Ihmettelyketju

  • 6 344 228
  • 38 746
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mitä halvattua, mehevä perse verhottuna kireisiin legginseihin on hothot. Hameet ja varsinkin sukkahousut on kyllä varsinaisia kynttilänsammuttajia. Oon suorastaan tuohtunut kun herkkupyllyinen Kepa Kotakorpi vuoraa pebansa lähes aina hameisiin televiissiossa. Mutta makuasioista ei voi kuin kiistellä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kela lähetti viestin siitä, että reseptiäni ei voitu uusia. Ei siinä mitään mutta Omakantaan oli laitettu resepti uusituksi jo viikko sitten ja olen jo apteekissa hakenutkin niitä.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmettelen sitä, että aika vähiin käyvät kaupoista DVD- ja Blu-ray-soittimet. Missä niitä elokuvia sitten katsotaan? Netistäkö ne kaikki pitää katsoa? Muutama vuosi sitten ostin lähinnä pelaamista varten suunnitellun pöytäkoneen ja siinä ei ole mitään DVD-asemaa myöskään. Onneksi tänään oli vielä muutama DVD-soitin kaupassa. Kohta ei ehkä ole enää. Blu-ray tuli Suomen markkinoille 2006, joten aika vähän aikaa se on ollut vasta markkinoilla. Minulla on hyllyssä ehkä 100 elokuvaa, dokumenttia tai muuta katseltavaa dvd:llä. Jossain niitä olisi kiva katsella, eikä kaikkea välttämättä löydä noin vain netistä.
 

Glove

Jäsen
Kela lähetti viestin siitä, että reseptiäni ei voitu uusia. Ei siinä mitään mutta Omakantaan oli laitettu resepti uusituksi jo viikko sitten ja olen jo apteekissa hakenutkin niitä.
Minulle uusittiin resepti yhdellä pyynnöllä kahteen kertaan. Normaalisti lääkäri on kirjoittanut 3x100 kpl mutta nyt olisi 6x100 kpl. No, eipä tarvi ihan heti uusia.
 
K

Kiekkokatsoja

Haaveillaan vaikka mitä entistä suurta. Rakennetaan suurta, eletään kehittyvää tulevaa, jossa rahaa on. Kiekkoliiga on muka entisensä,
-Hitto, valtion talous on paskana. Useimpien kuntien talous on paskana. Korona jyllää.
Nii herätkää jo!
Ei enää ole rahaa entiseen, Eikä ole rahaa vapaaehtoisiin sosiaalipummeihin. Nyt pitää keskittyä tärkeimpiin kuluihin, ja saada ihmisiä talkoisiin mukaan.
Vuosi-2, ja tätä politiikassa huudetaa, ja kovaa.
Ihmetyttää vaan, kun harva huomaa tätäkin ennakkoon.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmettelen sitä, että aika vähiin käyvät kaupoista DVD- ja Blu-ray-soittimet. Missä niitä elokuvia sitten katsotaan? Netistäkö ne kaikki pitää katsoa? Muutama vuosi sitten ostin lähinnä pelaamista varten suunnitellun pöytäkoneen ja siinä ei ole mitään DVD-asemaa myöskään. Onneksi tänään oli vielä muutama DVD-soitin kaupassa. Kohta ei ehkä ole enää. Blu-ray tuli Suomen markkinoille 2006, joten aika vähän aikaa se on ollut vasta markkinoilla. Minulla on hyllyssä ehkä 100 elokuvaa, dokumenttia tai muuta katseltavaa dvd:llä. Jossain niitä olisi kiva katsella, eikä kaikkea välttämättä löydä noin vain netistä.
Minä vähän tuumin, että pitänee ostaa varastoon puolenkymmentä dvd-soitinta, stereovahvistinta, cd-soitinta ja kaiutinparia. Kohtahan niitä ei enää tehdä, ja vituttaisi jos helevetin montaa hyllymetriä levyjä ei pääsisi kuuntelemaan kun tekniikka simahtaa. Netistä en vittu kuuntele periaatteesta mitään. Minun musiikinkuunteluyksikköni on albumi, se vertautuu kirjaan tai elokuvaan. En striimaa mitään yksittäisiä hittejä. Enkä kuuntele tietokoneelta mitään yleensäkään, tietokone on tietokonejuttuja varten. Stereot ja konkreettiset levyt on musiikin kuuntelemista varten.
 
Viimeksi muokattu:

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
tietokone on tietokonejuttuja varten. Stereot ja konkreettiset levyt on musiikin kuuntelemista varten.
Ja puhelin on soittamista, ehkä jopa myös tekstiviestittämistä varten, tabletti syömistä varten.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ja puhelin on soittamista, ehkä jopa myös tekstiviestittämistä varten, tabletti syömistä varten.
Juuri näin.

Vakavasti ajatellen, siihen on syy miksi kuuntelen musiikin mieluummin oikeista stereoista. Se yksinkertaisesti kuulostaa ihan helvetin paljon paremmalta kuin rihvelipeleistä soitettuna. Soundi on lämpimämpi, erottelevampi. Bassokitarakin kuuluu. Siten musiikki on tarkoitettu kuunneltavaksi. En usko, että ainakaan minun kuuntelemani musiikin tekijät olisivat miksanneet levynsä kuulostamaan parhaalta bittijonona huonoissa ämyreissä. Perkele joku Hendrix pyörisi haudassaan jos tietäisi, miten vajaalta hänenkin musiikkinsa kuulostaa näistä nykyajan vehkeistä. Siinä missä teknologia muutoin kehittyy, jos kehittyy, äänentoisto taantuu. Koska ei haluta parempaa, ei osata vaatia sitä tai edes haluta hyvää. Kännykästä kuuluva diskanttinen puuro riittää useimmille. Voe hyvän tähen.
 
Viimeksi muokattu:

Baldrick

Jäsen
Kattelen tässä jotain mimmien skeittikisan uusintaa viime vuodelta ja en kyllä ymmärrä pisteytyssysteemiä. Brassi vetää kotikisoissa nosesliden ja hollantilainen vetää nosesliden pop shoveitilla, molemmat saa samat pisteet. Tuntu muutenkin vetävän kotiin, mutta ei ollu pelkästään sitäkään. Ehkä en vaa ymmärrä joidenkin pikkujuttujen arvoa.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Eilen ostin automaatista junalipun HKI - Lahti. Aika hätäiseen sen tein, ehkä jonkin virheenkin, koska mukaan tulostui (ilmainen) saattajalippu.

Mikä tässä tuon oheen suuresti ihmetytti, että minun näkymätön saattajani oli kuitenkin saanut paikkalipun vaunun toiseen kerrokseen itse matkustaessani alakerrassa.
 

Baldrick

Jäsen
Kiinalaiset kyllä jaksaa ihmetyttää kerta toisensa jälkeen ja erityisesti heidän välinpitämättömyys muita kohtaan. Nyt junassa ollessa joku kinnunen päätti alkaa syömään squidia ja koko lokomotiivi käryää. Tai no nyt on vissiin jo saatu herkut herkuteltua, kun alkaa haju haihtua, mutta viimeisen vartin ollut Pienestä merenneidosta tutun Ursulan visvaisen tuheron katku täällä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kiinalaiset kyllä jaksaa ihmetyttää kerta toisensa jälkeen ja erityisesti heidän välinpitämättömyys muita kohtaan. Nyt junassa ollessa joku kinnunen päätti alkaa syömään squidia ja koko lokomotiivi käryää. Tai no nyt on vissiin jo saatu herkut herkuteltua, kun alkaa haju haihtua, mutta viimeisen vartin ollut Pienestä merenneidosta tutun Ursulan visvaisen tuheron katku täällä.
Ihmetelly useesti kun oon sivusilmällä vilkuillut noita Australian, Kanadan, Amerikan rajalla ohjelmia, niin mikähän helevetin perversio noilla idän ihmeillä on roudata mukanaan jotain mereneläviä ynnä muita oman seudun eväksiä jotka mätänee jo varmaan ennen koneeseen astumista? Siis varmaan 90% noitten ohjelmien toimenpiteitä aiheuttavista jutuista on kinuskien mätänevät eväät.
 

Baldrick

Jäsen
Ihmetelly useesti kun oon sivusilmällä vilkuillut noita Australian, Kanadan, Amerikan rajalla ohjelmia, niin mikähän helevetin perversio noilla idän ihmeillä on roudata mukanaan jotain mereneläviä ynnä muita oman seudun eväksiä jotka mätänee jo varmaan ennen koneeseen astumista? Siis varmaan 90% noitten ohjelmien toimenpiteitä aiheuttavista jutuista on kinuskien mätänevät eväät.

Ne vaan diggaa kaikesta vitun pahalle haisevasta ja paskan makuisesta jätteestä ihan täysillä, kun on lapsesta asti oppinut syömään. Tyttöystävän vajaan kaksivuotiaan siskonpojan lempiherkkuihin kuuluu keitetty kanankoipi ilman mitään mausteita. Siitä se lähtee. Käsitys ruuan mausta on vahvasti erilainen kuin lähes missään muualla maailmassa.

Täytyy sanoa, että kyllä kiinalaisessa kulttuurissa paistaa vielä vahvasti pula-ajat, vaikka nuorisosta onkin jo hitaasti vauvan askelin kehkeytymässä vähän valikoivampaa sorttia. Toki oma tyttöystävänikin tykkää kyllä aika ajoin syödä jotain itselleni vähän turhan mielenkiintoista, mutta hänellä sentään on käsitys siitä, mikä länkkärille on luotaantyöntävää.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ne vaan diggaa kaikesta vitun pahalle haisevasta ja paskan makuisesta jätteestä ihan täysillä, kun on lapsesta asti oppinut syömään. Tyttöystävän vajaan kaksivuotiaan siskonpojan lempiherkkuihin kuuluu keitetty kanankoipi ilman mitään mausteita. Siitä se lähtee. Käsitys ruuan mausta on vahvasti erilainen kuin lähes missään muualla maailmassa.

Täytyy sanoa, että kyllä kiinalaisessa kulttuurissa paistaa vielä vahvasti pula-ajat, vaikka nuorisosta onkin jo hitaasti vauvan askelin kehkeytymässä vähän valikoivampaa sorttia. Toki oma tyttöystävänikin tykkää kyllä aika ajoin syödä jotain itselleni vähän turhan mielenkiintoista, mutta hänellä sentään on käsitys siitä, mikä länkkärille on luotaantyöntävää.
Dorian ja stinky tofu. Jotkut pitävät herkkuna. Pitäisi viedä hapansilakkaa kostoksi sinne. Hakarl voisi olla myös hyvä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eilen ostin automaatista junalipun HKI - Lahti. Aika hätäiseen sen tein, ehkä jonkin virheenkin, koska mukaan tulostui (ilmainen) saattajalippu.

Mikä tässä tuon oheen suuresti ihmetytti, että minun näkymätön saattajani oli kuitenkin saanut paikkalipun vaunun toiseen kerrokseen itse matkustaessani alakerrassa.
VR:n lipunmyyntijärjestelmät ovat kyllä perseestä. Ehkä ovat jo parantuneet, ehkä ei.

Noin vuosi sitten ostin lähijunien sarjalippuja. Ne piti tulostaa käyttöä varten, eivät olisi muuten toimineet, koska meiliin tuli vain tilausvahvistus. Lippuja ei saanut tulostettua kotona eikä edes aseman automatiissa. Lopulta sain ne Lahden asiakaspalvelupisteellä tulostettua ja he siellä sanoivatkim ettei muuten näiden käyttö onnistu.

Mitä jos olisin asunut jossain muualla kuin asiakaspalvelupisteen lähellä? Hyvä setti.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Dorian ja stinky tofu. Jotkut pitävät herkkuna. Pitäisi viedä hapansilakkaa kostoksi sinne. Hakarl voisi olla myös hyvä.
Durian on kyllä metka luksusherkku. Olen hyvin skeptinen sen suhteen että maistuisi millekään osalle väestöstä oikeasti hyvältä, kuten väitetään (ja kuten esimerkiksi korianteri), joskus aikoinaan duriankauppias on vaan keksinyt ruveta väittämään että jos on kuninkaallista sukua niin sitten maistuu hyvältä ja jos maistuu pahalta niin on kapinen lantsari ja juntti. Että miltäs maistuu?
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Meillä on omalla tontilla pystyyn kuivanut koivu, jonka kaatoa ollaan suunniteltu rouvan kanssa. Sitä vaan ihmettelen, että tuon kaatoon pitää hakea lupa, joka maksaa 50€. Luvan vielä jotenkin ymmärrän, mutta tuo raha summa pistää vihaksi. Joku virkamies vain tokaisi puhelimessa, että kaatakaa toki kuiva puu pois. 50€ tuosta palvelusta! Laittoi toki luvan sitten sähköpostilla. Voihan vihtori sanon minä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Meillä on omalla tontilla pystyyn kuivanut koivu, jonka kaatoa ollaan suunniteltu rouvan kanssa. Sitä vaan ihmettelen, että tuon kaatoon pitää hakea lupa, joka maksaa 50€. Luvan vielä jotenkin ymmärrän, mutta tuo raha summa pistää vihaksi. Joku virkamies vain tokaisi puhelimessa, että kaatakaa toki kuiva puu pois. 50€ tuosta palvelusta! Laittoi toki luvan sitten sähköpostilla. Voihan vihtori sanon minä.
Ei jumalauta. Ei sitä pysty kaupunkilaisena kerrostaloasujana käsittämään tämmösiä. Kyllä mulle järki sanoo että jos mulla on oma tontti ja siinä puskee joku puu, niin saan tehdä sille ihan mitä huvittaa kyselemättä. Tai jos haluan rakentaa siihen muumitalon näkösen mökin, niin minähän vittu rakennan. Mutta ei tosiaan mee näin. Pitäkää tonttinne, tai tonttini, perkele.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei jumalauta. Ei sitä pysty kaupunkilaisena kerrostaloasujana käsittämään tämmösiä. Kyllä mulle järki sanoo että jos mulla on oma tontti ja siinä puskee joku puu, niin saan tehdä sille ihan mitä huvittaa kyselemättä. Tai jos haluan rakentaa siihen muumitalon näkösen mökin, niin minähän vittu rakennan. Mutta ei tosiaan mee näin. Pitäkää tonttinne, tai tonttini, perkele.
Todiste siitä että elämme maassa jossa kaikki on lähtökohtaisesti kiellettyä. Piikkilankaakaan ei saa pistää tontin rajalle estämään nuorison liikkumista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös