Erkka Lapanen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK - FC Liverpool
Nyt ollaan.Vähän nyt uskoa omiin. Mitään ei olla tänään hävitty vielä.
Nyt ollaan.Vähän nyt uskoa omiin. Mitään ei olla tänään hävitty vielä.
Katsoimmeko samaa ottelua?Tänään näytti matsi paljon paremmalta vaikka byyrejä ei saatu tehtyä. Paikkoja kuitenkin oli riittävästi tehdä pari enemmänkin.
Omista lähdöt sujui aika hyvin. Kiekon menetyksiä paljon vähemmän kuin viime matseissa ja Pelsuilta vietiin aika ja tila pelin virtaus oli meillä varmaan ainakin 80% joka oli uutta viime matseihin verrattuna. Pelsut lähinnä tyytyivät puolustamaan ja tappelemaan tilanteet niin ettei IFK päässyt maalipaikoille. Siitä huolimatta hyvin oli saumoja ja olisi voinut päättyä 1-3 tai 1-4 (tyhjiin).
Veikkaan että jos tällä tavalla jatketaan, alkaa maalikeskiarvo nousta ja useampiakin matseja voitetaan 2-3 maalin erolla sekä tehdään vähintään se 3-4 maalia per matsi. Yv on laadukas, av toimii ja 5-5 pelissä rakennetaan koko ajan hyvin. Nyt 2 ja 3 kentätkin olivat paremmin matsissa sisällä.
Vituttaa silti tappio. Taas oli matsi mikä olisi vaan pitänyt hoitaa. 3-4 voittoa näistä rupujengeistä ja oltaisiin tukevasti 3. sarjataulukossa. Mutta ei, koska IFK..
Katsoimmeko samaa ottelua?
Omista lähdöt sujui aika hyvin
Omista lähdöt sujui aika hyvin.
Heeetkinen...Ihan uskomatonta kyllä, että miten näitä voi katsoa näin erilailla :D
Mun mielestä taas lähtöjen suhteen oli yksi kauden surkeimmista peleistä. Todella huonosti sujui. Eihän IFK päässyt ollenkaan jalalla viivojen yli, ei oman sinisen, ei punaisen eikä etenekään vastustajan sinisen. Poikkikentän syöttöjä viljeltiin vaihtelevalla menestyksellä ja päätykiekkoihin tyydyttiin tänäänkin. Jonkun kerran taisi suorittajat jäätyä oman maaliviivankin takana, siitäkin huolimatta, että aikaa ja tilaa oli runsaasti. Tähän ei toki tänään kaaduttu, mutta se ei tehnyt pelistä kovinkaan kummoista. Päätykiekoilla päästiin alueelle ihan kiitettävästi, mutta ihan A-luokan tonteille ei. Oikeastaan noi lähdöt on mielestäni muodostumassa pikkuhiljaa vähän jopa ongelmaksi. Etenkin alkukaudesta saatiin Saarista, Turusta ja Dykiä suoraviivaisesti omista liikkeelle parin viivan yli, mutta tuo elementti alkaa olla aikalailla kadonnut. Kehittää täytyy, vastustajista monet ovat oppineet nuo pelaamaan pois.
Sorry! Ei siinä mitään vikaa ole juoda voittobissejä. Minä vain näin HIFK:n, joka ei pelannut yhtään paremmin kuin viime matseissa - ei päässyt maalin lähelle, eikä onnistunut tekemään kuin yhden maalin. Pelissämme ei ole mielestäni mitään punaista lankaa eikä taktiikkaa. Mutta, kuten vihjaisin, ehkä katsoimme eri peliä tai erilaisin silmälasein.Mä oon aika väsynyt mutta tiedän katsoneeni tänään Pelicans - IFK. Maanantai 30.12.2019.. ehkä..?
Mikä sun mielestä meni eri tavalla?
Mutta mun vika että otettiin takkiin, taas.. jo varmaan 12. kerta kun jinxaan ja avaan voittobisset 2. erän alussa.
Heeetkinen...Ihan uskomatonta kyllä, että miten näitä voi katsoa näin erilailla :D
Mun mielestä taas lähtöjen suhteen oli yksi kauden surkeimmista peleistä. Todella huonosti sujui. Eihän IFK päässyt ollenkaan jalalla viivojen yli, ei oman sinisen, ei punaisen eikä etenekään vastustajan sinisen. Poikkikentän syöttöjä viljeltiin vaihtelevalla menestyksellä ja päätykiekkoihin tyydyttiin tänäänkin. Jonkun kerran taisi suorittajat jäätyä oman maaliviivankin takana, siitäkin huolimatta, että aikaa ja tilaa oli runsaasti. Tähän ei toki tänään kaaduttu, mutta se ei tehnyt pelistä kovinkaan kummoista. Päätykiekoilla päästiin alueelle ihan kiitettävästi, mutta ihan A-luokan tonteille ei. Oikeastaan noi lähdöt on mielestäni muodostumassa pikkuhiljaa vähän jopa ongelmaksi. Etenkin alkukaudesta saatiin Saarista, Turusta ja Dykiä suoraviivaisesti omista liikkeelle parin viivan yli, mutta tuo elementti alkaa olla aikalailla kadonnut. Kehittää täytyy, vastustajista monet ovat oppineet nuo pelaamaan pois.
Sorry! Ei siinä mitään vikaa ole juoda voittobissejä. Minä vain näin HIFK:n, joka ei pelannut yhtään paremmin kuin viime matseissa - ei päässyt maalin lähelle, eikä onnistunut tekemään kuin yhden maalin. Pelissämme ei ole mielestäni mitään punaista lankaa eikä taktiikkaa. Mutta, kuten vihjaisin, ehkä katsoimme eri peliä tai erilaisin silmälasein.
Hyvää vuodenvaiihdetta sinulle ja koita levätä.
Se on aika V---- paljon tässä vaiheeessa kautta.IFK:lla on huippujengi kasassa. Siitä puuttuu ainoastaan yksi hyökkäävä puolustaja ja asiansa osaava valmennusryhmä.
Valitettavasti kyllä. Aina pitää jonkun osa-alueen kusta; tällä kertaa se on valmennus. Jos Kousa tuosta vielä toipuu ja Lyytinen herää koomasta niin pakistokin on ihan jees.Se on aika V---- paljon tässä vaiheeessa kautta.
Mun mielestäni peli oli kaikessa kamaluudessaan ihan viihdyttävä. HIFK pelasi periaatteessa ihan hyvin, puolusti tunnollisesti ja yritti hyökätäkin. Mutta aina, kun peli menee lähinnä pelkiksi toistuviksi kaksinkamppailutilanteiksi, missä vastustaja saa mielin määrin roikkua ja vastustajan ainoa tavoite on vain roikkua mukana, HIFK on heikoilla. Veikkaan, että Pelicans ei pelaa samalla tyylillä kovin montaa muuta jengiä vastaan, eikä siinä mitään, pisteet ratkaisee.
kiitos vuodesta 1939 alkaneen tappioputken. Näillä näkymin putki ei katkea koskaan.
1939 ei pelattu samassa sarjassa, mutta vuonna 1928 hävittiin heille jo, voittivat seurahistoriansa ainoan mestaruuden, me pudottiin pudotuspelien 2. kierroksella periviholliselle Kiffenille.
Jospa edes kerran nähtäisiin se IFK, jolla olisi kova halu kaataa vastustaja ja taistella ja uhrautua sata lasissa 60 minuuttia. Siis peliä kohti. Nyt saadaan jännittää tuleeko tuo 60 min täyteen koko kauden aikana.Puhut asiaa, tästähän se oli juuri kyse. IFK pelasi mielestäni ihan kelvollisesti, mutta niin naurettavalta kun se kuulostaa, pelicans näytti taistelevan elämästä ja kuolemasta. Heillä on niin kova halu kaataa stadin kingit, että se tehdään taistelemalla ja uhrautumalla sata lasissa 60 min