Ovatko nämä tuttujesi yritykset tehneet siis jo aiemmin yhteistyötä HIFK:n kanssa vai ovatko he duunissa vain joissain "random-yrityksissä" ja odottavat, että HIFK:sta otetaan yhteyttä? Ovatko he itse asiasta päättäviä tahoja ja heidän yrityksellään olisi oikeasti mielenkiintoa ryhtyä HIFK:n kumppaniksi ja järjestää tapahtumia yms.? Ja näillä yrityksillä markkinointipinkka kunnossa?
Korostan nyt, että minulla ei ole mitään faktaa, mitä HIFK on tehnyt tai jättänyt tekemättä myynnin puolella, joten puolustele tässä nyt ketään tai mitään. Mutta on melkoisen tärkeää, ettei "keskustelu" ole pelkästään sellaista, että listataan ylimalkaisesti asioita, mitä seurassa ei ole jonkun kertoman perusteella tehty ja sitten kaikille jää elämään käsitys, että mitään ei tosiaan ole tehty, koska ei huvita tai ei osata. Oikeasti taustalla voi olla vaikka mitä syitä, kuten vaikkapa kannattavampi kumppanuus kilpailiijan kanssa, jolloin yhteistyötä ei vain enää voi jatkaa. Tai joku muu ihan oikea peruste. Ymmärrän hyvin, ettei mitään tietoja voi paljastaa kovin yksityiskohtaisesti paljastamatta yrityksiä, mutta jonkinlaista taustaa olisi kuitenkin hyvä tietää. Ja pidän ihan mahdollisena sitäkin, että jotain on vain jäänyt tekemättä. Mutta "jotain kättä pidempää" ehkä kuitenkin tarvittaisi kuin pelkkä HIFK:sta ei ole kuulunut mitään.
Ilkka Kortesluoma aloittaa duuninsa elokuussa ja hänen vastuulleen tulee varmasti kuulumaan myyntiin ja myös markkinointiin liittyviä asioita. Kortesluoma on oikeasti todella kova värväys toimistolle, eikä tällaisia ihan hirveän usein Suomessa vastaan tule. Ehkä toimistolla odotetaan, että yhden johtaja-tason aukko täydennetään ja hän saa itse suunnitella vastuulleen kuuluvat työt ja niiden organisoinnin ja tuoda uusia tuulia? Hyvä asia on se, että esim. myyntiä ja lisämyyntiä voi oikeasti tehdä mihin aikaan vuodesta hyvänsä, vaikka pääyhteistyökumppanuudet usein lyödäänkin jo hyvissä ajoin lukkoon, erityisesti jatkajien toimesta. Suurin arvo kumppaneillekin on kauden aikana, ei kausien välissä.
Alla vielä Hesarin juttu Kortesluomasta, jos joku ei tiedä hänestä yhtään mitään.
Ilkka Kortesluoma innostui urheilumarkkinoinnista jo lukioikäisenä. Tie on vienyt HIFK:n ja AHL:n kautta NHL-organisaatioon lipunmyynnistä vastaavaksi myyntijohtajaksi. Täyttä hallia tarvitaan Kortesluoman mukaan myös kotisohvilla pelejä katsovien vuoksi.
www.hs.fi