HIFK:n peliesitykset kaudella 2019–2020

  • 370 605
  • 2 470

Stigu

Jäsen
Tuollaisessa kriisissä , jossa IFK tällä hetkellä kyntää, on hyvätkin puolet: Jengissä erottuu jyvät akanoista ja se joko hitsautuu yhtenäsemmäksi tai hajoaa lopullisesti, riippuen noiden jyvien ja akanoiden määrästä. Ja kyllähän tuon muukalaislegioonan sietääkin hitsautua yhtenäisemmäksi jo tässä vaiheessa kautta. Kuka oikeasti luuli, että IFK himmailisi mestaruuteen vaihtamalla 2 ketjullista avainpelaajia, varsinkin kun valmentajakin on untuvikko? Jengissä on varmaan henkilökemiat käymistilassa ja siellä on varsinkin noiden junantuomien nyt löydettävä oma roolinsa jengissä. Sama pätee Pikkaraiseen- nyt on fuhrerin paikka osoittaa taktinen osaamisensa ja henkinen auktoriteettinsa. Ja nyt olisi kyllä oiva paikka kenen tahansa pelaajistosta ilmoittautua joukkueen henkiseksi kapteeniksi, sellaiselle on nimittäin huutava pula.

Mä en kyllä haikailisi vahvistusten perään. Tai siis olisihan niitä kiva saada, mutta pelaajisto ei mielestäni ole se ongelma. Perkele, jengissä on kolme liigan huippuketjua, ainoa mitä vahvistaisin pleijareita ajatellen olisi nelonen . Pakistossakaan ei ole valittamista. Itse näen asian niin, että Pikkaraisen täytyy nyt pystyä monipuolistamaan peliä. Jengi pelaa pääosin todella hyvää viiskkopeliä, mutta liian safety-moodissa. Miksei siellä haeta enemmän esim. vastustajan keskialueen träpin murtavia pystysyöttöjä, tai hyökkäyspäässä toisen aallon hyökkäyksiä?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Avaa silmät niin näet. Tämäkin palsta niitä täynnä. Facebookin fani-ryhmät samoin. Siihen se Sihvonenkin viittasi että fanit ei edes vaadi menestystä.
Avaa silmät? Eli vastauksesi on, että "internetissä", mutta mitään esimerkkejä ei ole antaa. "Tämäkin palsta täynnä". Ok. Näytä esimerkkejä, jos kerran on täynnä.

Oma lukunsa on sitten se, että uskoo jonkun Sihvosen juttuja. Millähän tavoin fanien pitäisi vaatia sitä menestystä? Boikotin voimalla? Kysyn ihan tosissani: miten fanit voivat sitä menestystä vaatia, siis käytännössä? Vaativatko muiden seurojen fanit menestystä jotenkin eri tavalla?

Joku järki nyt.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Avaa silmät? Eli vastauksesi on, että "internetissä", mutta mitään esimerkkejä ei ole antaa. "Tämäkin palsta täynnä". Ok. Näytä esimerkkejä, jos kerran on täynnä.

Oma lukunsa on sitten se, että uskoo jonkun Sihvosen juttuja. Millähän tavoin fanien pitäisi vaatia sitä menestystä? Boikotin voimalla? Kysyn ihan tosissani: miten fanit voivat sitä menestystä vaatia, siis käytännössä? Vaativatko muiden seurojen fanit menestystä jotenkin eri tavalla?

Joku järki nyt.
No sinä olet yksi hyvä esimerkki. Jos saa kysyä niin oletko vaihtanut vuosien aikana nimimerkkiä? Tuntuu aika oudolle sun nimimerkkis. En ala listaa laittamaan mutta useita nimimerkkejä on jotka ovat hyvinkin tyytyväisiä nykymenoon.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensin kommentti, joka ei liity tähän aiheeseen: Sinulla on kynä hallussasi.
Sitten aiheeseen:
Jos kuitenkin joutuisit itse valitsemaan, kenet ottaisit tilalle valmentajaksi?
Entä UTJ:ksi?
Jos joukkueen on oltava valmis vasta helmikuussa (josta olen rankasti eri mieltä, sillä pelaajat eivät ehdi oppia tuntemaan toisiaan enää silloin), jää kaksi vaihtoehtoa (tai oikeastaan jotain siltä väliltä): Helmikuun alussa on jäljellä 17 ottelua, helmikuun lopussa vain 6 ottelua. Kumpi tahansa tai jotain väliltä on aivan liian vähän, jos aikoo saada hyvät asemat ratkaisupeleihin vai mitä?
Miten ne junnut voivat ottaa niitä steppejä, jos eivät pääse kokeilemaan?
Ja viimeinen kysymys, miten itse avaisit lukon?

Kiitos ystävällisestä kommentistasi koskien kirjoitteluani. Parhaani yritän, joskus osuu, joskus ei. Perus HIFK:ta siis.

Jos mä saisin valita kenet tahansa HIFK:n valmentajaksi, valitsisin Kari Jalosen. Seuraavalla sijalla olisi Ville Peltonen ja Toni Söderholm. Ikävä kyllä nämä vaihtoehdot eivät tällä hetkellä ole mahdollisia. En missään nimessä kyseenalaista esim. Mikko Mannerin, Antti Pennasen, Jukka Rautakorven, Jussi Tapolan tai Jukka Jalosen ammattitaitoa, mutta yksikään heistä ei minua erityisesti kiehdo. Sama pohjatyö heilläkin olisi edessään kuin kenellä tahansa muulla HIFK:hon tulevalla koutsilla. Nykyisiä toimintaympäristöjä johtavine pelaajineen ja organisaatiokulttuureineen ei ikävä kyllä ole mahdollista siirtää suoraan tänne. Mutta ehkäpä ottaisin Mikko Mannerin em. listan koutseista mieluiten. Mutta kaikki tämä on kuitenkin vain teoreettista, koska HIFK:n valmentaja on Jarno Pikkarainen enkä toistaiseksi näe syytä olla siitä erityisen pahoillani. Mielestäni hyvä ja kunnianhimoinen valmentajavalinta. En pidä Pikkaraista millään tasolla työharjoittelijana, vaan kokeneena ammattivalmentajana. Se, että HIFK on nyt hänen ensimmäinen virallinen pitkäaikainen liigapestinsä on ihan turhaa jeesustelua, koska hän on toiminut menestyvässä Mestis-seurassa päävalmentajana ja liigassa apukoutsina useita vuosia. Ei se itse työ eroa, mutta resursseissa on toki eroa. Pikkarainen oli Selinin aisaparina se kunnianhimoinen ja ahkera valmentaja, joka kehitti osaamistaan jatkuvasti. Ja tämä huomattiin HIFK:n lisäksi myös muissa liigaseuroissa.

Urheilujohtajaksi valitsisin samoin jonkun kolmikosta Kojo, Ville ja Söde. Myös Jukka Holtari olisi hyvä haku, mutta Holtaria ei taida enää kiinnostaa parrasvaloissa patsasteleminen, vaan arvostaa korkealle sen, että saa asustella maakunnissa ja sehän ei HIFK:n tapauksessa ole vaihtoehto. Olen toistaiseksi varsin tyytyväinen Tobias Salmelaisen duuniin, enkä näe, että hänen aiempi kokemattomuutensa urheilujohtajan pestissä erityisesti näkyisi. Parannettavaa on toki yleensä aina kaikilla omissa duuneissaan eikä Salmelainekaan ole poikkeus. Mielestäni hän on kuitenkin kasannut pääasiassa hyvän jengin. Jos kassa olisi pohjaton eikä eri pelaajien sopimustilanteet ja sopimusten arvot koskaan vaikuttaisi, joukkueesta saisi toki nykyistä huomattavasti kovemman Stiga-ukko-jengin. En kuitenkaan pidä kovin mielekkäänä arvostella yleisesti ottaen pelaajahankintoja, koska sopimustilanteissa on paljon liikkuvia osia eikä mulla ole tietoa, mitkä ovat olleet vaihtoehdot, kun joku pelaaja on kiinnitetty.

Junnuista olen sitä mieltä, että heitä on nyt pelaavassa kokoonpanossa aivan liian vähän tulevaisuutta ajatellen. Toisaalta, kukaan junnuista, pl. Terry And ja Tobias Winberg (Lundellia en ota tähän mukaan, koska hänen pelipaikkansa on täysin selvä) eivät oikein ole pystyneet tuomaan mitään lisäarvoa jengiin. Myönnän, että eivät myöskään ole saaneet paljon peliaikaakaan. Vaikea tilanne. Mutta, Kolleista on niin suuri joukko treenannut edustusjoukkueen kanssa ja osa kai treenaa edelleenkin, että heidän tilanteensa ja valmiutensa pelata Liigaa on aivan varmasti tiedossa ja valmentajat näkevät, missä mennään. Kalto tekee ymmärtääkseni päivittäin duunia tietyn pelaajaringin kanssa, joten junnut eivät ole enää mikään musta aukko, jotka tekevät jotain jossain, vaan yhteistyö on ihan oikeasti hyvin tiivistä. Junnujen näyttöpaikkojen antamista ei helpota yhtään se, että aikuisosasto konttaa ja jo muutaman kierroksen ajan voittaminen on ollut melkeinpä pakollista. Olisi perin erikoista, jos joukkue olisi kasattu niin, että tässä vaiheessa kautta oletetaan, että solmut aukeaa ennemmin junnuilla kuin joukkueeseen hankituilla aikuisilla miehillä. Mutta mitään suojatyöpaikkoja ei toki sovi olla ja muutaman kierroksen kuluttua voisi olla junnujen aika näyttää, pärjäävätkö vai eivätkö pärjää. Vielä yritetään kuitenkin hitsata muuttunutta joukkuetta yhteen ja siihen auttaa parhaiten pelaaminen. Ja voitot. Voitot auttaa kaikkeen.

Mä lähtisin avamaan joukkueen henkisiä lukkoja henkisen valmentajan tuella. Ihmettelen syvästi, ettei HIFK:lla palkkalistoilla vieläkään sellaista ole. Tänne, jos mihin olisi hyvin perusteltua hankkia mentaalivalmentaja. Lisäksi olisin tämän viikon alkuun skipannut kaikki pelilliset harjoitteet ja järjestänyt pelaajille pienryhmissä erilaisia "vapauttavia" tehtäviä. Ryhmät jaettaisiin niin, että kenelläkään ei ole sitä parasta frendiä tai kuppikuntaa omassa ryhmässään. Jotain sellaista tekemistä, missä on pakko tehdä yhteistyötä, ei liity lätkään mitenkään ja missä jokainen joutuu laittamaan itsensä llikoon. Ei kuitenkaan mitään vakavaa, vaan sellaista, missä läppä lentää ja nauru raikaa. Ehkä joku pienryhmänäytelmä tai karaokekilpailu Levyraati-staililla, Kokkisota, Amazing Race tai ihan mitä vain. Mitä dorkempi ehdotus, sitä parempi. Kaikki osaavat varmasti pelata ja tietävät, mitä kentällä pitää tehdä, joten päivän parin treenitauko ei varmasti haittaisi ollenkaan.

Ja sen sanon, että liigaohjelma on kyllä aivan kamala ainakin HIFK:lle.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Hyökkäysalueella yksinkertaistaminen olisi paikallaan. Varsinkin kun IFK:n corsihuijaus laukauksista selvästi valtaosa tulee 3.sektorilta, josta on suorilla vedoilla vaikea tehdä maaleja. Paljon on laukauksia, mutta vähän halukkaita miehiä hakkaamassa niitä sisään. Ei ole mikään ihme että noilla laukausmäärillä ei tule edes vahingossa rumia maaleja. Kouvolassa oli jo vähän yksinkertaistamista näkyvissä.
Kyllä, Kouvostoliitossa etenkin pelin alkupuoliskolla mentiin maalia kohti. Meikä lähtis työntämään noita luutamiehiä tonne tulosyksikköihin. Sit vaan kohti maalia.

Nyt pitäisi harjoittelussa ottaa Stögömäiset keinot käyttöön, eli treenataan pelkkää hyökkäämistä ja YV:tä. 2vs2 ja 3vs3-hyökkäyksiä niin kauan kunnes jokainen pelaaja on tehnyt muutaman hattutempun. Ok, Lennulle ja Tallbergille riittää yks, muuten ne on hallilla koko viikon.
Tuo YV:kin on vähän kaks piippuinen juttu: vasta ihan viimeisimmissä peleissä se on mennyt puuroksi. Kiekot pomppii ja kädet tärisee.

Oman alueen ja keskialueen osalta en lähtisi noin rajuun yksinkertaistamiseen, kuin vieraspeleissä on nähty. On järjetöntä rosterin väärinkäyttöä, kun kädelliset pelaajat laitetaan roiskimaan kiekkoa. Kotona on nähty toistakin avauspelin rytmiä, ja se pitää saada vieraspeleihin mukaan. Jos jokaisessa hyökkäyksessä päädytään 5vs5-pyöritykseen, niin joudutaan tekemään helvetisti turhaa duunia per/maali. Pelicansit ja muut kiemurtelee tuskissaan omalla alueella, kunnes pääsee yhteen vastahyökkäykseen ja laittaa limpun verkkoon.
Tästä samaa mieltä. Toki tuo viimeisin taitaa olla se ainoa, jossa on menty noin ääripäähän. Ainakin omien muistikuvieni mukaan. Toki tähän yksinkertaistukseen liittynee paniikki: kun havaittiin, että kukaan pakeista ei saa edes sitä ekaa helppoa omille, niin ohjeistuksena on varmastikin ollut heittää roikkoa keskialueelle.

Joo se yksi voitto voisi vapauttaa paljon. Viime kaudella oltiin tappioputkessa, ja 12. joulukuuta voitettiin SaiPa jatkoajalla hikisen väännön päätteeksi, muistan kuinka tuuletuksista näki pelaajien vapautuneisuuden. Tuon jälkeen otettiin neljä selkeää voittoa putkeen, ja siitä lähti hidas mutta varma nousu kuuden sakkiin. Nyt ollaan vielä niin alussa, että yhdellä vähän pidemmällä voittoputkella saisi kaiken anteeksi.
Emmä tiedä saisiko kaikkea anteeksi, mutta kyllähän äkkiä unohtuisi huono alku. Toki, tällä palstalla sitä muisteltaisiin heti ensimmäisen tappiopelin jälkeen. Tai viimeistään poffeissa, kun pudotaan siksi ettei ole kotietua.

Tulos ohjaa yksittäistä peliä tosi paljon, Kouvolassa hakattiin väkisin se himoittu avausmaali, sitten tuomari levittää kädet ja homma lässähti alkupisteeseen. Mulle ei hidastuksenkaan jälkeen selvinnyt että oliko se päivänselvä hylky? Veskan räpylään otettiin kontaktia, mutta kiekko ei ollut kokonaan räpylän alla missään vaiheessa. Kai se räpylän törkkiminen on kielletty, vaikka se alueen ulkopuolella olisikin. Nämä veskan häirinnät on sellaista nuorallatanssia. Pelaajien pitää hirveällä vimmalla mennä maalille, tehdä hirveässä vauhdissa monta asiaa samaan aikaan, ja samalla väistellä vastaan pomppivaa veskaa. Veskalla ei ole mitään vastuuta mistään.
Se kiekko tuli kahdesti sieltä rällän alta pois. Ensimmäinen oli ihan omaa roplaustaan, tokaan tilanteeseen Laakso ajoi maila edellä, jolloin kiekko tuli ns. väkivalloin pois hanskan alta. Näkyi yhdestä kuvakulmasta suht selkeästi, muista ei niinkään.

Kyllähän veskan vastuuta on jopa lisätty tälle kaudelle: esim. oman pelaajan veskan päälle lanaama vastustaja ei enää saa niin herkästi jäähyä, eikä maalia hylätä ihan niin herkästi. Myös tuo omituinen säbäsääntö on tuottanut jo ainakin kaksi jäähyä veskoille (päästän peliin, eiku en päästäkään).
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No sinä olet yksi hyvä esimerkki. Jos saa kysyä niin oletko vaihtanut vuosien aikana nimimerkkiä? Tuntuu aika oudolle sun nimimerkkis. En ala listaa laittamaan mutta useita nimimerkkejä on jotka ovat hyvinkin tyytyväisiä nykymenoon.

Listaa nyt vain, kun kerran asiaa toistuvasti sivuat.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
No sinä olet yksi hyvä esimerkki. Jos saa kysyä niin oletko vaihtanut vuosien aikana nimimerkkiä? Tuntuu aika oudolle sun nimimerkkis. En ala listaa laittamaan mutta useita nimimerkkejä on jotka ovat hyvinkin tyytyväisiä nykymenoon.
Mitähän ihmeen merkitystä meikäläisen nimimerkillä mahtaa olla?

Ja ei, en ole tässä tapauksessa esimerkkinä. Olen kaikkea muuta kuin tyytyväinen. Monta hyvää hankintaa Salmelainen teki tälle kaudelle, mutta ei se paljon lämmitä, kun kyse on tulosurheilusta. Olen tyytyväinen, kun IFK menestyy, eli pääsee vähintään finaaleihin. Ja kun sinne asti pääsee, ei hopea enää tyydytä.

Jos väität, että täällä on useita faneja, jotka ovat tyytyväisiä vallitsevaan tilanteeseen, olisi varmasti hyvä olla jotain perusteita moiselle väitteelle. Nyt ei näytä olevan. No, olkoon, ei maksa vaivaa vängätä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tuollaisessa kriisissä , jossa IFK tällä hetkellä kyntää, on hyvätkin puolet: Jengissä erottuu jyvät akanoista ja se joko hitsautuu yhtenäsemmäksi tai hajoaa lopullisesti, riippuen noiden jyvien ja akanoiden määrästä. Ja kyllähän tuon muukalaislegioonan sietääkin hitsautua yhtenäisemmäksi jo tässä vaiheessa kautta. Kuka oikeasti luuli, että IFK himmailisi mestaruuteen vaihtamalla 2 ketjullista avainpelaajia, varsinkin kun valmentajakin on untuvikko? Jengissä on varmaan henkilökemiat käymistilassa ja siellä on varsinkin noiden junantuomien nyt löydettävä oma roolinsa jengissä. Sama pätee Pikkaraiseen- nyt on fuhrerin paikka osoittaa taktinen osaamisensa ja henkinen auktoriteettinsa. Ja nyt olisi kyllä oiva paikka kenen tahansa pelaajistosta ilmoittautua joukkueen henkiseksi kapteeniksi, sellaiselle on nimittäin huutava pula.

Mä en kyllä haikailisi vahvistusten perään. Tai siis olisihan niitä kiva saada, mutta pelaajisto ei mielestäni ole se ongelma. Perkele, jengissä on kolme liigan huippuketjua, ainoa mitä vahvistaisin pleijareita ajatellen olisi nelonen . Pakistossakaan ei ole valittamista. Itse näen asian niin, että Pikkaraisen täytyy nyt pystyä monipuolistamaan peliä. Jengi pelaa pääosin todella hyvää viiskkopeliä, mutta liian safety-moodissa. Miksei siellä haeta enemmän esim. vastustajan keskialueen träpin murtavia pystysyöttöjä, tai hyökkäyspäässä toisen aallon hyökkäyksiä?

Musta näytti, että kun tappioita alkoi tulla ja maaleja ei saatu, mentiin enemmän tuonne mainitsemallesi safety-moodille. Ekat matsit oli paljon raikkaampia ja paikoille pääsyä haettiin hanakammin.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@mixu unohtanut painaa objektiivisuus nappia samalla kun käynnistänyt tietokoneen tai sitten netissä käyttäytymiseen on otettu mallia Jonne Virtaselta.

Mun mielestä tollanen kirjoittelu missä kerrotaan mitä "valtaosa" tai "suurin osa" on mieltä, on todella rasittavaa. Kukaan ei ole sanonut olevansa tyytyväinen tilanteeseen vaan vaikuttaa että he jotka ovat erimieltä kanssasi, katsovat tilannetta vähän isompana kokonaisuutena.

Tuo nillitys siitä että "fanit hyväksyy" tai "ei painosta" tms. on niin turhaa. Oletko itse koskaan keskustellut asiasta Everin, Valtasen, Salmelaisen tai Pikkaraisen kanssa ja kertonut mitä olet kannattajana mieltä ja mitä odotat ja vaadit seuralta?? Mun mielestä jokainen voi kirjoitella omalta kohdaltaan, mutta on naurettavaa yleistää noin. Varmaan täällä joku muukin kuin minä, on käynyt "toimiston" kanssa asiasta keskustelua ja ilmaissut kantansa - silloin kun ollaan tyytyväisiä ja myös silloin kun vaaditaan vastinetta rahoille. Se että täällä valitetaan, ei johda mihinkään. Olin jotenkin siinä käsityksessä, että tämä on keskustelupalsta, jossa keskustellaan IFK:hon liittyvistä asioista ja esitetään näkemyksiä ja laajennetaan omaa käsitystä lukemalla muiden näkemyksiä. Täällä voi hakata näppäimistön paskaksi ja sitä rataa, mutta mitään ei tapahdu. Ehkä tuo energia kannattaa suunnata oikeille henkilöille.

Pakko ottaa myös kiinni siihen (ei varmaan mixun kommentoimaa), että osa pelaajista laiskistuisi diilin meille saadessaan. Siellä on nyt useampi kovan tason pelaaja 1+1 sopparilla ja varmaan mm. Dyk, Lyytinen, Kangasniemi, Lundell, Jääskä, Turunen ja Paajanen, sekä Engren ja Tuohimaa ovat meillä ottamassa isompaa steppiä ja tekevät kovasti duunia sen eteen, että ottaisivat konkreettisesti sen isomman stepin. Varmaan myös Varakas, Petrell, Nykopp ja Keränenkin haluavat näyttää ja pärjätä. Näin teki mm. viime kaudella Rask, Thorell ja Tyrväinen. Liigassa pelaa 14 muuta jengiä ja kaikki haluaa voittaa. Vaikka on miten kova jengi, on sattumalla iso vaikutus sekä paineensietokyvyllä. Muutama tietäjä osasi odottaa että näin käy, he voivat olla nyt tyytyväisiä, mutta harva osasi odottaa että valtaosa matseista kääntyisi tappioksi ja jengi olisi näin jumissa. Nyt toisaalta joukkuehenkeä ja johtajuutta punnitaa. Paska tilanne ja todella perseestä jos ei ala onnistumisia tulemaan, mutta tästä voi pitkässä juoksussa olla hyötyäkin.

En myöskään itse osta sitä, että joukkue olisi väärin kasattu. Siellä on paljon taitoa sekä työntekoa ja ehkä voimaa on haluttu korvata nopeudella ja taidolla sekä sitkeydellä. Mun silmään vaikuttaa siltä, että IFK:n joukkueen kasaamisessa on jotain järkeä pitkästä aikaa, eikä vain oteta mitä saadaan. Nyt toki Salmelaisella on aika näyttää, että saisi hyvissä ajoin ne puuttuvat palaset (pakki ja hyökkääjä) joukkueeseen mukaan.

Koska ongelmat harvoin ratkeaa siellä missä ne ovat syntyneet, niin todella toivoin että kovan tason pakki ja laituri/sentteri saadaan mahdollisimman pian tukemaan joukkuetta.

Kun puhutaan joukkueiden onnistumisista ja kasaamisista, on hyvä muistaa (mikä pätee niin joukkueurheiluun, valmentamiseen kuin johtamiseenkin), että mitä enemmän tekee pitkässä juoksussa hyviä ja oikeita asioita, niin sitä todennäköisemmin ne alkavat tuottaa hyviä asioita. Pikapalkintoja harvoin saa ja monesti ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan. On vaan pyrittävä tekemään oikeita asioita. Mä näen, että IFK:ssa on puutteita, mutta myös oikeita asioita on alettu tehdä. Se on pitkä tie. Se ei silti tarkoita sitä, että minä tai "valtaosa" olisi sitä mieltä, että nykytilanteeseen voi olla tyytyväinen.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, Kouvostoliitossa etenkin pelin alkupuoliskolla mentiin maalia kohti. Meikä lähtis työntämään noita luutamiehiä tonne tulosyksikköihin. Sit vaan kohti maalia.

Näissä HIFK:n luutamiehissä Petrell, Åsten, Tallberg, Nykopp, Keränen on vain yksi ongelma. Kun heidät laittaa tulosyksikköön, niin sen jälkeen ei hallita enää corsitilastojakaan, eivätkä heidän tehopisteensä oleellisesti nouse kärkiketjuissa pelatessa. Veikkaisin, että vaikka Lennu pelaisi koko kauden ykköskentässä kiintiöpaikalla, niin tehopisteet aivan maksimissaan 15-20. Siitä voi jokainen laskea hyötysuhdetta. Tallberg kyllä parhaimmillaan oli hyvä tuossa roolissa.

Kyllä minä näen, että noissa nykyisissä tulosyksikön pelaajissa pitäisi löytyä sellaisia pelaajia, jotka haluavat maalin edessä ottaa mustelmia: Sallinen ja Paajanen etunenässä ja Jääskä sekä loppujen lopuksi ihan kuka vaan. Aina näissä niin sanotuissa huippukentissä on yksi työhevonen ollut, mutta kohtalaisella peliälyllä ja kohtalaisilla käsillä varustettu pelaaja: Tyrväinen, Haataja, Elkins, Zaborsky, Luttinen, Pärssinen, T.Ruutu (sen toisen nimeä en muista) ja Kortelainen esimerkkeinä. Jokainen voi miettiä, että mikä teki noista pelaajista erityisen hyvän? Ei sentit tai kilot, vaan asenne ja halu mennä maalille, mutta silti jokaista mainittua voi myös kuvata sanoilla muutenkin hyvä pelaaja. Ei siellä kärkikentissä menestyksekkäästi kukaan puukäsi ole HIFK:ssakaan menestynyt.

Ville Peltosella oli myös haluja tehdä maaleja maalin edestä. Enemmän se maalille meneminen vaatii pelaajalta sinne menemisen oikea-aikaisuutta, halua ja taitoa tehdä maaleja. Åsten voi vaikka asua maalin edessä ykköskentässä koko kauden ja tekee sen neljä maalia maksimissaan kauteen. Kun sinne kärkikenttiin laittaa vain jonkun puukäden, jonka tehtävä on mennä maalin eteen, niin ei kahdella hyökkääjällä saa syöttöketjuja aikaiseksi ja jos tämä kolmas pelaaja koskee kiekkoon, niin pelin virtaus katkeaa liian usein.

Lisäksi Pikkarainen sanoi, että heidän tilastojensa mukaan HIFK:lla on tämän kauden aikana ollut 20 läpiajoa/rankkaria. Tuloksena 0 maalia. Ei siinä maskit, maalille menemiset ja muut kyllä auta, jos noista ei osata tehdä. Väitän hanojen auettua, niin siellä laittaa riparia sisään ihan kuka vaan. Silti myönnän, että HIFK:lta puuttuu tuon aikaisemmassa kappaleessa mainitsemani listan tyylisiä pelaajia, joilla on luontaista halua ajaa oikea-aikaisesti maalille.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että nämä puukädet vaan kimpassa heittelemään sitä kiekkoa sinne ristikulmiin. Silloin siitä voi jotain joskus tullakin, kun kaikki ovat sentään samalla aaltopituudella, että miten sitä kiekkoa sieltä päädystä kaivetaan. Alivoimalla arvokkaita pelaajia, kun silloin tarvitsee vain rikkoa peliä ja heitellä sitä kiekkoa sinne päätyyn. Sitten kun 1-3 ketjujen pelaajat alkavat hoitaa hommansa, niin monesti tämäkin osasto sitten saa onnistumisia, kun se heidän kulmassa rouhiminen alkaa menemään vastustajan ihon alle ja 4-1 tilanteessa sitä päätöntä möyrimistä tavallaan arvostaakin.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Onkin kyllä riemukas ajatus, että apuvalmentajien roolit ja tavoitteet olisi nähtävissä, niin fanit eivät ainakaan aiheetta dumaisi ketään. Itse haluaisin nähdä myös esim Joonas Tanskan kehityskeskustelujen muistiinpanot viimeiseltä viideltä vuodelta, jotta osaisin fanina arvioida, vastaako hänen panoksensa ja osaamisensa sitä, mitä organisaatio hänestä haluaa. Sama tietysti muidenkin työntekijöiden osalta.
No, sekin olisi mielenkiintoista, mutta en tarkoittanut henkilöä vaan roolille asettettua tehtävän kuvausta. Samaan rooliin voi tulla muitakin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tyhjänpäiväinen pään aukominen on palkittu pelikiellolla.

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kiitos ystävällisestä kommentistasi koskien kirjoitteluani. Parhaani yritän, joskus osuu, joskus ei. Perus HIFK:ta siis.

Jos mä saisin valita kenet tahansa HIFK:n valmentajaksi, valitsisin Kari Jalosen. Seuraavalla sijalla olisi Ville Peltonen ja Toni Söderholm. Ikävä kyllä nämä vaihtoehdot eivät tällä hetkellä ole mahdollisia. En missään nimessä kyseenalaista esim. Mikko Mannerin, Antti Pennasen, Jukka Rautakorven, Jussi Tapolan tai Jukka Jalosen ammattitaitoa, mutta yksikään heistä ei minua erityisesti kiehdo. Sama pohjatyö heilläkin olisi edessään kuin kenellä tahansa muulla HIFK:hon tulevalla koutsilla. Nykyisiä toimintaympäristöjä johtavine pelaajineen ja organisaatiokulttuureineen ei ikävä kyllä ole mahdollista siirtää suoraan tänne. Mutta ehkäpä ottaisin Mikko Mannerin em. listan koutseista mieluiten. Mutta kaikki tämä on kuitenkin vain teoreettista, koska HIFK:n valmentaja on Jarno Pikkarainen enkä toistaiseksi näe syytä olla siitä erityisen pahoillani. Mielestäni hyvä ja kunnianhimoinen valmentajavalinta. En pidä Pikkaraista millään tasolla työharjoittelijana, vaan kokeneena ammattivalmentajana. Se, että HIFK on nyt hänen ensimmäinen virallinen pitkäaikainen liigapestinsä on ihan turhaa jeesustelua, koska hän on toiminut menestyvässä Mestis-seurassa päävalmentajana ja liigassa apukoutsina useita vuosia. Ei se itse työ eroa, mutta resursseissa on toki eroa. Pikkarainen oli Selinin aisaparina se kunnianhimoinen ja ahkera valmentaja, joka kehitti osaamistaan jatkuvasti. Ja tämä huomattiin HIFK:n lisäksi myös muissa liigaseuroissa.

Urheilujohtajaksi valitsisin samoin jonkun kolmikosta Kojo, Ville ja Söde. Myös Jukka Holtari olisi hyvä haku, mutta Holtaria ei taida enää kiinnostaa parrasvaloissa patsasteleminen, vaan arvostaa korkealle sen, että saa asustella maakunnissa ja sehän ei HIFK:n tapauksessa ole vaihtoehto. Olen toistaiseksi varsin tyytyväinen Tobias Salmelaisen duuniin, enkä näe, että hänen aiempi kokemattomuutensa urheilujohtajan pestissä erityisesti näkyisi. Parannettavaa on toki yleensä aina kaikilla omissa duuneissaan eikä Salmelainekaan ole poikkeus. Mielestäni hän on kuitenkin kasannut pääasiassa hyvän jengin. Jos kassa olisi pohjaton eikä eri pelaajien sopimustilanteet ja sopimusten arvot koskaan vaikuttaisi, joukkueesta saisi toki nykyistä huomattavasti kovemman Stiga-ukko-jengin. En kuitenkaan pidä kovin mielekkäänä arvostella yleisesti ottaen pelaajahankintoja, koska sopimustilanteissa on paljon liikkuvia osia eikä mulla ole tietoa, mitkä ovat olleet vaihtoehdot, kun joku pelaaja on kiinnitetty.

Junnuista olen sitä mieltä, että heitä on nyt pelaavassa kokoonpanossa aivan liian vähän tulevaisuutta ajatellen. Toisaalta, kukaan junnuista, pl. Terry And ja Tobias Winberg (Lundellia en ota tähän mukaan, koska hänen pelipaikkansa on täysin selvä) eivät oikein ole pystyneet tuomaan mitään lisäarvoa jengiin. Myönnän, että eivät myöskään ole saaneet paljon peliaikaakaan. Vaikea tilanne. Mutta, Kolleista on niin suuri joukko treenannut edustusjoukkueen kanssa ja osa kai treenaa edelleenkin, että heidän tilanteensa ja valmiutensa pelata Liigaa on aivan varmasti tiedossa ja valmentajat näkevät, missä mennään. Kalto tekee ymmärtääkseni päivittäin duunia tietyn pelaajaringin kanssa, joten junnut eivät ole enää mikään musta aukko, jotka tekevät jotain jossain, vaan yhteistyö on ihan oikeasti hyvin tiivistä. Junnujen näyttöpaikkojen antamista ei helpota yhtään se, että aikuisosasto konttaa ja jo muutaman kierroksen ajan voittaminen on ollut melkeinpä pakollista. Olisi perin erikoista, jos joukkue olisi kasattu niin, että tässä vaiheessa kautta oletetaan, että solmut aukeaa ennemmin junnuilla kuin joukkueeseen hankituilla aikuisilla miehillä. Mutta mitään suojatyöpaikkoja ei toki sovi olla ja muutaman kierroksen kuluttua voisi olla junnujen aika näyttää, pärjäävätkö vai eivätkö pärjää. Vielä yritetään kuitenkin hitsata muuttunutta joukkuetta yhteen ja siihen auttaa parhaiten pelaaminen. Ja voitot. Voitot auttaa kaikkeen.

Mä lähtisin avamaan joukkueen henkisiä lukkoja henkisen valmentajan tuella. Ihmettelen syvästi, ettei HIFK:lla palkkalistoilla vieläkään sellaista ole. Tänne, jos mihin olisi hyvin perusteltua hankkia mentaalivalmentaja. Lisäksi olisin tämän viikon alkuun skipannut kaikki pelilliset harjoitteet ja järjestänyt pelaajille pienryhmissä erilaisia "vapauttavia" tehtäviä. Ryhmät jaettaisiin niin, että kenelläkään ei ole sitä parasta frendiä tai kuppikuntaa omassa ryhmässään. Jotain sellaista tekemistä, missä on pakko tehdä yhteistyötä, ei liity lätkään mitenkään ja missä jokainen joutuu laittamaan itsensä llikoon. Ei kuitenkaan mitään vakavaa, vaan sellaista, missä läppä lentää ja nauru raikaa. Ehkä joku pienryhmänäytelmä tai karaokekilpailu Levyraati-staililla, Kokkisota, Amazing Race tai ihan mitä vain. Mitä dorkempi ehdotus, sitä parempi. Kaikki osaavat varmasti pelata ja tietävät, mitä kentällä pitää tehdä, joten päivän parin treenitauko ei varmasti haittaisi ollenkaan.

Ja sen sanon, että liigaohjelma on kyllä aivan kamala ainakin HIFK:lle.
Kiitos vastauksestasi! Olemme aika monessa samaa mieltä. Emme
kuitenkaan ihan kaikessa, joka tekee elämästä mielenkiintoisen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Musan Salama, Ulvilan Pesä-veikot, Arsenal
Olen tyytyväinen, kun IFK menestyy, eli pääsee vähintään finaaleihin. Ja kun sinne asti pääsee, ei hopea enää tyydytä.

Tästä olen kyllä sikäli eri mieltä, että kyllähän se jo aika pitkälti tyydyttäisi, että vihdoin viimein takaisin finaaleihin Stadissa päästäisiin...

..nykymenolla sinne on kuitenkin aika pitkä matka, ensiksi pitäisi varmistaa edes se puolivälieräpaikka ja sinne nykymeiningillä vielä matkaa.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avaa silmät niin näet. Tämäkin palsta niitä täynnä. Facebookin fani-ryhmät samoin. Siihen se Sihvonenkin viittasi että fanit ei edes vaadi menestystä.

Mihin tämä sinun ja Sihvosen paskanjauhanta perustuu? Tätä fanien syyllistämistä olen kuullut iät ja ajat, ilman järkeviä perusteluita. En ole eläessäni nähnyt yhtään IFK-fania, joka ei vaatisi IFK:lta menestystä. Joka vuosi. Sen sijaan olen nähnyt paljon kitiseviä kermaperseitä, jotka heittää hanskat naulaan viimeistään elokuussa, ja kun IFK pelaa keväällä playoffeja, ollaan muiden mukana fanittamassa.

Miten fanien pitäisi se vaatimuksen taso näyttää? Käymättä hallilla? Katsomalla pelejä vain kun ollaan neljän sakissa? Huutelemalla sivistymättömiä rivouksia fanikatsomosta? Tämä jatkoaikaan kirjoittelu on täysin epäolennnaista. Ihan sama paljonko täällä vaaditaan, se ei muuta yhtään mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Miten fanien pitäisi se vaatimuksen taso näyttää? Käymättä hallilla? Katsomalla pelejä vain kun ollaan neljän sakissa?
Itse ymmärsin Sihvosen kommentin fanien uskollisuudella; vaikka joukkue kyntää urheilullisesti kausi toisensa jälkeen, istuu hallissa se 6700 katsojaa oli peli millaista kuraa tahansa. Se laiskistaa officen kun bisnes pyörii vaikkei menestystä tulisikaan. Uskollisuus on tietysti hieno asia mutta sillä on varjopuolensa. Tätä ketjua kun lukee, voisi IFKn uudeksi brändiksi lanseerata sen, että kun joukkue häviää, alkavat fanit tapella keskenään ja syytellä toisiaan. Toinen puoli huutakaa meille saa ihan uuden merkityksen..
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Munkin on vaikea löytää Sihvosen (mahdollista) ideaa siinä fanien syyttämisessä. Mitä hän siis meiltä vaatii, noin konkreettisesti? Ei fanilla ole mitään yhteyttä HIFK-Hockey Oy:n hallitukseen, joka on ylintä päätösvaltaa käyttävä taho. Ei ole yhteyttä edes työrukkasiin eli toimariin, urheilujohtajaan tai päävalmentajaan. Jos sähköpostia laittaisi, mitä välii?

Minä kannatan IFK:n jääkiekkoJOUKKUETTA. Niitä pelaajia, jotka kunakin vuonna meidän paitaa kantaa Nordiksella ja maakunnassa. Mikään komea menestysstrategia tai tulevaisuudenvisio ei konkretisoidu, jollei se jäällä pelaava joukkue sitä lopulta totetuta. Itse koen mun rooliksi kannustaa, tukea ja tsempata pelaajia (ja vähän valmentajaakin) tässä tavoitteessa. Joka pelissä. Joka kaudella. Syteen ja saveen.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Frankie Tässä artikkeli Halttusesta muutaman päivän takaa. Omasta mielestä aliarviot Halttusen roolia.


Joonas Tanska on yksi tiimin jäsen ja itselle ei vaan aukea miten voidaan perustella, että se on juuri Tanska joka ei taustatukea Pikkaraiselle anna. Varmasti on päteviä vaihtoehtoja tuohon rooliin olemassa, mutta miksi helvetissä pitäisi "3" valmentajaa alkaa roudaamaan ulkopuolelta. Ei myöskään mene jakeluun miten marginaalijäsenen irtisanominen voisi auttaa kokonaisuutta. Kai nämä edelliset valmentajat olisi siihrn oman kaverin tuoneet jos siihen olisi halunneet?

Se on selvää, että Halttunen, Tanska ja Lundelle nauttivat huomattavan parempaa suojaa työpaikan suhteen kun ovat "talon" omaa väkeä. Se ei silti tee näistä yhdestäkään huonoa työntekijää. Eiköhän Tanskastakin jokin artikkeli tule syksyn aikana joka selventää roolia kun kaikista muista jo on tullut.

Yksi esimerkki tuli itselle mieleen näistä kenkimisistä kun Stan Bowman teki Joel Quennevillelle varoittavan esimerkin Kevin Dineenistä. Voi sano, että tällä hetkellä entinen dynastia joukkue on aikamoisessa turbulecessa kun lopulta piti monottaa myös päävalmentaja. NHL joukkueilla staff on kolme kertaa suurempi kun liiga joukkueella ja siihen vielä corsi analyytikot päälle.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinä olet yksi niistä ja tiedät sen itsekin.

Arvasinkin, että vastaat näin. Sinulta puuttuu ikävä kyllä sisälukutaito ja laaja-alainen ymmärrys asioista. Muistutat hieman teini-ikäistä, jolle kaikki asiat ovat mustavalkoisia. On olemassa vain yksi totuus ja se on omasi ja jos asiat eivät mene suunnitellusti, haukutaan kaikki. Noin niin kuin karrikoiden.

Voin sinulle nyt kertoa, että en ole tyytyväinen joukkueen tuloksiin ja sarjasijoitukseen, ylivoimaan, yksittäisten pelaajien edesottamuksiin ja seurajohdon kykyyn kehittää ja laajentaa liiketoimintaa.

Se, että minulla (ja monilla muilla kirjoittajilla) riittää pinna odottaa tuloksia avainpaikoiltaan uusiutuneen joukkueen osalta, on täysin eri asia kuin olla tyytyväinen kaikkeen. Mutta ihan turha asiaa on yrittää sinulle tämän enempää vääntää, koska olet mielipiteesi jo lyönyt lukkoon etkä sitä tule muuttamaan.
 

Alanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid.
Viime kausi oli pelkästään jo työmoraaliltaan sellaista kuraa, että ei jaksanut enää edes katsoa pelejä. Mietin mielessäni toista liiketoimintaa, jossa joku kusisi samanlailla asiakkaidensa (fanit ja sponsorit) muroihin, kuin IFK teki. Jääkiekko on kuitenkin viihdepalvelutuote.

Tämän kauden alkaessa olin todella iloinen kun näytti siltä, että pojat oli palanneet taas töihin. En ole nähnyt paria viimeistä peliä, mutta täältä lukeneena kuulostaa taas pahalta.

Ei minuun sinänsä fanina menestys vaikuta. Tulen aina olemaan IFK kannattaja, mutta kyllä heikot esitykset siihen vaikuttaa, miten paljon aikaa ja rahaa tuotteeseen käytän.

Mielestäni ei ole missään nimessä, tai missään olosuhteissa hyväksyttävää, että isoimmalla markkina-alueella, ja isoimmilla resursseilla toimiva organisaatio rämpii jämäsijoilla.

Voin vain kuvitella missä loistossa IFK urheiluseurana, ja yhtiönä voisi olla, jos itse päätuote olisi kunnossa.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Musta näytti, että kun tappioita alkoi tulla ja maaleja ei saatu, mentiin enemmän tuonne mainitsemallesi safety-moodille. Ekat matsit oli paljon raikkaampia ja paikoille pääsyä haettiin hanakammin.
Normaali reaktio kun/jos ei tule onnistumisia eikä ole ketään joka kaivaa ukot ulos turvakaapista. Kentälle mentäessä, pään sisällä rallattaa biisi "älä tee virhettä, älä tee virhettä". Maalintekopeli muuttuu maalinestopeliksi.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei minuun sinänsä fanina menestys vaikuta. Tulen aina olemaan IFK kannattaja, mutta kyllä heikot esitykset siihen vaikuttaa, miten paljon aikaa ja rahaa tuotteeseen käytän.

Mielestäni ei ole missään nimessä, tai missään olosuhteissa hyväksyttävää, että isoimmalla markkina-alueella, ja isoimmilla resursseilla toimiva organisaatio rämpii jämäsijoilla.

Voin vain kuvitella missä loistossa IFK urheiluseurana, ja yhtiönä voisi olla, jos itse päätuote olisi kunnossa.

Tässä puhut kyllä silkkaa asiaa. Kyllähän noi heikot otteet latistavat isosti fiiliksiä eikä ole paljon jaksanut HIFK:ta ja Liigaa miettiä. Lauantain matsin kuitenkin aion katsoa, mutta jälkijunassa. Eikä tässä fanina voi oikein muuta kuin vain kannustaa ja luottaa parempaan huomiseen (tai seuraavaan peliin), mutta ei se meinaa sitä, että täällä oltaisiin tyytyväisiä vallitsevaan tilanteeseen. Huonossa jamassa tämä seura on ja tarvitsisi kipeästi nostetta ja voittoja.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Aivan höpönlöpinää tuollainen, että suurin osa faneista olisi tyytyväisiä mihin vain.

Kyllähän meillä hallissa alkaa vihellyskonsertti, kun homma ei pelitä kentällä ja Ilkka Heikkinen sitten itkee haastattelussa, että omat ei tue. HIFK-fanit on Suomen parhaita faneja hyvässä ja pahassa ja väitän, että osittain juuri fanien tyytymättömyyden takia on joskus potkittu valmentajia pois. HIFK on vähän liiankin herkällä korvalla sen suhteen.

Ja itsekin olen klubilla tivannut Nybondakselta tekoja ja hankintoja vaikka kylläkin yleensä elämässä ja fanittamisessa olen optimisti.

Se, että joku ottaa liian tosissaan tuollaisen b-luokan kirjoittajan kuin Sihvosen toteamuksen faneista on kummallista. Joo, jäin hetkeksi miettimään sitä fani-juttua, että toisin kuin monet muut kaupungit (mm. Turku), HIFK-fanit luottaa ja käy hallilla. Sehän on vain hienoa ja toivon, että Sihvonen tarkoittaa sitä. Fanit saa itse päättää ostaako ne tuotetta vai ei.

Ainoa juttu mikä tuossa artikkelissa oli oikeasti kiinnostavaa oli tuo Mika Toivola -juttu. Vaikka tosiaan pienen lande-joukkueen UJna toimiminen on aika eri juttu kuin stadin suuren pedon. Seuraava mahdollinen uusi UJ pitäisi melkein saada ryöstettyä tyyliin Kärppien organisaatiosta.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse ymmärsin Sihvosen kommentin fanien uskollisuudella; vaikka joukkue kyntää urheilullisesti kausi toisensa jälkeen, istuu hallissa se 6700 katsojaa oli peli millaista kuraa tahansa. Se laiskistaa officen kun bisnes pyörii vaikkei menestystä tulisikaan.

Joo varmaan katsojamääriin peilaten Suomen uskolliimmat fanit, niin hyvässä kuin pahassa. Jos siellä hallituksessa ovat päät niin perseessä kuin väitetään, niin tuskin joku tonninkaan yleisökato olisi laivaa kääntänyt oikeaan suuntaan. Olisi nähty rahareikä joka olisi täytetty muilla keinoilla. Joillain jatkuvilla mielenilmaisuilla olisi voitu teoriassa esim. Nybarin sivuun siirtymistä nopeuttaa, mutta eipä edes niistä vaativista oikeamielisistä faneista löytynyt halukkuutta, tai kyvykkyyttä sellaisten järjestämiseen.

Tätä ketjua kun lukee, voisi IFKn uudeksi brändiksi lanseerata sen, että kun joukkue häviää, alkavat fanit tapella keskenään ja syytellä toisiaan. Toinen puoli huutakaa meille saa ihan uuden merkityksen..

Joo tämä vastakkainasettelu ei varmasti auta yhtään mitään, mutta vuosikausien fanien vähättely saa hillitymmänkin herrasmiehen otsasuonet pullistumaan. Kyseenalaistamalla stigaukkoilua saa varmimmin B-luokan leiman otsaan. Tavallaan olen kuitenkin nauttinut tietystä kinastelusta, jos ne johtaa molemmat osapuolet edes ymmärtämään toisen näkemyksen.

Samalla viivalla me loppupeleissä ollaan, varmaan jokainen haluaisi ennen kuolemaansa nähdä IFK:n dynastiana, joka edes joskus oli tuloksellisesti yksi huipuista.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Samalla viivalla me loppupeleissä ollaan, varmaan jokainen haluaisi ennen kuolemaansa nähdä IFK:n dynastiana, joka edes joskus oli tuloksellisesti yksi huipuista.
Liigaa on pelattu yli 40 vuotta ja meillä sinä aikana 4 mestaruutta. Liigassa on neljällä seuralla ollut dynastia aikoja eli Tps, Tappara, Jokerit ja Kärpät. Ifk ei ole koskaan ollut lähelläkään dynastiaa. Mutta anteeksi kun tämän kirjoitin. SIellä on taas uusi valkku ja utj. Heille pitää antaa aikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös