Itsemurha

• 313 966
  • 829

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Auttaako silloin ajatus, että siitä on ennenkin päässyt yli ja elämä mennyt paremmaksi?
Auttaa ja sitä sillon toisillemme toistetaan.

Sairaus on vähän niin kuin meidän perheenjäsen. Kulkee aina mukana ja osataan jo nykyään ennustaa, että koska masennus alkaa oirehtia. Kevät ja kesän jälkeen syksyllä on ne yleisimmät ajankohdat oireilulle.

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kevät ja kesän jälkeen syksyllä on ne yleisimmät ajankohdat oireilulle.
Melko varmaan tässä on syynä valon määrän lisääntyminen / väheneminen ja se vaikuttaa vuorokausirytmiin ja uneen. Monessa mielenterveyden ongelmassa kuitenkin se säännöllinen elämänrytmi ja hyvä uni pitää oireita kurissa.

Suomessa on ihan älytöntä miten paljon se valon määrä vaihtelee vuoden aikana.

Eikä tämä kenenkään ongelmia ratkaise mutta se varmasti helpottaa aina, jos oppii paremmin ymmärtämään oman sairauden luonnetta ja mitkä tekijät lisäävät / vähentävät oireita.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Auttaa ja sitä sillon toisillemme toistetaan.

Sairaus on vähän niin kuin meidän perheenjäsen. Kulkee aina mukana ja osataan jo nykyään ennustaa, että koska masennus alkaa oirehtia. Kevät ja kesän jälkeen syksyllä on ne yleisimmät ajankohdat oireilulle.
Hyvä sitten. Itse olen nimittäin joskus tuota sanonut ihmisille, joilla samanlaista ongelmaa. Ammattilaisena tietenkin muitakin keinoja ja moniammatillista työryhmää apuna käytän, mutta kun näille asioille ei yleensä sitä pikaratkaisua ole.

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyvä sitten. Itse olen nimittäin joskus tuota sanonut ihmisille, joilla samanlaista ongelmaa.
Samalla kun maseentuneelle yrittää vakuutella, että vaikka tänään tuntuu pahalta ja on täysin toivoton olo mutta huomenna asiat voivat olla paremmin, sitä samalla yrittää myös itselleen vakuuttaa että ei tässä ole hätää ja asiat järjestyy. Suojaako siinä sitten omia aivoja samalla, ettei itse romahtaisi, luultavasti tai näin sen olen järkeillyt.

Se että itse pysyy vahvana toisen ollessa huonossa kunnossa, on kyllä henkisesti kuluttavaa. En silti vaihtaisi päivääkään pois jotka olen saanut vaimoni kanssa viettää.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Gostisbehere tsemppiä. Kieltämättä herkistyin itsekin kun näin nyt mikä tapahtumaketju täällä on ollut. Läheisen ymmärtäminen ja tuki on korvaamatonta kun elämä ajautuu umpikujaan. Ihmisen virheitä ja ihmistä syyllistämällä ei saa kun huonoja lopputuloksia tuossa vaiheessa. Mahtava kuulla, että puolisosi on ollut ymmärtäväinen ja sait apua. Jos joskus haluut jutella ja saada vertaistukea riippuvuuksien, sekä itsetuhoisuuden kanssa, laita viestiä. Kokemusta on koko elämän ajalta molemmista ja parhaillaan avohoidon piirissä taas, kun asiat ehti karata käsistä omassa mielessä.

Ketjunootti:
Muista, että apua mielenterveyden ongelmiin on tarjolla. Jos sinun tai läheisesi tilanne on kiireellinen, soita suoraan yleiseen hälytysnumeroon 112. Apua saa myös mm. Mieli ry:n ympäri vuorokauden päivystävästä puhelinnumerosta 09 2525 0111. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja täysin luottamuksellisesti.

Katso tarkemmat tiedot Mieli ry:n palveluista näistä linkeistä:
Kriisipuhelin (24h) MIELI Kriisipuhelin 09 2525 0111
Chat-palvelu Chattaa tai kirjoita
Kriisikeskusten yhteystiedot: Keskusteluapua kriisivastaanotoilla
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy