ElmerMoody
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- ✦ IFK ✦
Nyt ihan kuriositeetin vuoksi utelisin, jotta mitä sää niinku tarkoitat tällä "omiani en hylkää" lausunnolla?
Onko se esim se jostakin syystä työttömyyteen ajautunut ihmispolo, joka taistelee joka päivä vaikkapa perheensä puolesta, tai maamme huikean vanhuspalvelun ikeeseen päätynyt mummo, joiden elämää olet verovaroin ja vapaaehtoislahjoituksin tukemaan, vai koskeeko se ainoastaan velvollisuudentuntoasi rahoittaa yhtä stadilaista kiekkojoukkuetta. Entä koskeeko se mahdollista perhettäsi ja sukuasi?
Mulle ei oikein aukea tää "omia ei hylätä" mentaliteetti siinä suhteessa, että hylkäämiseksi luokitellaan se jos ei juokse hallilla joka matsissa. Jos touhu näyttää paskalta, ei sitä tarvitse tukea, mutta ei se kuitenkaan estäne sinua pitämästä muuten kiinni sen joukkueesi kannattamisesta.
Jos sitä vastoin saat nautintoa paskasti tehdyn duunin ja huonosti kasatun joukkueen pelin seuraamisesta, niin sekin on fine ja oma valinta. Ei se kuitenkaan tarkoita että kaikkien pitäisi niin tehdä, tai ovat hylänneet omat.
Ihan samalla tavalla minä kannatan aina IFK:ta, mutta en vaan maksa tai käytä aikaani sen kanssa jos näen ettei se tuo sitä nautintoa jonka voisi tuoda jos työt olisi sielläkin paremmin tehty.
Ja tämä viesti ei sisällä mitään henkilökohtaista, vaan ainoastaan kiinnostaa tuo "omiani en hylkää" mentaliteetti ihan sisällöllisesti, ja että mihin se "omien" raja vedetään.
Omilla tarkoitin IFK:ta. Oletin että se tässä kontekstissa olisi ollut selkeää. En tiedä miten nuo muut asiat tähän nyt liittyy. Minulla on toki muitakin "omia" asioita ja henkilöitä elämässäni joita en myöskään ole hylkäämässä, mutta ne eivät liity tähän keskusteluun.
Minulle IFK on oma jengi niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina. Ei sen välttämättä tarvitse tarkoittaa sitä, että nautin joka ikisestä hetkestä ja olisin kaikesta samaa mieltä. Joskus surettaa ja vituttaa oikein huolellakin.. Kritiikkiä saa aina antaa ja varsinkin kun sen perustelee, niin siitä voi muodostua jopa kovinkin hedelmällisiä keskusteluja. En silti osaa itse kuvitella tilannetta jossa lopettaisin IFK:n kannattamisen*. Kyllä kai tämäkin tästä nykytilanteestamme jotain kertoo, että ketään ei tuntunut kiinnostavan kun kaveri (joka kirjoittaa täällä IFK -osiossa lähes päivittäin) julisti että poistaa IFK:n suosikkijoukkueidensa joukosta. Sitten kun minä tulen ihmettelemään tätä niin minä kyllä saan arvostelua osakseni.
Minulla ei ole oikeutta päättää kenenkään muun puolesta että miten jääkiekkoa tai IFK:ta tulisi seurata tai kannattaa. Pahoittelut että sille linjalle lähdin. Koko elämäni IFK:ta kannattaneena tuollaiset asiat vaan pistää ihmetyttämään ja ärsyttämään.. koska IFK on mulle tärkeä. Hyvinä ja huonoina aikoina. Tällaisella fanipalstalla olettaisin että moni muukin kokee samalla tavalla ja siksi tuollaiset oman jengin hylkäämiset ihmetyttää. Toki minä olen ilmeisesti "pohjoiskorealainen" ja en ymmärrä lukemaani ja mitään hylkäystä ei ole oikeasti tapahtunut. Ilmeisesti jotain uhkailua vaan siihen suuntaan tai jotain.. Tai sitten ei edes sitä vaan tuolla hommalla oli joku muu pointti jota en ymmärrä koska en osaa lukea ja ymmärtää samaan aikaan.
Se että joskus ei vaikka huvita seurata matseja kun masentaa tms niin ymmärrän senkin oikein hyvin. Siitä on kuitenkin aika pitkä matka siihen että lopettaisi IFK:n kannattamisen.
*Poikkeuksena ehkä joku itään myynti, mutta ei se olisi silloin enää IFK.