä. Mutta ei... mä vedän vain foliohattua syvemmälle korville.
17.11.2018 - IS: Kohun keskelle joutuneen Ässien pomot ihmettelevät uuden valmentajansa temppuja
"
– Eihän se (valmentajatilanteen meneminen umpisolmuun) ole tietenkään meidän vika, jos meille on kerrottu, että herra on vapaa meidän kanssa neuvottelemaan ja tekemään sopimuksen. Eihän me kenenkään työntekijän entisiltä työnantajilta aleta tällaisia varmistella. Ollaan Suomessa totuttu siihen, että miehen sanaan voi luottaa, Lehtinen jyrisi."
Mikael Lehtinen: eikö tietyistä asioista olisi kannattanut kysellä työntekijän
nykyiseltä eli
tämänhetkiseltä työnantajalta ennen lehdistötilaisuuden pitoa ja nimen julkistamista?
Toimiko Porin Ässät oikein?
Nyt käsi sydämelle! Toimiko Porin Ässät oikein pitäessään lehdistötilaisuuden tulevasta valmentajastaan kysymättä/ilmoittamasta asiasta yhtään mitään tulevan valmentajansa nykyiselle työnantajalle? Tyhmemmällekin toimijalle pitäisi olla itsestäänselvää, että tällaisessa tapauksessa mikään pelkkä työntekijän "lupa" ei ole riittävä. Lupa on kysyttävä nykyiseltä työnantajalta. Sitä toimitusjohtaja Mikael Lehtinen ei ole kysynyt. Sen hän on sanonut niin suoraan kuin olla ja voi tämänpäiväisessä (17.11.2018) Iltasanomien jutussa.
Olen lähes satavarma, että jatkossa toimitusjohtaja Mikael Lehtinen toimii "
aavistuksen" toisella tavalla ennen kuin alkaa lehdistötilaisuudessa kertoa tulevien työntekijöiden nimiä - kysymättä asioista ensin tulevan työntekijän nykyiseltä työnantajalta. JOS hän ei näin tule toimimaan, niin hän on tyhmempi kuin voi kuvitellakaan. Aikooko toimitusjohtaja Mikael Lehtinen jatkossa varmistaa onko hänen palkkaamiensa työntekijöiden nykyisissä sopimuksissa mahdollisesti jotain optiovuosia? Ja varmistus tapahtuu nimenomaan nykyiseltä työnantajalta EIKÄ ainoastaan tulevalta työntekijältä itseltään. JOS hän aikoo jatkossa tehdä näin, niin case Jari Pasasesta on otettu oppia. Tällöin voidaan myös hyvin helposti päätellä, että case Jari Pasasessa tehtiin myös Ässien toimistolla virhe (="
luotettiin miehen sanaan"), vaikka tanskalaiset tämänpäiväisellä (19.11.2018) ottivatkin tapauksesta täyden vastuun ja myönsivät tekemänsä virheet.