Itsemurha

• 345 196
  • 942

Spire

Jäsen
Mitä vittua? Eikö tällä saa keskustella asioista niiden oikeilla nimillä? .
Saa varmasti, mutta yrititkö keskustella vai tulla vain vittuilemaan? Toinen kysyi apua, et antanut sitä vaan aloit ylemmyydentunnossasi kertomaan millaisena näet hänet. Ja vielä tässä nimenomaisessa ketjussa, jossa ei kuuluisi todellakaan potkia jo potkittuja yhtään enempää.

Ymmärrän ettei sinulla varmasti ole minkäänlaista käsitystä siitä mitä toinen on käynyt läpi, ja käy tälläkin hetkellä. Silti, oletan että olet oikeustoimikelpoinen ihminen ja ymmärrät miksi on huono idea tulla tähän ketjuun lyttäämään kirjoittajaa joka on avautunut noin rankoista asioista elämässään?

Aluksi kirjoitin paljon rumemmin ja lähetinkin viestin, mutta poistin sen haukattuani hetken happea. Nämä aiheet menevät liikaa tunteisiin ja annoin vihan kuohahtaa, mikä ei johda mihinkään hyvään.

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sulla on suoraviivainen tulokulma, jolla uskot saavutettavan paremman lopputuleman kuin hyssyttelyllä.
Internetissä vittuilevaan sävyyn kirjoitettu viesti saa apua tarvisevan ottamaan itseään niskasta kiinni ja lopettamaan päihteiden käytön? Kuinka monta kertaa sadasta uskot tuollaisen tyylin toimivan? Vai voisiko tälläisessä tapauksessa ehkä ohjaaminen oikeaan paikkaan tai neuvonta olla parempi tapa?

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Internetissä vittuilevaan sävyyn kirjoitettu viesti saa apua tarvisevan ottamaan itseään niskasta kiinni ja lopettamaan päihteiden käytön? Kuinka monta kertaa sadasta uskot tuollaisen tyylin toimivan? Vai voisiko tälläisessä tapauksessa ehkä ohjaaminen oikeaan paikkaan tai neuvonta olla parempi tapa?
Varmaan, ehkä, ehkä ei, en tiedä. Minä otin yleisellä tasolla kantaa @Reverent nimimerkin näkemykseen ja olen kyllä hänen kanssaan samaa mieltä. Mitä tulee empatiaan, niin olen vakuuttunut, että hän haluaa ongelmistaan avautuneelle nimimerkille yhtä paljon hyvää kuin kaikki meistä. Tulokulma vain on erilainen kuin ”hyssyttelijöillä”.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Varmaan, ehkä, ehkä ei, en tiedä. Minä otin yleisellä tasolla kantaa @Reverent nimimerkin näkemykseen ja olen kyllä hänen kanssaan samaa mieltä. Mitä tulee empatiaan, niin olen vakuuttunut, että hän haluaa ongelmistaan avautuneelle nimimerkille yhtä paljon hyvää kuin kaikki meistä. Tulokulma vain on erilainen kuin ”hyssyttelijöillä”.
Mäki uskon lentäviin lehmiin, ei kylläkään yksikään niistä ole lentänyt mitä olen ruokkinut!!

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Saa varmasti, mutta yrititkö keskustella vai tulla vain vittuilemaan? Toinen kysyi apua, et antanut sitä vaan aloit ylemmyydentunnossasi kertomaan millaisena näet hänet. Ja vielä tässä nimenomaisessa ketjussa, jossa ei kuuluisi todellakaan potkia jo potkittuja yhtään enempää.

Ymmärrän ettei sinulla varmasti ole minkäänlaista käsitystä siitä mitä toinen on käynyt läpi, ja käy tälläkin hetkellä. Silti, oletan että olet oikeustoimikelpoinen ihminen ja ymmärrät miksi on huono idea tulla tähän ketjuun lyttäämään kirjoittajaa joka on avautunut noin rankoista asioista elämässään?

Aluksi kirjoitin paljon rumemmin ja lähetinkin viestin, mutta poistin sen haukattuani hetken happea. Nämä aiheet menevät liikaa tunteisiin ja annoin vihan kuohahtaa, mikä ei johda mihinkään hyvään.
Mikä tossa mun viestissä oli vittuilua?

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Olen töiden puolesta kuunnellut aika paljon päihde- ja lääkeriippuvaisten selittelyitä, joten myötätuntoa ei enää hirveästi riitä. Muutaman paskasta irti päässeenkin kanssa olen jälkeenpäin juttellut ja ovat todenneet, että hyssyttely ja korvaushoidot eivät oikein johda mihinkään.
Itsellä oli työpaikalla muutama vuosi sitten työkokeilussa korvaushoidossa oleva kaveri. Tai nyttemmin olemme ihan oikeita kavereita. Toiseen työpaikkaan tuli tarve tekijälle pari vuotta sitten ja muistin hänet. Kaivelin kaverin esiin ja sain työllistettyä. Hoiti hommansa ja sai samaa reittiä töitä myös muualta. Korvaushoidot jäi matkan varrella. Nyttemmin vetää personaali rainerina jumppia salilla. Joo mikään johda mihinkään jollei ole aitoa uskoa ihmiseen, kuten sulla ei selkeesti ole ja olet valmis dumppaamaan ihmisen vaikeuksiensa keskellä tietämättä suuremmin. Ja viestinnästäsi päätellen et ole tosiaan kovin kuuliainen työssäsi kohtaamiasikaan kohtaan.
Toivon edelleen ettet sinä eikä kukaan kaltaisesi toimisi noin vastuullisessa työssä. Mutta onneksi oot kaiketi rikka narsissien joukossa.

Toivottavasti saat kenkää. Ei voi arvostaa.

Tincat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Carolina Hurricanes
Kannattaisi muistaa mikä tämän ketjun aihe on. Kun ihminen tulee avautumaan asioista joista ei varmasti ole helppo kirjoittaa julkisesti vaikka onkin nimimerkin takana, niin sitte joku kaataa täys laidallisen niskaan ja hieroo naamaan oikee kuinka huono ihminen oot ku nyt kehtasit avautua.
Valitettavasti olen itsekin kohdannut terveydenhuollossa työntekijöitä jotka eivät osaa kohdata kaikkia asiakkaita joten sinänsä ei yllätä. Mutta jos viitsisi edes olla hiljaa internetissä sillon ku ei ole mitää hyvää sanottavaa.

sammakkosaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä täällä oo kukaan hyssytellyt, pari tyyppiä keksi että on nerokasta vittuilla ja muut osoittanut tukeaan eri tavoin. Toinen näemmä kritisoi muita asioiden laajemmin näkemisestä vaikka näkee joka kausi suosikkijoukkueenssa realistisesti mestarina.

Kiitos muille tuesta!

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Menipäs kyllä harvinaisen pahasti huuruun.

Joo, en uskonutkaan, että sinä voisit nähdä asioita yhtään laajemmin tai syvemmin kuin oman henkariputken läpi näkyy.
Oikeasti nämä jutut ihan missä vaan muussa ketjussa, ei tässä.

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Olen töiden puolesta kuunnellut aika paljon päihde- ja lääkeriippuvaisten selittelyitä, joten myötätuntoa ei enää hirveästi riitä.
Tunnistan ilmiön entisenä päihdepuolen työntekijänä. Siihen ei ole kuin yksi lääke: vaihda työpaikkaa ja ennenkaikkea alaa. Sinusta tuskin on siellä muuta kuin haittaa, muille ja itsellesi.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lukekaa se ketjun otsikko vitun idiootit. @McTorso voi sitten mennä itkemään taas modeketjuun perässä.
Totta, ketjun aihe on syvä ja herkkä. Sitä tulee kunniottaa. Kuten kirjoitin, toivon @sammakkosaari nimimerkin takana olevalle ihmiselle tukea ja voimaa.

Innostuin ottamaan kantaa asiaan yleisellä tasolla, koska yleisellä tasolla @Reverent nimimerkillä on vankka pointti.

Nuo kaksi asiaa on hyvä osata erottaa toisistaan.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Ja se, että @McTorso tulee tähän ketjuun spinnaamaan asioita oman mode-ristiretkensä tueksi on kyllä yksi mauttomuuden huippu myös. Siitä pelkästään toivon että lentäisi helvettiin koko palstalta kaverinsa mukana.

Muuten totean aina saman kuin täällä, jos ahdistaa/vituttaa/kaipaa juttuseuraa niin meikäläisen YVt on aina auki.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Haista paska. Sun motiivit ovat aivan selvät jälleen ja ne viittaa vaan ihan suhun itseesi.
Siis oikeasti? Oletko tosissasi? Ehkäpä vielä palanen foliopaperia lisää päähäsi? Huhhuh! Olette te aikamoisia noiden juttujenne kanssa. Olen oppinut teiltä, että tässä kohtaa on hyvä ohjeistaa tyyliin, ehkä iltalenkki tekisi sulle hyvää.

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Näin itse kroonisesti masentuneena voin sanoa, ettei mikään vituta niin kuin joku tuntematon urpo käskee netissä sinua ryhdistäytymään, ottamaan itteään niskasta kiinni tai jotain muita näitä vatun sanontoja.
Jos ihminen kirjoittaa ketjuun, jonka aihe on ITSEMURHA, niin tuo vittuilu ei ole oikea tapa toimia.
Parempi, etten kirjoita enempää, satavarma banni tulisi.

Voimia kaikille, ketkä sitä tarvitsevat.

Suosikkijoukkue
paraikaa tekohengityksessä
Mä en nyt ota sen enempää tähän keskusteluun kantaa, sanonpahan vaan että joillekin tekisi ihan hyvää mennä välillä itseensä.

Jos kommentoi kuin tunteeton kuspää ja vieläpä näinkin herkälle aiheelle kuin itsemurha omistetussa ketjussa, niin ei pitäisi tulla yllätyksenä että suurin osa ei tuollaista käytöstä hyvällä katso.

Se jos pyytää masentunutta "ryhdistäytymään", on vähän kuin sanoisi ylipainoiselle "laihduttaisit läski".

Jos masennus, ylipaino tai vaikkapa alkoholismi menisivät pois vain sillä että joku tulee sanomaan "ryhdistäydy", tuskin yksikään ihminen kärsisi masennuksesta, ylipainosta tai alkoholismista.

Ne sisäiset taistelut ja demonit joita se ihminen joka kärsii mt-ongelmista, riippuvaisuudesta tai molemmista joutuu kohtaamaan päivittäin matkalla parempaan huomiseen eivät parane sillä että joku tulee vittuilemaan.

Älkää siis olko kusipäitä. Mitä jos itse olisit @sammakkosaari asemassa?

Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eipä täällä oo kukaan hyssytellyt, pari tyyppiä keksi että on nerokasta vittuilla
Minä en ole sulle vittuillut. Olen toivonut sulle pelkkää hyvää.
Toinen näemmä kritisoi muita asioiden laajemmin näkemisestä vaikka näkee joka kausi suosikkijoukkueenssa realistisesti mestarina.
Sulta tuo vittuilu onnistuu. Se on hyvä!

Toivon vilpittömästi, että saat apua ja tukea haasteidesi keskellä. Olet ajatuksissani.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viesti yhdessä muun kokonaisuuden kanssa on johtanut pelikieltoon.
Olen töiden puolesta kuunnellut aika paljon päihde- ja lääkeriippuvaisten selittelyitä..
Omien töiden puolesta, voitko painua vittuun täältä sössöttämästä typeriä yleistyksiäsi? Toivottavasti saat kenkää mahdollisimman pian, niin täältä Jatkoajasta, kuin myös sieltä ihan omista töistäsi. Mitä ikinä ne ovatkaan, niin jos olet noin lappusilmäinen vittupää, niin hädänalaisten ihmisten kanssa työskentelyn sijaan sulle sopivampi työpaikka vois olla vaikka hidastetöyssy.
Siis oikeasti? Oletko tosissasi? Ehkäpä vielä palanen foliopaperia lisää päähäsi? Huhhuh! Olette te aikamoisia noiden juttujenne kanssa. Olen oppinut teiltä, että tässä kohtaa on hyvä ohjeistaa tyyliin, ehkä iltalenkki tekisi sulle hyvää.
Sinulle sama: painu vittuun, edes tästä ketjusta jankuttamasta. Mee vaikka mode-ketjuun tai jonnekin ihan mihin vaan muualle ulisemaan, jos et osaa pitää turpaasi kiinni. Mutta mene nyt täältä helvettiin.

Vittu kun vetääkin huuruun tämmöset vatipäät.

Ketjunootti:
Muista, että apua mielenterveyden ongelmiin on tarjolla. Jos sinun tai läheisesi tilanne on kiireellinen, soita suoraan yleiseen hälytysnumeroon 112. Apua saa myös mm. Mieli ry:n ympäri vuorokauden päivystävästä puhelinnumerosta 09 2525 0111. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja täysin luottamuksellisesti.

Katso tarkemmat tiedot Mieli ry:n palveluista näistä linkeistä:
Kriisipuhelin (24h) MIELI Kriisipuhelin 09 2525 0111
Chat-palvelu Chattaa tai kirjoita
Kriisikeskusten yhteystiedot: Keskusteluapua kriisivastaanotoilla
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy