HIFK tarvitsee uusitun hallin – Helsinki Garden tervetuloa!

  • 1 544 067
  • 5 606

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Nyt ihan kuriositeetin vuoksi utelisin, jotta mitä sää niinku tarkoitat tällä "omiani en hylkää" lausunnolla?
Onko se esim se jostakin syystä työttömyyteen ajautunut ihmispolo, joka taistelee joka päivä vaikkapa perheensä puolesta, tai maamme huikean vanhuspalvelun ikeeseen päätynyt mummo, joiden elämää olet verovaroin ja vapaaehtoislahjoituksin tukemaan, vai koskeeko se ainoastaan velvollisuudentuntoasi rahoittaa yhtä stadilaista kiekkojoukkuetta. Entä koskeeko se mahdollista perhettäsi ja sukuasi?

Mulle ei oikein aukea tää "omia ei hylätä" mentaliteetti siinä suhteessa, että hylkäämiseksi luokitellaan se jos ei juokse hallilla joka matsissa. Jos touhu näyttää paskalta, ei sitä tarvitse tukea, mutta ei se kuitenkaan estäne sinua pitämästä muuten kiinni sen joukkueesi kannattamisesta.

Jos sitä vastoin saat nautintoa paskasti tehdyn duunin ja huonosti kasatun joukkueen pelin seuraamisesta, niin sekin on fine ja oma valinta. Ei se kuitenkaan tarkoita että kaikkien pitäisi niin tehdä, tai ovat hylänneet omat.
Ihan samalla tavalla minä kannatan aina IFK:ta, mutta en vaan maksa tai käytä aikaani sen kanssa jos näen ettei se tuo sitä nautintoa jonka voisi tuoda jos työt olisi sielläkin paremmin tehty.

Ja tämä viesti ei sisällä mitään henkilökohtaista, vaan ainoastaan kiinnostaa tuo "omiani en hylkää" mentaliteetti ihan sisällöllisesti, ja että mihin se "omien" raja vedetään.

Omilla tarkoitin IFK:ta. Oletin että se tässä kontekstissa olisi ollut selkeää. En tiedä miten nuo muut asiat tähän nyt liittyy. Minulla on toki muitakin "omia" asioita ja henkilöitä elämässäni joita en myöskään ole hylkäämässä, mutta ne eivät liity tähän keskusteluun.

Minulle IFK on oma jengi niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina. Ei sen välttämättä tarvitse tarkoittaa sitä, että nautin joka ikisestä hetkestä ja olisin kaikesta samaa mieltä. Joskus surettaa ja vituttaa oikein huolellakin.. Kritiikkiä saa aina antaa ja varsinkin kun sen perustelee, niin siitä voi muodostua jopa kovinkin hedelmällisiä keskusteluja. En silti osaa itse kuvitella tilannetta jossa lopettaisin IFK:n kannattamisen*. Kyllä kai tämäkin tästä nykytilanteestamme jotain kertoo, että ketään ei tuntunut kiinnostavan kun kaveri (joka kirjoittaa täällä IFK -osiossa lähes päivittäin) julisti että poistaa IFK:n suosikkijoukkueidensa joukosta. Sitten kun minä tulen ihmettelemään tätä niin minä kyllä saan arvostelua osakseni.

Minulla ei ole oikeutta päättää kenenkään muun puolesta että miten jääkiekkoa tai IFK:ta tulisi seurata tai kannattaa. Pahoittelut että sille linjalle lähdin. Koko elämäni IFK:ta kannattaneena tuollaiset asiat vaan pistää ihmetyttämään ja ärsyttämään.. koska IFK on mulle tärkeä. Hyvinä ja huonoina aikoina. Tällaisella fanipalstalla olettaisin että moni muukin kokee samalla tavalla ja siksi tuollaiset oman jengin hylkäämiset ihmetyttää. Toki minä olen ilmeisesti "pohjoiskorealainen" ja en ymmärrä lukemaani ja mitään hylkäystä ei ole oikeasti tapahtunut. Ilmeisesti jotain uhkailua vaan siihen suuntaan tai jotain.. Tai sitten ei edes sitä vaan tuolla hommalla oli joku muu pointti jota en ymmärrä koska en osaa lukea ja ymmärtää samaan aikaan.

Se että joskus ei vaikka huvita seurata matseja kun masentaa tms niin ymmärrän senkin oikein hyvin. Siitä on kuitenkin aika pitkä matka siihen että lopettaisi IFK:n kannattamisen.

*Poikkeuksena ehkä joku itään myynti, mutta ei se olisi silloin enää IFK.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Hyvä, oletkin ikivalittajien yläpuolella ja näin selkeästi toimien oikeinkannattaja.

Oliko tämä nyt lisämääritelmä tuohon pohjoiskorealaisuuteen? Pääseeko siitä tittelistä eroon jos alkaa valittamaan päättömästi kaikesta? Ja vielä nopeammin jos ei pohjaa itkujaan minkäänlaisiin faktoihin vaan lähtee sotaan aina pelkillä negatiivisilla olettamuksilla?

Uhriutuminen sentään tuntuu olevan meille kaikille yhteinen piirre.

Edit: Ja jatkoin OT:ta tietysti. Varmaan kakkua nyt luvassa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Mitä tulee Gardenin nimeen, niin ehkä se Lumous Garden olisi osuvin. Toisaalta rohkaiseva Minnesota Garden nimenä osoittaisi uuden ajan alkavan ja raitistumisen vihdoin koittaneen.
 

444

Jäsen
*Poikkeuksena ehkä joku itään myynti, mutta ei se olisi silloin enää IFK.
Omalla kohdallani tähän pätee myös muutto länteen, mikäli näin tosiaan olisi hallirempan ajaksi tapahtumassa. Julkisilla 1 h 40 min suuntaansa ei oikein napostele (esim. Kouvolaan ja Lahteen pääsee nopeammin) ja autolla tuonne peräperseeseen ei ole mitään asiaa.
On toki mahdollista, että EIFK keräisi Bluesin raunioilta uusia faneja, mutta omalla kohdallani seuraaminen päättyisi evakon ajaksi.
Ehkä ihan harkitsemisen arvoinen asia, ei yksilö- vaan laajemmalla tasolla seuran puolelta.

Ja se siitä offtopicista omalta osaltani.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Kritiikkiä saa aina antaa ja varsinkin kun sen perustelee, niin siitä voi muodostua jopa kovinkin hedelmällisiä keskusteluja. En silti osaa itse kuvitella tilannetta jossa lopettaisin IFK:n kannattamisen*. Kyllä kai tämäkin tästä nykytilanteestamme jotain kertoo, että ketään ei tuntunut kiinnostavan kun kaveri (joka kirjoittaa täällä IFK -osiossa lähes päivittäin) julisti että poistaa IFK:n suosikkijoukkueidensa joukosta. Sitten kun minä tulen ihmettelemään tätä niin minä kyllä saan arvostelua osakseni.


Se että joskus ei vaikka huvita seurata matseja kun masentaa tms niin ymmärrän senkin oikein hyvin. Siitä on kuitenkin aika pitkä matka siihen että lopettaisi IFK:n kannattamisen.

Tämä ei ole millään tavalla kohdistettu ko. nimimerkille, mutta aika usein täällä kaikissa keskusteluissa nousee esiin, että pitää perustella ja etenkin, jos joku on kriittinen olkoon nyt vaikka HIFK:n tekemisistä. Vastapalloon olisi hyvä heittää, että millä tavalla paremmin perustellaan niitä aina niin posi-henkisiä kommentteja? Mielestäni ero ei ole yhtään, joku jaksaa joskus perustella jotain enemmän ja joku kirjoittaa vain tunteella, mikä sillä hetkellä on päällä. Eivät ne oikeastaan tee asioista hyväksyttävämpiä tai vähemmän hyväksyttäviä, kannattaa vain sivuuttaa, jos joku ärsyttää niin kovin. Eri mieltä voi olla kuka tahansa mistä tahansa ja sitä oikeutta ei voi kukaan koskaan poistaa.

HIFK:n kannattajista moni on lopettanut eri syistä peleissä käymisen, mutta aika harva lopettaa sisäisesti joukkueen kannattamista. Lemieaux on varmaan yksi viimeisistä, joka sen lopettaa ja kääntää toisen takin ylleen. Sama täällä, jo 60-luvulta alkanut kannattaminen ei lopu, mutta pelejä tällä kaudella Nordiksella takana vasta 3, eikä edes kiinnosta lähteä hallille. Omat lapset ovat aina olleet mukanani, joten heiltäkin on pelien seuraaminen vähentynyt. Vähentämiseen on useita syitä, mutta suurin on tietysti se mitä joukkue tekee kentällä, mikä tunnelma hallissa on. Heikkoa tekemistä monella tasolla ja se näkyy pitkässä juoksussa ja tiedän kovin monen tuttavani kohdalla saman toteutuneen. HIFK:n pitäisi herätä ja alkaa myös seurana miettiä onko suunta oikea? Se on hyvä, jos tulee sponsorirahaa, mutta myös ne sponsorit kaikkoavat, jos HIFK lopettaa kiinnostamasta yleisellä tasolla.

Arsenal on hyvä esimerkki (suosikkiseurani myös jo 60-luvulta, ne tykit!!). Wenger ajoi seuran rappiotilaan omistajan tyytyessä nostamaan voittoja seurasta. Liigan kalleimmat pääsyliput ja huono menestys on näkynyt katsomoissa, vaikka ottelut ovat Liigassa pääsääntöisesti loppuunmyydyt, niin tyhjiä paikkoja on aika runsaasti ajoittain. Urheilullisesti seura on kaaostilassa ja pelaajapaketti levällään, uuden menestyksen rakentaminen vie jokatapauksessa vuosia. äärimmäisen mielenkiintoista on seurata, kuinka seura pystyy kehittämään toimintaansa vai pystyykö se edes enää siihen? Tiedän monien suomalaisten Arsenalin kannattajien tehneen saman, kuin tein itse, en ole katsonut enää yhtään Liigapeliä vuosiin, silti Arsenal on se ainoa ja oikea, mutta pahaa oloa ei jaksa kantaa viikosta toiseen, nyt olo on jokseenkin välinpitämätön tappioiden tullessa. Sääliksi käy Emeryä, jolle annettiin käteen hanttikortit ja bluffaamalla ei menesty Valioliigassa.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Omalla kohdallani tähän pätee myös muutto länteen, mikäli näin tosiaan olisi hallirempan ajaksi tapahtumassa. Julkisilla 1 h 40 min suuntaansa ei oikein napostele (esim. Kouvolaan ja Lahteen pääsee nopeammin) ja autolla tuonne peräperseeseen ei ole mitään asiaa.
On toki mahdollista, että EIFK keräisi Bluesin raunioilta uusia faneja, mutta omalla kohdallani seuraaminen päättyisi evakon ajaksi.
Ehkä ihan harkitsemisen arvoinen asia, ei yksilö- vaan laajemmalla tasolla seuran puolelta.

Ja se siitä offtopicista omalta osaltani.

Tuo on ihan hyvä pointti ja ymmärrän tuon täysin. IFK:n puolesta olen kyllä minäkin huolissani, että mitä tuo mahdollinen evakko voi katsojamäärille tehdä. Ja että löytääkö nuo menetetyt kausarilaiset sitten tiensä kuitenkin takaisin kun Gardenin ovet aukeaa..

Mutta et kai sinäkään kuitenkaan seuraamista oikeasti tuolloin lopettaisi, vaan tekisit sen vaan etänä? Mä en ole millään tavalla halunnut sanoa että faniuden mittari olisi jotenkin se, että kuinka paljon käy hallilla. Itsellänikin tuo on kovin vaihtelevaa kaudesta riippuen. Lähes kaikki matsit tulee tosin kyllä katsottua edes jotain kautta.

Ja jos en nyt ihan väärin muista niin sä oot kyllä IFK:n perässä kiertänyt vaikka ja missä. Siitä isot respectit!
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Oliko tämä nyt lisämääritelmä tuohon pohjoiskorealaisuuteen? Pääseeko siitä tittelistä eroon jos alkaa valittamaan päättömästi kaikesta? Ja vielä nopeammin jos ei pohjaa itkujaan minkäänlaisiin faktoihin vaan lähtee sotaan aina pelkillä negatiivisilla olettamuksilla?

Uhriutuminen sentään tuntuu olevan meille kaikille yhteinen piirre.

Edit: Ja jatkoin OT:ta tietysti. Varmaan kakkua nyt luvassa.
Itse puhuin pelkästä kannattajan määritelmästä tuohon itkuvirteen. En puhunut kuinka paljon pitää paskan näkemistä todistaa kiertäen sen olevan paskaa ja nimenomaan paskaa, tuon päätelkööt jokainen itse, mikäli olet sitä mieltä, että paskaa ei olla tarpeeksi perusteltu olevan paskaa?
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Itse puhuin pelkästä kannattajan määritelmästä tuohon itkuvirteen. En puhunut kuinka paljon pitää paskan näkemistä todistaa kiertäen sen olevan paskaa ja nimenomaan paskaa, tuon päätelkööt jokainen itse, mikäli olet sitä mieltä, että paskaa ei olla tarpeeksi perusteltu olevan paskaa?

Haha! No toki jos se sulle näyttää ja haisee paskalta niin en mä nyt vaadi sua sitä enää maistamaan. Joskus tosin näin saattaa jäädä hyvät mämmit lautaselle :)
 

444

Jäsen
Tuo on ihan hyvä pointti ja ymmärrän tuon täysin. IFK:n puolesta olen kyllä minäkin huolissani, että mitä tuo mahdollinen evakko voi katsojamäärille tehdä. Ja että löytääkö nuo menetetyt kausarilaiset sitten tiensä kuitenkin takaisin kun Gardenin ovet aukeaa..

Mutta et kai sinäkään kuitenkaan seuraamista oikeasti tuolloin lopettaisi, vaan tekisit sen vaan etänä? Mä en ole millään tavalla halunnut sanoa että faniuden mittari olisi jotenkin se, että kuinka paljon käy hallilla. Itsellänikin tuo on kovin vaihtelevaa kaudesta riippuen. Lähes kaikki matsit tulee tosin kyllä katsottua edes jotain kautta.

Ja jos en nyt ihan väärin muista niin sä oot kyllä IFK:n perässä kiertänyt vaikka ja missä. Siitä isot respectit!
En varmasti lopettaisi täysin, se on myönnettävä. Mutta jos tuo evakkoretki kestäisikin yllättäen esim. 3 vuotta (koska aina tulee yllätyksiä rakennustyömailla), ja koko sen ajan olisin seurannut vain Hämeenlinna-Lahti-Kouvola -akselilla vieraspelejä ja loput väijynyt livetuloksista, niin kyllähän se vaikuttaisi sitoutuneisuuteen. Toki, tämähän olisi henkilökohtainen valintani. Samoin ymmärrän sen, että seura ei voi lähteä pomppimaan yksittäisen fanin toiveiden perässä, vaan siellä yritetään etsiä kokonaisvaltaisesti paras ratkaisu; sieltä lännestä on mahdollisuus saalistaa yhtä lailla uusia faneja kuin tänne itäpuolelle on mahdollista menettää.

Kieltämättä joukkueen perässä on tullut kierrettyä pitkin maita ja mantuja. Ainoastaan Vaasa ja Kuopio on nykypaikkakunnista kokematta vieraspelien osalta. Eli jatkuvan purnaamisen ohella kiusaan itseäni vielä lisää. :D
Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, että ei se peleissä käyminen ole mikään faniuden mittari. Kaikkien ei vain ole mahdollista käydä yhtä paljon peleissä, toisilla esteenä on perhe ja toisilla työt, toisilla etäisyys hallista ja toisilla terveydelliset syyt. Olen itse aika pahasti allerginen sille keskustelulle, että kuka on parempi fani kuin joku toinen ja miten se mitataan. Itse en kuulu siihen ryhmään, joka chanttaa hullun kiilto silmissä hallilla korpivaelluksen keskellä, mutta en myöskään kulkenut kesällä 2011 mestaruuslippis päässä kadulla. Jokainen kannattaa oman kykynsä, halunsa ja tyylinsä mukaan; pääasia on, että on itselleen rehellinen asian suhteen. Fanitus saa vituttaa ja fanituksesta saa nauttia, kunhan vain laittaa itsensä aina etusijalle.
 

Supertähti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En varmasti lopettaisi täysin, se on myönnettävä. Mutta jos tuo evakkoretki kestäisikin yllättäen esim. 3 vuotta (koska aina tulee yllätyksiä rakennustyömailla), ja koko sen ajan olisin seurannut vain Hämeenlinna-Lahti-Kouvola -akselilla vieraspelejä ja loput väijynyt livetuloksista, niin kyllähän se vaikuttaisi sitoutuneisuuteen. Toki, tämähän olisi henkilökohtainen valintani. Samoin ymmärrän sen, että seura ei voi lähteä pomppimaan yksittäisen fanin toiveiden perässä, vaan siellä yritetään etsiä kokonaisvaltaisesti paras ratkaisu; sieltä lännestä on mahdollisuus saalistaa yhtä lailla uusia faneja kuin tänne itäpuolelle on mahdollista menettää.

Tuskin IFK Espooseen menisi sen takia, että kuviteltaisiin sieltä saatavan lisää faneja. Voi olla, että se vain olisi väliaikaisesti paras ratkaisu esimerkiksi kustannusten kannalta, kun Espoossa on lähes tyhjillään oleva halli. Mikä siis olisi mielestäsi se parempi ratkaisu? Jättää Garden rakentamatta ja jatkaa Nordiksella? Tämä voisi toimia lyhellä aikavälillä, mutta pitkällä aikavälillä IFK:n toimintaa lienee parempi kehittää Gardenissa. Itse ainakin toivon seuraa kehitettävän pidemmällä perspektiivillä ja siihen voi kuulua kahden-kolmen vuoden evakkojakso, olkoonkin että muutama fani jättäisi evakon aikana peleihin menemättä. Tarkoitus on varmasti sitten Gardenin valmistuttua houkutella entistä enemmän väkeä peleihin.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
kaveri (joka kirjoittaa täällä IFK -osiossa lähes päivittäin) julisti että poistaa IFK:n suosikkijoukkueidensa joukosta.

En poistanut. Ei minulla ollut aiemminkaan IFK:ta suosikkijoukkueena, vaan siellä oli esimerkkejä minulle tärkeistä, mielestäni tuota pelityyliä kuvastaneista joukkueista (esim. IFK 1998, 2011 ja 2016, Blackhawks etenkin 2013).

Sitten kun minä tulen ihmettelemään tätä niin minä kyllä saan arvostelua osakseni.

Sait ehkä siksi arvostelua, sillä sinä jaoit taas ohjeita oikeinkannattamisesta. Sinä et mitään "ihmetellyt", vaan kirjoitit ivallisesti, että mitä mä nyt näillä enää päätäni vaivaan ja väitit, että olisin "julistanut" etten IFK:ta enää kannata, tai välillisesti että olisin hylännyt "omani".

Minulla ei ole oikeutta päättää kenenkään muun puolesta että miten jääkiekkoa tai IFK:ta tulisi seurata tai kannattaa.

Juuri näin. Sinulla tai kenelläkään muulla ei ole tuota oikeutta. Tuollainen virallisen, oikean totuuden päättäminen on juuri sitä kritisoitua totalitarismia.

tuollaiset asiat vaan pistää ihmetyttämään ja ärsyttämään.. koska IFK on mulle tärkeä. Hyvinä ja huonoina aikoina.

Mitkä tuollaiset asiat? Seuran kaapanneiden valeomistajien kritisointi? Ymmärrän että se ärsyttää, mutta vain jos kalikka osuu omaan nilkkaan.

Väität epäsuorasti, ettei IFK olisi minulle tärkeä. Se on paskapuhetta. Tässä nyt vaan realiteetti on se, että mun IFK on kaapattu, eivätkä nuo kaappaajat ole sama asia kuin IFK. Eivätkä he merkitse minulle hevonv.. no, eivät merkitse mitään. En samaistu näihin kaappaajiin, enkä kannata heitä, vaan IFK:ta.

Ilmeisesti jotain uhkailua vaan siihen suuntaan tai jotain.. Tai sitten ei edes sitä vaan tuolla hommalla oli joku muu pointti jota en ymmärrä koska en osaa lukea ja ymmärtää samaan aikaan.

Ei myöskään mitään uhkailua. Vielä siitä ratakiskosta simppeleillä lauseilla: IFK on tärkeä. Sen kaapanneet troijalaiset eivät edusta mun IFK:ta. Siitä klikistä on hyvin vaikeaa päästä eroon, mutta se olisi ainoa keino jolla IFK voisi nousta kukoistukseen ja realisoida potentiaalinsa. Tuo valeomistajien salaseura on ilmeisesti täysin sokea ja kykenemätön näkemään, kuinka itse ovat IFK:n menestyksen esteenä. Olen lopen väsynyt tuohon salaseuraan ja heidän lakeijoihinsa/kätyreihinsä, jotka ovat viime vuosina jatkoajankin saastuttaneet propagandallaan kuin syöpäläiset.

Kun en ilmeisesti saa valita mun IFK:ta: Jos on aivan pakko tehdä valinta esim. (voi olla paljon muitakin vaihtoehtoja, valitsin nyt kaksi) pelityylin ja syöpäläisten välillä, on valinta ensinmainittu. Tietenkin valitsisin oikean, aidon, hyvinvoivan IFK:n jos voisin. Sellaista vaihtoehtoa ja sellaista IFK:ta nyt vaan ei ole.

Oman mielenterveyden kannalta on parasta koittaa päästää irti asioista, joille ei voi tehdä juuri mitään. Jos rakas ihminen kuolee tai muuten poistuu elämästä, on parasta yrittää jotenkin hyväksyä asia ja jatkaa eteenpäin. Jos haluaa jotakin hyvin paljon, mutta tiedostaa sen saavuttamisen olevan aika epätodennäköistä/utopistista, voi olla terveellisempää yrittää päästää irti kuin käyttää liikaa aikaa ja energiaa elämästään tuon epäkohdan korjaamiseen. IFK:n vallannut salaseura ON iso epäkohta, mutten sille henkilökohtaisesti voi juuri mitään, joten on parempi yrittää päästää irti koko paskasta. Tämä ei tarkoita, että "hylkäisin" IFK:ta millään tavalla.

Henkilö X rakastaa kotimaataan palavasti, mutta egoistinen yksivaltias on kaapannut vallan tässä maassa, eikä X tunne maansa realisoivan potentiaaliaan, vaan polkevan paikallaan pelkkänä yksinvaltiaan rahasampona ja käsikassarana. Vaikka X muuttaa maasta, ilmoittaa esim. venäläisyytensä sijaan pitävänsä Borssikeitosta, suolakurkuista ja vodkasta, ja hyväksyy sen kohtalon, ettei hän voi asioille tehdä juuri mitään, ei se missään universumissa tarkoita, että hän lakkaisi rakastamasta kotimaataan. Se, ettei hyväksy Kimin perhettä tai Putinin vallankahvailua, ei millään lailla ole kytköksissä siihen, etteikö edelleen kannattaisi/rakastaisi/samastuisi rakkaaseen, utopistiseen kotikoreaansa tai äitivenäjäänsä. Toki jos sattuu olemaan Kimin tai Putinin perhetuttu, saattaa kaikki silti omiin silmiin näyttäytyä oikein mallikkaalta, eikä tajua lainkaan mistä nuo likaiset prolet oikein valittavat. Capisce?

Hyvä, oletkin ikivalittajien yläpuolella ja näin selkeästi toimien oikeinkannattaja.

Oliko tämä nyt lisämääritelmä tuohon pohjoiskorealaisuuteen? Pääseeko siitä tittelistä eroon jos alkaa valittamaan päättömästi kaikesta? Ja vielä nopeammin jos ei pohjaa itkujaan minkäänlaisiin faktoihin vaan lähtee sotaan aina pelkillä negatiivisilla olettamuksilla?

Uhriutuminen sentään tuntuu olevan meille kaikille yhteinen piirre.

Ei se ole mikään lisämääritelmä. Juuri tuo kannattajien yläpuolelle asettuminen ja virallisen muka "oikean" totuuden omaaminen ja toisille pulputtaminen on sitä pohjoiskorealaisuutta. Että pitää oikeutenaan määritellä, miten seuraa tulee kannattaa, ja naurunalaistaa heitä, joille seura on sen valeomistajia tärkeämpi.

On helvetin vääristelevää ja ala-arvoista kommunikointia insinuoida, että seuran kaapannutta valtaklikkiä kritisoivat "valittavat päättömästi kaikesta", eivät "pohjaa itkujaan minkäänlaisiin faktoihin" tai lähtevät "sotaan aina pelkillä negatiivisilla olettamuksilla". Jokainen noista on todellisuutta vääristelevää kritiikin vaimentamista, taattua pohjoiskorealaisuutta.

Uhriutuminen sen sijaan on hyvä lisämääritelmä tuolle valtaklikille ja heidän lakeija-armeijalleen. Vähäinenkin kritiikki otetaan aivan järkyttävänä henkilökohtaisena loukkauksena ja lähdetään kostojalalle, mollaamaan omia faneja. Että yhteinen piirre nimenomaan sille klikille, muttei perheelle.

Mitä tulee Gardenin nimeen, niin ehkä se Lumous Garden olisi osuvin. Toisaalta rohkaiseva Minnesota Garden nimenä osoittaisi uuden ajan alkavan ja raitistumisen vihdoin koittaneen.

Tai ihan vain Persereikä Garden?
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
@Lemieaux

Selvästi ollaan monessa asiassa eri mieltä ja tämä keskustelu muuttuu äkkiä ikiliikkujaksi, jos jatketaan tätä toistemme solvaamista. Jos tulkitsin IFK:n hylkäämisesi väärin, niin siitä pahoittelut. Ehkä hylkääminen oli sitten väärä johtopäätös irti päästämisestä. "Tuollaiset asiat" oli viittaus tähän oman jengin hylkäämiseen, jonka luulin sinun tehneen. Minulla "Suosikkijoukkue: IFK #9" tarkoittaa myös koko IFK:ta, vaikka siinä Kibeä korostetaankin.

Otan kritiikkisi vastaan ja koitan oppia siitä. Toivottavasti kuitenkin ymmärrät että käyttäydyt meitä "pohjoiskorealaisia" kohtaan lähes täysin niin kuin mistä itse meitä "pohjoiskorealaisia" kritisoit.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt on sellaiset hulinat, että en rupea erikseen lainaamaan ketään, koska se olisi melko hankalaa.

Sen vain sanon, jos IFK:n jotenkin lopullisesti hylkäisi, niin silloin tuskin on koskaan täydellä sydämellä ollut edes mukana. Vaikka emme ole sellainen jalkapallokansa missä oikeasti jotkut urheilujutut on elämää suurempi asia ja uskonto, niin tietenkään rakasta seuraa ei hylätä missään olosuhteissa.

Olen itsekin kokenut avioeron ja se ei välttämättä aina ole mikään mukava juttu, mutta silti se voi olla hyvä ratkaisu. Sen sijaan seuraa ei vaihdeta eikä voisikaan vaihtaa, mitä sellainen edes tarkoittaisi.

Samaan aikaan ei tyydytä siihen mitä paskaa tarjotaan, ei tietenkään.
--

Jos joku ei pääse evakon tai muiden mainittujen syiden takia peleihin, niin silloin ei pääse. Se ei tarkoita sitä, että rakkaus olisi loppunut.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Koska tämän Jurassic Parkin rakentaminen alkaa? Onko päivämäärä jo tiedossa? (Sori jos pitäisi tietää)
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dino Park vos olla hyvä nimi.
Tää oli kyllä ehdottomasti se paras nimivalinta hallille. :-D
Sopisi kyllä mitä parhaiten, ja siellhänä voisi olla kifen ja fränkin kuvia seinillä. Ainakin sellaiset saatanan isot maalaukset, joissa handu silleen napoleonmaisesti siinä rotsin lävessä pönöttämässä ja koko vähiintään joku 15 x 9 metriä. Siis per dino!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Koska tämän Jurassic Parkin rakentaminen alkaa? Onko päivämäärä jo tiedossa? (Sori jos pitäisi tietää)

Ei pitäisi eikä voisi tietää, koska mitään päivämäärää ei ole. Eikä edes vuotta. Ja se on se ongelma tässä.

Sitten joskus mediankin runsaslukuisena paikallaollessa, kun lapio laitetaan maahan, niin areena on valmis parissa vuodessa. Se tässä harmittaa ja ihmetyttää, kun se kuitenkin tulee, niin voisiko jo vain aloittaa rakentamisen.
 

444

Jäsen
Ei pitäisi eikä voisi tietää, koska mitään päivämäärää ei ole. Eikä edes vuotta. Ja se on se ongelma tässä.

Sitten joskus mediankin runsaslukuisena paikallaollessa, kun lapio laitetaan maahan, niin areena on valmis parissa vuodessa. Se tässä harmittaa ja ihmetyttää, kun se kuitenkin tulee, niin voisiko jo vain aloittaa rakentamisen.
Voisi varmasti aloittaa. Siinä voisi vain maanomistaja olla hiukan ihmeissään, kun yhtäkkiä on puoli Taka-Töölöä mullin mallin.
 

Supertähti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tai ihan vain Persereikä Garden?

Miksi Garden olisi persereikä? Keitä muuten tuohon mainitsemaasi salaseuraan kuuluu ja keitä nämä mainitsemasi lakeijat ovat? Kuka on kaapannut IFK:n ja keneltä? Viestiesi perusteella on ainakin hyvä, ettet sinä ole päättämässä IFK:n asioista. Vaikea nimittäin nähdä, että juuri mikään muuttuisi paremmaksi, jos kaltaisesi olisivat seuran johdossa. Lähinnä hyökkäilet täällä kaikkia kanssasi eri mieltä olevia vastaan ja itket elämän kovuutta. Garden esimerkiksi on mielestäni IFK:n nykyjohdolta hyvä hanke ja tarkoituksena on varmasti viedä IFK:ta seurana eteenpäin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Garden esimerkiksi on mielestäni IFK:n nykyjohdolta hyvä hanke ja tarkoituksena on varmasti viedä IFK:ta seurana eteenpäin.

Ja hanke mikä ihan ehdottomasti tarvitaan. Kunhan nyt vaan valmistuisi ja pian ollaanhan tässä jo odotettu ihan liian kauan tätä eikä loppua näy!
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Miksi Garden olisi persereikä?

Et taida olla täältäpäin.. Etsi-toiminnolla voi etsiä nimimerkin @Stigu saunavitsiä/IFK-allegoriaa hakusanoilla "persereiän lumous". Jos Persereikä Garden meni sulta ohi, meni kyllä sitten myös Lumous Garden, johon vastasin.

Keitä muuten tuohon mainitsemaasi salaseuraan kuuluu ja keitä nämä mainitsemasi lakeijat ovat?

Lakeijoitahan täällä on kuin sieniä sateella. Lievätkö sitten kaikki uniikkeja nimimerkkejä vai propagandaministeriön hallinnoimia tilejä, ken tietää. Salaseura nyt on sen verran itsestäänselvä ettei liene tarvetta kommentoida.

Kuka on kaapannut IFK:n ja keneltä?

Yksikään rf:n jäsenistä ei ole laittanut omaa rahaa IFK:hon, silti leikkivät omistavansa IFK:n. Savustettuaan Göran Stubbin ulos hallituksesta he sulkivat oven ja tekivät salaseurasta sisäsiittoisen klubin, johon ulkopuolisilla ei ole pääsyä. Jotta IFK:lla olisi koskaan mahdollisuuksia olla hyvinvoiva organisaatio, tulisi rf:n jäsenyys, toiminta, pöytäkirjat, budjetit ja äänestysoikeus avata faneille. Tuhat pienomistajaa olisi parempi pohja kuin pieni klikki mukaomistajia. Ja aivan kaikki sisääntuleva pääoma tulisi ohjata operatiiviseen toimintaan, yhtäkään penniä eivät rf:n tyypit ole ansainneet käyttää mihinkään oheisvirkistystoimintaan.

Viestiesi perusteella on ainakin hyvä, ettet sinä ole päättämässä IFK:n asioista.

Aha. Olen esim. erittäin usein nähnyt jo kauan ennen kauden alkua mitä puutteita kokoonpanossa on ja mitkä osa-alueet kaipaavat vahvistusta. Jos itse olisin saanut kasata jengit runsaalla budjetilla, ei näitä puutteita olisi jätetty paikkaamatta.

Vaikea nimittäin nähdä, että juuri mikään muuttuisi paremmaksi, jos kaltaisesi olisivat seuran johdossa.

Mitäköhän tarkoittaa "kaltaisesi"? Sulla ei ole harmainta aavistusta minusta.

Lähinnä hyökkäilet täällä kaikkia kanssasi eri mieltä olevia vastaan ja itket elämän kovuutta.

No ei pidä tämäkään paikkaansa. En hyökkäile yhtään mitään enkä varsinkaan kanssani eri mieltä olevia vastaan, vaan kirjoitan pohjoiskorealaisuutta vastaan. En ole itkenyt elämän kovuutta, sillä sellaiseen ei ole mitään aihetta. Mulla mene loistavasti. Huomaa myös, että sinä hyökkäät minua kohtaan henkilökohtaisuuksilla.

Garden esimerkiksi on mielestäni IFK:n nykyjohdolta hyvä hanke ja tarkoituksena on varmasti viedä IFK:ta seurana eteenpäin.

Oma halli on ollut elinehto menestyksekkäälle tulevaisuudelle, siksi monet meistä olemme puhuneet siitä 90-luvulta sakka. Se vaan ilmeisesti tämäkin projekti kustiin eikä taloutta monipuolistettu laajentamalla ravintola- ja muuhun oheistoimintaan. Jos uudessa hallissa ollaan edelleen vuokralla ja ympärillä luokattoman nakkipöperön ja muovimukien karusellia pyörittää joku kuvottava Restel, ei mikään ole muuttunut eikä IFK ole mennyt milliäkään eteenpäin.
 

Supertähti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Et taida olla täältäpäin.. Etsi-toiminnolla voi etsiä nimimerkin @Stigu saunavitsiä/IFK-allegoriaa hakusanoilla "persereiän lumous". Jos Persereikä Garden meni sulta ohi, meni kyllä sitten myös Lumous Garden, johon vastasin.

Nyt kun hain tuota viestiä, niin muistan kyllä joskus lukeneeni. Hauska juttu ja meni minulta ohi, sillä en muista jokaista tämänkään vuoden aikana jonkun tänne kirjoittamaa viestiä - saatika sitten vuodelta 2017. Toivottavasti Garden purkaa tuon lumouksen ainakin siten, että pyllistäjä on edes hyvännäköinen.


Lakeijoitahan täällä on kuin sieniä sateella. Lievätkö sitten kaikki uniikkeja nimimerkkejä vai propagandaministeriön hallinnoimia tilejä, ken tietää. Salaseura nyt on sen verran itsestäänselvä ettei liene tarvetta kommentoida.

Ei tuossa kyllä ole mitään itsestäänselvää paitsi ehkä sinun omassa todellisuudessasi.

Yksikään rf:n jäsenistä ei ole laittanut omaa rahaa IFK:hon, silti leikkivät omistavansa IFK:n. Savustettuaan Göran Stubbin ulos hallituksesta he sulkivat oven ja tekivät salaseurasta sisäsiittoisen klubin, johon ulkopuolisilla ei ole pääsyä. Jotta IFK:lla olisi koskaan mahdollisuuksia olla hyvinvoiva organisaatio, tulisi rf:n jäsenyys, toiminta, pöytäkirjat, budjetit ja äänestysoikeus avata faneille. Tuhat pienomistajaa olisi parempi pohja kuin pieni klikki mukaomistajia. Ja aivan kaikki sisääntuleva pääoma tulisi ohjata operatiiviseen toimintaan, yhtäkään penniä eivät rf:n tyypit ole ansainneet käyttää mihinkään oheisvirkistystoimintaan.

Tuo olisi kyllä hyvä askel avoimuuteen, mutta ei kovin konkreettisesti liity seuran kehittämiseen. Mitäs sitten, jos nuo kaikki julkistettaisiin? Vaikea uskoa, että johonkin virkistystoimintaan menisi kovin paljoa rahaa, joka olisi pois esimerkiksi pelaajabudjetista. Pitäisikö siis mielestäsi tehdä osakeanti kannattajille? Hallitushan heitäkin edustaisi ja aivan varmasti joku olisi mahdolliseen uuteen hallitukseenkin tyytymätön. Jonkinlainen sisäpiiri seuraa aina pyörittää ja toki toivoisin sen pystyvän nykyistä parempaan.

Aha. Olen esim. erittäin usein nähnyt jo kauan ennen kauden alkua mitä puutteita kokoonpanossa on ja mitkä osa-alueet kaipaavat vahvistusta. Jos itse olisin saanut kasata jengit runsaalla budjetilla, ei näitä puutteita olisi jätetty paikkaamatta.

Voi hyvin olla, mutta sitähän emme voi tietää. Olisit hakenut IFK:n urheilujohtajaksi ja näyttänyt osaamisesi. Täällä on aika helppo huudella, kun ei tiedä ketä pelaajia on saatavilla ja mihin hintaan jne. Tiedät sen varsin hyvin. Budjettiin Garden voi toivottavasti tulevaisuudessa tuoda apuja. Omasta mielestäni IFK:lla tulisi olla noin kaksinkertainen pelaajabudjetti seuraavaan nähden. Tällöin olisi lähes varma finaalipaikka joka vuosi.

Mitäköhän tarkoittaa "kaltaisesi"? Sulla ei ole harmainta aavistusta minusta.

Tällä keskutelupalstalla minä ja muut arvioivat sinua kirjoittamiesi viestien perusteella. Voit toki olla aivan erilainen ihminen muuten, mutta sillä ei ole mitään merkitystä täällä, koska sitä ei voi tietää. On siis turha vedota siihen, etten tiedä sinusta mitään ihmisenä - minulle riittää kirjoittamasi viestit. Ja vaikka en sinua muuten tunne voin silti vapaasti toivoa, että sinä et koskaan päätä IFK:n asioista. En tunne poliitikkojakaan, mutta en silti toivo suurta osaa heistä valtaan.

No ei pidä tämäkään paikkaansa. En hyökkäile yhtään mitään enkä varsinkaan kanssani eri mieltä olevia vastaan, vaan kirjoitan pohjoiskorealaisuutta vastaan. En ole itkenyt elämän kovuutta, sillä sellaiseen ei ole mitään aihetta. Mulla mene loistavasti. Huomaa myös, että sinä hyökkäät minua kohtaan henkilökohtaisuuksilla.

Jos et huomaa hyökkääväsi, niin et varmaan lue viestejäsi edes kirjoittaessasi niitä. Minä en ole hyökännyt sinua vastaan henkilökohtaisuuksilla. Vai mikä viestissäni oli henkilökohtaista? Enhän edes tunne sinua, kuten sanoit. Toivoin vain, etteivät kaltaisesi johda IFK:ta ja siihen minulla on oikeus, vaikka en sinua tunnekaan.

Oma halli on ollut elinehto menestyksekkäälle tulevaisuudelle, siksi monet meistä olemme puhuneet siitä 90-luvulta sakka. Se vaan ilmeisesti tämäkin projekti kustiin eikä taloutta monipuolistettu laajentamalla ravintola- ja muuhun oheistoimintaan. Jos uudessa hallissa ollaan edelleen vuokralla ja ympärillä luokattoman nakkipöperön ja muovimukien karusellia pyörittää joku kuvottava Restel, ei mikään ole muuttunut eikä IFK ole mennyt milliäkään eteenpäin.

Vaikka uudessa hallissa oltaisiin vuokralla, niin monikin asia voi mennä eteenpäin esimerkiksi tulonjaon kannalta, kuten täälläkin on moneen kertaan keskusteltu. Et taida oikein ymmärtää areenabisnestä. Siihen liittyy moni muukin asia kuin pelkästään itse rakennuksen omistaminen ja jääkiekkojoukkue.

Kannattaa myös seurata uutisia: http://www.gardenhelsinki.fi/royal-ravintolat-kehittamaan-gardenin-ruokaelamyksia/ . Miksi Restelillä olisi mitään tekemistä Gardenin kanssa, jos yhteistyökumppanina on kilpailija Royal Ravintolat? Tuo uutinen oli linkattu tänne jo useampaan kertaan ja varmasti muistat sen, kuten ilmeisesti kaikki muut viestit vähintään vuoteen 2017 saakka. Turha siis levittää mielikuvaa Restelin nakkimukeista ja Gardenista, kun niillä ei näytä olevan mitään tekemistä keskenään.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi Garden olisi persereikä? Keitä muuten tuohon mainitsemaasi salaseuraan kuuluu ja keitä nämä mainitsemasi lakeijat ovat? Kuka on kaapannut IFK:n ja keneltä? Viestiesi perusteella on ainakin hyvä, ettet sinä ole päättämässä IFK:n asioista. Vaikea nimittäin nähdä, että juuri mikään muuttuisi paremmaksi, jos kaltaisesi olisivat seuran johdossa. Lähinnä hyökkäilet täällä kaikkia kanssasi eri mieltä olevia vastaan ja itket elämän kovuutta. Garden esimerkiksi on mielestäni IFK:n nykyjohdolta hyvä hanke ja tarkoituksena on varmasti viedä IFK:ta seurana eteenpäin.
Haluaisitko mahdollisesti kertoa että mitä sää tiedät sellaista, mitä muut eivät tiedä, tästä IFK:n halliprojektista?
Mistään ei ole tullut merkkiäkään sen suhteen, että se tulisi edistämään IFK:n taloudellisia, saati pelillisiä resursseja juuri yhtään lainkaan, vaikka se varmastikin oli haavena kun hommasta alettiin höpöttämään.
Kaikki julkisuuteen tullut informaatio sitä vastoin tulee sitä, että IFK:sta on tulossa vain hallin lypsylehmä (vs. Blues), mutta jos muuta tiedät, niin kerro ihmeessä, sillä olisi oikeasti kiinnostavaa tietää miten asia on.

Jos sitten taas olet kykenemätön näkemään sitä, että IFK on jotakuinkin Mobergin ajasta alkaen -pois lukien tuo 100v kausi- ollut täydellisesti asemoituneena sen kulloisenkin johdon taloudellisia ambitioita palvelemaan, ja työnteko sekä menestyminen eivät kuulu sen ryhmän sanavarastoon. Ainoastaan vallitsevan statuksen turvaaminen, jossa fanit maksavat paskastakin tuotteesta kun pidetään yllä ajatusta jostakin saatanan mystiseksi käyneestä brändistä.

Sen voisi siten luokitellaa eräänlaiseksi "salaliitoksi", eli joukkue on ikäänkuin vallattu palvelemaan sitä, että Moberg asuu jatkossakin granissa, eikä sigget ja konjakki lopu. :-)
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Garden esimerkiksi on mielestäni IFK:n nykyjohdolta hyvä hanke ja tarkoituksena on varmasti viedä IFK:ta seurana eteenpäin.

Ongelma on juuri näissä hankkeissa missä mitään ei tapahdu ja kuukausipalkka tai joku konsultaatiomaksu juoksee. Jalkapallon (ei IFK vaan kansainvälinen) puolella Visio 2020 haudattiin hienosti eikä siihen ole kukaan palannut. En ole sisäpiirissä (vaikka tunnen jotain porukkaa sieltä), niin en tiedä keitä on saunotettu, mutta aika erikoinen sattuma juuri tässä kohtaa asiasta mistä pitäisi puhua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös