Eli Israel ei toimi länsimaisen oikeuskäsityksen mukaan ei heiltä voi sellaista vaatiakkaan. On se kumma, että monet muut maat sellaista vaativat toisiltaan ja itseltään, mutta Israelilta ei saa, eikä voi koska Hamas!
Miksi Israelilta ei voi vaatia, koko ajanhan siltä vaaditaan. EU vaatii, YK vaatii. Israel ei vaan korviaan lotkauta näille vaatimuksille sen jälkeen, kun länsimaat EU etunenässä operoivat demokratiaa Libyaan, Syyriaan ja moneen muuhun maahan. Arabikevään jälkeen Israelille selvisi kaiketi lopullisesti se, että heikosti käy, jos ei pidä voimalla aluetta kurissa ja nuhteessa. Pakko sanoa pettyneeni Arabimaiden politiikkaan, joka edelleen toimii 100 % Israelia vastaan ja osassa maitta erittäin avoimesti, osin valtiojohtoisesti ja/tai uskontojohtoisesti. Tämä kehitys on kiihtynyt entisestään ja eihän siitä mitään hyvää seuraa.
Jos itse saisin päätäntävallan, kaksi valtiota ja rauha. Mutta se vaan ei ole mahdollista, ainakaan nyt, jos enää koskaan.
Nimenomaan, kun arabit halusivat myös, että kaikki juutalaiset hävitetään, vaikka hopealautasella oli se oma palestiinalaisvaltio ja kahden valtion malli, niin ei, vaan piti hyökätä ja terrorisoida. Tuolloin koko "Palestiinalaisvaltion" mahdollisuus ja uskottavuus jo meni lopullisesti. Ja Israel toimii myös mielestäni rumasti, varsinkin noiden siirtokuntien laajentaminen on kaikkien oikeuksien vastaista. Ketjun Hamas-symppaajista olen edelleen huolissani.
Ikävä sanoa, mutta iso osa arabeista haluaa edelleen hävittää Israelin ja sitä vartenhan lukuisat terrorijärjestöt toimivat ja saavat erilaista tukea alueen valtioilta. Hamasia pahempana pidän itse Hizbollahia, mutta pahoja toki molemmat. Hizbollahin uskon operoivan jatkossa myös Euroopassa ja ainakin Saksasta tästä on tullut jo dataa.
Tällaisilla järjestöille on aina symppaajia. Todellisuus on sitten ihan toista, todellakin.