Elokapina

  • 290 782
  • 2 864

Shackerman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Itse asun pääkaupunkiseudulla ja suurimmaksi osin kuljen työmatkan (7km) polkupyörällä, mutta täälläkin on talvisin välillä tiet ihan järkyttävässä kunnossa ja en tuolloin edes harkitse pyöräilyä. Niin että mitenköhän se 15km työmatka menee 15cm loskassa jonka alla on kirkasta jäätä, joten itseltäni ainakin löytyy ymmärrystä autoilijoillekin.
Fatbikea alle. Mutta nämä on valintakysymyksiä ja yksilön valinnathan ei tietenkään päde näihin aiheisiin ku läskit ps-edustajat joutuvat tekemään muutoksia.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu tähän kannattaa tuudittautua ettei vaan tarvitse tehdä mitään.
Voi myös kantaa valoa säkissä, jos tuntuu siltä että käsien ja jalkojen heiluttelu auttaa harmitukseen.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No tähän taas täytyy ihmetellä, että miksi sitten pitää asua niin kaukana työpaikasta. Autoa ei kyllä myöskään kesällä tarvitsisi tuollaisilla etäisyyksillä. Fillarilla vetää tuon matkan ihan helposti.

Siksi koska kaikki meistä eivät halua asua sen oman kotikaupunkinsa keskustassa tai kantakaupungin alueella. Lisäksi varsinkin nykyaikana se työpaikkojen vaihtuminen on niin yleistä, että nykyään melkein harvat ovat siellä samassa yhdessä ainoassa työpaikassa sitä pariakymmentä vuotta, kuten meidän vanhempiemme työuran aikana tehtiin. Muutat ensin työpaikan lähelle asumaan, mutta sitten saattaakin ihan hyvin jo vuoden päästä tai jopa aikaisemmin olla se duunipaikka aivan toisella puolella kaupunkia tai jopa naapurikunnan puolella.

Varsinkin itselläni se oma työssäkäyntialue yltää käytännössä Pk-seudulta Hyvinkäälle asti, joten olisi sillä perusteella vaikea valita sitä asuntoa sen yhden työpaikan läheltä. Lisäksi nykyaikaisella ihmisellä täytyy myös demokratiassa olla oikeus siihen omaan mukavuuteen, joka tarkoittaa juurikin sitä, että ne työmatkat taitetaan mukavasti sillä omalla autolla, junalla tai bussilla, ilman että sitä lähdettäisiin polkemaan räntäsateessa tai kesähelteellä polkupyörällä jotain viittä kilometriä töihin päästäkseen.

Ennemmin sen ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi pitäisi puuttua siihen lentomatkailuun ja pyrkiä kaikin keinoin sen vähentämiseksi, koska se niitä päästöjä aiheuttaa huomattavasti enemmän, kun se yksityisautoilu.
 

Shackerman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Voi myös kantaa valoa säkissä, jos tuntuu siltä että käsien ja jalkojen heiluttelu auttaa harmitukseen.
Se, että itse ei välitä mistään eikä tee asioiden parantamiseksi yhtään mitään, ei tarkoita etteikö muut tekisi. Mutta tästä ei kannata jatkaa. On selvää ettet kykene muutokseen.
 

Shackerman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Siksi koska kaikki meistä eivät halua asua sen oman kotikaupunkinsa keskustassa tai kantakaupungin alueella. Lisäksi varsinkin nykyaikana se työpaikkojen vaihtuminen on niin yleistä, että nykyään melkein harvat ovat siellä samassa yhdessä ainoassa työpaikassa sitä pariakymmentä vuotta, kuten meidän vanhempiemme työuran aikana tehtiin. Muutat ensin työpaikan lähelle asumaan, mutta sitten saattaakin ihan hyvin jo vuoden päästä tai jopa aikaisemmin olla se duunipaikka aivan toisella puolella kaupunkia tai jopa naapurikunnan puolella.

Varsinkin itselläni se oma työssäkäyntialue yltää käytännössä Pk-seudulta Hyvinkäälle asti, joten olisi sillä perusteella vaikea valita sitä asuntoa sen yhden työpaikan läheltä. Lisäksi nykyaikaisella ihmisellä täytyy myös demokratiassa olla oikeus siihen omaan mukavuuteen, joka tarkoittaa juurikin sitä, että ne työmatkat taitetaan mukavasti sillä omalla autolla, junalla tai bussilla, ilman että sitä lähdettäisiin polkemaan räntäsateessa tai kesähelteellä polkupyörällä jotain viittä kilometriä töihin päästäkseen.

Ennemmin sen ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi pitäisi puuttua siihen lentomatkailuun ja pyrkiä kaikin keinoin sen vähentämiseksi, koska se niitä päästöjä aiheuttaa huomattavasti enemmän, kun se yksityisautoilu.
Turismilento kattaa 4 % päästöistä, joten kyllä se autoilun vähentäminen on isommassa roolissa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turismilento kattaa 4 % päästöistä, joten kyllä se autoilun vähentäminen on isommassa roolissa.
Voisiko jopa olla niin, että tykkäät itse matkustella lentämällä mutta autoa et tarvitse kun on taksejakin.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turismilento kattaa 4 % päästöistä, joten kyllä se autoilun vähentäminen on isommassa roolissa.

Silti näitä turhia lentomatkoja tehdään valtava määrä, eli niitä, joissa Suomessakin lennetään Hki-Vantaalta maakuntien kentille ja päinvastoin. Kuten myös sinne ulkomaille voisi päästä Suomesta ihan hyvin laivalla ja junilla, vaikka se viekin sitä aikaa hieman enemmän, mutta jos sitä henkilö X on todella oikeasti niin helvetin huolissaan siitä ilmastonmuutoksesta, niin silloin hänelle ei pitäisi olla ongelma eikä mikään matkustaa ilman lentokonetta vaikka esim. Kööpenhaminaan, Amsterdamiin tai Saksan maalle. Saati että ottaisi sen junan sitä joululoman Rovaniemen matkaa varten.

Mulla ei edes itselläni ole autoa, sillä julkinen liikenne toimii mun tapauksessani sen verran hyvin
Mutta ymmärrän kyllä aivan täysin heitä, joille se oman auton käyttö on välttämätöntä niiden huonojen liikenneyhteyksien ja omien työaikojen takia.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Tässä oikeastaan aika hyvin tiivistit monien perustelut auton omistamiselle. Harva oikeasti tarvitsee autoa. Enemmän on vain kyse siitä halua omistaa auton ja sitä myöten helpottaa omaa arkeaan.

Nimeomaan on vain kyse omasta halusta omistaa auto, joka tietenkin helpottaa liikkumista mihin tahansa. Siltikään sitä ei oikeasti tarvitse.
Tässä olet väärässä. Yksiselitteisesti. Joten ei siitä sen enempää.

Sen sijaan kiinnostaa tietää miksi autoilu tai vielä enemmän toisten autoilu kiinnostaa? Luonnon ja ilmastonmuutoksen torjunnan kannalta autoilu on sivuasia. Pitäisi kiinnittää huomio toisaalle. Tarkemmin sanottuna energian tuotantoon. Joten miksi keskittyä sivuseikkaan? Onko tässä jonkun muun agenda vai ihanko on itsellesi sydämen asia?
 

Shackerman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Voisiko jopa olla niin, että tykkäät itse matkustella lentämällä mutta autoa et tarvitse kun on taksejakin.
Kyllä sitä voi kaikennäköistä kuvitella omassa luolassaan, mutta minulla on viimeiseltä 1,5 vuoden ajalta 0 turismilentoa. Auto löytyy myös ja bensasta voisin hyvin maksaa enemmän. Suosittelen kuitenkin että keskityt niihin omiin toimiin etkä jatkuvasti muiden, niin saatat tässä elämässä saada jotain aikaiseksikin.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselläni ei ole tarvetta painella töihin ennen kuutta, mutta nämä on näitä klassisia valintakysymyksiä.


No itse elän jo muutenkin sen verran ekologisesti, ettei itselläni ole ainakaan mitään tarvetta kulkea työmatkoja polkupyörällä, kun julkisen liikenteen käyttö on jo muutenkin ihan tarpeeksi ekologista.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Ilmainen tarjous! Kuvaa ensitalvella, kun painat 15km karmeassa lumimyrskyssä pyörän kanssa töihin ennen aamu kuutta. Maksan videosta 20e.
No näillä ehdoilla en pysty itse ottamaan tästä koppia. Menen kuuteen aika usein töihin pyörällä talvellakin. Matkaa ei tosin ole kuin neljä kilometriä.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Auto löytyy myös ja bensasta voisin hyvin maksaa enemmän. Suosittelen kuitenkin että keskityt niihin omiin toimiin etkä jatkuvasti muiden, niin saatat tässä elämässä saada jotain aikaiseksikin.
Minulta löytyy täyssähköauto, joten olen jo keskittynyt niihin omiin toimiin enkä ole niin kuin sinä, joka sallii itselle autoilupäästöt kun samaan aikaan on kieltämässä niitä muilta.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käyttäjä on saanut Löylyhuoneen pelikiellon näistä väännöistään.

Shackerman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Minulta löytyy täyssähköauto, joten olen jo keskittynyt niihin omiin toimiin enkä ole niin kuin sinä, joka sallii itselle autoilupäästöt kun samaan aikaan on kieltämässä niitä muilta.
Luetun ymmärtämisessäsi tuntuu olevan vaikeuksia. Minulle ei tuota ongelmia sopeutua muuttuvaan ympäristöön ja tarvittaessa voin luopua hybridistä. Hieno juttu että täyssähkö löytyy. Älä tässä vaiheessa tosin väitä että hankit sen ympäristösyistä (jonka perustelut ovat muutenkin hatarat), kun selkeästi suomalaisten teoilla ei mielestäsi ole mitään vaikutusta.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Luetun ymmärtämisessäsi tuntuu olevan vaikeuksia. Minulle ei tuota ongelmia sopeutua muuttuvaan ympäristöön ja tarvittaessa voin luopua hybridistä. Hieno juttu että täyssähkö löytyy. Älä tässä vaiheessa tosin väitä että hankit sen ympäristösyistä (jonka perustelut ovat muutenkin hatarat), kun selkeästi suomalaisten teoilla ei mielestäsi ole mitään vaikutusta.
Miksi asetat itsesi kaikkien yläpuolelle? Kysyn ihan vakavissani koska en ymmärrä miksi toimit näin.

Olet loistava esimerkki siitä kuinka pieni osa ihmisistä ajattelee, että kyllä minä osaan ja tiedän nämä asiat mutta nuo muut ovat niin hölmöjä että heidän takiaan mikään ei ikinä onnistu.

Suosittelen laskeutumaan sieltä valtaistuimelta alas meidän muiden tavallisten tallaajien joukkoon ja huomaat että kyllä täällä muutkin ihmiset ovat ihan järjellisiä vaikka saattaisimmekin jakaa erilaisen ajatusmaailman.
 

Shackerman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Käyttäjä haastaa ja vääntää jatkossa toisaalla
Miksi asetat itsesi kaikkien yläpuolelle? Kysyn ihan vakavissani koska en ymmärrä miksi toimit näin.

Olet loistava esimerkki siitä kuinka pieni osa ihmisistä ajattelee, että kyllä minä osaan ja tiedän nämä asiat mutta nuo muut ovat niin hölmöjä että heidän takiaan mikään ei ikinä onnistu.

Suosittelen laskeutumaan sieltä valtaistuimelta alas meidän muiden tavallisten tallaajien joukkoon ja huomaat että kyllä täällä muutkin ihmiset ovat ihan järjellisiä vaikka saattaisimmekin jakaa erilaisen ajatusmaailman.
Olet väärässä. En keksi tuntemuksillesi muuta syytä kuin että itse koet alemmuuden tunnetta siitä, kun jollain on pokeria ottaa asioita puheeksi ja itse huomaat ettet oikeastaan ole tehnyt yhtään mitään. Jotkut ihmiset saavat tässä maailmassa enemmän aikaiseksi ja tämä tuntuu joidenkin mielestä ikävältä.

Käyttäjä on päätynyt kokonaisuudesta kurinpitoon - Modet
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Mun maailmassa voin vaihtaa töitä, kouluttautua tai muuttaa lähemmäs työpaikkaa. Mutta kun ei viitsi, eikö vain?

Tosi helppo ratkaisu. Perheessä jossa on vaimo ja kolme lasta, joilla myös kaverit, harrastukset, koulut ja työt. On ihan tosi helppo nakki yhdistää nämä kaikki samaan 5km säteeseen.

Muistakaa palstatoverit, että ei se tän vaikeempaa oo!
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun maailmassa voin vaihtaa töitä, kouluttautua tai muuttaa lähemmäs työpaikkaa. Mutta kun ei viitsi, eikö vain?


Länsimaisessa demokratiassa kun ihmisillä on myös oikeus työskennellä siellä missä itse haluaa ja myös alalla, johon on jo kouluttautunut ja jossa itse parhaiten viihtyy. Työpaikan sijainnista mainitsinkin tässä jo aikaisemmin, niin en jaksa sitä tässä enää toistaa.

Lisäksi sen työvoiman kannalta niitä työntekijöitä kun tarvitaan paljon myös monilla eri aloilla, sillä joku ne työt joutuisi kuitenkin siellä jossain muualla tekemään, jos se henkilö X päättäisikin kouluttautua etätyöläiseksi jättäen sen oman 20 kilsan päässä kotoaan olevan duunipaikan.

Varsinkin täällä Pk-seudulla se työmatkaliikenne on vielä monin kerroin suurempaa, kun mitä muualla Suomessa ja tänne varmaan ajaa just päivittäin enemmän ihmisiä autolla, kun mitä monessa muussa Suomen kaupungissa on edes asukkaita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös