@-Kantor- , en varsinaisesti ole eri mieltä kanssasi. Pikkaraiseen liittyen en kuitenkaan ole täysin samaa mieltäkään. Pikkaraista ei voi tällä hetkellä verrata Manneriin. Sitä en tiedä, paljonko heidän arkiduuninsa joukkueen kanssa poikkeavat toisistaan, mutta jokaisella koutsilla on omat tietenkin juttunsa. Vaikea niitä on laittaa absoluuttiseen paremmuusjärjestykseen, kun pelaajat ja olosuhteet eivät ole samat muuten. Sama koskee myös pelaajia. Mutta tässä vaiheessa Manner on valmentajana kovempi nimi kuin Pike.
Viime kauden osalta olen mielipiteeni ja arvioni jo antanut, enkä siihen nyt palaa enempää. Paljon hyvää, mutta myös huonoa. Pleijarit ratkaisee mulle kauden arvosanan ja nyt sitä ei voi antaa lainkaan. Jos joukkueessa olisi ollut vähemmän loukkaantumisia ja lopputulos olisi ollut puolivälieristä ulos, Pikkarainen saisi multa heikon arvosanan.
Kärpät (ja Tappara) on rakentanut oman asemansa pitkäjänteisellä duunilla ja kokonaisuuteen vaikuttaa muutkin asiat kuin päävalmentajan nimi. Tästä kokonaisuudesta HIFK on valtavasti jäljessä. Sen etumatkan kirimiseen tarvitaan aikaa, koska menneisyyttä ei voi muuttaa. Tällä matkalla olemme vasta alussa. Ainoa asia, millä etumatkaa voi kaventaa, on menestyä vastustajia paremmin. Ja itse pidän sitä mahdollisena.