Ketäs ketunhännän nostaa ellei Kettuherra itse?
Tanskalaismediasta poimittua:
19.11.2018 - Kanal Frederikshavn: Finner erkender, at slaget om Jari Pasanen er tabt
"
- På den anden side er det ikke vores ønske at stå i vejen for hverken trænere eller spillere, som har mulighed for at komme til en stærkere liga. Vi havde dog aldrig i vores vildeste fantasi drømt om, at den finske klub fredag aften udsendte en pressemeddelelse uden vores viden, siger direktør Henrik Andersen, Elite Nord Frederikshavn A/S."
Suomalaiset myöntävät, taistelu Jari Pasasesta on hävitty
Äänessä on jälleen Frederikshavn White Hawksin johtaja Henrik Andersen. Elite Nord Frederikshavn A/S on yhtiö, joka on White Hawks -joukkueen takana. Ensimmäiseksi Andersen kertoo, että he eivät halua estää yhdenkään pelaajan tai valmentajan lähtöä vahvempaan sarjaan. Sama lause on kuultu useampaan otteeseen monien suomalaisten seurajohtajien suusta. Mainittakoon vaikkapa TPS:n mestarivalmentaja Kai Suikkasen lähtö Venäjälle toukokuussa 2010. Kai Suikkasella oli TPS:n kanssa sopimus kaudesta 2010-11. Todennäköisesti TPS:n uutisarkistosta keväältä 2010 löytyisi parempiakin lainauksia - muistaakseni jopa pelaajakoordinaattori Ari Vuoren lausunnoilla ryyditettyinä.
21.05.2010 - JA: Kai Suikkanen siirtyy TPS:n puikoista Venäjälle
"
TPS ei halunnut olla miehen urakehityksen esteenä ja suostui sopimuksen purkuun."
Wanhoista TPS:n tilinpäätöksistähän todellisen summan voisi kaivaa esille, mutta mä muistelisin TPS:n saaneen sopimuksen purusta noin 500.000EUR. Se on eriteltynä ihan omalla rivillään TPS:n tilikauden 2010-11 tilinpäätöksessä. Nyt mä vetelen ihan pelkällä mutulla ja omilla muistikuvillani. Tässä tapauksessa mulla on kopio TPS:n tilinpäätöksestä. Voin ottaa asiaankuuluvasta kohdasta screen shotin ja postata sen tänne, että mun ei jälleen kerran epäillä kirjoittavan tänne pelkkää hevonpaskaa. Heippa
@Jeppe_68!
Tärkeämpi osuus tulee kuitenkin lainaamani tekstin jälkimmäisessä lauseessa: "
Vi havde dog aldrig i vores vildeste fantasi drømt om, at den finske klub fredag aften udsendte en pressemeddelelse uden vores viden...". Väännetään jälleen Google Translatorin läpi.
ENG: "
Nevertheless, in our wildest imagination we never dreamed that the Finnish club released a press release on Friday night without our knowledge..."
FIN: "
Kuitenkin, ikävimmästä mielikuvistamme, emme koskaan unelmoinut, että suomalainen klubi julkaisi lehdistötiedotteen perjantai-iltana ilman tietomme..."
Suomennos on vähän sieltä sun täältä, mutta Kettuherra yrittää antaa oman panoksensa:
"
Edes villeimmissä ajatuksissamme emme kuvitelleet, että suomalaisseura pitäisi perjantai-iltana lehdistötilaisuuden tiedottamatta siitä meille..."
Kettuherran edellisistä virallisista käännösteksteistä (DAN => FIN ei ollut yksi oikeasti osaamistani, vaikka joskus freelancerina tuli veivattua jos jonkinmoisia soperruksia) on jo yli kaksi vuotta aikaa, joten käännös ei välttämättä ole enää aivan yhtä sujuvaa kuin oli aikoinaan. Joka tapauksessa se Porin Ässien perjantaina 09.11.2018 pitämä virallinen lehdistötilaisuus oli vihoviimeinen niitti tanskalaisten arkkuun.
Mitä Kettuherra arveli jo torstaina 15.11.2018, kun tanskalaisilta tuli ensimmäinen lehdistötiedote?
Porin Ässien tänään (maanantaina 19.11.2018) julkaiseman tiedotteen mukaan tanskalaiset siis ottivat kaiken vastuun ja myönsivät tehneensä virheen päästäessään Jari Pasasen Suomeen neuvottelemaan sopimuksesta kaudesta 2019-20 eteenpäin. Muutamien JA-kirjoittajien mukaan edelleenkään Porin Ässien toimistolla ei ole tehty yhtäkään virhettä Case Jari Pasanen 2018 suhteen. Jatkoajan maanantai-iltana 19.11.2018 kolumnissa kerrotaan yhdellä lauseella se, jota olen yrittänyt porilaisille kertoa jo muutaman päivän ajan.
19.11.2018 - JA: Kriisi-Ässät ei ole ansainnut tätä kaikkea julkista kuraa
"
Toki Ässät olisi säästänyt alati jatkuvalta imagon tahriintumiselta selvittämällä rekrytoitavan taustat."
"...
selvittämällä rekrytoitavan taustat..." - tämä on ehkä se lause, jota olen muutaman päivän ajan hakenut, mutta en vain ole osannut kirjoittaa!
Ässien toimitusjohtaja Mikael Lehtisen suurin virhe!