Ainakin Dextrassa Helsingissä kelpaa.Apteekissa kyllä, mutta kelpaako yksityisellä lääkäriasemallakin? Viivakoodinhan (eli ilmeisesti yleensä hetun) ne siitä lähtökohtaisesti lukee.
Ainakin Dextrassa Helsingissä kelpaa.Apteekissa kyllä, mutta kelpaako yksityisellä lääkäriasemallakin? Viivakoodinhan (eli ilmeisesti yleensä hetun) ne siitä lähtökohtaisesti lukee.
Toimivat sitten Kelan ohjeistuksen vastaisesti. Toki asiakasystävällinen toimintatapa.Ainakin Dextrassa Helsingissä kelpaa.
Ei helvatan helvata, nyt päästään jo toiseen aiheeseen. Kun täytin 18 oli pakko tilata kuvallinen kelakortti, että pääsi baariin heti saman tien, ajokortin saanti oli vasta parin viikon päässä. 25 vuotta se toimi käytössä, kuvassa kampauksena hieno 90-luvun kampaus, missä korvien yläpuolella kiersi raja siilin ja pitkähkön tukan välillä. Kaverit kutsuivat ilmakiväärin kudiksi.
No, 2 vuotta sitten onnistuin sen kortin Budapestissa hukkaamaan ja täytyy sääliä sitä tyyppiä jolla on meitsin sotu ja yrittää muokata kuontalonsa saman näköiseksi tehdäkseen suuren identiteettirikoksen.
Joo, tiedän, ei ne rikokset toimi niin, mutta ajatus huvittaa.
Sain kanssa piikkikortin 16 vuotiaana. Se kun oli ihan sama ajokortti kun autoillekin, luokkana vaan Bn sijasta A, se postikortin kokoinen läpyskä. Sillä kävin monta kertaa hakemassa kaljaa kaupasta ennen täysi-ikäisyyttäni. Piti vaan katsoa, että myyjänä on keski-iän loppupuolella tai vanhempi nainen. Sitten kun ne kysyi papereita niin polleana veti ajokortin esille. Myyjä katsoi, että jaa, ajokortti. Sitähän ei alle 18 vuotiaat saa, juu kiitos vaan ja tuliko muuta?Rupesin miettimään, että mikä läpyskä minulla oli kun täytin 18. No minullahan oli kevytmoottoripyöräkortti ja siitä näkyi ikä ja pärstä.
Rupesin miettimään, että mikä läpyskä minulla oli kun täytin 18. No minullahan oli kevytmoottoripyöräkortti ja siitä näkyi ikä ja pärstä.
Ne on ihan eri ajoon tarkoitetut kortit.Luin ensin, että "näkyi ikä ja perse"
Nykyään on myös aika hyvännäköisiä leggingsejä. Esim. tuolla ja täällä.Leggings aihetta sivuten... KUKA SAATANA TÄMÄN MUOTI-ILMIÖN TOI TAKAISIN 2000-LUVULLE? HÄ?!
Minä kyllä katselisin mieluummin hameita ja paljaita sääriä, kuin mustiin pena-kalsareihin puettuja puikkoja...vittu.
Mitä vikaa on sukkahousuissa?Miksen ole aiemmin tajunnut tätä nixipirkkaa, eli hotellihuoneessa likainen/hipelöity kaukosäädin pitää tietenkin laittaa pakastepussin sisään, niin voi huoletta käyttää. Elämä mullistui tästä oivalluksesta.
Mitä vikaa on sukkahousuissa?
Mutta pakastepusseja otat kuitenkin aina hotellireissulle mukaan?Ei mitään, harvemmin vaan tulee käytettyä :D
Mutta pakastepusseja otat kuitenkin aina hotellireissulle mukaan?
Niin joo, ja niihin on hyvä sitten kotiinlähtiessä pakata kaikki ne saippuat ja shampoot ja tilpehöörit mitkä hotellihuoneesta on aina pakko varastaa.Aina, niissä viedään sinne kemppareita ja vaikka mitä :)
Niin joo, ja niihin on hyvä sitten kotiinlähtiessä pakata kaikki ne saippuat ja shampoot ja tilpehöörit mitkä hotellihuoneesta on aina pakko varastaa.
Minulle uusittiin resepti yhdellä pyynnöllä kahteen kertaan. Normaalisti lääkäri on kirjoittanut 3x100 kpl mutta nyt olisi 6x100 kpl. No, eipä tarvi ihan heti uusia.Kela lähetti viestin siitä, että reseptiäni ei voitu uusia. Ei siinä mitään mutta Omakantaan oli laitettu resepti uusituksi jo viikko sitten ja olen jo apteekissa hakenutkin niitä.
Minä vähän tuumin, että pitänee ostaa varastoon puolenkymmentä dvd-soitinta, stereovahvistinta, cd-soitinta ja kaiutinparia. Kohtahan niitä ei enää tehdä, ja vituttaisi jos helevetin montaa hyllymetriä levyjä ei pääsisi kuuntelemaan kun tekniikka simahtaa. Netistä en vittu kuuntele periaatteesta mitään. Minun musiikinkuunteluyksikköni on albumi, se vertautuu kirjaan tai elokuvaan. En striimaa mitään yksittäisiä hittejä. Enkä kuuntele tietokoneelta mitään yleensäkään, tietokone on tietokonejuttuja varten. Stereot ja konkreettiset levyt on musiikin kuuntelemista varten.Ihmettelen sitä, että aika vähiin käyvät kaupoista DVD- ja Blu-ray-soittimet. Missä niitä elokuvia sitten katsotaan? Netistäkö ne kaikki pitää katsoa? Muutama vuosi sitten ostin lähinnä pelaamista varten suunnitellun pöytäkoneen ja siinä ei ole mitään DVD-asemaa myöskään. Onneksi tänään oli vielä muutama DVD-soitin kaupassa. Kohta ei ehkä ole enää. Blu-ray tuli Suomen markkinoille 2006, joten aika vähän aikaa se on ollut vasta markkinoilla. Minulla on hyllyssä ehkä 100 elokuvaa, dokumenttia tai muuta katseltavaa dvd:llä. Jossain niitä olisi kiva katsella, eikä kaikkea välttämättä löydä noin vain netistä.
Ja puhelin on soittamista, ehkä jopa myös tekstiviestittämistä varten, tabletti syömistä varten.tietokone on tietokonejuttuja varten. Stereot ja konkreettiset levyt on musiikin kuuntelemista varten.
Juuri näin.Ja puhelin on soittamista, ehkä jopa myös tekstiviestittämistä varten, tabletti syömistä varten.