Paikallisilla on omasta mielestä ihan perusteltujakin huolenaiheita, itse en oikein tiedä mitä mieltä olla tämän kanssa.
Tossa jutussahan näyttäisi olevan kaksi huolen aihetta ilmaistuna. Ensimmäisessä sanotaan, että "Garden nimi on harhaanjohtava. Liian korkea ja liian massiivinen". Tässä tavallaan ymmärrän mussutuksen, koska kieltämättä Garden nimestä voi tulla monenlaisia (toisistaan mahdollisesti poikkeaviakin) mielikuvia. Ja vaikka jollekin voi tulla mieleen joku puutarhamainen, kevyt rakennelma, niin ainakin itse jotenkin alusta asti ajattelin Garden nimen tulleen vähän niinkuin pohjois-amerikan vastaavilta areenoilta. Siellähän on Areenoita, Centereitä, Coliseumeja, Gardeneita ja muita sellaisia, joten itselle oli kyllä jotenkin alusta asti ajatus sellaisesta isosta monitoimiareenasta. Helsinki Areena nimi jo käytössä, joten mielestäni Garden oli ihan luonnollinen ja jopa hieno nimivalinta, vaikka ilmeisesti tuottanut myös vaihtelevia mielikuvia ihmisten mielissä.
Toisessa sitten kannetaan huolta siitä "miten Suomen pyhimmän urheilualueen käy"? Tätä mussutusta en kyllä sitten ymmärrä ollenkaan. En siis edes vähää alusta? Jos tämä uudistus tuo lisää mahdollisuuksia urheilun alueella, niin mitä ihmeessä nämä mussuttajat haluavat? Haluavatko urheilualueen, josta oikeasti alkaisi pikkuhiljaa tulla museo vai urheilualueen, jossa oikeasti urheillaan? Jos Berliinin olympiastadion ja Wembley voidaan päivittää, niin en kyllä mitenkään ymmärrä, miten sitä meidän aluetta ei voida päivittää. Nyt kun tarkemmin ajatellaan, niin siellähän olympiastadion katetaan kokonaan ja kyllähän sekin muuttaa merkittävästi sitä, miltä tuo areena jatkossa näyttää, joten mikä ihme siinä Nordiksen kulmien betonissa niin kiehtoo, ettei sitä voi päivittää paremmin palvelemaan alueen urheilullisia tarpeita?
Sit on tietenkin HJK:n tarpeet, mutta tässäkin nyt vähän järkeä käteen. 3-4 vuotta jotkut juniorit joutuisivat käymään treenaamassa jossain vähän pidemmällä? Mä voisin edes pienen pientä huolta asiasta kantaa, jos Suomi olisi millään tavalla merkittävä jalkapallo maa, mutta jos me nyt kaikki ollaan ihan rehellisiä, sillee aikuisten oikeasti, niin kuinka monta Litmasta ja Forssellia me menetetään, jos Suomen jalkapallo seurajoukkueiden joukosta yhden seurajoukkueen junioreiden pitää jokunen vuosi treenata evakossa?