Älkää nyt hyvät siskoveljet unohtako että Ukrainassa tilanne on jälleen eskaloitumassa lyhyen hiljaiselon jälkeen. Ennustan sen myötä hämmentäviä taloudellisia tappioita IH oy:lle ja sen myötä tiukkaakin tiukempaa säästökuuria (pelaajabudjetista).
Tapparalaiset luonnollisesti keskittyvät omiin vahvuuksiinsa ja onnistumisiinsa, mutta ilkikurisesti voi todeta, että onhan Tapparan hardcore kannattajille onnenpotku lisäksi se, että Ilveksen ruorissa ovat hääränneet Honkalehto, Jääskeläinen & Vinnie perskärpäsineen. One more year laulavat Tapparan kannattajat Vinnien klaanille joka kevät ja Vinnien klaani vastaa heidän huutoonsa. Tapparan ja Ilveksen välinen ero taitaa olla 2010-luvulla suurempi kuin millään aikaisemmalla vuosikymmenellä?
Itse en näe, että Tapparan menestys ja vahva tekeminen olisi jotenkin automaattisesti pois Ilveksen menestysmahdollisuuksista.
Kyllähän tässä veistä pitää sen verran kääntää haavassa ja todeta, että naapurin poppoo on taas vaihteeksi finaalissa. Neljännen kerran putkeen. Ilves tuskin tulee siellä olemaan edes yhtä kertaa seuraavan n. kymmenen vuoden aikana. Tuskin edes sitä yhtä kertaa.
Eiköhän se ole meistä ihan itsestämme kiinni, nähdäänkö Ilves finaaleissa seuraavaan kymmeneen vuoteen vai ei. Ihan ensin pitäisi saada tuo Manngardin IHOY kammettua pois tieltä. Tekeminen ratkaisisi kaiken - mutta ei, kun siellä peleissä on vain pakko käydä, kun "onhan se sentään Ilves", on juhlapeliä, on muistopeliä, on perinteitä, jne...
Mikä ihme siinä on, että ainut keino vaikuttaa on jättäytyä hallilta pois ja toivoa toiminnan hiipumista? Samaa negatiivista paskaa tulee muutenkin joka suunnalta. Suomalaiset on tässä ärsyttävän hyviä. Miksei tehdä asiolle jotain?
. Sen sijaan asialliset yhteydenotot, jotka tulevat laajalta rintamalta, erilaiset keskustelutilaisuudet yms. ovat huomattavasti toimivampia ja ennen kaikkea hyödyllisempiä keinoja.
Share Ilves
Itse en näe, että Tapparan menestys ja vahva tekeminen olisi jotenkin automaattisesti pois Ilveksen menestysmahdollisuuksista. Toki nyt sitä puolueetonta sponssirahaa on varmaan alkanut valua naapurin kassaan enemmän, muttei miljoonan ero nyt pelkästään siitä tule. Kyllähän me sen syyn tiedämme, kun viimeisen 12 vuoden ajalta asiasta on kiistattomat näytöt.
Turha noita ihmisiä on syyllistää, en usko että niitä kiinnostaa mitä jossain toimistolla tapahtuu Honkarakenteen ja kumppanien toimesta.
Mielenosoitukset, keskustelupalstoilla tai somessa kiukuttelut, avainhenkilöiden nimittelyt tai julkiset piikittelyt eivät vie asiaa yhtään eteenpäin, vaikka kieltämättä hetkellisesti helpottavatkin. Sen sijaan asialliset yhteydenotot, jotka tulevat laajalta rintamalta, erilaiset keskustelutilaisuudet yms. ovat huomattavasti toimivampia ja ennen kaikkea hyödyllisempiä keinoja.
Itse henkilökohtaisesti en toivo ikinä naapurille niin mitään hyvää
Ei taida kiinnostaa myöskään, mitä sarjataulukossa tapahtuu. Tai jäällä sen puoleen.
Meinaat, ettei näitä teitä ole kuljettu umpikujaan asti kymmeniä tai satoja kertoja tässä parinkymmenen vuoden aikana? Tuo sinun tekstisi olisi saattanut tulla minun näppäimistöltäni, kun aloittelin kannattajauraani kuusitoista vuotta sitten. Silloin Manngard kätyreineen oli tosin antanut näyttöjään vasta alle kymmenen vuoden ajan. Nyttemmin vanhan herran todelliset karvat ovat paljastuneet.
EDIT: Lisätään tähän, kun sopii aiheeseen. Itseäni ilahdutti Karri Kiven haastattelu, jossa hän kertoi, ettei jaksa yhtään katsella IHOY:n ympärillä leijailevaa negatiivista ilmapiiriä. En voisi toivoa kenellekään loppuun palamista tai muita terveyshaittoja, mutta toivottavasti arvon valmentaja ymmärtää tehdä sykorat ja häipyä ennen sitä.
Konkurssi siivoaisi pesää ja varmasti tervehdyttäisi toimintaa, mutta jaksaako sitä divariaikaa kuitenkaan kovinkaan moni. Ei sieltä ihan parissa kaudessa noustaisi. Valtaosa kuitenkin tahtoo seurata pääsarjatason lätkää.
No, ainakin itse uskoisin että tämä on vihdoinkin alkanut vaikuttaa yleisömääriin. Moni aktiivikannattaja on lopettanut käyntinsä hallilla kaiken sekoilun myötä, mutta pakkohan tuon huonon menestyksen on olla yksi osatekijä pienentyneissä katsojamäärissä.
Tapparan fanin on niin paljon helpompi toivoa Ilveksen nousevan takaisin jaloilleen, kuin Ilveksen fanin toivovan Tapparalle esim. mestaruutta. Varsinkin nykypäivänä kun kilpailu on olematonta.
Itse henkilökohtaisesti en toivo ikinä naapurille niin mitään hyvää ja Tapparan mestaruus olisi viimeinen asia mitä liigakaudelta haluan nähdä. Mutta enpä tosin sitten myöskään haluaisi että Tappara menisi koskaan konkkaan tai putoaisi liigasta. Paikallisväännöt on aivan jepa asia, mutta mun sydän on ikuisesti Ilveksen logon muotoinen ja sinä myös pysyy.
En näe, että tässäkään tapauksessa Ilvestä nykyisin kannattavat siirtyisivät kannattamaan Tapparaa saati sitten päinvastoin. Mutulla veikkaisin, ettei Helsingissäkään juuri liikettä ole seurojen taustoilla ollut kannattajien suhteen.Ehkä Ilvekselle olisi Hifkin tavoin paras ratkaisu Tapparan siirtyminen KHL:lään. Näin voisi kannattaa vaikkapa molempia tamperelaisia ja päälle vielä KooVeeta Mestiksessä, jos nousee sinne.
Mutta ala-asteikäisistä junnuista yhä useampi "valitsee" seurakseen Tapparan, johtuen naapurin selkeästi paremmasta menestyksestä ja finaalihypestä. Ilveksen valitsee ainoastaan ne, jotka kotona siihen kasvatetaan.