Helppo rahastaa kun ei kilpailevaakaan baaria ole ihan vieressä. Sama ilmiö kuin jäähalleilla."Laatuolut" ravintolavaunussa maksoi 7,90e. Siinä oli ainakin toinen hinta kohdillaan.
Helppo rahastaa kun ei kilpailevaakaan baaria ole ihan vieressä. Sama ilmiö kuin jäähalleilla."Laatuolut" ravintolavaunussa maksoi 7,90e. Siinä oli ainakin toinen hinta kohdillaan.
Kuinka ajoissa noita matkoja voi ostaa? Nähtävästi ei ainakaan näin ajoissa :D
Löytyisikö täältä tietoa. Olisi siis tarkoitus ensi vuonna maaliskuussa tehdä matka Porista Helsinkiin. VR näyttää kyllä kalenterin sinne asti, mutta ei löydä matkoja. Kuinka ajoissa noita matkoja voi ostaa? Nähtävästi ei ainakaan näin ajoissa :D
Lomalla kun on niin reissua oli helppo pidentää päivällä, ottaa 1 väliyö Suomen Lapissa ja onhan mm. Jyväskylä-Oulu ihan helvetin kiva pätkä ajaa autolla, mutta veikkaan että monella muulla reissu on voinut kusta enemmänkin.
Tarkoittaakohan lähiliikenne tässä tapauksessa HSL:n kilpailuttamaa liikennettä, jonka VR voitti taannoin? Tuo hovioikeuden päätös ei välttämättä vaikuta lippujen hintaan mitenkään – ainakaan lähiliikenteessä. Jos siis kilpailutettu liikenne on toteutettu sillä tyypillisellä mallilla, että liikenteen järjestäjä HSL kerää lipputulot ja VR saa sopimuksessa määritellyn hinnan junien ajattamisesta.Älkää ihmetelkö, jos junaliput kallistuu..
Mielenkiintoista. Itse viettänyt ruokatauot palkattomina vuosikaudet ja ymmärtäneekseni vähän alalla kuin alalla "kahdeksan tunnin työpäivät" ovat käytännössä 7,5-tuntisia esim.Rautatiealan Unionille merkittävä voitto hovioikeudessa: Lähiliikenteen veturinkuljettajien ruokatauko palaa palkalliseksi
Hovioikeus tuomitsi RAUn hyväksi lähiliikenteen veturinkuljettajien ruokatauon palkattomaksi muuttamista koskevassa asiassa. Neuvottelut muutoksen toteuttamistavasta aloitetaan välittömästi lähiliikenneyksikössä.www.raury.fi
Älkää ihmetelkö, jos junaliput kallistuu..
Tämä on totta. Samaan aikaan pitäisi toki myös uskaltaa mainita asiasta tyyliin "anteeksi, tähän varmaan voi tulla istumaan?", jotta asia muuttuu. Me suomalaiset ollaan usein vähän huonoja tuollaisessa tuntemattomien kanssa kommunikoinnissa.On se niin kumma, ettei pidemmän matkan lähijunissa kansa vaivaudu ottamaan kantamuksiaan syliin, tai laittamaan matkatavarahyllylle. Ei se tarkoitus ole, että yksi tai kaksi ihmistä valtaa koko "loossin" ja pakottaa seuraavilta asemilta tulevat seisomaan.
Tehoaa muuten paremmin kuin mulkoilu.Tämä on totta. Samaan aikaan pitäisi toki myös uskaltaa mainita asiasta tyyliin "anteeksi, tähän varmaan voi tulla istumaan?", jotta asia muuttuu. Me suomalaiset ollaan usein vähän huonoja tuollaisessa tuntemattomien kanssa kommunikoinnissa.
Tämä on totta. Samaan aikaan pitäisi toki myös uskaltaa mainita asiasta tyyliin "anteeksi, tähän varmaan voi tulla istumaan?", jotta asia muuttuu. Me suomalaiset ollaan usein vähän huonoja tuollaisessa tuntemattomien kanssa kommunikoinnissa.
Hyvä puoli tässä on se, että valitsivat torstain. Voi tehdä normaalin työpäivän ja ehtii silti treeneihin kun on auto alla.Junaliikenne pysähtyy ensi torstaina: veturinkuljettajat ja rautateiden liikenneohjaajat eivät tule töihin
JHL osallistuu useiden muiden ammattiliittojen kanssa vuorokauden mittaisiin lakkoihin. Lakon ulkopuolelle on rajattu Pohjois-Suomen henkilöyöjunaliikenne.yle.fi
Miltäs maistuisi taas vähän junalakkoa? No ihan helvetin paskalta, edellisestähän on "jo" yli puoli vuotta.
Jep. Ja kaikessa, missä voidaan kääntä selkä r... rajanaapurin keskisormelle, mieluiten niin että rekkamiehen hymy loistaa leveänä, on syytä tehdä. Sillä on oma itseisarvonsa.Junakalustoon tulee lisäystä: Seisomassa olleet Allegro-junat otetaan kotimaan liikenteeseen.
VR:n mediatiedote. Ote: "Venäläinen omistaja on toistuvasti laiminlyönyt taloudelliset velvoitteensa yhteisyritystä kohtaan. VR on lunastanut yhteisyrityksen lainat ja panttioikeuden kautta ottanut junat haltuunsa tänään 14 joulukuuta."
Puolentoista vuoden tauon takia uudelleenkäyttöönotto vaatii noin vuoden.
Junamatkailun ystävälle oikein hyvä uutinen.
Ehdotin tätä vuosi sittten ja minut tyrmättiin. Olisi ollut Venäjän voitto jos VR olisi näin törkeästi rikkonut sopimusvelvotteita.Junakalustoon tulee lisäystä: Seisomassa olleet Allegro-junat otetaan kotimaan liikenteeseen.
VR:n mediatiedote. Ote: "Venäläinen omistaja on toistuvasti laiminlyönyt taloudelliset velvoitteensa yhteisyritystä kohtaan. VR on lunastanut yhteisyrityksen lainat ja panttioikeuden kautta ottanut junat haltuunsa tänään 14 joulukuuta."
Puolentoista vuoden tauon takia uudelleenkäyttöönotto vaatii noin vuoden.
Junamatkailun ystävälle oikein hyvä uutinen.
Tunnin juna herättää kovasti tunteita. Tuolla (Helsinkikeskeisellä) otsikolla on puhuttu sekä raidehankkeesta pääkaupungista Tampereelle että Turkuun.
Tampereen osalta (onneksi haudattu tämä) kyse onkin juuri ajasta. Lyhyemmästä matka-ajasta kahden suuren kaupungin välillä, mutta varmasti heikentyvistä yhteyksistä Janakkalan ja Hyvinkään asukkaille. Ei näin. Autokauppiaat ja suurten kaupunkien grynderit ovat ainoita, jotka tuollaista kannattavat.
Turun suunta on aivan eri juttu. Sen osalta tosin pitäisi korostaa, ettei kyse ole ajasta, vaan käytännössä junayhteydettömien paikkakuntien (Lohja) saamisesta palvelun piiriin. Autokauppiaat tietysti vastustavat.
Sen voi nähdä liikenne- tai asumis- ja työvoimapoliittisesti. Minulle liikenne on elämän palvelemisen väline.Turun suunnan ongelma on kai käytännössä se, ettei siinä nimenomaan tule merkittävää lisäyhteyttä tai yhteyttä runkolinjoihin muualle. Pari pienehköä paikkakuntaa lisää, muttei nopeus kumuloidu mihinkään Turkua kauemmas, kun kiskot nyt päättyvät sinne. Itse parantaisin mieluusti ihan kaikkia ratayhteyksiä reippaasti, mutta tämä priorisoinnin ongelma kai siinä on.