Mainos

Ihmettelyketju

• 6 503 427
  • 39 103

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikset itse syö lihaa vain sellaisena, kuin se eläimestä irtoaa? Mihin tarvitset lihavalmisteita? Makkaraa, leikkeleitä, suikaleita?
En mä niitä kasvisten oloiseksi ja makuiseksi tee, syön kasvikset kasviksina. Ol bse keitettyä, raakaa, soseutettua tai paistettua. Suikaletta tai kuutiota.

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihmettelen myös maksaako tuon lasin korjaaminen tosiaan tuhansia euroja?
En tiedä tuhansista euroista, mutta tästä tuli mieleen kaveri, joka joskus 90-luvulla lukitsi avaimet auton sisään. Mietti sitten, että jos joku ikkuna pitää rikkoa niin sitten tuo pieni takakulmalasi. Oli kuulemma koko auton kallein ikkuna jossa oli pyöristystä joka suuntaan.

Alejandro

Jäsen
Ihmettelen. Jos nämä vegeintoilijat niin haluaa vegeillä, miksi niiden vegeruokien pitää olla kuin lihaa? Vegekinkkua, papujauhista jne. Söis pavut papuina ja porkkanat porkkanoina. En minäkään syö pihviä porkkanan muodossa.
Mitäs ihmeteltävää tässä on. Jos joku haluaa vaikka kokeilla kasvisruokaa, niin lihaa muistuttava korvikehan toimii hyvin siltana. Ei tää oo niin vaikeeta hei, jos vähän käyttää päätänsä.

Tuli vaan ig:ssä vastaan kun oli jaettu joku "näin joulukinkkupossuja kasvatetaan, syökää vegekinkkua". Väitän että silti se on aika monta kertaa eettisempää ja puhtaampaa ravintoa kuin etelä-amerikasta rahtilavalla roudattu soija tai geenimanipuloitu liha.
Väitä vaan, mutta laivalla kuljetettavan ruoan hiilijalanjälki on ihan naurettavan pieni. Jos suomalaiset söisivät pelkästään brasialaista kasvisruokaa, niin meikäläisten hiilijalanjälki olisi huomattavasti nykyistä pienempi. Vai mitä tarkoitit eettisyydellä? Puhtaammasta ravinnosta en osaa sanoa mitään.

Itse siis kyllä syön lihaa, mutta minulla ei ole ongelmia myöntää vegaanisen ruokavalion olevan eettisempää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy