Kuulkaahan, palstan infratietäjät, junaentusiastit ja muut manageripelihenkiset nimimerkit. Olisi tämän ketjun aiheeseen kuuluva kysymys. Se on napattu Sanoman vaalikonetta mukaillen ja se on seuraavanlainen:
Jos olisit porilainen kuntapäättäjä, olisitko sitä mieltä, että Porin pitää ottaa näkyvä rooli, jotta raideyhteys Porista Niinisaloon saadaan Nato-jäsenyyden vaatimaan kuntoon?
Entisenä Niksulan tykkihermannina (kauan eläköön Saunamajuri ja Loppuvastus!) ajatus raideyhteydestä olisi tietysti mukava ja Porin liikenneyhteyksien parantuminen olisi aina kiva. En kuitenkaan usko olevani tämän palstan seuraajia fiksumpi arvioimaan, joten kysyn niiltä oikeilta asiantuntijoilta - internetin nimimerkeiltä.
Onhan siinä tietty se siltarumpunäkökulma, mutta onko sekään kantava? Paljonko Porin pitäisi luvata investoida itse, jotta raideyhteyden parantamiseen otettu "näkyvä rooli" olisi millään tasolla järkevä?
Veikkaan, että tuo Nato-jäsenyyden vaatima kunto on enemmän sellainen "No, kyllähän se helpottaisi tarvikkeiden siirtoa", eikä varsinainen vaatimus Naton osalta, eikö?