Minulle uusittiin resepti yhdellä pyynnöllä kahteen kertaan. Normaalisti lääkäri on kirjoittanut 3x100 kpl mutta nyt olisi 6x100 kpl. No, eipä tarvi ihan heti uusia.Kela lähetti viestin siitä, että reseptiäni ei voitu uusia. Ei siinä mitään mutta Omakantaan oli laitettu resepti uusituksi jo viikko sitten ja olen jo apteekissa hakenutkin niitä.
Minä vähän tuumin, että pitänee ostaa varastoon puolenkymmentä dvd-soitinta, stereovahvistinta, cd-soitinta ja kaiutinparia. Kohtahan niitä ei enää tehdä, ja vituttaisi jos helevetin montaa hyllymetriä levyjä ei pääsisi kuuntelemaan kun tekniikka simahtaa. Netistä en vittu kuuntele periaatteesta mitään. Minun musiikinkuunteluyksikköni on albumi, se vertautuu kirjaan tai elokuvaan. En striimaa mitään yksittäisiä hittejä. Enkä kuuntele tietokoneelta mitään yleensäkään, tietokone on tietokonejuttuja varten. Stereot ja konkreettiset levyt on musiikin kuuntelemista varten.Ihmettelen sitä, että aika vähiin käyvät kaupoista DVD- ja Blu-ray-soittimet. Missä niitä elokuvia sitten katsotaan? Netistäkö ne kaikki pitää katsoa? Muutama vuosi sitten ostin lähinnä pelaamista varten suunnitellun pöytäkoneen ja siinä ei ole mitään DVD-asemaa myöskään. Onneksi tänään oli vielä muutama DVD-soitin kaupassa. Kohta ei ehkä ole enää. Blu-ray tuli Suomen markkinoille 2006, joten aika vähän aikaa se on ollut vasta markkinoilla. Minulla on hyllyssä ehkä 100 elokuvaa, dokumenttia tai muuta katseltavaa dvd:llä. Jossain niitä olisi kiva katsella, eikä kaikkea välttämättä löydä noin vain netistä.
Ja puhelin on soittamista, ehkä jopa myös tekstiviestittämistä varten, tabletti syömistä varten.tietokone on tietokonejuttuja varten. Stereot ja konkreettiset levyt on musiikin kuuntelemista varten.
Juuri näin.Ja puhelin on soittamista, ehkä jopa myös tekstiviestittämistä varten, tabletti syömistä varten.
Ihmetelly useesti kun oon sivusilmällä vilkuillut noita Australian, Kanadan, Amerikan rajalla ohjelmia, niin mikähän helevetin perversio noilla idän ihmeillä on roudata mukanaan jotain mereneläviä ynnä muita oman seudun eväksiä jotka mätänee jo varmaan ennen koneeseen astumista? Siis varmaan 90% noitten ohjelmien toimenpiteitä aiheuttavista jutuista on kinuskien mätänevät eväät.Kiinalaiset kyllä jaksaa ihmetyttää kerta toisensa jälkeen ja erityisesti heidän välinpitämättömyys muita kohtaan. Nyt junassa ollessa joku kinnunen päätti alkaa syömään squidia ja koko lokomotiivi käryää. Tai no nyt on vissiin jo saatu herkut herkuteltua, kun alkaa haju haihtua, mutta viimeisen vartin ollut Pienestä merenneidosta tutun Ursulan visvaisen tuheron katku täällä.
Ihmetelly useesti kun oon sivusilmällä vilkuillut noita Australian, Kanadan, Amerikan rajalla ohjelmia, niin mikähän helevetin perversio noilla idän ihmeillä on roudata mukanaan jotain mereneläviä ynnä muita oman seudun eväksiä jotka mätänee jo varmaan ennen koneeseen astumista? Siis varmaan 90% noitten ohjelmien toimenpiteitä aiheuttavista jutuista on kinuskien mätänevät eväät.
Dorian ja stinky tofu. Jotkut pitävät herkkuna. Pitäisi viedä hapansilakkaa kostoksi sinne. Hakarl voisi olla myös hyvä.Ne vaan diggaa kaikesta vitun pahalle haisevasta ja paskan makuisesta jätteestä ihan täysillä, kun on lapsesta asti oppinut syömään. Tyttöystävän vajaan kaksivuotiaan siskonpojan lempiherkkuihin kuuluu keitetty kanankoipi ilman mitään mausteita. Siitä se lähtee. Käsitys ruuan mausta on vahvasti erilainen kuin lähes missään muualla maailmassa.
Täytyy sanoa, että kyllä kiinalaisessa kulttuurissa paistaa vielä vahvasti pula-ajat, vaikka nuorisosta onkin jo hitaasti vauvan askelin kehkeytymässä vähän valikoivampaa sorttia. Toki oma tyttöystävänikin tykkää kyllä aika ajoin syödä jotain itselleni vähän turhan mielenkiintoista, mutta hänellä sentään on käsitys siitä, mikä länkkärille on luotaantyöntävää.
VR:n lipunmyyntijärjestelmät ovat kyllä perseestä. Ehkä ovat jo parantuneet, ehkä ei.Eilen ostin automaatista junalipun HKI - Lahti. Aika hätäiseen sen tein, ehkä jonkin virheenkin, koska mukaan tulostui (ilmainen) saattajalippu.
Mikä tässä tuon oheen suuresti ihmetytti, että minun näkymätön saattajani oli kuitenkin saanut paikkalipun vaunun toiseen kerrokseen itse matkustaessani alakerrassa.
Durian on kyllä metka luksusherkku. Olen hyvin skeptinen sen suhteen että maistuisi millekään osalle väestöstä oikeasti hyvältä, kuten väitetään (ja kuten esimerkiksi korianteri), joskus aikoinaan duriankauppias on vaan keksinyt ruveta väittämään että jos on kuninkaallista sukua niin sitten maistuu hyvältä ja jos maistuu pahalta niin on kapinen lantsari ja juntti. Että miltäs maistuu?Dorian ja stinky tofu. Jotkut pitävät herkkuna. Pitäisi viedä hapansilakkaa kostoksi sinne. Hakarl voisi olla myös hyvä.
Ei jumalauta. Ei sitä pysty kaupunkilaisena kerrostaloasujana käsittämään tämmösiä. Kyllä mulle järki sanoo että jos mulla on oma tontti ja siinä puskee joku puu, niin saan tehdä sille ihan mitä huvittaa kyselemättä. Tai jos haluan rakentaa siihen muumitalon näkösen mökin, niin minähän vittu rakennan. Mutta ei tosiaan mee näin. Pitäkää tonttinne, tai tonttini, perkele.Meillä on omalla tontilla pystyyn kuivanut koivu, jonka kaatoa ollaan suunniteltu rouvan kanssa. Sitä vaan ihmettelen, että tuon kaatoon pitää hakea lupa, joka maksaa 50€. Luvan vielä jotenkin ymmärrän, mutta tuo raha summa pistää vihaksi. Joku virkamies vain tokaisi puhelimessa, että kaatakaa toki kuiva puu pois. 50€ tuosta palvelusta! Laittoi toki luvan sitten sähköpostilla. Voihan vihtori sanon minä.
Todiste siitä että elämme maassa jossa kaikki on lähtökohtaisesti kiellettyä. Piikkilankaakaan ei saa pistää tontin rajalle estämään nuorison liikkumista.Ei jumalauta. Ei sitä pysty kaupunkilaisena kerrostaloasujana käsittämään tämmösiä. Kyllä mulle järki sanoo että jos mulla on oma tontti ja siinä puskee joku puu, niin saan tehdä sille ihan mitä huvittaa kyselemättä. Tai jos haluan rakentaa siihen muumitalon näkösen mökin, niin minähän vittu rakennan. Mutta ei tosiaan mee näin. Pitäkää tonttinne, tai tonttini, perkele.
Meillä on omalla tontilla pystyyn kuivanut koivu, jonka kaatoa ollaan suunniteltu rouvan kanssa. Sitä vaan ihmettelen, että tuon kaatoon pitää hakea lupa, joka maksaa 50€. Luvan vielä jotenkin ymmärrän, mutta tuo raha summa pistää vihaksi. Joku virkamies vain tokaisi puhelimessa, että kaatakaa toki kuiva puu pois. 50€ tuosta palvelusta! Laittoi toki luvan sitten sähköpostilla. Voihan vihtori sanon minä.
En tiedä mikä olisi passeli diagnoosi tuommoiselle mielenvialle, mutta toisaalta siinähän pukevat Kyösti-Marjaanaa mannekiiniksi jos vaan omilla rahoilla onnistuu eivätkä muilla toimin arpeuta penskan psyykeä.HS kirjoitti:”Tiedän, että moni tunnistaa tuon tietyn haalarin ja haluan osoittaa sen avulla, että lapseni on söpösti ja muotitietoisesti puettu.”
...
”Huomaan ajattelevani, että kaunis ja siisti pukeutuminen viestii siitä, että lasta hoidetaan hyvin ja hän on ehkä muutenkin miellyttävää seuraa. En halua muiden ajattelevan lapseni olevan ruokoton riiviö. Ymmärrän ajattelumallini ristiriitaisuuden ja pikkumaisuuden, mutta toisaalta sama toimii myös aikuisten kanssa. Vaatteet viestivät aina jotain, enkä itsekään menisi kylään pieruverkkareissa”, kertoo neljävuotiaan tytön äiti.
”Uusia ihmisiä tavatessani huomaan miettiväni, millaisen tulkinnan he tekevät minusta, luovan luokan edustajasta, jos lapseni vaatetus sattuu sillä hetkellä signaloimaan pikemminkin Pihtipudasta kuin Puu-Vallilaa”, kertoo kahden lapsen äiti.
Eiköhän se ole virallisesti shengen maihin. Mutta, esim. hotellit saattavat ihan vaan tottumuksesta kysyä passia, en luottaisi yksittäisen hotellivirkailijan osaamiseen. Ite en ainakaan lähtisi mihinkään muualle kuin johonkin ruotsiin tai viroon ilman passia, vaikka henkkari olisikin. Ei kyllä ole. Suomessa henkareita ei tarvii kun postissa ja siihen käy ajokortti......
Henkilökortti on helpompi kantaa mukana ja se käy matkustusasiakirjana ainakin EU-maihin, en muista kuuluiko listalle myös muita kuin EU-maita. Ei toki kaikkialle maailmassa kelpaa...
No en tiedä koronasta, mutta marjoja on metsässä tänä vuonna ihan jumalattomasti. Ja sieniä.Pakastusrasiat oli myyty täällä päin aikalailla loppuun jo ajat sitten. Itse olisin tarvinnut neljänneksen rasioita mutta ei ollut ja puolikkaitakin sai vähän etsiä. Onko ihmisille tullut joku hirveä säilöntäinnostus? Jos on niin... Liittyykö se jotenkin koronaan?