Ihmettelyketju

  • 6 368 310
  • 38 785
K

Kiekkokatsoja

Mihin se aika katosi?
Äsken oli jotain 21, ja nyt on 03.
Mitä tapahtu, minne meni taas 6h.
No hetken olin aikaa mittaamatta.
Onko muille käynyt näin?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mihin se aika katosi?
Äsken oli jotain 21, ja nyt on 03.
Mitä tapahtu, minne meni taas 6h.
No hetken olin aikaa mittaamatta.
Onko muille käynyt näin?
Eihän se vielä ole 03. On vielä 5 minsaa aikaa. Hätäilet.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Aika on elementti, jota ihmisjärki kaikkein huonoiten ymmärtää. Aika kun on mitattavissa vain kelloissa ja kronometreissä, mutta ihmisen päässä kulkeva aika eroaa noista virallisista usein paljonkin. Tämä aiheuttaa poikkeamat, tämä aiheuttaa poikkeavuudet. Kello varastaa, se vie sinun kallisarvoista aikaasi. What are you gonna do about it?!?
 
K

Kiekkokatsoja

Aika on elementti, jota ihmisjärki kaikkein huonoiten ymmärtää. Aika kun on mitattavissa vain kelloissa ja kronometreissä, mutta ihmisen päässä kulkeva aika eroaa noista virallisista usein paljonkin. Tämä aiheuttaa poikkeamat, tämä aiheuttaa poikkeavuudet. Kello varastaa, se vie sinun kallisarvoista aikaasi. What are you gonna do about it?!?
No nukuin. Se oli nopein tapa kadottaa tunteja. Taas lähempänä elämän päättymistä.
No jospa siihen olisi sitä.. aikaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No nukuin. Se oli nopein tapa kadottaa tunteja. Taas lähempänä elämän päättymistä.
No jospa siihen olisi sitä.. aikaa.
Aika (sic) jännä juttu. Minäkin tiedostan, että näin kohta 47 täyttävänä saatan olla jo lähempänä elämäni loppumista kuin sen alkua. Silti haluaisin vain nukkua, nukkua... 16 tuntia vuorokaudessa olisi sopiva määrä.

Kuolemassa ei sinänsä vituta muu kuin se, että se on mahdollisesti kivuliasta (en ole masokisti) ja se, että en enää pääse nauttimaan levyhyllyni aarteista ja kirjahyllyni kovimmista pläjäyksistä. Ja tietoisuuden menettäminen. Olen koko ikäni kerännyt aivojeni tieto- ja muistipankkiin tavaraa, nyt se menee hukkaan. Toki olen kirjoittanut paljon ylös ja lapsilleni välittänyt suullista perimätietoa, mutta silti. Kuolema ei pelota, se vaan ärsyttää.
 
K

Kiekkokatsoja

Aika (sic) jännä juttu. Minäkin tiedostan, että näin kohta 47 täyttävänä saatan olla jo lähempänä elämäni loppumista kuin sen alkua. Silti haluaisin vain nukkua, nukkua... 16 tuntia vuorokaudessa olisi sopiva määrä.

Kuolemassa ei sinänsä vituta muu kuin se, että se on mahdollisesti kivuliasta (en ole masokisti) ja se, että en enää pääse nauttimaan levyhyllyni aarteista ja kirjahyllyni kovimmista pläjäyksistä. Ja tietoisuuden menettäminen. Olen koko ikäni kerännyt aivojeni tieto- ja muistipankkiin tavaraa, nyt se menee hukkaan. Toki olen kirjoittanut paljon ylös ja lapsilleni välittänyt suullista perimätietoa, mutta silti. Kuolema ei pelota, se vaan ärsyttää.
Testamenttaa "kovalevylle" tietosi?
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Aika (sic) jännä juttu. Minäkin tiedostan, että näin kohta 47 täyttävänä saatan olla jo lähempänä elämäni loppumista kuin sen alkua. Silti haluaisin vain nukkua, nukkua... 16 tuntia vuorokaudessa olisi sopiva määrä.

Muutaman vuoden nuorempi olen, mutta samaa mieltä nukkumisesta.

Nuorena sitä ajatteli, että haudassa kerkee sitten nukkumaan. Ne kertyneet univelat kuitenkin erääntyi ennen kuin ehti hautaan asti. Tässä niitä nyt sitten epätoivoisesti yrittää lyhennellä..
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sun on tehtävä omat arkistot pullolleen tietoa välitettäväksi jälkipolville.
No voi vittu, mulla on tuossa komero täynnään kirjoituksia 80-luvulta tähän päivään. Biisejä, runoja, esseitä, opiskeluajan töitä, paskaa tajunnan-olavi-virtaa... Kersat luultavasti lämmittää niillä saunan kunhan minusta aika jättää. Paitsi toiseksi vanhin tytär, nyt lukiossa. Sillä on kiinnostus kirjallisuuteen ja historiaan. Ehkä pitää testamentata koko läjä hänelle.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Voikohan tuommoisella tavan räksällä olla hyvä mieli vai vituttaako sitä joskus?
Sitä olen miettinyt välillä. Enkä tiedä vastausta mutta ajattelen että kyllä lintujen elämä on varmaan yksinkertaisempaa kuin ihmisen eikä niillä ole sellaista tunteiden kirjoa kuin meillä... eikä tunnemyrskyjä.
 

Glove

Jäsen
Sitä olen miettinyt välillä. Enkä tiedä vastausta mutta ajattelen että kyllä lintujen elämä on varmaan yksinkertaisempaa kuin ihmisen eikä niillä ole sellaista tunteiden kirjoa kuin meillä... eikä tunnemyrskyjä.
Ei ole kyllä hajuakaan, mitä lintu tuntee vaikka rakastuessaan tai lastensa kuoriutuessa munistaan tai niiden ensimmäiseen lentoon. Tai sitten vaikka pesänryöstäjiin, kuolleisiin sukulaisiin jne. Ja tilheillä alkaa olla bileaika kun mättävät käyneitä pihlajanmarjoja aamusta iltaan.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmetyttää nää "elämä jatkuu normaalisti. Auton jos päivittäisi hieman uudempaan" lottovoittajat. Minkä takia ne lottoaa, jos eivät tee voitolla sen ihmeempää? Jumalauta. Ite jos saisin muutaman millin massii, ostasin palvelijan himaan, kultaset hampaat, palvelijallekkin kultaset hampaat, kolme Lamborghinia pihalle ihan vaan naapurien kiusaks, kokin tekemään safkat, hierojan hieromaan tunnin välein, perseen pyyhkijän ja kerrostalon. Rahat hyötykäyttöön, eikä mitään nössöilyä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää nää "elämä jatkuu normaalisti. Auton jos päivittäisi hieman uudempaan" lottovoittajat. Minkä takia ne lottoaa, jos eivät tee voitolla sen ihmeempää? Jumalauta. Ite jos saisin muutaman millin massii, ostasin palvelijan himaan, kultaset hampaat, palvelijallekkin kultaset hampaat, kolme Lamborghinia pihalle ihan vaan naapurien kiusaks, kokin tekemään safkat, hierojan hieromaan tunnin välein, perseen pyyhkijän ja kerrostalon. Rahat hyötykäyttöön, eikä mitään nössöilyä.
Varmaan jännityksen vuoksi lototaan, ja bingotaan. Sama pitkävedossa. Tietty se joku ahne ihmistyyppi on erikseen. Ja naapureille näyttelijät. Kuvittelisin että 0/50 frendeistä on sellaisia.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ihmetyttää nää "elämä jatkuu normaalisti. Auton jos päivittäisi hieman uudempaan" lottovoittajat. Minkä takia ne lottoaa, jos eivät tee voitolla sen ihmeempää? Jumalauta. Ite jos saisin muutaman millin massii, ostasin palvelijan himaan, kultaset hampaat, palvelijallekkin kultaset hampaat, kolme Lamborghinia pihalle ihan vaan naapurien kiusaks, kokin tekemään safkat, hierojan hieromaan tunnin välein, perseen pyyhkijän ja kerrostalon. Rahat hyötykäyttöön, eikä mitään nössöilyä.
Tykkäävät työstään, saavat vain rahallisen riippumattomuuden. Eli jos tulee kenkää niin ei tarvitse paljoa stressata. Jättävät sitten perillisille hyvän tilin josta voidaan riidellä käräjäoikeudessa. Itsehän ryhtyisin ikuisuus opiskelijaksi Lottovoiton jälkeen. Samalla voisi välillä tehdä hanttihommia.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ihmetyttää nää "elämä jatkuu normaalisti. Auton jos päivittäisi hieman uudempaan" lottovoittajat. Minkä takia ne lottoaa, jos eivät tee voitolla sen ihmeempää?

Tätä oon ihmetelly itekkin. Ja miltei kaikkien eka kommentti on että "töissä jatkan ihan normaalisti." Vitut minä ainakaan jatkasi. Johonkin jemmatilille siivu kasvaan korkoa ja lopuilla irstailisin, rietastelisin, matkustelisin ja lahjoisin ainakin A.W Yrjänän ja Palefacen pitämään turpansa kiinni.
 

Glove

Jäsen
Ostaisin asunnon, jossa on joka asialle oma huone. Yhteen huoneeseen sänky, toiseen telkkari, kolmanteen tietokone ja neljänteen vaikka jääkaappi täynnä lonkeroa. Autonkin ostaisin, semmoista kun en tällä hetkellä omista ja palkkaisin kuljettajan. Mihinkään takseihin viitsi turvautua, se on rahvasten hommaa. Sitten minä varmaan rakentaisin oman jäähallin ja perustaisin oman seuran, jossa toimittaisiin just niin kuin minä käsken, eikä kenelläkään muulla olisi valtaa sanoa mihinkään mitään. Sitten me voitettaisiin kaikki. Ja siis junnuista kyse, aikuisten lätkällä ei oo niin väliä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mä ostaisin Jatkoajan modetiimin ja pitäisin hauskaa. Sit joku oma strippiluola pitäis olla minkä nurkkapöydässä voisi laskeskella rahojaan. Loput sit tuhlaisin.
George Best totesi aikanaan osuvasti että käytti valtavat määrät rahaa viinaan, naisiin sekä nopeisiin autoihin ja törsäsi loput.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tuo on kyllä ihan mielenkiintoinen ajatusleikki että mitä tekisi jos voittaisi vaikka nyt siitä eurojackpotista tolkuttoman keon hynkkyä. Todennäköisesti en tekisi oikein mitään sen erikoisempaa kuin nykyisinkään, kun en juuri materiaa arvosta eikä kaukomatkailukaan niin kiinnosta kun paljon kivempi samoilla lähimetsissä. Ehkä sitä sitten vaan jatkaisi opiskeluja/tutkimista loppuiän ja välillä pistäisi nimettömästi Jukureille pari miljoonaa pelaajiin laitettavaksi.

Olisihan siinä mahdollisille perillisille hassu yllätys kun selviää että tilillä makuutettu sataa miljoonaa.
 

Glove

Jäsen
MItä sitä miljoonia makuuttamaan? Käytettäväksihän se raha on tarkoitettu. Mitänn ei kannata perillisille jättää kun siitä tulee vann kinaa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisihan siinä mahdollisille perillisille hassu yllätys kun selviää että tilillä makuutettu sataa miljoonaa.

Vielä parempi kun perillisille selviäisi, että tilillä on makuutettu sataa miljoonaa lähes loppuun asti, mutta viikko ennen kuolemaansa laittoi kaiken hyväntekeväisyyteen.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
MItä sitä miljoonia makuuttamaan? Käytettäväksihän se raha on tarkoitettu. Mitänn ei kannata perillisille jättää kun siitä tulee vann kinaa.
Tottahan tämä, en vaan keksi yhtään mitään mitä haluaisin ostaa vaikkapa nyt viidellä miljoonalla kun tuntuu että ihan mukavasti on jo nykyisellään fyysiset tarpeet tyydytetty.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tottahan tämä, en vaan keksi yhtään mitään mitä haluaisin ostaa vaikkapa nyt viidellä miljoonalla kun tuntuu että ihan mukavasti on jo nykyisellään fyysiset tarpeet tyydytetty.
Vinyyleitä ja kirjoja nyt kertyisi varmaan ihan liikaa.
 

Glove

Jäsen
Tottahan tämä, en vaan keksi yhtään mitään mitä haluaisin ostaa vaikkapa nyt viidellä miljoonalla kun tuntuu että ihan mukavasti on jo nykyisellään fyysiset tarpeet tyydytetty.
No ei ehkä yksittäistä monen miljoonan ostosta. Asunnon ostaisin ja varmaakin auton. Sitten voisi sijoittaa kokkiin ja personal traineriin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Missä hitossa on Viaplayn Dal-Col ottelutallenne tältä yöltä? Matsi on kyllä pelattu ja otteluseurannan perusteella jengi on katsonut sen suorana. Viaplaylle tukkapöllyä. Seuraava matsi ensi yönä eikä sitäkään näy Viaplayn appsissa ohjelmatiedoissa.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Monikkomuotoiset joukkuenimet kirjoitetaan joskus päätteellä -ien ja joskus -eiden. Esimerkiksi Jokerit, Jokerien, Jokereiden; Jukurit, Jukurien, Jukureiden. Ensimmäinen tapa on käytössä yleensä medioilla, jälkimmäinen yleensä minulla asiayhteydestä riippumatta. En tiedä onko väliä kumpaa käyttää, mutta on kummastuttanut jo pitkään.

Lisättäköön genetiivipatteristoosi vaihtoehdot Jokereitten/Jukureitten sekä Jokerein/Jukurein. Jälkimmäinen on toki vanhahtava ja runollinen, mutta kaikki neljä päätettä ovat yhä käyttökelpoisia. Onpa viideskin olemassa (esimerkkinä käytetään usein omenaa: omenien; omenoiden; omenoitten; omenojen; omenain), mutta Jokerejen taitaa jäädä teoreettiseksi...

Päätteen valinta on makuasia. Media pyrkinee taloudellisuuteen, siksi lyhin vaihtoehto?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös