Siitä voi miettiä, miksei lypsylehmää tapeta, vaan vaaditaan muutoksia (olemattomalla käsityskyvyllä), jonka jälkeen muokataan taas verotusta niin, että kertymä ei pienene. Ilmastonmuutos tms. on pelkkä keppihevonen asialle.
Joo siis tuskin oikeasti mitään toimia kunnolla aloitetaan ilmaston suhteen kunhan käytetään tuota liikennettä esimerkkinä ettei oikeasti jouduta sitten tekemään niitä ilmastotalkoita muissa asioissa ja lopulta se liikenteenkin suhteen ei hirveästi tehdä. Loppupeleissä jos mietitään niin Suomessa käsittääkseni on reilut 2,7 miljoonaa autoa ja kuukausittain rekistöidään joitakin satoja sähkö tai kaasuautoja. Jos esim. 2030 vuotta miettii niin sähköautoja ei varmaan montaa prosenttia olisi silloinkaan vielä, mutta verotusta on saatu aika paljon ylöspäin ympristön nimissä. Jos oikeasti olisi haluja tiputtaa liikenteen päästöjä eiköhän jo sähkö ja kaasuautojen hankitaan olisi paremmat tuet tai verotus pienempi ja joukkoliikenteeseen panostettaisi, mutta nythän esim. yritetään saada ihmisiä jo yhä nuorempana ajamaan autoa ettei autokanta vähene.